Dus pupjes bijten ook niet omdat ze geen wonden veroorzaken? Als ik speel met mijn honden en ze bijten me dan bijten ze ook niet maar bekduwen ze of happen ze loos ..en als een hond een andere hond een corrigerende beet toebrengt bijten ze ook niet.Stang schreef: Ik versta onder bijten dus BIJTEN en niet even de 'bek duwen of loos happen'. Ik zeg dat Kaya nog nooit heeft gebeten, nog nooit bijtwonden heeft veroorzaakt in 4 jaar tijd.
Nee, ze heeft gebekduwt.Dan kom jij aan en zegt dat Kaya wel bijt, terwijl én door mij én door de persoon van wie de hond was zegt dat er niet gebeten is (geen bijtwonden dus, maar voor de duidelijkheid).
Jij doet hysterisch. Jij hebt het het hele topic over hondentaal en overdreven reactie's van mensen en als ik iets noem wat het is breekt de pleuris uit. daahaag Caroline!Wie is er nu hysterisch bezig en alles buiten proporties aan het brengen?
Wie maakt de topic nu persoonlijk en speelt het op de hond? Jij dus en dat is zoooooooo flauw.
Zelfs de normale uitleg van Marie-Jose doe je af als 'het ligt zeker nogal gevoelig'. Waarom zou dit bij Marie-Jose gevoelig liggen?
Schrik is schrik..een uitval om een hond ergens weg te jagen door een mens of door een hond is gelijk..ook het effect is gelijk bij de hond. De hond schrikt en blijft uit de buurt. Hondentaal is niet iets unieks, het is communicatie en ook wij mensen communiceren met honden.Als jij een mens die expres stampend op een bange hond afloopt gaat vergelijken met een hondse correctie dan snap ik dat het verder totaal geen nut heeft om hier met jou over te praten.
Ik heb het gevoel dat je niet verder wil kijken dan je neus lang is. Als kaya door een correctie een hond laat schrikken haal je je schouders op maar als Moritz iemand uitblaft en die doet vervolgens iets richting hem waarvan hij schrikt spring je uit je vel.
Ja, tuurlijk. Mag ik weten waarom je veronderstelt dat ik er opuit ben je aan te vallen?Maar goed, ik was al bang dat de topic op een persoonlijke aanval zou uitdraaien en helaas heb ik weer eens gelijk gehad.
Natuurlijk zie jij dat niet zo, dat snap ik al bij voorbaat.