Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In beslagname Amerikaanse stafford.
Moderator: moderatorteam
-
gaby
- geregistreerd lid
In beslagname Amerikaanse stafford.
Hallo Allemaal,
Eigenlijk weet ik al dat het een onbegonnen zaak zal zijn, maar ik ga me hier toch hard voor maken.
Wat is er aan de hand?
Vier jaar geleden kreeg de jackrussel van mijn allerbeste vriendin puppies. Ik heb een puppie van haar gehad destijds. In die zelfde periode, kregen we te horen dat er bij haar in de buurt mensen woonden die een jonge Amerikaanse stafford totaal aan het lot over lieten.
Woonden in een veel te kleine ruimte, beestje was totaal vermagerd.
Ondanks dat we wisten dat deze hond geen papieren had, hebben we hem toch mee genomen, want daar wilde we hem ook niet achter laten.
Wij denken dat het een kruising is, maar ja daar zullen we wel nooit achter komen.
Pim ( zo heeft mijn vriendin hem genoemd.) heeft nog bij de Jack Russell
melk gedronken en eigenlijk ging het al snel beter met hem.
Pim heeft de cursus bij Martin Gaus met goed gevolg afgemaakt en hij luisterd echt geweldig. Pim kan zelfs kunstjes doen. Met de jack Russell kan Pim heel goed over weg, sterker nog de jack russell Is de baas en Pim volgt.Ondertussen na 4 jaar is Pim uitgegroeid tot een volwassenhond, met veel leef plezier.
Maar van andere honden is Pim helaas geen grote fan. Pim is als pup zijnde drie keer gebeten door een herdershond en vanaf die tijd moet hij geen andere honden om zich heen. Echter bij het volgende jack Russell
nestje lag pim gewoon tussen de pups en er gebeurde helemaal niks.
Zo gebeurde het dat mijn vriendin op vakantie is gegaan, en zoals ze altijd doet heeft ze een vaste vriendin in huis gelaten, om op haar dierbare beesten te passen.
Normaal gesproken krijgt Pim bij het naar buiten gaan altijd een muilkorf om. Alleen deze keer niet, het was midden in de nacht en der waren goede bedoelingen om Pim ff lekker te laten rennen.
Pim heeft gevochten met een andere hond, eigenlijk in eerste instantie was er niks aan de hand.
De andere hond had helemaal niks alleen onze Pim had de kop kapot.
Na het voorval te zijn vergeten stond er van de week bij mijn vriendin Politie aan de deur. Ze moest Pim meteen meegeven en is hij dus in beslag genomen.
Ik weet heel goed dat er wetten zijn, alleen vind ik het moeilijk te verkroppen. Ik heb echt nog nooit zo een lief dier meegemaakt.
Pim is onderzocht door een arts en heeft dus de status van Pittbull achtige gekregen. We kunnen nu een tweede opinie aan vragen, maar we zijn er bang voor dat deze lieverd nooit meer terug naar huis komt.
Ik schrijf dit verhaal uiteraard, om te kijken of er misschien toch nog iets is wat wij over het hoofd hebben gezien, misschien is er toch een klein sprankje hoop.
We zijn hier met een hele vriendengroep overheen gebogen en zijn allemaal ontzettend aangeslagen hierover.
Mocht je iets weten, laat het mij dan weten.
Ik wilde een foto van Pim hierbij plaatsen , maar ik krijg dat niet voor elkaar.
Dankjewel voor het lezen van dit droevige bericht
liefs Gaby
Eigenlijk weet ik al dat het een onbegonnen zaak zal zijn, maar ik ga me hier toch hard voor maken.
Wat is er aan de hand?
Vier jaar geleden kreeg de jackrussel van mijn allerbeste vriendin puppies. Ik heb een puppie van haar gehad destijds. In die zelfde periode, kregen we te horen dat er bij haar in de buurt mensen woonden die een jonge Amerikaanse stafford totaal aan het lot over lieten.
Woonden in een veel te kleine ruimte, beestje was totaal vermagerd.
Ondanks dat we wisten dat deze hond geen papieren had, hebben we hem toch mee genomen, want daar wilde we hem ook niet achter laten.
Wij denken dat het een kruising is, maar ja daar zullen we wel nooit achter komen.
Pim ( zo heeft mijn vriendin hem genoemd.) heeft nog bij de Jack Russell
melk gedronken en eigenlijk ging het al snel beter met hem.
Pim heeft de cursus bij Martin Gaus met goed gevolg afgemaakt en hij luisterd echt geweldig. Pim kan zelfs kunstjes doen. Met de jack Russell kan Pim heel goed over weg, sterker nog de jack russell Is de baas en Pim volgt.Ondertussen na 4 jaar is Pim uitgegroeid tot een volwassenhond, met veel leef plezier.
Maar van andere honden is Pim helaas geen grote fan. Pim is als pup zijnde drie keer gebeten door een herdershond en vanaf die tijd moet hij geen andere honden om zich heen. Echter bij het volgende jack Russell
nestje lag pim gewoon tussen de pups en er gebeurde helemaal niks.
Zo gebeurde het dat mijn vriendin op vakantie is gegaan, en zoals ze altijd doet heeft ze een vaste vriendin in huis gelaten, om op haar dierbare beesten te passen.
Normaal gesproken krijgt Pim bij het naar buiten gaan altijd een muilkorf om. Alleen deze keer niet, het was midden in de nacht en der waren goede bedoelingen om Pim ff lekker te laten rennen.
Pim heeft gevochten met een andere hond, eigenlijk in eerste instantie was er niks aan de hand.
De andere hond had helemaal niks alleen onze Pim had de kop kapot.
Na het voorval te zijn vergeten stond er van de week bij mijn vriendin Politie aan de deur. Ze moest Pim meteen meegeven en is hij dus in beslag genomen.
Ik weet heel goed dat er wetten zijn, alleen vind ik het moeilijk te verkroppen. Ik heb echt nog nooit zo een lief dier meegemaakt.
Pim is onderzocht door een arts en heeft dus de status van Pittbull achtige gekregen. We kunnen nu een tweede opinie aan vragen, maar we zijn er bang voor dat deze lieverd nooit meer terug naar huis komt.
Ik schrijf dit verhaal uiteraard, om te kijken of er misschien toch nog iets is wat wij over het hoofd hebben gezien, misschien is er toch een klein sprankje hoop.
We zijn hier met een hele vriendengroep overheen gebogen en zijn allemaal ontzettend aangeslagen hierover.
Mocht je iets weten, laat het mij dan weten.
Ik wilde een foto van Pim hierbij plaatsen , maar ik krijg dat niet voor elkaar.
Dankjewel voor het lezen van dit droevige bericht
liefs Gaby
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
-
geertje1978
- Zeer actief
Ik denk dat je er helemaal niets tegen kunt doen!!! Hoe lullig het ook klinkt, maar zo zijn de wetten in nnederland, helaas!!!
De enigste optie was Belgie, want daar kun je staffords houden zonder stamboom!!!
Heel veel succes met het zoeken naar een oplossing!!
De enigste optie was Belgie, want daar kun je staffords houden zonder stamboom!!!
Heel veel succes met het zoeken naar een oplossing!!
Lieve Jack,het gaat je goed *29-01-09* En opa Sjonnie *17-06-2011*
- little-wolf
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik denk niet dat er veel is dat je kan doen, maar ik zelf zou me niet zonder slag of stoot gewonnen geven met de dooddoener; zo is het nu eenmaal.....
Vecht.. probeer alles ga in het verweer schreeuw het van de daken...
Misschien krijgen jullie Pim niet terug, maar wie weet zijn er mensen die leren van jullie verhaal.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe..
Vecht.. probeer alles ga in het verweer schreeuw het van de daken...
Misschien krijgen jullie Pim niet terug, maar wie weet zijn er mensen die leren van jullie verhaal.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe..

