Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verstandig...?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Verstandig...?

Ongelezen bericht door DogDalton »

Hoi,
Ik zou graag jullie mening willen horen over iets.
Dalton staat al sinds anderhalf jaar op RRD van Trovet (Rabbit & Rice).We zijn op dit voer overgegaan na lang zoeken naar het juiste voer.Dalton had veel darmproblemen en gigantisch veel last van puisten op zijn neus en kin en hele erge ontstekingen tussen zijn tenen.Hij heeft heel vaak medicijnen gehad en we zijn uiteindelijk doorverwezen naar Oisterwijk.Deze arts raadde mij dit voer,van Trovet, dus aan.Na een maand waren alle klachten verdwenen en tot nu toe doet hij het er redelijk goed op.Hij heeft nog wel puisten op zijn kin en een beetje een schilferige huid maar geen ontstekingen of darmproblemen meer.Nu is dit voer alleen verkrijgbaar via de dierenarts.Zou het verstandig zijn om langzaam over te schakelen naar gewone voeding?Ik zat te denken aan Hills of Eukanuba en dan wel voer voor gevoelige honden.Op de zak van het voer dat hij nu heeft staat aangegeven dta je dat normaal gesproken geeft voor een periode van 8 weken maar hij staat er nu al anderhalf jaar op.Ik ben eigenlijk best benieuwd of hij op ander voer kan en of hij het er daar ook goed op doet.
Voor de kosten hoef ik het niet te doen,een zak van 15 kilo hills of eukanuba is denk ik net zo duur (60 euro) als wat ik nu heb.
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Tamara,

Volgens mij kost een zak Eukanuba bij lange na geen 60 Euro, hoor! Ik denk ergens rond de 40 Euro?
DogDalton
Zeer actief

Ok,dat wist ik niet precies.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Tamara,

Heb je al eens vers vlees geprobeerd met Dalton?
Laatst gewijzigd door Scooby op 17 mar 2006 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
DogDalton
Zeer actief

Nee,ik heb hem wel eens een zo'n bakje met versvlees gegeven,gewoon bij zijn brokken.Maar ik geloof dat hij daar ook niet zo goed tegen kan.Ik weet alleen niet of het pens was of iets anders,is al 2 jaar geleden en daarna nooit meer geprobeerd
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

IK heb het opgezocht en bij onze DSZ kost Eukanuba Lamb&Rice € 55,40 per 15 kilo.En Hill's Sensitive 15 kilo voor € 59,95.
Zo'n grote hond zou ik zelf CAVOM gaan voeren,en dan hèèl langzaam overschakelen in plm.10 dagen.Dus steeds een beetje minder oud voer en steeds een beetje meer nieuw voer.In Cavom(en ook Farmfood)zitten geen tot nauwelijks schadelijke stoffen die daarin tegen wel in Eukanuba zitten(in Hill's weer niet).Cavom kost voor een grote zak plm.29 Euro(15 of 20 kilo,weet ik niet meer zeker).
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Cavom is te verkrijgen in 5 en 20 kilo zakken.
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Scooby schreef:Cavom is te verkrijgen in 5 en 20 kilo zakken.
OK dan is het nog goedkoper dan ik dacht :ok: (Ik voer het zelf niet maar hoor eigenlijk alleen maar tevreden hondenbezitters lovend over Cavom spreken.En als je een hele grote hond hebt dan gaan die hele dure merken natuurlijk aardig in de papieren lopen)
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik begrijp dus dat Dalton allergisch zal zijn (geweest) voor de standaard vleessoorten in brokken en dat Dalton wel goed op konijn gaat?
Tja, je kan het proberen natuurlijk. Voor hetzelfde geld is hij erover heen gegroeid. Maar het duurt vaak wel een tijdje voordat die klachten weer duidelijk tevoorschijn komen en dan heb je dus ook weer een tijdje nodig voordat de klachten weer weg zijn. Ik zou dus wel proberen om een brok of versvleesvoeding te vinden met een diersoort die ook niet zo standaard is, zoals eend ofzo.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:
Scooby schreef:Cavom is te verkrijgen in 5 en 20 kilo zakken.
OK dan is het nog goedkoper dan ik dacht :ok: (Ik voer het zelf niet maar hoor eigenlijk alleen maar tevreden hondenbezitters lovend over Cavom spreken.)
Ik voer het wel en ben er ook erg tevreden over inderdaad. :wink:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Heb je ook wel eens een andere voerbak geprobeerd i.v.m. die puisten op z'n kin? Mijn vorige hond bleek niet tegen het materiaal (kunststof) van haar nieuwe voerbak te kunnen en kreeg allemaal puisten rond haar bek. Met een nieuwe voerbak was het zo weg.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
rosco fauve
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rosco fauve »

Ik voer mijn hond ook Cavom gemengd met nog een ander voer. Dit omdat die van mij altijd dunne ontlasting had en met Cavom is dat over. Misschien toch wel het proberen waard. Maar in jouw geval extra goed mengen en langzaam overschakelen zoals iemand anders ook al schreef. Ik wist trouwens niet dat er zoveel mensen Cavom voeren.
Succes.
DogDalton
Zeer actief

Ik denk dat ik het toch ga proberen,over een tijdje.Geven jullie nog extra vitaminen o.i.d erbij.Of andere voedingssupplementen?
Ik geef nu af en toe wat biergist of echinae force erbij.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Tamara,

Cavom is een complete brok, dus in principe hoef je daar niets bij te geven. Als je extra vitaminen toe gaat voegen, verstoor je de samenstelling lijkt mij.

Lana krijgt er wel Arthroluxyl C bij, maar dat is tegen de arthrose in haar ellebogen.
Levi krijgt er Glucobest doorheen, maar dat is weer, omdat zij een lage rughernia heeft gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”