Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alleen laten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

chuckie
Zeer actief

alleen laten

Ongelezen bericht door chuckie »

het gaat met het alleen zijn van chuckie heel erg goed,van de week waren we zo'n 3 uur weg en hij zat in zn bench,met de webcam aan.we hadden eerst even lekker gewandelt en hij is dus lekker gaan slapen.nou zitten we met het volgende:volgende week is er een dag waarop ik te werk ben en mijn vriend ook een paar uur weg moet,dit zal voor zo'n 6 uur zijn.chuckie zit snachts en als we even weg zijn in zn bench met mand en speeltjes,naast zn mand ligt een krant waar hij zijn behoefte op doet.nou heb ik voor die 6 a 7 uur nog niemand kunnen vinden waar hij even heen kan.kan ik hem voor die paar uurtjes inzn bench laten?(ga natuurlijk wel eerst lekker wandelen enzo)ik weet dat het vrij lang is voor een pup,maar aangezien het erg goed gaat en we er regelmatig op oefenen denk ik dat hij het best aankan.ik zit alleen met het "probleem" dat hij nog niet zindelijk is.een andere optie is dat we hem eventueel in de badkamer zouden doen,hier heeft hij dan meer ruimte om te spelen,en als daar een ongelukje gebeurt is het ook niet zo'n ramp.maar nou is mijn vraag:zou het kwaad kunnen voor zijn zindelijkheidstraining als hij voor die paar uur zijn behoefte binnen doet?hij komt vrijwel nooit in de badkamer dus hij ziet dit niet als een deel van zijn nest neem ik aan...begrijp me niet verkeerd hoor,als ik alsnog iemand kan vinden doen we dat natuurlijk,het gaat alleen om stel dat.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

Re: alleen laten

niemand die hierover tips heeft? :idea:
Voor altijd in ons hart
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

chuckie schreef:niemand die hierover tips heeft? :idea:
Een zo jonge pup 6 a 7 uur alleen laten zou ik niet kunnen maar dat vroeg je niet :wink: Mijn 7 maanden oude pup is nog nooit langer dan 3 uurtjes alleen geweest maar die uurtjes dat hij alleen (wel met een andere hond samen) was dat wel op een voor hem bekende en dus veilige plek. Ikzelf zou hem dus niet in de badkamer laten voor zo lang als hij niet gewend is in de badkamer te blijven.......
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

6 tot 7 uur is veel te lang, als het tegenzit raakt hij uiteindelijk in paniek en kan je hem straks nog geen tien minuten meer alleen laten. Er moet toch wel iemand te vinden zijn die het leuk vindt om een dagje op een pup te passen?

(Als het volgende week donderdag of vrijdag is mag je hem komen brengen, want dan ben ik lekker vrij. :mrgreen:)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Bij een volwassen hond die echt goed alleen kan blijven is het geen probleem maar omdat het om een pup gaat zou ik het dus niet doen.

Misschien een aardige buurvrouw/meneer die een paar uurtjes tijd heeft om op je pupje te passen?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

chuckie schreef:nou heb ik voor die 6 a 7 uur nog niemand kunnen vinden waar hij even heen kan.kan ik hem voor die paar uurtjes inzn bench laten?(ga natuurlijk wel eerst lekker wandelen enzo)ik weet dat het vrij lang is voor een pup,maar aangezien het erg goed gaat en we er regelmatig op oefenen denk ik dat hij het best aankan.
Ik moet een beetje grimlachen om "die paar uurtjes in zijn bench". 7 uur is natuurlijk niet een paar uurtjes, 7 uur is bijna een hele werkdag. Ik sluit me bij Hanneke aan. De kans zit er dik in dat het misgaat en dat hij in zijn eigen vuil komt te zitten, gaat panieken en dan ben je heel ver van huis.

Flink doorzoeken naar een oppas voor in ieder geval de helft van de tijd lijkt me een beter plan.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Je schrijft het alsof het een uitzonderingsgeval is. Gewoon even een oppas regelen dus, 6 uur is veel te lang. Ik heb zo'n vermoeden dat iemand van het forum daar ook wel voor te porren is als je een oproepje doet :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chuckie
Zeer actief

Hanneke2 schreef:6 tot 7 uur is veel te lang, als het tegenzit raakt hij uiteindelijk in paniek en kan je hem straks nog geen tien minuten meer alleen laten. Er moet toch wel iemand te vinden zijn die het leuk vindt om een dagje op een pup te passen?

