Hier ook vrijwel geen Staffs of Molosser(mixen). Hier in 't dorp voornamelijk Labjes, Goldens, Jacks, veel kleine witte hondjes (waar ik ook mijn steentje an bijdraagMARC_S schreef:Hier kan ik er gif op innenemen dat minstens 50% van de honden een staff, molossermiks of weet ik welk bruut ras is. Veel eigenaren lopen met jonge honden rond alsof het labjespups zijn die alles mogen en nooit wat doen en na een paar incidenten roepen ze allemaal "haal je hond weg! Hij laat hem nooooooooooit meer los!"Inge schreef:Toch is dit denk ik ook plaatsgebonden.MARC_S schreef:
Nu is het anders op straat, de honden zijn anders en enger. Mode
In de grote stad zul je denk ik eerder die modehonden tegenkomen bij de verkeerde baas dan op het platteland of in een tussengemeente. Wellicht ook nog eens per streek verschillend.
Hier in de buurt kom ik zelden tot nooit staffies, amerikaanse bulldoggen en andere molossers (buiten een verdwaalde boxer) tegen. Wat je hier met name tegenkomt zijn de herders, de jachthonden en de Jack Russels.
En de broodfok-kruisinkjes natuurlijk.
![]()
"Enge" situaties en honden die overmatig agressie vertonen zie je hier dus veel minder.
Ik kan me voorstellen dat dat in de Randstad en in grote steden heel anders is.en dat soort uitspraken.
Laatst fietste ik rond met Cleo door een park, staat er een meisje met een bordeaux/rotweiler-achtige hond met een muilkorf, halti en slipketting om. Cleo rent er naartoe omdat het het losloopveld is. Roept ze dat ze haar hond aan het trainen is om geen andere honden meer te grijpen en ik denk dat die hond meer woog dan zijn bazinnetje. Cleo zag gelijk wat voor vlees ze weer eens in de kuip had en liep gelukkig doorHond sleurde dat meisje nog wat mee maar gelukkig liep Cleo snel weg.
![]()
Ik moet zeggen dat ik daar soms inderdaad wel eens van baal, de mode dan bedoel ikJammer dat veel baasjes door die mode kleiner zijn dan hun honden
De Ridgebacks zijn hier heel erg 'hip' en lopen ook vaak met bazen die het ras puur om het uiterlijk hebben aangeschaft, want de buren hadden er ook een.