Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
samenstellingstabellen KVV gezocht
Moderator: moderatorteam
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
samenstellingstabellen KVV gezocht
Vanavond ga ik weer naar de EHBO cursus en ik had de dierenarts beloofd die voeruitslagen mee te nemen. Als ik dat doe raakt ze waarschijnlijk ervan overtuigd dat KVV ook heel goed is om aan je hond te voeren. Die van Carnibest heb ik al gevonden op hun site, maar ik wil bijvoorbeeld die van Smuldier en Duck, of andere merken ook graag.

-
- Zeer actief
Re: samenstellingstabellen KVV gezocht
hier die van smuldier en energique nr1Dibbes schreef:Vanavond ga ik weer naar de EHBO cursus en ik had de dierenarts beloofd die voeruitslagen mee te nemen. Als ik dat doe raakt ze waarschijnlijk ervan overtuigd dat KVV ook heel goed is om aan je hond te voeren. Die van Carnibest heb ik al gevonden op hun site, maar ik wil bijvoorbeeld die van Smuldier en Duck, of andere merken ook graag.
smuldier analyse per kg
vit A 6300 IE
vit D3 660 IE
vit E 22 IE
koper 0,9 mg
ruw eiwit 14%
ruw vet 13,5 %
ruwe celstof 2,0 %
ruwe as 2,2 %
vocht 65%
calcium 0,6 %
fosfor 0,4 %
energique
ruw eiwit 14,8 %
ruw vet 14,1 %
ruw as 2,95 %
ruwe celstof 0,70 %
vocht 61,5 %
calcium 0,66 %
fosfor 0,48 %
Toegevoegd per kilo:
Vit. A 6500. IE
Vit. D3 650. IE
Vit. E 21 mg
koper 2 mg
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Rodi: http://www.rodi-petfood.nl/data/asp/pag ... t&volgnr=3
Duck: http://www.ducknatuurvoeding.com/Beginframe.htm
Duck: http://www.ducknatuurvoeding.com/Beginframe.htm
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Roelfien
- Zeer actief
En hier van Bandit: http://www.banditvoeding.nl/producten/B ... oeding.pdf (is een leuke folder om te printen)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- stefanie
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Je kunt aan een analyse niet echt aflezen of voer A beter is dan voer B of C. Als die dierenarts om samenstellingstabellen heeft gevraagd zal hij denk ik eerder bedoeld hebben welke grondstoffen er in de kvv zitten en in welke verhouding ongeveer. Met alleen de eerder genoemde analyses kun je niks.Dibbes schreef:Vanavond ga ik weer naar de EHBO cursus en ik had de dierenarts beloofd die voeruitslagen mee te nemen. Als ik dat doe raakt ze waarschijnlijk ervan overtuigd dat KVV ook heel goed is om aan je hond te voeren. Die van Carnibest heb ik al gevonden op hun site, maar ik wil bijvoorbeeld die van Smuldier en Duck, of andere merken ook graag.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je wat je moet doen? Je moet de Dogma van deze maand kopen en meenemen!! Daarin staat een stukje over onderzoek dat Energique heeft laten uitvoeren en daaruit is gebleken ('wetenschappelijk' bewezen!) dat rauwe voeding een positief effect heeft op darm- en huidklachten!Dibbes schreef:Vanavond ga ik weer naar de EHBO cursus en ik had de dierenarts beloofd die voeruitslagen mee te nemen. Als ik dat doe raakt ze waarschijnlijk ervan overtuigd dat KVV ook heel goed is om aan je hond te voeren. Die van Carnibest heb ik al gevonden op hun site, maar ik wil bijvoorbeeld die van Smuldier en Duck, of andere merken ook graag.
- stefanie
- Zeer actief
Ik zie het nu maar een keer staan?Jacky schreef:he stefanie, verkoop je dat spul of zo, 1 keer is genoeg hoor

Maar toen ik het gisteren wilde posten, waren er steeds problemen. Steeds als ik op OK drukte, kreeg ik: pagina kan niet worden weergegeven.

Jammer dat ik er geen commissie voor krijg.

- M@ri@nne
- Zeer actief
Daar heb je dus moderators voor.stefanie schreef:Ik zie het nu maar een keer staan?Jacky schreef:he stefanie, verkoop je dat spul of zo, 1 keer is genoeg hoor![]()
Maar toen ik het gisteren wilde posten, waren er steeds problemen. Steeds als ik op OK drukte, kreeg ik: pagina kan niet worden weergegeven.Dus meerdere keren geprobeerd en op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven. Blijkbaar lukte het dus toch.
Jammer dat ik er geen commissie voor krijg.

Groetjes, Marianne.

He geer!Geer schreef:Weet je wat je moet doen? Je moet de Dogma van deze maand kopen en meenemen!! Daarin staat een stukje over onderzoek dat Energique heeft laten uitvoeren en daaruit is gebleken ('wetenschappelijk' bewezen!) dat rauwe voeding een positief effect heeft op darm- en huidklachten!Dibbes schreef:Vanavond ga ik weer naar de EHBO cursus en ik had de dierenarts beloofd die voeruitslagen mee te nemen. Als ik dat doe raakt ze waarschijnlijk ervan overtuigd dat KVV ook heel goed is om aan je hond te voeren. Die van Carnibest heb ik al gevonden op hun site, maar ik wil bijvoorbeeld die van Smuldier en Duck, of andere merken ook graag.
Hebbie die zelf? En heb je toevallig een scanner?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Uhm, nee, ik heb hem niet zelf. Wel zelf in handen gehad op mijn
werk(en)
'T is de Dogma van deze maand. Er staat een samenvatting in van de lezing van Mogens in den Ilp en een (niet heel erg lang, maar ach) stuk over een onderzoek dat Energique heeft uitgevoerd. En dat soort onderzoeken doen het volgens mij altijd beter dan voedingstabellen, verkoopfolders en weet-ik-wat 
werk(en)

- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik ben lid van de DOGMA, maar als dit soort onderzoeken door voerfabrikanten zijn uitgevoerd ben ik behoorlijk sceptisch. Het stond er ook niet in als artikel, maar bij produktnieuws.Geer schreef:Weet je wat je moet doen? Je moet de Dogma van deze maand kopen en meenemen!! Daarin staat een stukje over onderzoek dat Energique heeft laten uitvoeren en daaruit is gebleken ('wetenschappelijk' bewezen!) dat rauwe voeding een positief effect heeft op darm- en huidklachten!Dibbes schreef:Vanavond ga ik weer naar de EHBO cursus en ik had de dierenarts beloofd die voeruitslagen mee te nemen. Als ik dat doe raakt ze waarschijnlijk ervan overtuigd dat KVV ook heel goed is om aan je hond te voeren. Die van Carnibest heb ik al gevonden op hun site, maar ik wil bijvoorbeeld die van Smuldier en Duck, of andere merken ook graag.
Maar iedereen bedankt voor de hulp

- Roelfien
- Zeer actief
Roelfien schreef:Klinkt als een interessant blad trouwens. Is daar een linkje van?
http://www.dogmagazine.nl/