(Als het volgende week donderdag of vrijdag is mag je hem komen brengen, want dan ben ik lekker vrij. :mrgreen:)
woon je wel in de buurt dan?hahahha
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

starfleet schreef:
chuckie schreef:nou heb ik voor die 6 a 7 uur nog niemand kunnen vinden waar hij even heen kan.kan ik hem voor die paar uurtjes inzn bench laten?(ga natuurlijk wel eerst lekker wandelen enzo)ik weet dat het vrij lang is voor een pup,maar aangezien het erg goed gaat en we er regelmatig op oefenen denk ik dat hij het best aankan.
Ik moet een beetje grimlachen om "die paar uurtjes in zijn bench". 7 uur is natuurlijk niet een paar uurtjes, 7 uur is bijna een hele werkdag. Ik sluit me bij Hanneke aan. De kans zit er dik in dat het misgaat en dat hij in zijn eigen vuil komt te zitten, gaat panieken en dan ben je heel ver van huis.

Flink doorzoeken naar een oppas voor in ieder geval de helft van de tijd lijkt me een beter plan.

Anne

daarom zat ik er aan te denken om hem anders eventueel in de badkamer te doen,met zn mand en speeltjes etc.maar toch....liever ...veel liever niet natuurlijk!!

maar even wat anders:als ik hem bij iemand anders thuis zou brengen,zou dit voor hem dan niet raar zijn?andere omgeving,andere mensen,andere regels etc?
Voor altijd in ons hart
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Natuurlijk is het raar voor je pup als hij ergens anders is opeens. Maar het is ook harstikke spannend.
Daarnaast gelden er in een ander huis geen andere regels, de regels bepaal jij en daar moet je oppasser zich maar aan houden. En zoveel regels zijn er voor deze puppemans nog niet gok ik.
Het zijn maar een paar uur die overbrugt moeten worden dus als iemand gewoon lief en leuk met je puppy in de weer is zal hij na een uur in een diepe slaap vallen, vervolgens in het huis van je oppasser een plas en een poep doen en dan kom jij hem weer halen :mrgreen:

Het is voor de baasjes altijd erger om je hond ergens onder te brengen dan voor de hond zelf. Ik ben ook zo'n zeur als het om de dieren gaat :wink:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

chuckie schreef:
Hanneke2 schreef:6 tot 7 uur is veel te lang, als het tegenzit raakt hij uiteindelijk in paniek en kan je hem straks nog geen tien minuten meer alleen laten. Er moet toch wel iemand te vinden zijn die het leuk vindt om een dagje op een pup te passen?

woon je wel in de buurt dan?hahahha
Spijkenisse. :roll:

Maar serieus, het is nog een pupje, zo moeilijk moet het toch niet zijn om daar een oppas voor te vinden?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
starfleet
Erelid

chuckie schreef:
daarom zat ik er aan te denken om hem anders eventueel in de badkamer te doen,met zn mand en speeltjes etc.maar toch....liever ...veel liever niet natuurlijk!!
Een badkamer is niet geschikt omdat hij daar nooit zit en het dus als eng en niet vertrouwd zal ervaren. En dan zeven uur is te lang. Het is zo'n leuk ding, kan je dan niemand vinden die hem af en toe op kan vangen? Ik woon niet in de buurt, maar ik zou met alle liefde en plezier op zo'n puppie passen een dagje, ook (vooral) toen ik nog geen hond had. Zo moeten er toch wel meer mensen te vinden zijn.

Het zal misschien in de toekomst ook vaker voorkomen en dan is het fijn als je een oppas (eventueel tegen betaling) hebt. Het is zo jammer omdat hij nu goed al een tijdje alleen kan blijven en je hebt kans dat dat niet meer gaat als hij een rotervaring krijgt met veel te lang alleen nu.

Anne
chuckie
Zeer actief

starfleet schreef:
chuckie schreef:
Een badkamer is niet geschikt omdat hij daar nooit zit en het dus als eng en niet vertrouwd zal ervaren. En dan zeven uur is te lang. Het is zo'n leuk ding, kan je dan niemand vinden die hem af en toe op kan vangen? Ik woon niet in de buurt, maar ik zou met alle liefde en plezier op zo'n puppie passen een dagje, ook (vooral) toen ik nog geen hond had. Zo moeten er toch wel meer mensen te vinden zijn.

