hij is inmiddels 7maanden en blaft naar alles wat beweegt. thuis kan hij op de bank en zo naar buiten kijken, maar hij blaft naar elke fietser of voetganger die voorbij komt (gelukkig is het niet zo druk in de straat)
als we gaan wandelen en we komen andere honden tegen blaft hij, naar andere mensen vaak ook.
ik weet nu dat dit uit angst is, naar poezen blaft hij ook (bij mijn ouders thuis) vorige week zat de poes op tafel en haar geaaid en dickie erbij betrokken, hij was bang?? bleek uit zijn reactie (wegkijken, bijna in mijn nek kruipen) na een halve minuut ging hij toch maar eens naar de poes kijken en later snuffelen (de poes vond het wel interresant) daarna was hij heel lief tegen die poes, maar naar de andere weer blaffen.
daarnet een eind gewandelt en we kwamen andere honden tegen, de meeste baasjes trekken hun hond gelijk mee (ik wil graag dat dickie kan ruiken zodat hij niet bang hoeft te zijn) daarna kwamen we 2beagels tegen, de baas bleef staan
nou is mijn vraag: hoe kan ik hem op zijn gemak stellen?? bij de honden die hij kent is het goed en blaft hij niet, maar andere honden enzo. er is al tegen me gezegd: negeren, maar dat is zo moeilijk omdat het dan lijkt naar andere baasjes alsof ik mijn hond maar laat doen. (ze kijken al zo raar omdat hij zo blaft)
alvast bedankt voor de tips