Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
linda82 schreef:Wat een groot nestje voor de 1ste keer!
ik dacht dat het een ongelukje was..... kijk zo verlul je jezelf he...
Eh, ik ben het met iedereen eens dat dit weer een heerlijke bijdrage is aan de onzorgvuldig gefokte hondenstapel is. Ondoordacht? Absoluut. Onnodig? Zeker. Idioot? natuurlijk.
Maar waar ik niet in kan komen is dat iemand zich "op deze manier verlult"??
Het is en blijft een eerste nest, het feit dat ze het over "een groot nest voor een eerste nest" heeft laat toch helemaal niet zien dat ze meerdere nesten gaat fokken, al vaker gefokt heeft of dit helemaal geplanned heeft?
Eh, ik ben het met iedereen eens dat dit weer een heerlijke bijdrage is aan de onzorgvuldig gefokte hondenstapel is. Ondoordacht? Absoluut. Onnodig? Zeker. Idioot? natuurlijk.
Maar waar ik niet in kan komen is dat iemand zich "op deze manier verlult"??
Het is en blijft een eerste nest, het feit dat ze het over "een groot nest voor een eerste nest" heeft laat toch helemaal niet zien dat ze meerdere nesten gaat fokken, al vaker gefokt heeft of dit helemaal geplanned heeft?
omdat ik werkelijk niet geloof dat het A. een ongelukje was, en B. dat het bij 1 nestje blijft... ze ruikt gewoon centen omdat ze haar princesje zo mooi vind.
Waar haal jij nou vandaan dat het een ongelukje is?
Er staat toch duidelijk in een ander topic dat het een bewuste keuze is om een nest met deze twee honden te krijgen.
Maar waar ik niet in kan komen is dat iemand zich "op deze manier verlult"?? Het is en blijft een eerste nest, het feit dat ze het over "een groot nest voor een eerste nest" heeft laat toch helemaal niet zien dat ze meerdere nesten gaat fokken, al vaker gefokt heeft of dit helemaal geplanned heeft?
"Goh, wat een makkelijke bevalling voor een eerste keer..." merkte de verloskundige van mijn zus op, vlak na de bevalling. "Ja, en het was ook meteen de laatste keer...", pufte zuslief nog na...
amelie schreef:
Maar waar ik niet in kan komen is dat iemand zich "op deze manier verlult"?? Het is en blijft een eerste nest, het feit dat ze het over "een groot nest voor een eerste nest" heeft laat toch helemaal niet zien dat ze meerdere nesten gaat fokken, al vaker gefokt heeft of dit helemaal geplanned heeft?
"Goh, wat een makkelijke bevalling voor een eerste keer..." merkte de verloskundige van mijn zus op, vlak na de bevalling. "Ja, en het was ook meteen de laatste keer...", pufte zuslief nog na...
amelie schreef:
Ik bedoel maar...
ik geloof dat ik je niet begrijp?
Als iets de eerste keer is, kan het ook de laatste keer zijn...
Wilma schreef:Waar haal jij nou vandaan dat het een ongelukje is?
Er staat toch duidelijk in een ander topic dat het een bewuste keuze is om een nest met deze twee honden te krijgen.
ik was in de war met een ander solly... maar voor de rest blijf ik bij m'n conclussie... er is haar genoeg duidelijk gemaakt hoe onzinnig dit nestje was en ik geloof niet dat ze er maar iets van geleerd heeft.
malinois schreef:maar voor de rest blijf ik bij m'n conclussie... er is haar genoeg duidelijk gemaakt hoe onzinnig dit nestje was en ik geloof niet dat ze er maar iets van geleerd heeft.
Ja, dat is haar inderdaad genoeg duidelijk gemaakt.
Niet nodig dus om het in dit topic, waarin het om de blije geboorte gaat nog eens dunnetjes over te doen, vind je ook niet?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
malinois schreef:maar voor de rest blijf ik bij m'n conclussie... er is haar genoeg duidelijk gemaakt hoe onzinnig dit nestje was en ik geloof niet dat ze er maar iets van geleerd heeft.
Ja, dat is haar inderdaad genoeg duidelijk gemaakt.
Niet nodig dus om het in dit topic, waarin het om de blije geboorte gaat nog eens dunnetjes over te doen, vind je ook niet?
nee vind het doodzielig voor die hondjes en hoop dat ze er mee blijft zitten niet voor de pups, maar om te leren dat ze het nooit weer doet. Net als broodfokkers ook zielig voor die hondjes maar zolang mensen daar blijven kopen blijven ze fokken.
malinois schreef:nee vind het doodzielig voor die hondjes en hoop dat ze er mee blijft zitten niet voor de pups, maar om te leren dat ze het nooit weer doet. Net als broodfokkers ook zielig voor die hondjes maar zolang mensen daar blijven kopen blijven ze fokken.
Wat is er nou zielig voor die hondjes? Als ik in het bos loop kom ik tig van die hondjes tegen, allemaal vrolijke, gezellige gezinshondjes, niks mis mee.
Je kan je enerige beter gebruiken voor acties tegen rare ongezonde rashonden die maar doorgefokt worden, en die hier op het forum zo in de smaak vallen. Honden van 91 kilo die ongeveer doodgaan zodra ze volwassen zijn, honden met chronische huidproblemen omdat ze zulke idiote raskenmerken hebben, honden met ras-eigen gedragsproblemen, naakthonden die eeuwig een jasje aanmoeten enz.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."