Het zal misschien in de toekomst ook vaker voorkomen en dan is het fijn als je een oppas (eventueel tegen betaling) hebt. Het is zo jammer omdat hij nu goed al een tijdje alleen kan blijven en je hebt kans dat dat niet meer gaat als hij een rotervaring krijgt met veel te lang alleen nu.

Anne
ja precies dat zou ik ook erg jammer vinden.ik ben nog druk aan het rondvragen hier in de buurt.(we wonen er nog niet zo lang,dus is het best vreemd om mensen daarover aan te spreken)ik hoop dat ik snel iemand vinden kan,want alleen laten....en anders meld ik me gewoon ziek op mn werk! :pffff: (ik ben puppieziek)hahaha moeders met kinderen kunnen ook vrij krijgen als de oppas niet kan,nou dan zeg ik dat mijn oppas dus niet kan hahahaha.oh sinds wanneer heb jij kinderen dan?? :mrgreen:
ik regel wel wat in ieder geval zal ik hem niet alleen laten,ik zat eerst erg te twijfelen of het kon,daarom heb ik de vraag hier geplaatst.ik ga nu gewoon verder met rustig aan die 3 uur uitbouwen,en ik ga hem aan de badkamer laten wennen,zodat (als het in de toekomst eens voorkomt) hij daar kan zitten ipv in de bench of in de woonkamer.ben bang dat een hond zichzelf dan snel "slechte" dingen aan gaat leren als hij alleen is.dingen zoals aan de tafelpoten knagen. :roll: .kom ik dus op een heel andere vraag:hoe is de overgang van alleen laten in de bench ---> alleen laten in de huiskamer bij jullie gegaan?
Voor altijd in ons hart
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

chuckie schreef:
starfleet schreef:
chuckie schreef:

Anne
ja precies dat zou ik ook erg jammer vinden.ik ben nog druk aan het rondvragen hier in de buurt.(we wonen er nog niet zo lang,dus is het best vreemd om mensen daarover aan te spreken)ik hoop dat ik snel iemand vinden kan,want alleen laten....en anders meld ik me gewoon ziek op mn werk! :pffff: (ik ben puppieziek)hahaha moeders met kinderen kunnen ook vrij krijgen als de oppas niet kan,nou dan zeg ik dat mijn oppas dus niet kan hahahaha.oh sinds wanneer heb jij kinderen dan?? :mrgreen:
ik regel wel wat in ieder geval zal ik hem niet alleen laten,ik zat eerst erg te twijfelen of het kon,daarom heb ik de vraag hier geplaatst.ik ga nu gewoon verder met rustig aan die 3 uur uitbouwen,en ik ga hem aan de badkamer laten wennen,zodat (als het in de toekomst eens voorkomt) hij daar kan zitten ipv in de bench of in de woonkamer.ben bang dat een hond zichzelf dan snel "slechte" dingen aan gaat leren als hij alleen is.dingen zoals aan de tafelpoten knagen. :roll: .kom ik dus op een heel andere vraag:hoe is de overgang van alleen laten in de bench ---> alleen laten in de huiskamer bij jullie gegaan?
persoonlijk zou ik er dan liever voor kiezen hem alleen te laten in een ruimte die je sloopvrij maakt en niet in een badkamer met een beetje pech kan hij uitglijden etc en ik vind het gewoon geen plek voor een hond om alleen te zijn.
kun je niet een deel van de kamer afzetten en hem daar alelen laten of in de keuken met het traphekje ervoor of anders in de gang?
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
rosco fauve
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rosco fauve »

Hallo Chuckie

Ik woon bij jouw in de buurt en als ik oppas nodig heb voor m'n hond dan breng ik hem altijd bij Hondenzorg Noord-Holland. Dat zit in Zwaagdijk. Het is een professionele kleinschalige hondenopvang waar ik zeer tevreden over ben. De honden kunnen daar lekker spelen en er wordt goed op ze gepast. Misschien is dit ook wat voor jouw en je hond.

Het lijkt me het informeren waard. Succes

Groetjes Marja
starfleet
Erelid

chuckie schreef:kom ik dus op een heel andere vraag:hoe is de overgang van alleen laten in de bench ---> alleen laten in de huiskamer bij jullie gegaan?
Wij hadden de (open) keuken afgezet en pupproof gemaakt. Ze was daar toch altijd graag. Moet er wel bijzeggen dat ze eigenlijk nooit lang alleen is geweest. Ik ben bij een pup vooral bang dat die zich op een of andere manier in de nesten werkt, ergens in stikt ofzo. Daarom zou ik ook geen speeltjes geven in de bench als hij alleen is, hooguit een Kong.