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
-
schumax
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ik vind het heel erg, zowel voor jullie als voor Pim maar ik vrees dat je er niets aan kan doen. Het is nu eenmaal de wet in Nederland en je weet in je achterhoofd dat als je een pittbullachtige heb je strafbaar bent. De honden zijn altijd de dupe hiervan. Misschien een hele stomme vraag maar waarom had Pim altijd een muilkorf om als je naar buiten ging? Ik neem aan dat je een hond niet spontaan muilkorft!
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik las toch pas iets ergens hier op het forum over een uitspraak van een rechter die een hond van de dood redde, waar stond dat ook alweer?
Heel veel sterkte trouwens voor jullie allemaal, het lijkt me vreselijk moeilijk om te weten dat jullie lieve vriendje ergens als in beslag genomen en ter dood veroordeelde hond moet zitten terwijl jullie niet eens weten waar hij is en hoe het met hem gaat. Alleen maar omdat hij binnen een bepaald type past.
Bizar eigenlijk dat dit in het zgn. o zo hondvriendelijke Nederland gewoon kán anno 2006 zonder dat elke hondenliefhebber zich hier enorm kwaad over maakt.
Heel veel sterkte trouwens voor jullie allemaal, het lijkt me vreselijk moeilijk om te weten dat jullie lieve vriendje ergens als in beslag genomen en ter dood veroordeelde hond moet zitten terwijl jullie niet eens weten waar hij is en hoe het met hem gaat. Alleen maar omdat hij binnen een bepaald type past.
Bizar eigenlijk dat dit in het zgn. o zo hondvriendelijke Nederland gewoon kán anno 2006 zonder dat elke hondenliefhebber zich hier enorm kwaad over maakt.
- cloris
- Zeer actief
Dat bedoel ikWil de hond schreef:Ik las toch pas iets ergens hier op het forum over een uitspraak van een rechter die een hond van de dood redde, waar stond dat ook alweer?![]()

