Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gaat ze nu bevallen?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

tekkel schreef:
little-wolf schreef:laat eerst de tekkel met zn hernia's oppleuren :ok:
Wat een fijngevoelig taalgebruik :ok:
De gemiddelde leeftijd van een tekkel is ruim 12. En ja, soms hebben ze een hernia. De mijne heeft dat ook gehad toen ze 5 was. Die was na een maandje over, en nu is ze 13 en kerngezond (klopklopklop).
jij zit te zeiken of rashonden die dit of dat hebben, daar valt je tekkeltje ook onder. of tie nou wel of niet gezond is. hernia is niet gezond.

en wat is er ongezond aan een nakerd met een trui aan? :19:

kwee nie waar jij vandaan haalt dat een hond van 91 kg dood gaat als hij volwassen is. :19:

oh enne duitse herder van mn ouders is 13 geworden met zware hd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tekkel schreef:Wat is er nou zielig voor die hondjes? Als ik in het bos loop kom ik tig van die hondjes tegen, allemaal vrolijke, gezellige gezinshondjes, niks mis mee.
goh waar heb jij de gave vandaan om in het lichaam van een hond te kijken? Ik ken ook een duitse herder met zware hd waar aan de buitenkant niets te zien is.... :roll:
Je kan je enerige beter gebruiken voor acties tegen rare ongezonde rashonden die maar doorgefokt worden, en die hier op het forum zo in de smaak vallen. Honden van 91 kilo die ongeveer doodgaan zodra ze volwassen zijn, honden met chronische huidproblemen omdat ze zulke idiote raskenmerken hebben, honden met ras-eigen gedragsproblemen, naakthonden die eeuwig een jasje aanmoeten enz. :denken:
wat is er mis met een jasje? Ik zie mijn honden er inderdaad niet in lopen nee, maar die hebben de vacht er ook voor en zijn op dit klimaat ingesteld. Je moet ze ook niet in Antartica in een kenneltje stoppen dan hebben ze wel meer dan een jasje nodig.... :roll:
Als er een ras naar de klote is, is het jouw ras wel dus hou daar alsjeblieft je mond over...
Ik heb een vrij gezond ras en daar ben ik heel blij mee... :pffff:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

regina schreef: Het gaat me pet te boven om zo iemand in 1 adem te noemen als de broodfokkers met tig rassen, of iemand die de moederhond laat creperen.
Verdorie ze is er goed voor, ze zorgt ervoor belt als ze hulp nodig heeft, hou toch op met dat negatieve gepraat als er iemand is met een nestje, wat niet in jullie straatje past
ja dat doe ik ja en dat zal ik ook blijven doen. Bewust aan het rasloze hondenoverschot meewerken zonder enige controle bij voorouders of iets dergelijks... :kotz: Ik heb een hekel aan zulke mensen.....die denken aan 1 ding, hun centjes hun huisje bootje en vakantie....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wilma schreef:
Marion. schreef:Een goede fokker heeft verstand van erfelijkheidsleer, en weet in elk geval de signalen wanneer een bevalling gaat beginnen.

Dus ja, op dit moment zou jij een slechte fokker voor mij zijn :19:
Ken ik jou ergens van? :denken:
Als dit de twee criteria zijn voor jou om een goede fokker te zijn dan ben jij ook snel een tevreden mens zeg.
Voor mij komt er nog veel meer bij kijken dan erfelijkheidsleer en weten wanneer een bevalling aanvangt. :19:
Neeneenee, vergeet mijn gezwets in de ruimte. Ik dacht dat je een 'gewone' hondeneigenaar was :wink:

En ik was overigens maar al te blij dat ik beide bevallingen van mijn honden live via de webcam mee kon maken. En dat de fokker tussendoor ook nog schreef hoe het ging en vorderde.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

malinois schreef:
regina schreef: Het gaat me pet te boven om zo iemand in 1 adem te noemen als de broodfokkers met tig rassen, of iemand die de moederhond laat creperen.
Verdorie ze is er goed voor, ze zorgt ervoor belt als ze hulp nodig heeft, hou toch op met dat negatieve gepraat als er iemand is met een nestje, wat niet in jullie straatje past
ja dat doe ik ja en dat zal ik ook blijven doen. Bewust aan het rasloze hondenoverschot meewerken zonder enige controle bij voorouders of iets dergelijks... :kotz: Ik heb een hekel aan zulke mensen.....die denken aan 1 ding, hun centjes hun huisje bootje en vakantie....
Precies.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
regina

Ongelezen bericht door regina »