Anne
chuckie
Zeer actief

rosco fauve schreef:Hallo Chuckie

Ik woon bij jouw in de buurt en als ik oppas nodig heb voor m'n hond dan breng ik hem altijd bij Hondenzorg Noord-Holland. Dat zit in Zwaagdijk. Het is een professionele kleinschalige hondenopvang waar ik zeer tevreden over ben. De honden kunnen daar lekker spelen en er wordt goed op ze gepast. Misschien is dit ook wat voor jouw en je hond.

Het lijkt me het informeren waard. Succes

Groetjes Marja
kan je hier ook je pup heenbrengen?hij moet ook zn laatste enting nog hebben en hij is nog niet zindelijk...en zitten ze daar in kennels of is het opvang in huis?
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

Gordonsetter23 schreef:
chuckie schreef:
starfleet schreef:
chuckie schreef:

Anne
persoonlijk zou ik er dan liever voor kiezen hem alleen te laten in een ruimte die je sloopvrij maakt en niet in een badkamer met een beetje pech kan hij uitglijden etc en ik vind het gewoon geen plek voor een hond om alleen te zijn.
kun je niet een deel van de kamer afzetten en hem daar alelen laten of in de keuken met het traphekje ervoor of anders in de gang?
zn bench staat in de keuken,woonkamer en keuken is een geheel,maar misschien dat ik de doorgang keuken-woonkamer wel af kan zetten,zodat hij dan in de keuken is met de bench open.de katten dan in de woonkamer en dan is hij toch niet helemaal alleen.
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

ik heb een tussenoplossing kunnen vinden.een buurman van me wil hem wel uitlaten en af en toe even bij hem gaan kijken.we zetten een babyfoon neer zodat hij alles in de gaten kan houden.hij gaat dan iedere 2uur met hem uit en even wat spelen,hij is gek op honden maar wil hem niet een dag in huis hebben omdat hij erg allergisch is,maar ik vind dit toch een goed alternatief voor de hele dag alleen zijn.ik heb besloten om chuckie wel in de badkamer te doen,het gaat pas om volgende week vrijdag dus ik heb nog een week om hem daar aan te laten wennen.heb vanmidaag een kwartiertje met hem gespeeld in de badkamer en hem daarna een uurtje alleen gelaten,maar hij gaf geen kick,dus ik denk dat dit wel goed gaat komen.
Voor altijd in ons hart
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

chuckie schreef:ik heb een tussenoplossing kunnen vinden.een buurman van me wil hem wel uitlaten en af en toe even bij hem gaan kijken.we zetten een babyfoon neer zodat hij alles in de gaten kan houden.hij gaat dan iedere 2uur met hem uit en even wat spelen,hij is gek op honden maar wil hem niet een dag in huis hebben omdat hij erg allergisch is,maar ik vind dit toch een goed alternatief voor de hele dag alleen zijn.ik heb besloten om chuckie wel in de badkamer te doen,het gaat pas om volgende week vrijdag dus ik heb nog een week om hem daar aan te laten wennen.heb vanmidaag een kwartiertje met hem gespeeld in de badkamer en hem daarna een uurtje alleen gelaten,maar hij gaf geen kick,dus ik denk dat dit wel goed gaat komen.

Goede oplossing dat van die buurman. Maar de badkamer, sorry als het er een beetje lullig uitkomt, maar dat vind ik echt niet normaal. Een hond hoort niet in een badkamer thuis, zet dan de keuken af of laat hem gewoon in de bench, daarvoor is dat ding ook. Ik vind het niet hygienisch een hond de hele dag in de badkamer te laten zitten, bovendien is het daar vaak wat benauwder en ik weet niet of je erover na gedacht hebt maar heb je ook een wc op de badkamer? Honden kunnen springen he, wie weet springt hij wel op de wc en dan in bad of zoeits dergelijks en raakt hij helemaal in paniek. Op de badkamer liggen meestal ook tegels. Bij jou ook? Dat is al helemaal geen plek voor een pup, die zijn veel te speels en kunnen dan uitglijden. Ze adviseren niet voor niets bij opgroeiende pups kleden neer te leggen.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
chuckie
Zeer actief

