Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

samenstellingstabellen KVV gezocht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

samenstellingstabellen KVV gezocht

Ongelezen bericht door Dibbes »

Vanavond ga ik weer naar de EHBO cursus en ik had de dierenarts beloofd die voeruitslagen mee te nemen. Als ik dat doe raakt ze waarschijnlijk ervan overtuigd dat KVV ook heel goed is om aan je hond te voeren. Die van Carnibest heb ik al gevonden op hun site, maar ik wil bijvoorbeeld die van Smuldier en Duck, of andere merken ook graag.
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Re: samenstellingstabellen KVV gezocht

Ongelezen bericht door chuckie »

Dibbes schreef:Vanavond ga ik weer naar de EHBO cursus en ik had de dierenarts beloofd die voeruitslagen mee te nemen. Als ik dat doe raakt ze waarschijnlijk ervan overtuigd dat KVV ook heel goed is om aan je hond te voeren. Die van Carnibest heb ik al gevonden op hun site, maar ik wil bijvoorbeeld die van Smuldier en Duck, of andere merken ook graag.
hier die van smuldier en energique nr1

smuldier analyse per kg

vit A 6300 IE
vit D3 660 IE
vit E 22 IE
koper 0,9 mg

ruw eiwit 14%
ruw vet 13,5 %
ruwe celstof 2,0 %
ruwe as 2,2 %
vocht 65%
calcium 0,6 %
fosfor 0,4 %

energique

ruw eiwit 14,8 %
ruw vet 14,1 %
ruw as 2,95 %
ruwe celstof 0,70 %
vocht 61,5 %
calcium 0,66 %
fosfor 0,48 %

Toegevoegd per kilo:
Vit. A 6500. IE
Vit. D3 650. IE
Vit. E 21 mg
koper 2 mg
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Roelfien
Zeer actief

En hier van Bandit: http://www.banditvoeding.nl/producten/B ... oeding.pdf (is een leuke folder om te printen)
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

he stefanie, verkoop je dat spul of zo, 1 keer is genoeg hoor :mrgreen:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Jacky schreef:he stefanie, verkoop je dat spul of zo, 1 keer is genoeg hoor :mrgreen:
:smile:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Dibbes schreef:Vanavond ga ik weer naar de EHBO cursus en ik had de dierenarts beloofd die voeruitslagen mee te nemen. Als ik dat doe raakt ze waarschijnlijk ervan overtuigd dat KVV ook heel goed is om aan je hond te voeren. Die van Carnibest heb ik al gevonden op hun site, maar ik wil bijvoorbeeld die van Smuldier en Duck, of andere merken ook graag.
Je kunt aan een analyse niet echt aflezen of voer A beter is dan voer B of C. Als die dierenarts om samenstellingstabellen heeft gevraagd zal hij denk ik eerder bedoeld hebben welke grondstoffen er in de kvv zitten en in welke verhouding ongeveer. Met alleen de eerder genoemde analyses kun je niks.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Weet je wat je moet doen? Je moet de Dogma van deze maand kopen en meenemen!! Daarin staat een stukje over onderzoek dat Energique heeft laten uitvoeren en daaruit is gebleken ('wetenschappelijk' bewezen!) dat rauwe voeding een positief effect heeft op darm- en huidklachten!
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Jacky schreef:he stefanie, verkoop je dat spul of zo, 1 keer is genoeg hoor :mrgreen:
Ik zie het nu maar een keer staan? :denken:
Maar toen ik het gisteren wilde posten, waren er steeds problemen. Steeds als ik op OK drukte, kreeg ik: pagina kan niet worden weergegeven. :19: Dus meerdere keren geprobeerd en op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven. Blijkbaar lukte het dus toch.
Jammer dat ik er geen commissie voor krijg. :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

stefanie schreef:
Ik zie het nu maar een keer staan? :denken:
Maar toen ik het gisteren wilde posten, waren er steeds problemen. Steeds als ik op OK drukte, kreeg ik: pagina kan niet worden weergegeven. :19: Dus meerdere keren geprobeerd en op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven. Blijkbaar lukte het dus toch.
Jammer dat ik er geen commissie voor krijg. :mrgreen:
Daar heb je dus moderators voor. :pffff: :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Geer schreef:
Weet je wat je moet doen? Je moet de Dogma van deze maand kopen en meenemen!! Daarin staat een stukje over onderzoek dat Energique heeft laten uitvoeren en daaruit is gebleken ('wetenschappelijk' bewezen!) dat rauwe voeding een positief effect heeft op darm- en huidklachten!
He geer!

Hebbie die zelf? En heb je toevallig een scanner?
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Uhm, nee, ik heb hem niet zelf. Wel zelf in handen gehad op mijn
werk(en) :mrgreen: 'T is de Dogma van deze maand. Er staat een samenvatting in van de lezing van Mogens in den Ilp en een (niet heel erg lang, maar ach) stuk over een onderzoek dat Energique heeft uitgevoerd. En dat soort onderzoeken doen het volgens mij altijd beter dan voedingstabellen, verkoopfolders en weet-ik-wat :wink:
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Geer schreef:
Ik ben lid van de DOGMA, maar als dit soort onderzoeken door voerfabrikanten zijn uitgevoerd ben ik behoorlijk sceptisch. Het stond er ook niet in als artikel, maar bij produktnieuws.
Maar iedereen bedankt voor de hulp :ok: . Ik heb een stapeltje uitgeprint en dat vorige week aan haar gegeven.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Klinkt als een interessant blad trouwens. Is daar een linkje van?
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Roelfien schreef:Klinkt als een interessant blad trouwens. Is daar een linkje van?

http://www.dogmagazine.nl/
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”