En wij zitten uren bij ze te kijken er krijgen 2 pupjes ook de fles omdat ze iets kleiner zijn als de rest dus dat is vechten
ik houd jullie op de hoogte hoe het gaat met onze kleine hummeltjes
gr,joy
Moderator: moderatorteam
Leuk om te horen Joy! Goede fokkers erbij is altijd goed! En nee, wij hebben onze collies zuiver voor de gezelligheid. Lyndie heb ik 2 jaar geleden bij The Whitley Bay (in Beilen) gekocht en een paar maanden later zochten ze een goed tehuis voor haar moeder Kyra (van Sea Dreamers') en wij kregen haar. Cody, onze laatste aanwinst, is een blue merle pupje (11 weken oud) die we bij May Moullach hebben gekocht. Ik wilde al jaren een blue merle hebben en ik werd getipt door The Whitley Bay dat hun dekreu (een tricolour halfbroer van onze Kyra) een nest had verwekt. Vandaar dat wij mazzel hadden en zelfs konden kiezen uit 4 blue merle reutjes.joy-for-life schreef:Hoi Lieke,
zoals het er nu naar uitziet hebben we darksable en goldsable puppies.
De vader van de pups is een goldsable (Zappa)en de moeder is tricolor (Dazzling)wij hebben ook 3 collies waarvan dus ons tricolor teefje en een gold en darksable teefje.
Onze kennelnaam is in aanvraag is 3 maanden terug opgestuurd naar de raad van beheer ik hoop hem dus snel binnen te hebben hoorde pas van iemand dat het ongeveer 5 maanden duurt voor je de kennelnaam hebt.
Heb jij ook een kennel?Of zij nje 3 dames gewwon gezellige huishonden?
Oja we zijn natuurlijk ook lid van de rasvereniging en onze pups worden wel volgens hun regels gefokt.
gr,Joy

joy-for-life schreef:Hoi Lieke,
zoals het er nu naar uitziet hebben we darksable en goldsable puppies.
De vader van de pups is een goldsable (Zappa)en de moeder is tricolor (Dazzling)wij hebben ook 3 collies waarvan dus ons tricolor teefje en een gold en darksable teefje.
Onze kennelnaam is in aanvraag is 3 maanden terug opgestuurd naar de raad van beheer ik hoop hem dus snel binnen te hebben hoorde pas van iemand dat het ongeveer 5 maanden duurt voor je de kennelnaam hebt.
Heb jij ook een kennel?Of zij nje 3 dames gewwon gezellige huishonden?
Oja we zijn natuurlijk ook lid van de rasvereniging en onze pups worden wel volgens hun regels gefokt.
gr,Joy

In het clubblad van de collievereniging is altijd te lezen of er een wachtlijst is en hoeveel mensen op zoek zijn naar een pup. Er is (bijna) altijd een wachtlijst en zo'n 30 mensen op zoek. Dus als je het via de rasvereniging doet, raak je de pups altijd wel kwijt. En dan vooral sables, want die zijn toch altijd het populairst.schotse collie schreef:meestal ben je ze dan zo kwijt
Tenminste had ik wel met mijn pups had op het laatst zelfs tekort zoveel aanmeldingen van mensen

ik was al gewaarschuwd door de fokster van mijn honden dat zulke mensen erop af zouden komen heb ze aan de deur gehad en hadden ook een raar verhaal dat ze alleen teefjes hadden en dat dit mooie honden waren heb ze de deur gewijzigt met de mededeling dat alle teefjes verzegt waren en ze waren ook snel weer weg waren in iedergeval hele vreemde luijoy-for-life schreef:ik zie in het clubblad ook altijd dat er een wachtlijst is van ongeveer 30 mensen .
of er meer vraag is naar sable als naar de andere kleuren dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Had gisteren wel een raar iemand aan de telefoon kwam uit de buurt van Breda.(ik vroeg 2x waar dan maar zij alleen in de buurt van Breda)en die wilde alle teefjes uit het nest kopen.
Ik zeg ja sorry maar dat doe ik dus niet kreeg zo,n raar idee bij die man ik zeg er gaat naar ieder nieuw baasje maar 1 pupje uit mijn nest.
Weet je wat die man zegt dat kun je toch niet controleren als ik kom en er komt voor mij ook iemand anders een pup kopen heb ik er toch 2.
Ik kwaadzeg tegen die man kom maar gewoon helemaal niet want je krijgt bij mij toch geen pup.
Die man ook kwaad noemt ie me een verwaand wijf ik heb de hoorn op de haak gelegd.
Ja dag ik laat me niet uitschelden omdat ik wil dat mijn pupjes goed terecht komen.
Joy

Heel goed om dit soort lui de deur te wijzen. Waarschijnlijk zijn dit gewoon broodfokkers, waarom zouden ze anders per se (alle) teefjes willen?schotse collie schreef:ik was al gewaarschuwd door de fokster van mijn honden dat zulke mensen erop af zouden komen heb ze aan de deur gehad en hadden ook een raar verhaal dat ze alleen teefjes hadden en dat dit mooie honden waren heb ze de deur gewijzigt met de mededeling dat alle teefjes verzegt waren en ze waren ook snel weer weg waren in iedergeval hele vreemde luijoy-for-life schreef:ik zie in het clubblad ook altijd dat er een wachtlijst is van ongeveer 30 mensen .
of er meer vraag is naar sable als naar de andere kleuren dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Had gisteren wel een raar iemand aan de telefoon kwam uit de buurt van Breda.(ik vroeg 2x waar dan maar zij alleen in de buurt van Breda)en die wilde alle teefjes uit het nest kopen.
Ik zeg ja sorry maar dat doe ik dus niet kreeg zo,n raar idee bij die man ik zeg er gaat naar ieder nieuw baasje maar 1 pupje uit mijn nest.
Weet je wat die man zegt dat kun je toch niet controleren als ik kom en er komt voor mij ook iemand anders een pup kopen heb ik er toch 2.
Ik kwaadzeg tegen die man kom maar gewoon helemaal niet want je krijgt bij mij toch geen pup.
Die man ook kwaad noemt ie me een verwaand wijf ik heb de hoorn op de haak gelegd.
Ja dag ik laat me niet uitschelden omdat ik wil dat mijn pupjes goed terecht komen.
Joy

Het kunnen ook puppy-handelaren zijn. Over het algemeen zijn teefjes gemakkelijker kwijt te raken dan reuen is mijn ervaring.lieke schreef:Heel goed om dit soort lui de deur te wijzen. Waarschijnlijk zijn dit gewoon broodfokkers, waarom zouden ze anders per se (alle) teefjes willen?schotse collie schreef:ik was al gewaarschuwd door de fokster van mijn honden dat zulke mensen erop af zouden komen heb ze aan de deur gehad en hadden ook een raar verhaal dat ze alleen teefjes hadden en dat dit mooie honden waren heb ze de deur gewijzigt met de mededeling dat alle teefjes verzegt waren en ze waren ook snel weer weg waren in iedergeval hele vreemde luijoy-for-life schreef:ik zie in het clubblad ook altijd dat er een wachtlijst is van ongeveer 30 mensen .
Joy