Koos is een kruising Schotse Collie/Podenco Ibicenco.
Was benieuwd of iemand ook zo'n kruising heeft.
Moderator: moderatorteam

Nah Kennelnaam aanvragen.... Ash en Kumarih derop zetten en we hebben echte Stamboomhonden.....assiejaja schreef:Rasechte?![]()
Ik dacht dat wij van die stamboomloze werkhonden hadden Miran!
Ik heb een langharige podenco, ook uit Spanje.
Ter vergelijking met de jouwe:
Ik vind dat je beide rassen er duidelijk uit kan halen.Corrina schreef:Kunnen jullie goed zien dat er Podenco-bloed in zit of overheerst de Collie?Eukalipta schreef:Mooie hond hoor!!
Schotse collie x Podenco ? niet eerder gehoord, wel ben ik meerdere x husky tegengekomen op het www
Ik heb rasechte... alhoewel ik zelf denk dat ergens in Gaia dr bloedlijn Galgo zit.
Ikzelf vind dat hij de kop heeft van een Collie en de bouw van een Podenco, heel dun. En de beharing ook van een Collie, gelukkig nietamelie schreef:Ik vind dat je beide rassen er duidelijk uit kan halen.Corrina schreef:Kunnen jullie goed zien dat er Podenco-bloed in zit of overheerst de Collie?Eukalipta schreef:Mooie hond hoor!!
Schotse collie x Podenco ? niet eerder gehoord, wel ben ik meerdere x husky tegengekomen op het www
Ik heb rasechte... alhoewel ik zelf denk dat ergens in Gaia dr bloedlijn Galgo zit.

Als je nog meer foto's wilt zien van Koos, dan kan dat opyeppe schreef:Volgens mij is hij mooi half om half, wel een grappige verschijning hoor .

Jouw hondje heeft inderdaad wel wat weg van Koos, behalve de beharing dan. Is trouwens ook erg mooi.Jippie schreef:Wat een aparte kruising zeg !
Echt mooi !
Ik heb ook een Podenco, geen raszuivere (zonder stamboom) .
Ze komt uit Spanje(daar gevonden in een kistje), en is heel klein !
De bouw van jou hondje lijkt wel wat op die van mij![]()
Verder is Quapa heel vrolijk, gek op spelen en behendigheid. Maar ze kan ook wel weer onzeker zijn..
Echt een heerlijk hondje.
Ze is echt "de perfecte hond", echt zooo lief.

Daar heeft Koos geen last van, die vind iedere hond leuk. Nou ja, vondJippie schreef:Ja Quapa heeft ook veel beweging nodig, anders is ze veel te wild.
En spelen met andere honden vind ze ook geweldig !
Behalve hele grote imposante honden, dat vind ze eng

Ja hij is ook heel slank gebouwd, sommige mensen vragenSpriet schreef:mooie hond zeg!
ik zieb inderaad allebei
de podenco is niet zo bekend als een collie
dus ik zag aan de haren meteen dat er collie in zat
maar qua bouw inderdaad net een windhond/podenco

Corrina schreef:Ja hij is ook heel slank gebouwd, sommige mensen vragenSpriet schreef:mooie hond zeg!
ik zieb inderaad allebei
weleens of hij wel genoeg te eten krijgt. Nou ik kan je verzekeren
dat ie meer dan genoeg krijgt
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik helemaal niet zo hou van dieSpriet schreef:Corrina schreef:Ja hij is ook heel slank gebouwd, sommige mensen vragenSpriet schreef:mooie hond zeg!
ik zieb inderaad allebei
weleens of hij wel genoeg te eten krijgt. Nou ik kan je verzekeren
dat ie meer dan genoeg krijgtkomt me bekend voor bij onze 2 greys!