starfleet schreef:
Voor mij heb je spelend bijten, waarschuwend bijten waar duidelijk wat meer druk achter staat, maar beslist nog wel een rem en echt voluit doorbijten.
Anne
Nou, ik ben blij dat je er ook zo over denkt. Ik ben wel benieuwd hoe iedereen hetgeen wat ik bijten noem dan noemt. Termen als bekduwen en loos bijten ken ik dus weer niet.
Corrigeren zegt iets over de gevolgen van het gedrag en niet over wat dat gedrag dan inhoudt. Een moederhond die de pup corrigeert met de bek..wat doet die dan? Praten?
Ik verbaas me echt enorm. We roepen allemaal dat we honds gedrag normaal vinden en dat het ons bevreemdt dat sommige mensen er zo panisch op reageren. Als er dan echter termen als bijten worden gebruikt doen onze honden dat niet.
Nou, mijn honden wel. Ze bijten elkaar als ze spelen, ze bijten in hun speelgoed en ze bijten in mijn handen als we spelen.
Als Nelson blaft naar de buurhond bijt Kiki hem in zijn kop en Nelson bijt Kiki in haar nek als ze veel te druk hem als trampoline gebruikt.
Ik ben blij dat ik dat bijten noem, want ik zou anders niet weten hoe ik duidelijk zou moeten maken wat hier dan zou gebeuren.
Overigens, we hebben geen van allen ergens een bijtwond.