Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ochtendhumeur
Moderator: moderatorteam
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ochtendhumeur
Sarah gromt tegen mij als ik haar 's morgens uit bed pluk. Vanmorgen heb ik gewacht tot Peter wakker was en met haar beneden kwam. Toen ik haar een goedemorgenknuffel wilde geven bromde ze alsnog tegen mij.
Ik ben degene aan wie zij (meestal) absoluut gehoorzaam is.
Moet ik dat gebrom nou gewoon negeren en haar knuffelen als ik dat wil ?
Moet ik haar aan het verstand peuteren dat ik dat gebrom niet pik ?
Moet ik haar gewoon in haar sop gaar laten koken en me helemaal niet met haar bemoeien.
Let wel......dit speelt zich alleen maar 's morgens af.
Ik ben degene aan wie zij (meestal) absoluut gehoorzaam is.
Moet ik haar gewoon in haar sop gaar laten koken en me helemaal niet met haar bemoeien.
Let wel......dit speelt zich alleen maar 's morgens af.
- starfleet
- Erelid
Re: Ochtendhumeur
Ik weet niet wat je moet doen, ik kan alleen zeggen wat wij doen: niet knuffelen als de hond in lichaamshouding aangeeft daar niet van gediend te zijn. Het moet voor allebei de kanten leuk zijn.teckeltoos schreef:
Ik zou het zelf gewoon negeren en verder vermijden als het alleen om die knuffel 's morgens gaat.
Anne
- Moos
- Zeer actief
Het ligt er naar mijn idee een beetje aan wat voor typje Sarah voor de rest is.
Moos heeft in het verleden weleens naar me gegromd, en dat heb ik toen behoorlijk hard aangepakt. Maar bij Moos, hoe lief en doedelig hij ook is, kan zo'n grom als ik hem wil knuffelen leiden tot het uitbreiden daarvan en steeds heel sneeky meer dingen in huis overnemen.
Saar heeft ook een paar keer gegromd, maar dat was altijd omdat ze zwaar geintimideerd was door wat ik met haar wilde doen. Ze gromt dan dus uit angst en onzekerheid zo van "laat me met rust, want ik vind dit heel naar worden". Dat corrigeer ik niet. Ten eerste omdat het niet uit 'bazigheid' is en ten tweede omdat Saar absoluut geen amibities heeft om hogerop te komen en dat gegrom verder uit te breiden.
Bij Saar zorg ik dus dat ik haar niet overmatig intimideer, dan zijn we allebei veel gelukkiger.
Moos heeft in het verleden weleens naar me gegromd, en dat heb ik toen behoorlijk hard aangepakt. Maar bij Moos, hoe lief en doedelig hij ook is, kan zo'n grom als ik hem wil knuffelen leiden tot het uitbreiden daarvan en steeds heel sneeky meer dingen in huis overnemen.
Saar heeft ook een paar keer gegromd, maar dat was altijd omdat ze zwaar geintimideerd was door wat ik met haar wilde doen. Ze gromt dan dus uit angst en onzekerheid zo van "laat me met rust, want ik vind dit heel naar worden". Dat corrigeer ik niet. Ten eerste omdat het niet uit 'bazigheid' is en ten tweede omdat Saar absoluut geen amibities heeft om hogerop te komen en dat gegrom verder uit te breiden.
Bij Saar zorg ik dus dat ik haar niet overmatig intimideer, dan zijn we allebei veel gelukkiger.

- Ernst
- Vaste gebruiker
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
nance
- Erelid
-
Letchimi©