Met dat probleem zit ik dus ook vaak. Ik maakte het zojuist bij de Gaasperplas nog mee:massam schreef:na 3x grijp ik al in.Roelfien schreef:En als je hond nou al 10 keer gesnauwd heeft, maar die andere hond blijft maar opdringerig.
ik neem mijn hond mee
ik roep de baas van de ander
ik maak stampij
Mijn honden komen het strand op, lopen redelijk dichtbij me en een andere hond (windhond-achtige type) stormt op Moritz af. Geen probleem, Moritz is een enorm sociale hond. De twee rennen wat, baas staat dus op minimaal 200 meter (!!!) en kijkt niet op of om.
Dan ontdekt de hond Kaya :N: Snelt op Kaya af en begint direct opdringerig aan haar kont te snuffelen. Ik laat Kaya zitten, hond haakt af en rent weer naar Moritz.
Nog geen 10 seconde later komt hij er weer op Kaya af aanstormen, ik zeg 'Kaya lieffffffff' (met een dwingende stem) en Kaya doet niks al kijkt ze mij wanhopig aan.
Ik probeer de hond weg te jagen en hij rent weer naar Moritz.
Dit gaat dus een keer of ZES zo door, terwijl de baas buiten gehoorafstand is en niet op of omkijkt.
Bij de zesde of zevende keer (ik was de tel kwijt) geeft Kaya een rennende snauw aan de hond. Gooit hem dus niet op zijn rug, maar jaagt hem een paar meter op al snauwend.
Hond rent krijsend en gillend weg.
Baas is nu ineens allert
Dit soort dingen maak ik dus regelmatig mee en ik weet echt niet meer wat ik ermee aan moet.
Ja, ik vind het zielig voor de andere hond, maar zo'n baas zou ik dus wel door de plee willen trekken. Eind van het liedje is dat mijn hond het altijd gedaan heeft, maar volgens mij heeft die baas het gewoon gedaan.
De soort toestanden met Kaya maak ik bijna ook alleen mee met dit soort honden/bazen: die overal op afdenderen, denken dat ze alles kunnen maken en totaal geen controle van de andere baas.
De honden springen tegen mij op, soms minutenlang, geen baas die er iets aan doet maar als mijn hond snauwt dan heb ik de poppen aan het dansen.