Goede oplossing dat van die buurman. Maar de badkamer, sorry als het er een beetje lullig uitkomt, maar dat vind ik echt niet normaal. Een hond hoort niet in een badkamer thuis, zet dan de keuken af of laat hem gewoon in de bench, daarvoor is dat ding ook. Ik vind het niet hygienisch een hond de hele dag in de badkamer te laten zitten, bovendien is het daar vaak wat benauwder en ik weet niet of je erover na gedacht hebt maar heb je ook een wc op de badkamer? Honden kunnen springen he, wie weet springt hij wel op de wc en dan in bad of zoeits dergelijks en raakt hij helemaal in paniek. Op de badkamer liggen meestal ook tegels. Bij jou ook? Dat is al helemaal geen plek voor een pup, die zijn veel te speels en kunnen dan uitglijden. Ze adviseren niet voor niets bij opgroeiende pups kleden neer te leggen.
we hebben geen wc of bad op de badkamer,alleen een douche...we hebben in de woonkamer een houten vloer,dit is ook vrij glad,maar de tegels zijn idd gladder.de reden dat we hem in de badkamer wilden doen was juist om problemen te voorkomen,in de woonkamer/keuken schuilen veel meer gevaren dacht ik...is het dan echt zo erg om hem in de badkamer te doen? :denken: het leek me echt juist de meest veilige oplossing.we hebben inmiddels wel een manier gevonden om de doorgang woonkamer-keuken goed af te kunnen zetten.dan zou ik hem dus in de keuken kunnen laten met zn bench open.is dit dan een betere optie?hij is natuurlijk wel nog de hele dag alleen,maar er is toezicht via de babyfoon en hij wordt uitgelaten.
Voor altijd in ons hart
rianneke
Zeer actief

chuckie schreef:
we hebben geen wc of bad op de badkamer,alleen een douche...we hebben in de woonkamer een houten vloer,dit is ook vrij glad,maar de tegels zijn idd gladder.de reden dat we hem in de badkamer wilden doen was juist om problemen te voorkomen,in de woonkamer/keuken schuilen veel meer gevaren dacht ik...is het dan echt zo erg om hem in de badkamer te doen? :denken: het leek me echt juist de meest veilige oplossing.we hebben inmiddels wel een manier gevonden om de doorgang woonkamer-keuken goed af te kunnen zetten.dan zou ik hem dus in de keuken kunnen laten met zn bench open.is dit dan een betere optie?hij is natuurlijk wel nog de hele dag alleen,maar er is toezicht via de babyfoon en hij wordt uitgelaten.
Erg? Ja als ik het zo mag zeggen ik denk van wel. Wij hebben ook al eens vanalles geprobeerd, maar neem van mij aan, als je een hond opsluit en hij wil eruit dan zijn ze tot veel in staat. Mij lijkt het geen goed idee op die gladde tegels. Ik zou dus voor optie 2 kiezen, in de keuken en die afzetten. Misschien een kong of een lekker kluifje (let wel op een grote, niet dat hij kan stikken) neerleggen en wat speeltjes. De muziek aanzetten wil ook vaak nog helpen dan is er toch wat geluid om zich heen. Als hij eenmalig alleen thuis moet zitten en om de 2 uur even iemand komt kijken en via de babyfoon toezicht lijkt me dat een redelijk plan. Je weet nooit hoe hij gaat reageren maar er is in ieder geval iemand die hem in de gaten kan houden. Bench dicht is geen optie?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
chuckie
Zeer actief

rianneke schreef:
chuckie schreef:
Erg? Ja als ik het zo mag zeggen ik denk van wel. Wij hebben ook al eens vanalles geprobeerd, maar neem van mij aan, als je een hond opsluit en hij wil eruit dan zijn ze tot veel in staat. Mij lijkt het geen goed idee op die gladde tegels. Ik zou dus voor optie 2 kiezen, in de keuken en die afzetten. Misschien een kong of een lekker kluifje (let wel op een grote, niet dat hij kan stikken) neerleggen en wat speeltjes. De muziek aanzetten wil ook vaak nog helpen dan is er toch wat geluid om zich heen. Als hij eenmalig alleen thuis moet zitten en om de 2 uur even iemand komt kijken en via de babyfoon toezicht lijkt me dat een redelijk plan. Je weet nooit hoe hij gaat reageren maar er is in ieder geval iemand die hem in de gaten kan houden. Bench dicht is geen optie?
bench dicht kan wel,maar dan heeft hij helemaal geen bewegingsvrijheid meer,hij moet toch lekker kunnen spelen,plus dat hij af en toe tussen het uitlaten door nog wel is een "ongelukje" heeft,en ik wil niet dat hij dan in zn bench,in zn ontlasting moet zitten.
Voor altijd in ons hart
rianneke
Zeer actief

