Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
niet allerdaagse hondenrassen
Moderator: moderatorteam
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik ben er inderdaad 100% zeker van dat het een Ierse Setter was! Ondanks dat de kleurstelling heel anders is dan je gewend bent, zie je toch goed dat het een Ier is (vind ik).johan1969 schreef:Murphy's Place schreef:Bedoel je niet de Engelse Setter, zoals op het plaatje hieronder, alleen dan in de kleurstelling:Femmel schreef:Toevallig kwam ik afgelopen vrijdag voor het eerst van leven een wit/rode Ierse Setter tegen! Ze bestaan natuurlijk al veel langer maar in nederland zie je ze bijna niet. Echt een schitterend hondje!
Ook zag ik hier in de buurt :
Thai Ridgeback
Spinone
Akita Inu
IJslandse hond
Rood/Wit???
http://www.doggy.net/site/pics/rassen/ras_logo_168
Een Engelse setter mag niet rood-wit zijn, maar wel chocolade-wit of lemon-wit. Bovendien hebben die meestal een gespikkeld patroon.
Ierse Rood Witte setters daarentegen, mogen dan weer geen spikkeltjes hebben.
t Verschil is echt wel duidelijk als je ze allebei al gezien hebt.

bron : http://home.scarlet.be/~iscb/setter_nl.htm
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
engelse setters komen voor in de kleuren bleu belton, liver belton, orange belton en lemon belton al dan niet met tan aftekeningen.johan1969 schreef:Murphy's Place schreef:Bedoel je niet de Engelse Setter, zoals op het plaatje hieronder, alleen dan in de kleurstelling:Femmel schreef:Toevallig kwam ik afgelopen vrijdag voor het eerst van leven een wit/rode Ierse Setter tegen! Ze bestaan natuurlijk al veel langer maar in nederland zie je ze bijna niet. Echt een schitterend hondje!
Ook zag ik hier in de buurt :
Thai Ridgeback
Spinone
Akita Inu
IJslandse hond
Rood/Wit???
http://www.doggy.net/site/pics/rassen/ras_logo_168
Een Engelse setter mag niet rood-wit zijn, maar wel chocolade-wit of lemon-wit. Bovendien hebben die meestal een gespikkeld patroon.
Ierse Rood Witte setters daarentegen, mogen dan weer geen spikkeltjes hebben.
t Verschil is echt wel duidelijk als je ze allebei al gezien hebt.
ierse setters heb je in 2 kleur slagen rood en rood-wit deze moet dieprode ronde vlekken hebben en spikkels zijn alleen toegestaan op de neus voorbenen tot elleboog en achterbenen tot de sprong.
-
Dinges
- Vaste gebruiker
- Hamilton
- Zeer actief
-
muis
- Vaste gebruiker
Bikkel's beste vriendje is ook een akita inu (reu). Als die twee over straat gaan hebben we behoorlijk wat bekijks. Zijn echt helemaal verzot op elkaar en tot nu toe gaat het nog super (we houden het natuurlijk wel constant in de gaten). Gelukkig is de akita heel tollerant, ondanks dat bikkel vaak een echte terrorist is**Tamara** schreef:whahahahhaNieve schreef:Scooby schreef:Nee, maar een Weimaraner lijkt ook niet op een blauwe duitse dog en toch wordt Lana daar ook wel eens voor uitgescholden.Nieve schreef:Dat mensen idd het verschil tussen een American Akita en Akita niet kennen dat snap ik...maar ze lijken toch echt niet op een husky![]()
Een leek ziet nu eenmaal geen verschil tussen verschillende rassen met krulstaarten of rassen met dezelfde kleur. (Zo wordt Bono met zijn 91 cm. schoft zelfs wel eens voor een labrador uitgemaakt!)
![]()
![]()
Een labrador van 91 cm schoft...tja rijke fantasie heb je dan.
Het stomme van dat soort dingen is dus altijd dat mensen het altijd beter denken te weten, wat je ook zegt.
Bijvoorbeeld:
persoon: Mevrouw is dat een husky?
Ik: Nee, dat is geen husky.
persoon: Maar het is wel een poolhond
Ik: Nee, ze komen van oorsprong uit Japan (niet echt poolgebied)
persoon: Maar ze hebben wel een poolvacht, dus worden ze toch gebruikt voor de slee!
grrrrrrrrrr...
Nou ik zeg altijd dat het een japanse poolhond is hoor, lekker makkelijk, ben je meteen klaar![]()
Slimme mensen leggen wel de link er geen pool is in japan, maar dan zeg ik gewoon dat er wel gebieden zijn die heel erg koud zijn, dus waar ze een poolhondenvacht nodig hebben

Pootje van bikkel!