Weer zon oordeel, kun je zien dan dat ze daaraan denken? vind ik wel heel knap van je, als je er wat aan wilt doen zorg dan dat ie oostbloklanden ophouden met die pupfabrieken ipv 1 iemand die er goed voor is af te kraken
little-wolf
Zeer actief

regina schreef:Weer zon oordeel, kun je zien dan dat ze daaraan denken? vind ik wel heel knap van je, als je er wat aan wilt doen zorg dan dat ie oostbloklanden ophouden met die pupfabrieken ipv 1 iemand die er goed voor is af te kraken
nee je moet de consument aanpakken.
hetzelfde als met de sigarettenbranche. of kistkalveren brance.
zolang er vraag naar is, zal er geproduceert worden. zo werkt dat helaas nu eenmaal. :19:
joy-for-life
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door joy-for-life »

Ik denk dat ze het echt niet alleen voor het geld doet.
Ik bedoel ze heeft een echo ;aten maken bij de dierenarts en toen ze dacht dat er iets met een pup was omdat die zo klein was heeft ze ook meteen de dierenarts gebeld en iemand die echt alleen aande centen denkt doet dat echt niet hoor.want elke euro die zij aan de pups uitgeven vinden ze er 1 teveel.
laat de regering er voor zorgen dat er geen pups uit die fokfabrieken uit het buitenland kunen worden geimporteerd.
En koop als consument nooit een pup als je de moede rniet kunt zien :neenee:
de mensen die wel zo,n pup kopen dat zijn de mensen die verkeerd bezig zijn.
Joy
little-wolf
Zeer actief

joy-for-life schreef:Ik denk dat ze het echt niet alleen voor het geld doet.
Ik bedoel ze heeft een echo ;aten maken bij de dierenarts en toen ze dacht dat er iets met een pup was omdat die zo klein was heeft ze ook meteen de dierenarts gebeld en iemand die echt alleen aande centen denkt doet dat echt niet hoor.want elke euro die zij aan de pups uitgeven vinden ze er 1 teveel.
laat de regering er voor zorgen dat er geen pups uit die fokfabrieken uit het buitenland kunen worden geimporteerd.
En koop als consument nooit een pup als je de moede rniet kunt zien :neenee:
Joy

in nl zitten ook pupfabrieken :wink:
er zouden gewoon strengere regels moeten komen voor t fokken van dieren.
niet zo zeer dat t persé met stamboom moet, hoewel je daar wel veel uit kan halen, maar dat mensen gewoon weten waar ze mee bezig zijn.
en niet alleen maar denken dat pups o zo leuk zijn.
vaak zijn ze zich niet bewust dat het ook ellende KAN geven.
en weten heg nog steg van de verschijnselen van dracht en geboorte.
er worden honden op elkaar gezet omdat enkel de karakters zo leuk zijn.
of de dierenarts zegt dat een hond leuk en gezond is. dat zeggen ze tegen alle baasjes.
je ken niet weten of een hond gezond is door een standaard check up op een spreekuur.
linda82
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door linda82 »

Even een update voor de mensen die het wel leuk vinden:

Het gaat goed met de pups en de moeder!! Ook het kleinste pupje doet het gelukkig goed. Het zijn dus 3 teefjes en 2 reutjes geworden! Allemaal verschillend! En nu al een eigen karraktertje hihi.

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

linda82 schreef:Even een update voor de mensen die het wel leuk vinden:

Het gaat goed met de pups en de moeder!! Ook het kleinste pupje doet het gelukkig goed. Het zijn dus 3 teefjes en 2 reutjes geworden! Allemaal verschillend! En nu al een eigen karraktertje hihi.

Groetjes Linda

Fijn dat het goed gaat met de pups.
Staan er al ergens foto's?
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
regina schreef:Weer zon oordeel, kun je zien dan dat ze daaraan denken? vind ik wel heel knap van je, als je er wat aan wilt doen zorg dan dat ie oostbloklanden ophouden met die pupfabrieken ipv 1 iemand die er goed voor is af te kraken
nee je moet de consument aanpakken.
hetzelfde als met de sigarettenbranche. of kistkalveren brance.
zolang er vraag naar is, zal er geproduceert worden. zo werkt dat helaas nu eenmaal. :19:
precies zolang mensen blijven kopen bij mensen die pretnestjes fokken of bij puppyfabrieken blijven mensen fokken, als ze regelmatig met het hele nest blijven zitten krabben ze zich wel even meer achter de oren om het nog een keer te doen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

joy-for-life schreef:En koop als consument nooit een pup als je de moede rniet kunt zien :neenee:
Joy
en dan... ik kan de moeder wel zien maar als die nergens op getest is heb je nog niks dus de moeder zien is nog niet alles.... :roll:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

linda82 schreef: Het gaat goed met de pups en de moeder!! Ook het kleinste pupje doet het gelukkig goed. Het zijn dus 3 teefjes en 2 reutjes geworden! Allemaal verschillend! En nu al een eigen karraktertje hihi.
Fijn dat het goed gaat. Beginnersgeluk zullen we maar zeggen. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”