chuckie schreef:
rianneke schreef:
chuckie schreef:
bench dicht kan wel,maar dan heeft hij helemaal geen bewegingsvrijheid meer,hij moet toch lekker kunnen spelen,plus dat hij af en toe tussen het uitlaten door nog wel is een "ongelukje" heeft,en ik wil niet dat hij dan in zn bench,in zn ontlasting moet zitten.
Nee dat begrijp ik, maar als hij om de twee uur even naar buiten gaat? Dat moet hij toch kunnen ophouden? Is het trouwens een slopertje?Toen Layka nog pup was lieten wij haar 4 a 5 uur alleen (natuurlijk niet meteen in het begin) en dan gewoon in de bench. Dat ging erg goed. In jouw geval moet hij langer in de bench blijven maar als hij dan om de 2 uur ff gaat wandelen of spelen is het misschien ook goed? Maar de keuken is natuurlijk ook een goede optie. Lekker de bench erin, muziekje aan (of een tikkende wekker). In ieder geval heel veel succes.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
chuckie
Zeer actief

Nee dat begrijp ik, maar als hij om de twee uur even naar buiten gaat? Dat moet hij toch kunnen ophouden? Is het trouwens een slopertje?Toen Layka nog pup was lieten wij haar 4 a 5 uur alleen (natuurlijk niet meteen in het begin) en dan gewoon in de bench. Dat ging erg goed. In jouw geval moet hij langer in de bench blijven maar als hij dan om de 2 uur ff gaat wandelen of spelen is het misschien ook goed? Maar de keuken is natuurlijk ook een goede optie. Lekker de bench erin, muziekje aan (of een tikkende wekker). In ieder geval heel veel succes.
tot nu toe is het geen slopertje geweest gelukkig.ach in de keuken valt weinig te slopen,dus ik denk dat we dat dan maar gewoon doen.en wat het plassen betreft:bij het uitlaten doet hij vaak een paar kleine plasjes,en hij vergeet nog wel is wat lijkt het,en die doet ie dan vaak vrolijk als je thuiskomt. :mrgreen: dit wordt wel al minder hoor,maar het gebeurt nog wel is.buiten is naturlijk ook erg spannend allemaal.
nog even een heel andere vraag,heeft niks met het alleen laten te maken;maar hoe zit het met urineplekken op een (geoliede) houten vloer?normaal gesproken ruim ik het meteen op,maar nu komt er dus om de 2 uur iemand,en als die plas er dan wel 2 uur lang ligt,krijg je dan plekken of valt dat wel mee?
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

ik heb vanmorgen op puppycursus gevraagd hoe ik het het beste kan doen als hij alleen is,en daar werd gezegd dat ik hem net zo goed in zn bench kan laten,omdat een hond meestal toch alleen maar slaapt wanneer hij alleen is,het advies was:doe hem in zn bench (Met mand) en een krant voor eventuele ongelukjes,en geef hem wat veilig speelgoed en een lekkere kluif,zorg dat hij lekker gewandelt en gespeeld heeft voordat je weggaat zodat hij lekker moe is.ze raden me aan om hem maar beter niet in de kamer te laten zonder toezicht,omdat hij zichzelf anders misschien verkeerde gewoontes aan gaat leren en omdat hij zichzelf ander misschien kan verwonden,maar dus ook omdat de meeste honden toch gaan slapen wanneer ze alleen zijn,het eigenlijk ook weinig zin.
Voor altijd in ons hart
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