-
yruvian
- Vaste gebruiker
Nog eventjes en zo komt er hier eentje bij... we staan sinds vorige zaterdag op de wachtlijst... mijn broer wil al een tijdje een belgje bij de chinezen en het Schipperke is uiteindelijk het uitverkoren ras geworden.Murphy's Place schreef:In de loop der jaren heb ik al veel "onbekend" rassen gezien...
- Schipperke (op wedstrijd)
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Hee wat leuk! Is dat choukan? (heeft een bekend koppie namelijk)muis schreef: Bikkel's beste vriendje is ook een akita inu (reu). Als die twee over straat gaan hebben we behoorlijk wat bekijks. Zijn echt helemaal verzot op elkaar en tot nu toe gaat het nog super (we houden het natuurlijk wel constant in de gaten). Gelukkig is de akita heel tollerant, ondanks dat bikkel vaak een echte terrorist is![]()
Mijn ervaring is dat de honden die ze vanaf pup af aan kennen wel goed blijft gaan. uiteraard wel in de gaten houden
-
Melanie 74
Ik wil wat vragen over de tatrahonden bij jouw in de buurt, weet je toevallig hoe ze heten?Murphy's Place schreef:In de loop der jaren heb ik al veel "onbekend" rassen gezien...
- Broholmer (show)
- American Indian Dog
- Lancashire Healer
- Otterhound (vorige vereniging)
- Gos d'Atura
- Cesky "Huppeldepup" Bay Retriever (weet de naam ff niet meer)
- Beauceron (van kennissen)
- IJslandse hond (woont om de hoek)
- Bracco Italiano (van kennissen)
- Manchester Terrier (vorige vereniging)
- Tatra (in de wijk)
- Fila Brasiliero (in bos)
- Sloughi (4 op vakantie)
- Viszla (vorige vereniging)
- Spinone (in de wijk)
- Cesky fuzek (of zoiets in de wijk)
maar ook bij ons op de KC lopen toch aardig wat niet veel voorkomende rassen, o.a.
- Vastgötaspets
- Aus. Kelpie
- Wetterhoon
- Peruaanse Naakthond
- Portugese Waterhond
- Thai Ridgeback
- Irish Glen of Imaal Terrier
- Pyrenese Berghond
- Tatra
Degene die op mij de meeste indruk heeft achtergelaten is toch wel de American Indian Dog...
PRACHTIG!!![]()
Amiga ook niet... toen ze nog erg jong was, werd er regelmatig gevraagd:Mijn mastiff wordt maar weinig als zodanig herkend.
Is dat nou zo'n Turkse Herder?? (Kangal)
Ben gewoon nieuwsgierig
Je ziet ze n.l. nog niet zo veel.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
muis
- Vaste gebruiker
Ja dat is 'm. ik hoef z'n naam maar te zeggen en bikkel wordt helemaal wild. Bikkel wil wel al atijd carriere maken maar tot nog toe gaat het echt super**Tamara** schreef:Hee wat leuk! Is dat choukan? (heeft een bekend koppie namelijk)muis schreef: Bikkel's beste vriendje is ook een akita inu (reu). Als die twee over straat gaan hebben we behoorlijk wat bekijks. Zijn echt helemaal verzot op elkaar en tot nu toe gaat het nog super (we houden het natuurlijk wel constant in de gaten). Gelukkig is de akita heel tollerant, ondanks dat bikkel vaak een echte terrorist is![]()
Mijn ervaring is dat de honden die ze vanaf pup af aan kennen wel goed blijft gaan. uiteraard wel in de gaten houden
Pootje van bikkel!

- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
-
muis
- Vaste gebruiker
Misschien dat het daarom wel zo goed gaat. We zijn zelfs samen op vakantie geweest en choukan is hier ook wel eens blijven logeren. Het zijn wel twee heeeel verschillende honden, ook qua karakter, maar het zijn allebij lieverds**Tamara** schreef:Had ik dat toch goed gezien. Ik vind choukan helemaal geweldig! een heerlijke knuffelbeer. Choukan heeft zover ik heb gezien echt een heel leuk karakter en is ook niet zo fel naar andere honden als andere akitareuen vaak kunnen zijn. Heeft ie van zijn vader want die is ook heel relaxt.
Pootje van bikkel!

- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
kwam vanmorgen voor het eerst een bloedhond tegen,wel vaker gezien maar dan alleen op show maar nooit zo in een park.heb die meneer even aan gesproken en hij gaf toe dat dit de eerste en laatst bloedhond van hem was en dat ie het een ander niet zo snel zou aanraden omdat de gezonheid nog wel eens te wensen overlaat en als huishond zijn ze toch niet zo geschikt
heb ook een tijd les gegeven aan een vrouw met een duitse jachtterrier,zie je ook niet vaak maar ook zeker geen makkelijke honden.
een kennis heeft een irish glenn of imaal terrier ook niet echt een hond die je op elke hoek van de straat tegen kom
heb ook een tijd les gegeven aan een vrouw met een duitse jachtterrier,zie je ook niet vaak maar ook zeker geen makkelijke honden.
een kennis heeft een irish glenn of imaal terrier ook niet echt een hond die je op elke hoek van de straat tegen kom

jemble 5 maanden
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Laurie en Denis
- Actief
- Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
- Contacteer:
Ik vond het tien jaar geleden heel bijzonder om een newfy te zien! Ik ben er toen ook op slag verliefd
op geworden, maar mijn moeder zag dat dus echt niet zitten. Helaas voor mij
. Nu zie ik ze met regelmaat. En zijn ze niet echt een bijzondere verschijning meer.
Van de zomer in Schotland heb ik voor het eerst een Scottish Deerhound gezien. Erg mooi!! Deze honden had ik nog niet eerder in Nederland gezien. Ik weet ook niet of ze hier in Nederland voorkomen?

Van de zomer in Schotland heb ik voor het eerst een Scottish Deerhound gezien. Erg mooi!! Deze honden had ik nog niet eerder in Nederland gezien. Ik weet ook niet of ze hier in Nederland voorkomen?

Groetjes Laurie & Betyar.
- Youp
- Zeer actief
-
Laurie en Denis
- Actief
- Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
- Contacteer:
- Hamilton
- Zeer actief
klopt helemaalamiwoods schreef:Hamilton schreef:je zit in de goede richting,johan1969 schreef:Catahoula Leopard dog of Harlekijnbrak (juiste naam van die laatste schiet me niet te binnen) ?
is deze wat duidelijker??
volgens mij is het de Dunkerhund uit Noorwegen

ze komen inzowel zwart/bruin/wit als in blue merle voor.
helaas is het bestand zo klein dan ze
momenteel in samenwerking met de Noorse kennelclub andere Stövares er door kruisen o.a Hamilton Stövare

dat is dus bij deze fotos goed te zien
trouwens het blue/merle teefje op de 2e foto(met die vrouw erachter) heeft ook 1/4 Hamilton in zich
-
fabienne s
- Zeer actief
in het vorige dorp waar ik woonde liep er een barsoi in het park,vindt ze echt oer lelijk en ik ben toch wel heel gek op windhonden maar ik vindt een barsoi niks.baasje was ook altijd op de fiets en als zij 1rondje had gefietst dan had hij er al 3gehad
hij was ook totaal niet te vertrouwen met kleine kinderen en daar liepen er nog al veel van in het dorp.hij was altijd wel heel bang voor mijn malteser die ik toen nog had,echt hij hoefde maar even dat vinnige bekkie open te trekken en die barsoi was vertrokken en wat kan een windhond dan hard lopen zeg.

jemble 5 maanden
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind Barsois mooi (maar zou er zelf geen moeten hebben).
Toen ik nog in de lagere school zat, liet een buurtbewoner dikwijls zijn 3 barsois los lopen op het omheind voetbalveld naast die school, en dan mochten we van de meester altijd gaan kijken ! Heel indrukwekkend !
Toen ik nog in de lagere school zat, liet een buurtbewoner dikwijls zijn 3 barsois los lopen op het omheind voetbalveld naast die school, en dan mochten we van de meester altijd gaan kijken ! Heel indrukwekkend !
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
sorry ik lees je vraag nu pas....Melanie 74 schreef:Ik wil wat vragen over de tatrahonden bij jouw in de buurt, weet je toevallig hoe ze heten?Murphy's Place schreef:In de loop der jaren heb ik al veel "onbekend" rassen gezien...
- Broholmer (show)
- American Indian Dog
- Lancashire Healer
- Otterhound (vorige vereniging)
- Gos d'Atura
- Cesky "Huppeldepup" Bay Retriever (weet de naam ff niet meer)
- Beauceron (van kennissen)
- IJslandse hond (woont om de hoek)
- Bracco Italiano (van kennissen)
- Manchester Terrier (vorige vereniging)
- Tatra (in de wijk)
- Fila Brasiliero (in bos)
- Sloughi (4 op vakantie)
- Viszla (vorige vereniging)
- Spinone (in de wijk)
- Cesky fuzek (of zoiets in de wijk)
maar ook bij ons op de KC lopen toch aardig wat niet veel voorkomende rassen, o.a.
- Vastgötaspets
- Aus. Kelpie
- Wetterhoon
- Peruaanse Naakthond
- Portugese Waterhond
- Thai Ridgeback
- Irish Glen of Imaal Terrier
- Pyrenese Berghond
- Tatra
Degene die op mij de meeste indruk heeft achtergelaten is toch wel de American Indian Dog...
PRACHTIG!!![]()
Amiga ook niet... toen ze nog erg jong was, werd er regelmatig gevraagd:Mijn mastiff wordt maar weinig als zodanig herkend.
Is dat nou zo'n Turkse Herder?? (Kangal)
Ben gewoon nieuwsgierig
Je ziet ze n.l. nog niet zo veel.
Normaal zou ik best op die mensen afstappen om de stamboomnamen en/of kennelnaam te vragen,
maar deze mensen hebben die 2 dus echt niet onder de duim en zijn daarnaast ook nog eens niet de meest gezelllige personen.
dus helaas, maar mocht ik er achter komen dan laat ik het je wel weten.....
De roepnamen weet ik wel... Saphir en NIET LACHEN
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
-
fabienne s
- Zeer actief
ik woon sinds kort hier en echt in het park regent het bijzondre rassen eerst al die bloedhond en gister een noorse buhund(schrijf je dat zo)en een noorse lundehund en een kelpie,wist niet wat ik zag!in mijn vorige woonplaats alleen maar buikschuivers en zwiffers maar war je hier tegen kom is echt goed voor je rassenkennis 