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- cloris
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik zou het eens niet in belgie proberen...
belgie was een van de weinige landen waar geen regels waren wat betreft de pitbullachtigen...
nu is wallonie al bezig met een verbod. waarom? omdat de asielen overvol zitten met staffordjes uit nederland en duitsland...
hoemeer daarheen gaat hoe strenger de regels worden...
het is klote, je kunt vechten voor de hond, maar verder helaas niks.
en daarbij.. hoe naief zijn we... de hond is al in beslag genomen, denk je echt dat je die terugkrijgt omdat je een huisje voor hem hebt in belgie???
de hond is verboden in nederland.. klaar. dat is het zelfde als zeggen: ja maar meneer de rechter, ik weet dat ik die kilo heroine niet mag hebben, maar in belgie mag het wel, dus als u nou die kilo aan mij teruggeeft breng ik hem over de grens ok?
helaas. het is echt heel klote, dat weet ik, maar blijf realistisch.
het is een wet in nederland. wat je ervan vindt boeit gewoon niet. hij is er en volg hem dan heb je geen problemen. en ja ik weet dat dat niet altijd zo makkelijk is, zeker in dit geval waar een beest opgenomen wordt omdat ie het slecht heeft, maar weet dan dat dit kan gebeuren.
belgie was een van de weinige landen waar geen regels waren wat betreft de pitbullachtigen...
nu is wallonie al bezig met een verbod. waarom? omdat de asielen overvol zitten met staffordjes uit nederland en duitsland...
hoemeer daarheen gaat hoe strenger de regels worden...
het is klote, je kunt vechten voor de hond, maar verder helaas niks.
en daarbij.. hoe naief zijn we... de hond is al in beslag genomen, denk je echt dat je die terugkrijgt omdat je een huisje voor hem hebt in belgie???
de hond is verboden in nederland.. klaar. dat is het zelfde als zeggen: ja maar meneer de rechter, ik weet dat ik die kilo heroine niet mag hebben, maar in belgie mag het wel, dus als u nou die kilo aan mij teruggeeft breng ik hem over de grens ok?
helaas. het is echt heel klote, dat weet ik, maar blijf realistisch.
het is een wet in nederland. wat je ervan vindt boeit gewoon niet. hij is er en volg hem dan heb je geen problemen. en ja ik weet dat dat niet altijd zo makkelijk is, zeker in dit geval waar een beest opgenomen wordt omdat ie het slecht heeft, maar weet dan dat dit kan gebeuren.

- Annelies
- Zeer actief
Ik neem aan omdat Pim geen andere honden verdraagt en dus aanvalt als hij buiten is...schumax schreef:Misschien een hele stomme vraag maar waarom had Pim altijd een muilkorf om als je naar buiten ging? Ik neem aan dat je een hond niet spontaan muilkorft!

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Annelies schreef:Ik neem aan omdat Pim geen andere honden verdraagt en dus aanvalt als hij buiten is...schumax schreef:Misschien een hele stomme vraag maar waarom had Pim altijd een muilkorf om als je naar buiten ging? Ik neem aan dat je een hond niet spontaan muilkorft!
Triest voor Pim en ook zijn eigenaren...Maar van andere honden is Pim helaas geen grote fan.
Ben het eens met Cloris en wil...

- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Sluit me aan bij Wil, Cloris en Leanne....Leanne schreef:Annelies schreef:Ik neem aan omdat Pim geen andere honden verdraagt en dus aanvalt als hij buiten is...schumax schreef:Misschien een hele stomme vraag maar waarom had Pim altijd een muilkorf om als je naar buiten ging? Ik neem aan dat je een hond niet spontaan muilkorft!Triest voor Pim en ook zijn eigenaren...Maar van andere honden is Pim helaas geen grote fan.
Ben het eens met Cloris en wil...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
-
Brigitte
- Zeer actief
Misschien kan Jan Dirk wat voor julie betekenen? Hij houd zich bezig met inbeslagname's.
http://www.arfe.nl
http://www.arfe.nl
-
gaby
- geregistreerd lid
Zoals ik al eerder in het stuk van Pim heb beschreven, hebben we Pim gemuilkorfd, omdat we weten dat Pim het niet heeft op andere beesten, omdat hij als Pup zijnde drie keer is aangevallen door een herder, om problemen te voorkomen hebben we hem gemuilkorfd, zodat andere als er per ongeluk iets mocht gebeuren geen last hebben van mijn hond.
Echter er is nooit wat gebeurd alleen deze ene keer, hoe triest het ook mag zijn. maar ik dank jullie alle voor jullie hart verwarmende woorden
liefs gaby
Echter er is nooit wat gebeurd alleen deze ene keer, hoe triest het ook mag zijn. maar ik dank jullie alle voor jullie hart verwarmende woorden
liefs gaby
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
God, wat vreselijk. Wat een wanhopige toestand voor jullie!! Zou het niet mogelijk zijn dat je via rechtskundige hulp uitstel van (letterlijk) executie kunt krijgen en dan een petitie houden bijv. per e-mail? Ik denk dat het hele hondenforum wel wil tekenen! Iedereen weet dat het een idiote wet is tenslotte! Heel veel sterkte en vecht voor hem!
Gr. Marijke
Gr. Marijke
Gr. Marijke

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is ergens in April meen ik een grote demonstratie gepland in Den Haag, tegen deze wet waar ook jullie slachtoffer van zijn. Hierover staat al ergens op dit forum een topic.
Misschien is het een idee om heel binnenkort een desnoods mini-demonstratie te organiseren op het Binnenhof, speciaal voor Pim, met een groep(-je) hondenliefhebbers en -vrienden? Zorg dat de pers er bij is. Je bereikt hier waarschijnlijk niet mee dat Pim vrijgegeven wordt maar je laat op zo´n manier wel heel Nederland weer eens weten hoe verschrikkelijk fout deze wet is. En wie weet heeft het op zo´n manier enig nut.
Deze wet is ooit eens verzonnen door een zieke en op publiciteit beluste politikus die bij god niet wist wat hij voor leed veroorzaken zou. En nu, 15 jaar later wordt deze wet nog steeds toegepast alsof deze walgelijke hersenkronkel van een misbaksel van een mens de gewoonste zaak van de wereld is.
Het kán gewoon niet zo zijn dat deze vorm van wettelijk geregeld hondenleed eeuwig voort mag duren in een beschaafd land.
Misschien is het een idee om heel binnenkort een desnoods mini-demonstratie te organiseren op het Binnenhof, speciaal voor Pim, met een groep(-je) hondenliefhebbers en -vrienden? Zorg dat de pers er bij is. Je bereikt hier waarschijnlijk niet mee dat Pim vrijgegeven wordt maar je laat op zo´n manier wel heel Nederland weer eens weten hoe verschrikkelijk fout deze wet is. En wie weet heeft het op zo´n manier enig nut.
Deze wet is ooit eens verzonnen door een zieke en op publiciteit beluste politikus die bij god niet wist wat hij voor leed veroorzaken zou. En nu, 15 jaar later wordt deze wet nog steeds toegepast alsof deze walgelijke hersenkronkel van een misbaksel van een mens de gewoonste zaak van de wereld is.
Het kán gewoon niet zo zijn dat deze vorm van wettelijk geregeld hondenleed eeuwig voort mag duren in een beschaafd land.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Helemaal mee eens! Inderdaad de pers zoveel mogelijk proberen te benaderen en misschien politieke partijen zoals SP (die hebben het volgens mij ook wel eens over de RAD gehad?) en de partij voor de dieren?Wil de hond schreef:Er is ergens in April meen ik een grote demonstratie gepland in Den Haag, tegen deze wet waar ook jullie slachtoffer van zijn. Hierover staat al ergens op dit forum een topic.
Gr. Marijke
Gr. Marijke

-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
- *Linda*
- Zeer actief
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- cloris
- Zeer actief
Nou SBS is juist een van de zenders die er genoegen uit haalt om dit type hond juist als monster af te schilderen.. 

-
Ray
- Vaste gebruiker