Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom niet vers en brokken op 1 dag
Moderator: moderatorteam
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Waarom niet vers en brokken op 1 dag
De titel zegt het eigenlijks al. Hoor vaak mensen zeggen dat vers (bv rodi,carnibest) niet goed is in combinatie met brokken op dezelfde dag. Bv in de ochtend en middag brokken en in de avond rodi schijven.
Kan iemand mij vertellen waarom dit niet goed is ?
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
-
- Vaste gebruiker
Ik geef "s morgens brokken, en "s avonds Duck, ik weet dat er meer mensen zijn die het zo doen , ik merk dat mijn honden beter eten.
( en dan bedoel ik alles opeten)
Echt schadelijk kan het niet zijn volgens mij.
Bij Duck drinken ze minder water omdat er meer vocht inzit.
Maar verder gaat het prima!
groetjes,
Elly
( en dan bedoel ik alles opeten)
Echt schadelijk kan het niet zijn volgens mij.
Bij Duck drinken ze minder water omdat er meer vocht inzit.
Maar verder gaat het prima!
groetjes,
Elly
Groenendaeler liefhebster
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
- Vaste gebruiker
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Waarom niet vers en brokken op 1 dag
Dat zou ik ook wel graag willen weten!gz schreef:De titel zegt het eigenlijks al. Hoor vaak mensen zeggen dat vers (bv rodi,carnibest) niet goed is in combinatie met brokken op dezelfde dag. Bv in de ochtend en middag brokken en in de avond rodi schijven.

Er zijn heel wat theorien over - maar dat wil nog niet zeggen dat die in de praktijk van toepassing zijn op jouw hond. Ik ken meer dan genoeg honden die oud zijn en van alles door mekaar eten - gezonde honden met een gezonde spijsvertering...
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
- Laundry
- Vaste gebruiker
- Laundry
- Vaste gebruiker
Het is afhankelijk of je vers voert met botten erin. Om de botten te kunnen verteren moet het maagzuur van de hond zuurder worden dan normaal. Dit verteren heeft nogal wat tijd nodig. Als je de volgende maal weer brokken voert dan krijgen ze veel meer dorst en verteren de botten van de vorige maaltijd een stuk minder omdat de buik niet zuur genoeg is.
Mijn honden krijgen alleen maar verse voeding en drinken bijna geen water omdat dit al genoeg in het vlees zit. Als ik ze af en toe weer eens op brokken zet dan blijf ik de waterbakken de hele dag door bijvullen.
Mijn honden krijgen alleen maar verse voeding en drinken bijna geen water omdat dit al genoeg in het vlees zit. Als ik ze af en toe weer eens op brokken zet dan blijf ik de waterbakken de hele dag door bijvullen.
-
- Erelid
- Contacteer:
Re: Waarom niet vers en brokken op 1 dag
die theorien zijn wel van de laatste tijdignit schreef:gz schreef:Dat zou ik ook wel graag willen weten!![]()
Er zijn heel wat theorien over -

eerder heb ik er nog nooit over gehoord.
dus als iemand ooit iets hier over gelezen heeft.. over onderzoeken naar deze matherie..., wil ik het ook graag weten, geef dan even een link door.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Laundry schreef:Het is afhankelijk of je vers voert met botten erin. Om de botten te kunnen verteren moet het maagzuur van de hond zuurder worden dan normaal. Dit verteren heeft nogal wat tijd nodig. Als je de volgende maal weer brokken voert dan krijgen ze veel meer dorst en verteren de botten van de vorige maaltijd een stuk minder omdat de buik niet zuur genoeg is.

Alvast bedankt!

Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als dat zo is, zou het ook in de nieuwe versie van Rauwe Voeding Voor Honden moeten staan...
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl

Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ignit schreef:Als dat zo is, zou het ook in de nieuwe versie van Rauwe Voeding Voor Honden moeten staan...![]()
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Ik weet het niet, heb de nieuwe versie niet gelezen

Althans, dat zei hij.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik reageerde op de volgende stelling over brokken en botten op 1 dag:Geer schreef:Hij heeft letterlijk gezegd dat de enzymen die nodig zijn om koolhydraten te verteren niet gedijen bij het zure milieu van de maag als het rauw vlees verteert (1-2). En vandaar vindt hij het niet verstandig brok en vlees te mengen.
Het is afhankelijk of je vers voert met botten erin. Om de botten te kunnen verteren moet het maagzuur van de hond zuurder worden dan normaal. Dit verteren heeft nogal wat tijd nodig. Als je de volgende maal weer brokken voert dan krijgen ze veel meer dorst en verteren de botten van de vorige maaltijd een stuk minder omdat de buik niet zuur genoeg is.
Ik zou graag willen weten waar ik meer info kan vinden.

Ignit.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan lees jij het wat anders dan ik denk ik... Ik dacht dat de vraag was of vers en brok al dan niet in een maaltijd, of kort op elkaar gegeven kan worden... mensen zeggen dat dat niet kan omdat het anders verteert. Mogens zegt dat het niet kan door een verschil in pH-waarde die nodig is voor de vertering... That's all...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik lees gewoon wat er staat - het gaat over een rauwe maaltijd en daarna een brokkenmaaltijd of omgekeerd en waarom dat niet kan.
Hierbij nog eens de beginvraag:
Hoor vaak mensen zeggen dat vers (bv rodi,carnibest) niet goed is in combinatie met brokken op dezelfde dag. Bv in de ochtend en middag brokken en in de avond rodi schijven.
Ignit.

Hoor vaak mensen zeggen dat vers (bv rodi,carnibest) niet goed is in combinatie met brokken op dezelfde dag. Bv in de ochtend en middag brokken en in de avond rodi schijven.
Ignit.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik kan gek zijn, maar volgens mij hebben we het over hetzelfde :N:ignit schreef:Ik lees gewoon wat er staat - het gaat over een rauwe maaltijd en daarna een brokkenmaaltijd of omgekeerd en waarom dat niet kan.![]()
Ignit.

Als een hond veel drinkt gaat dit niet ten koste van de zuurtegraad van het maagzuurLaundry schreef:Het is afhankelijk of je vers voert met botten erin. Om de botten te kunnen verteren moet het maagzuur van de hond zuurder worden dan normaal. Dit verteren heeft nogal wat tijd nodig. Als je de volgende maal weer brokken voert dan krijgen ze veel meer dorst en verteren de botten van de vorige maaltijd een stuk minder omdat de buik niet zuur genoeg is.
Net zo'n onzin als mensen die zeggen dat je honden niet moet laten drinken na een bottenmaaltijd omdat botten naar de darmen zouden spoelen
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Ester,Ester&Lara schreef:Als een hond veel drinkt gaat dit niet ten koste van de zuurtegraad van het maagzuur
Het maagzuur wordt wel verdund door water, ik denk dat mensen dat bedoelen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Nee, de maag heeft plooien en laat het vocht door en de botten kunnen daar niet door. Maagzuur wordt gewoon weer aangemaaktScooby schreef:Hoi Ester,Ester&Lara schreef:Als een hond veel drinkt gaat dit niet ten koste van de zuurtegraad van het maagzuur
Het maagzuur wordt wel verdund door water, ik denk dat mensen dat bedoelen.
Ook spoelen de botten niet door, bij kvv wat is fijngemalen ligt dat misschien anders..dat weet ik niet
uit the Wolf van David Mech :
"Water is necessary for digestion, and wolves require a great deal of it, especially after gorging."
Dat geld dus zeker zo voor een natuurlijke voeding, dus een voeding van hele lappen vlees en bot, dat afgetrokken en gescheurd word van een groot geheel