jemble 5 maanden
- andre
- Vaste gebruiker
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
okay dan mijn honden die ik hier zeg maar voor het eerst heb gezien, in het dorp bij kennissen blablabla en op show natuurlijk en rassen waar ik er ooit nog maar 1 van heb gezien op shows na
- New Foundlander, vriendin van me heeft er 1..Klinkt dom, maar daarvoor nog nooit buiten de show om gezien
- Dalmatier, van buurvrouw, haha ook nog nooit buiten de show om gezien
- Soft Coated Wheaten terrier, ook nog nooit buiten de show om gezien, loopt hier in het dorp
- Chesapeake bay retriever, heeft een kamaraad van me, ook nog nooit buiten de show om gezien (als iemand btw nog een reu weet met stamboom)
- Sharpei, in het bos, ook nog nooit buiten de show om gezien
- Spaanse waterhond, lerares, ook nog nooit buiten de show om gezien
- Västgötaspets, heeft een leraar 2 van, ook nog nooit buiten de show om gezien
- Mastin de los Pyreneos, loopt hier in het dorp, ook nog nooit buiten de show om gezien
- Dwergschnauzer peper and salt, loopt hier in het dorp, ook nog nooit buiten de show om gezien
- Welsh springer spaniel, buren, ook nog nooit buiten de show om gezien
- Cavalier King Charles Spaniel, buren, nog nooit buiten de show om gezien
- Teckels, hierin het dorp, zag je eerder nooit hier, sinds een jaar lopen ze overal
- Schotse terriers, op mijn stage, hiervoor alleen op shows gezien
- Norfolk terrier, op stage, hiervoor alleen op shows gezien
- Border terrier, op stage, hiervoor alleen op shows gezien
- Parson Russel terrier, op stage, hiervoor alleen op shows gezien
- Weimaraner, vrienden van de buren, hiervoor alleen op show gezien
Nou dit was het wel zon beetje, voor jullie mss niks bijzonders aan, maar ik heb ze dus deze honden sinds 3 jaar voor het eerst in het eggie gezien
buiten de shows om
- New Foundlander, vriendin van me heeft er 1..Klinkt dom, maar daarvoor nog nooit buiten de show om gezien
- Dalmatier, van buurvrouw, haha ook nog nooit buiten de show om gezien
- Soft Coated Wheaten terrier, ook nog nooit buiten de show om gezien, loopt hier in het dorp
- Chesapeake bay retriever, heeft een kamaraad van me, ook nog nooit buiten de show om gezien (als iemand btw nog een reu weet met stamboom)
- Sharpei, in het bos, ook nog nooit buiten de show om gezien
- Spaanse waterhond, lerares, ook nog nooit buiten de show om gezien
- Västgötaspets, heeft een leraar 2 van, ook nog nooit buiten de show om gezien
- Mastin de los Pyreneos, loopt hier in het dorp, ook nog nooit buiten de show om gezien
- Dwergschnauzer peper and salt, loopt hier in het dorp, ook nog nooit buiten de show om gezien
- Welsh springer spaniel, buren, ook nog nooit buiten de show om gezien
- Cavalier King Charles Spaniel, buren, nog nooit buiten de show om gezien
- Teckels, hierin het dorp, zag je eerder nooit hier, sinds een jaar lopen ze overal
- Schotse terriers, op mijn stage, hiervoor alleen op shows gezien
- Norfolk terrier, op stage, hiervoor alleen op shows gezien
- Border terrier, op stage, hiervoor alleen op shows gezien
- Parson Russel terrier, op stage, hiervoor alleen op shows gezien
- Weimaraner, vrienden van de buren, hiervoor alleen op show gezien
Nou dit was het wel zon beetje, voor jullie mss niks bijzonders aan, maar ik heb ze dus deze honden sinds 3 jaar voor het eerst in het eggie gezien
-
fabienne s
- Zeer actief