Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pieperdepieperdepiep

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Pieperdepieperdepiep

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Even een geinig verhaaltje.

Zondag was Bram erg pieperig en maandagavond was het helemaal erg. Hij heeft echt vanaf thuiskomst (18.30 uur) tot we naar bed gingen gepiept en toen we naar boven gingen, moest ik nog twee keer naar beneden omdat hij keihard krijste. Ik had er koppijn van, zo gek werd ik van dat gepiep.

Dinsdagavond ben ik naar de dierenarts gegaan, want ik was bang dat Bram pijn had. Ik vermoedde dat er iets met z'n darmen was (kramp ofzo). De dierenarts kon me geruststellen na onderzoek.

Gisteren ging mij een lichtje branden. Niks pijn, niks ziek.....Brammetje is geil!

We wandelen iedere vrijdagochtend met Tara en haar baasje die een aantal huizen verder wonen. Tara is ongeveer net zo oud als Bram, ze zijn dus echt samen opgegroeid en dol op elkaar. Drie weken geleden is Tara voor het eerst loops geworden. Zoals gebruikelijk had Bram zolang ze niet dekrijp was geen extra interesse in haar.
Sinds afgelopen weekend is ze er helemaal klaar voor. We zijn elkaar aangelijnd tegen gekomen (we hebben natuurlijk vrijdag niet samen gewandeld) en Tara draaide haar kont naar Bram toe waarna Bram behoorlijk wild werd. Na 5 minuten kon ik hem gewoon weer los laten zonder dat hij haar achterna sprintte. Vandaar dat ik de connectie met het piepen niet gemaakt had.

Gisteren heb ik expres een rondje gelopen waar Tara nooit komt. Bij thuiskomst kon Bram gewoon gaan slapen zonder te piepen. Arme kerel, z'n vaste verkering wil gedekt worden en hij mag niet.

Z'n grote vriendin op de opvang is 'geholpen' zoals haar baasje dat zegt, dus ik zit maar eens in de 9 maanden (Tara cyclus) met een piepende Bram. Dat valt nog mee :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Arme Bram....komen er allerlei lekker luchtjes voorbij en daar mag hij niet eens van genieten. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach, arme Brammie toch!

Maar, even een vraagje. Je zegt dat ze voor het eerste loops is geworden, en een cyclus van 9 maanden heeft. Hoe weet het baasje van Tara dat als dit de eerste keer is?

(of ik lees iets niet goed, dat kan ook :mrgreen: )
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Ach, arme Brammie toch!

Maar, even een vraagje. Je zegt dat ze voor het eerste loops is geworden, en een cyclus van 9 maanden heeft. Hoe weet het baasje van Tara dat als dit de eerste keer is?

(of ik lees iets niet goed, dat kan ook :mrgreen: )
Nee joh, dat heb ik zelf verzonnen. 9 Maanden is toch vrij gebruikelijk?

Het zou me ook niks verbazen als ze gecastreerd wordt trouwens, maar ik zal het volgende week wel horen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
9 Maanden is toch vrij gebruikelijk?
:neenee:

Typische reuen eigenaar :pffff:
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:

Och nee, NOG vaker? Nou da's lekker dan, zit ik straks elk half jaar met de gebakken peren :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:

Och nee, NOG vaker? Nou da's lekker dan, zit ik straks elk half jaar met de gebakken peren :mrgreen:
Ja, precies, elk half jaar is gebruikelijker :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Laatst schreef je ook in een topic dat Bram uit zijn doen was. Toen dacht ik al dat het met loopse teven te maken had. Diesel kan dan ook heel vervelend doen. Ik merk het nu meteen wanneer er 1 in de buurt is(geweest)
Piepen, weinig eten en niet luisteren! Welkom bij de club!
Zoek stok!
Zeer actief

Youp schreef:Laatst schreef je ook in een topic dat Bram uit zijn doen was. Toen dacht ik al dat het met loopse teven te maken had. Diesel kan dan ook heel vervelend doen. Ik merk het nu meteen wanneer er 1 in de buurt is(geweest)
Piepen, weinig eten en niet luisteren! Welkom bij de club!
Je hebt helemaal gelijk, Tara was toen ook al loops. Ik kon het gewoon niet geloven omdat Bram niet wild wordt als we een loopse teef tegenkomen. Maar het is dus toch zo :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”