chuckie schreef:ik heb vanmorgen op puppycursus gevraagd hoe ik het het beste kan doen als hij alleen is,en daar werd gezegd dat ik hem net zo goed in zn bench kan laten,omdat een hond meestal toch alleen maar slaapt wanneer hij alleen is,het advies was:doe hem in zn bench (Met mand) en een krant voor eventuele ongelukjes,en geef hem wat veilig speelgoed en een lekkere kluif,zorg dat hij lekker gewandelt en gespeeld heeft voordat je weggaat zodat hij lekker moe is.ze raden me aan om hem maar beter niet in de kamer te laten zonder toezicht,omdat hij zichzelf anders misschien verkeerde gewoontes aan gaat leren en omdat hij zichzelf ander misschien kan verwonden,maar dus ook omdat de meeste honden toch gaan slapen wanneer ze alleen zijn,het eigenlijk ook weinig zin.
Raden ze dat echt aan op de puppiecursus, dat hij 6/7 uur blijft slapen in zijn bench? En ga je dat ook doen, of vraag je toch die buurman?
starfleet
Erelid

chuckie schreef:ik heb vanmorgen op puppycursus gevraagd hoe ik het het beste kan doen als hij alleen is,en daar werd gezegd dat ik hem net zo goed in zn bench kan laten,omdat een hond meestal toch alleen maar slaapt wanneer hij alleen is
Een volwassen hond die goed alleen kan zijn die ligt wel wat te suffen meestal, maar een puppie meestal niet hoor. Die hebben een ander patroon van slapen en wakker zijn. Ik denk ook niet dat het zo heel veel uitmaakt of hij in de bench alleen is of in de keuken of de badkamer, ik denk dat het gewoon veel te lang alleen is voor zo'n kleine pup. Het risico is te groot op janken en stress en nare ervaringen, ik zou het in ieder geval niet willen nemen.

Tegen het slopen helpt die bench wel, maar niet tegen janken en piepen en eenzaamheid.

Anne
chuckie
Zeer actief

pepim schreef:
chuckie schreef:ik heb vanmorgen op puppycursus gevraagd hoe ik het het beste kan doen als hij alleen is,en daar werd gezegd dat ik hem net zo goed in zn bench kan laten,omdat een hond meestal toch alleen maar slaapt wanneer hij alleen is,het advies was:doe hem in zn bench (Met mand) en een krant voor eventuele ongelukjes,en geef hem wat veilig speelgoed en een lekkere kluif,zorg dat hij lekker gewandelt en gespeeld heeft voordat je weggaat zodat hij lekker moe is.ze raden me aan om hem maar beter niet in de kamer te laten zonder toezicht,omdat hij zichzelf anders misschien verkeerde gewoontes aan gaat leren en omdat hij zichzelf ander misschien kan verwonden,maar dus ook omdat de meeste honden toch gaan slapen wanneer ze alleen zijn,het eigenlijk ook weinig zin.
Raden ze dat echt aan op de puppiecursus, dat hij 6/7 uur blijft slapen in zijn bench? En ga je dat ook doen, of vraag je toch die buurman?
die buurman die komt gewoon hoor,maar die laat dus in principe alleen iedere 2 uur uit.hij kan er niet te lang zijn omdat hij allergisch is,maar uitlaten wil hij wel.ik weet idd niet wat ik met dit advies aan moet.het lijkt me erg zielig om hem de hele dag in de banch te doen.een pup moet toch de ruimte hebben om te kunnen spelen vind ik.het zou misschien wel kunnen als ik de grootste maat benh zou hebben,maar dan nog...
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

starfleet schreef:
chuckie schreef:ik heb vanmorgen op puppycursus gevraagd hoe ik het het beste kan doen als hij alleen is,en daar werd gezegd dat ik hem net zo goed in zn bench kan laten,omdat een hond meestal toch alleen maar slaapt wanneer hij alleen is
Een volwassen hond die goed alleen kan zijn die ligt wel wat te suffen meestal, maar een puppie meestal niet hoor. Die hebben een ander patroon van slapen en wakker zijn. Ik denk ook niet dat het zo heel veel uitmaakt of hij in de bench alleen is of in de keuken of de badkamer, ik denk dat het gewoon veel te lang alleen is voor zo'n kleine pup. Het risico is te groot op janken en stress en nare ervaringen, ik zou het in ieder geval niet willen nemen.

Tegen het slopen helpt die bench wel, maar niet tegen janken en piepen en eenzaamheid.

Anne
even hierover:hij heeft iedere 2 uur aandacht,buurman gaat even uit met hem en speelt even met hem,en er staat een babyfoon,zodat hij hem in de gaten kan houden.mocht hij erg onrustig worden dan is hij er als de kippen bij!
Voor altijd in ons hart
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”