Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opnieuw beginnen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bella
Vaste gebruiker

Opnieuw beginnen

Ongelezen bericht door Bella »

Hoi, ik had een paar weken terug al een berichtje geplaatst over Bella die in de riem hangt.

Dit was echter bijna weg alleen werd ik nog geen week later met spoed opgenomen in het ziekenhuis. M'n vriendin en buurmeisje lieten haar uit en gaven haar te eten en nu heeft ze het gevoel dat ze "weg moet". Met andere woorden ik kan weer helemaal overnieuw beginnen.

Vacht is in 1 week tijd weer helemaal dof geworden, het riem bijten is weer even fanatiek dan toen ik haar net had, in huis sloopt ze alles wat los en vast zit als ik ook maar even de kamer uit ben en zij kan niet mee. Janken en piepen als ik weg ben doet ze niet. Tenminste ik hoor haar niet als ik buiten sta en heb nog geen klachten ontvangen van de buren, maar vuilnisbakken, boekenkasten alles gaat kapot als ik er niet bij ben...

Ik ben even hopeloos... Het hele vertrouwen wat er al was tussen ons is weer weg. Weet iemand hoe ik dit aan kan pakken?

Groetjes Desiree
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Even diep ademhalen en gewoon de weg verder gaan daar waar je was begonnen. :wink: Blijkbaar heb je het goed gedaan, want je was al goed op weg. Nu ben je weer terug bij af en zul je dus ook weer opnieuw moeten beginnen met trainen. Heel erg jammer dat het zo is gelopen. :19: Maar je weet nu dat het erin zit met de hond dus kop op! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Bella
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bella »

Ja ik weet dat het er in zit, maar ben gewoon even in een komt dit ooit nog wel goed stemming? Ik heb een baan die ik niet zomaar aan de kant kan schuiven, maar mijn huis is ook wel van vrij groot belang.

Op dit moment werk ik maar 50% en blijf ik dat nog wel een weekje doen, maar iedere keer kom ik thuis in een puinhoop waarin al mijn spullen worden vernield.

Daarnaast kan ik nu nog geen twee stappen doen of de hond verwacht dat ik haar weg geef. Zich laag bij de grond houden en in d'r mand kruipen. Oren plat zovan ik ben d'r niet. Als ik d'r bij me roep en d'r geruststel is het weer mis want dan kan ik nog geen twee stappen zonder dat de hond denkt dat ze uit gaat.

Dit schiet niet echt op zeg maar. Zeker als je bedenkt dat ik bezig was om haar te leren fietsen. Ging niet vlekkeloos maar wel redelijk. Zucht het is gewoon frustrerend..
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Is er geen mogelijkheid dat je een paar weekjes vrij neemt en het vertrouwen weer vanaf het begin gaat opbouwen.

Ik kan me wel voorstellen dat het een erg vervelende situatie voor je is. Maar de hond kan er ook niet zoveel aan doen. Het is gewoon een hele vervelende samenloop van omstandigheden waar jullie beide last van hebben nu.

Ik vind het wel erg knap dat je al zo goed op weg was om veranderingen te realiseren. Dat geeft wel aan dat het mogelijk is om er wat aan te doen en dat je op de goede weg was. Heel veel sterkte er mee.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”