Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sinds een week een raar poeppatroon

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

kezmaster
Vaste gebruiker
Contacteer:

Sinds een week een raar poeppatroon

Ongelezen bericht door kezmaster »

Hallo allemaal,

Na een tijdje alleen maar lezen hier is er toch weer een tijd aangebroken dat ik jullie hulp nodig heb :mrgreen:

Rocky is inmiddels een goed gegroeid hondje. Is eigenlijk al helemaal zindelijk op een klein ongelukje na. Maar sinds een week is er toch iets geks.

Op een avond heeft hij binnen gepoept. Op zich niks ergs aan, maar het was best heel veel voor zijn doen. Maar jah, ik heb het opgeruimd en verder niks aan de hand. Maar die nacht moest er nog 2 keer uit omdat hij piepte in zijn kooi. Hij moest dus weer 2 keer poepen, en nu was het redelijk dun (diaree-achtig). Hij schuurt dan ook allemaal met z'n kont over de grond. De volgende dag heeft maar 1 keer gepoept, laat op de dag. En daarna was het eigenlijk over.

Tot vandaag. Weer precies hetzelfde patroon.... Eerst heel veel poepen (binnen) en dan 's nachts diaree.

Verder merk ik niks aan Rocky. Hij is nog net zo speels, gemeen, blij, druk, slim, vrolijk, ontdeugend als normaal :wink: Maar toch ben ik benieuwd wat dat kan zijn; omdat het ook steeds 's avonds begint en dan 's nachts dun is.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

misschien aan het wisselen. hij is toch een maand of 5 als ik het goed onthouden heb?
Groetjes Silvia en Diesel
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Zou hij wormen kunnen hebben?
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

Je voert hem hetzelfde ?

Kan het zijn dat hij op de dagen dat hij eerst veel poept en dan diarree krijgt, iets anders heeft gegeten ? bijv. iets van de grond tijdens een wandeling ? (want als zoiets verkeerd valt, dan kan dat zo uitwerken..)

En is hij ontwormd ?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zit inderdaad ook eerder te denken aan wormen,omdat je zegt dat hij met zijn kont over de vloer schuurt.
hij is ontwormd?
als dit zo blijft zou ik wel even langs de DA gaan.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
kezmaster
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door kezmaster »

Bedankt voor jullie reacties.

Hij is inderdaad 6,5 maand nu. Inmiddels al alles gewisseld op 1 hoektand na! Die staat er nog terwijl de nieuwe er ook al staat. Bij de dierenarts hebben ze vorige week gezegd dat ze nog 2 weken af willen wachten; is die er dan nog niet uit dan wordt de tand eruit getrokken. Dat zou het misschien kunnen zijn.

Wormen lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb em netjes ontwormd volgens het schema. De laatste keer is 2 weken geleden. Ik kijk ook regelmatig in zijn poep en daar is ook niks in te vinden.

Wat me wel te binnen is geschoten is het volgende: sinds vorige week maandag (2 dagen voor zijn eerste diaree) krijgt hij op de hondencursus stukjes frolic als beloning. Daar reageerd goed op zei de trainster. Dat krijgt hij dus alleen bij de trainingen en verder niet. Ik heb namelijk bij de dierenarts gehoord dat Frolic erg zout is en vol met geur- en smaakstoffen zit. Op zich zou het dat ook kunnen zijn, maar ik vind het wel raar dat Rocky het dan een paar dagen erna heeft.

Inmiddels heb ik dus besloten om even geen frolic te geven op maandag bij de cursus. Misschien dat dat al helpt. Anders ga ik inderdaad toch nog even langs de dierenarts.
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Die van mij krijgen ook geen Frolic meer als beloning omdat ze ervan aan de schijt gaan. Dat zou het inderdaad best wel eens kunnen zijn.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

Dat van de frolic kan het zijn. Wat ook kan is dat de anaalkliertjes verstopt zitten, om dat je schreef dat hij met zijn kont over de grond ging. Als hij dat vaker doet moet je die kliertjes door de dierenarts laten uitknijpen.

succes ermee !
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

met de kont over de grond schuren kan volgens mij wormen of anaalkliertjes zijn. hopelijk is het niks ernstigs en komt het gewoon van de frolic.
groetjes kim
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”