Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik stond erbij en wist niet wat ik moest doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:
Inge schreef:
MARC_S schreef:
Nu is het anders op straat, de honden zijn anders en enger. Mode :19:
Toch is dit denk ik ook plaatsgebonden.
In de grote stad zul je denk ik eerder die modehonden tegenkomen bij de verkeerde baas dan op het platteland of in een tussengemeente. Wellicht ook nog eens per streek verschillend.
Hier in de buurt kom ik zelden tot nooit staffies, amerikaanse bulldoggen en andere molossers (buiten een verdwaalde boxer :wink: ) tegen. Wat je hier met name tegenkomt zijn de herders, de jachthonden en de Jack Russels. :wink: En de broodfok-kruisinkjes natuurlijk. :19:
"Enge" situaties en honden die overmatig agressie vertonen zie je hier dus veel minder.
Ik kan me voorstellen dat dat in de Randstad en in grote steden heel anders is.
Hier kan ik er gif op innenemen dat minstens 50% van de honden een staff, molossermiks of weet ik welk bruut ras is. Veel eigenaren lopen met jonge honden rond alsof het labjespups zijn die alles mogen en nooit wat doen en na een paar incidenten roepen ze allemaal "haal je hond weg! Hij laat hem nooooooooooit meer los!" :boos: en dat soort uitspraken.

Laatst fietste ik rond met Cleo door een park, staat er een meisje met een bordeaux/rotweiler-achtige hond met een muilkorf, halti en slipketting om. Cleo rent er naartoe omdat het het losloopveld is. Roept ze dat ze haar hond aan het trainen is om geen andere honden meer te grijpen en ik denk dat die hond meer woog dan zijn bazinnetje. Cleo zag gelijk wat voor vlees ze weer eens in de kuip had en liep gelukkig door :roll: Hond sleurde dat meisje nog wat mee maar gelukkig liep Cleo snel weg. :ok:

Ik moet zeggen dat ik daar soms inderdaad wel eens van baal, de mode dan bedoel ik :wink: Jammer dat veel baasjes door die mode kleiner zijn dan hun honden :roll:
Hier ook vrijwel geen Staffs of Molosser(mixen). Hier in 't dorp voornamelijk Labjes, Goldens, Jacks, veel kleine witte hondjes (waar ik ook mijn steentje an bijdraag :smile: ), Spaniels, Herders, heel veel Herders in alle varieteiten, Berners, Weimaraners, Ridgebacks en dan nog een paar verdwaalde Boxers.

De Ridgebacks zijn hier heel erg 'hip' en lopen ook vaak met bazen die het ras puur om het uiterlijk hebben aangeschaft, want de buren hadden er ook een.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:
Stang schreef:
MARC_S schreef:
yamie schreef: idd ik heb vele gevechten meegemaakt, nog nooooooit 1 hond geweest die zich tegen de mensen keerde die er tussen kwamen.
Ik heb dus laatst precies het tegenovergestelde gezien. Een bloedende eigenaar naast een opgefokte rotweiler en een dode fox :19: Die man is dus vol in zijn gezicht gebeten en meerdere keren omdat hij zich ermee bemoeide en de rotweiler niet wilde stoppen en dus die lastige baas eens flink corrigeerde :19:
Ja maar goed, dit was natuurlijk ook geen normale gebeurtenis meer :19:
De man had de hond totaal, maar dan ook totaal niet onder controle en het was nog vaag ook geloof ik of hij wel de eigenaar was, toch?
Zou Kaya het pikken als ik haar aan haar nekvel zou pakken en van een hond af zou halen? Wuilus had dat nooit gepikt van een vreemde en ik ken wel meer honden die dan dus bijten uit zelfverdediging of zelfs dominantie.

Ik ben het met je eens dat die rotweiler niet helemaal normaal was, maar het komt dus wel voor dat mensen die zich ermee bemoeien zelf gebeten worden.

Mijn ooms jachthond is vreselijk toegetakeld door een mechel/dog die na een trap mijn ooms halve knie wist kapot te rukken. Dat was zo'n vreselijke beet en zelfs zijn hond was zo hard niet gebeten in dat gevecht. Die hond pikte dus geen trap van een vreemd mens terwijl hij bezig was. Even omdraaien en uitschakelen die stoorzender zal hij gedacht hebben :19:
Weet ik niet :19:
Kaya is nooit oncontroleerbaar woest geweest en ik kan haar altijd met een brul terugroepen. Ik heb haar dus ook nooit met mijn handen uit een gevecht hoeven te halen.
Mocht dat ooit nodig zijn, dan zal ik daarvoor niet schromen en ben ik iig niet bang voor een beet van mijn eigen hond: ik weet zeker dat ze mij niet bewust zou bijten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Stang schreef: Weet ik niet :19:
Kaya is nooit oncontroleerbaar woest geweest en ik kan haar altijd met een brul terugroepen. Ik heb haar dus ook nooit met mijn handen uit een gevecht hoeven te halen.
Mocht dat ooit nooit zijn, dan zal ik daarvoor niet schromen en ben ik iig niet bang voor een beet van mijn eigen hond: ik weet zeker dat ze mij niet bewust zou bijten.
Nika kan ik zo weghalen uit een gevecht, die zal niet bijten.
Marouck kan, als ze erg opgefokt is, wel uithalen maar die stopt ook direct zodra ze merkt dat ik het ben, ze doet het niet echt bewust.
Bij Biène heb ik werkelijk nog geen idee. Het is een type dat niet schroomt te bijten dus ik vrees dat ze wel uit zou halen. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge schreef:
Stang schreef: Weet ik niet :19:
Mocht dat ooit nooit zijn, dan zal ik daarvoor niet schromen en ben ik iig niet bang voor een beet van mijn eigen hond: ik weet zeker dat ze mij niet bewust zou bijten.
Nika kan ik zo weghalen uit een gevecht, die zal niet bijten.
Marouck kan, als ze erg opgefokt is, wel uithalen maar die stopt ook direct zodra ze merkt dat ik het ben, ze doet het niet echt bewust.
Bij Biène heb ik werkelijk nog geen idee. Het is een type dat niet schroomt te bijten dus ik vrees dat ze wel uit zou halen. :19:
Ik ben nog aan het denken.... ik geloof niet dat Kaya zou bijten, maar nogmaals: ik heb haar nooit doorgedraaid meegemaakt.

Ik heb meegemaakt dat iemand 'kung fu' voor haar stond te doen op straat :piew: (schoppen slaan bewegingen) en ze keek de man aan als hij gek was geworden, maar deed niets.
Ze heeft één keer een flinke draai om haar oren gehad van de baas van Shibo, maar goed, die kent ze natuurlijk.

Eén geval waarbij ze uithaalde is toen ze een maand of 7 was en ik een oefening bij training niet onder de knie kreeg. De trainer nam haar toen hardhandig over en toen beet ze. Niet raak, maar ze pikte het duidelijk niet deze behandeling van een totaal vreemde.

Naar mensen toe heeft ze echter een enorm hoge bijtdrempel, dus het zou bij haar wel heel gek moeten lopen zal ze een mens bijten. Dan zou ze volledig moeten doordraaien en daar geloof ik niet in bij Kaya.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

bij mij zou iedereen Chello en Ghaya uit een gevecht kunnen halen.
Woopy niet, die bijt maar die bijt sowieso al. haha.
Hera zou ik niet durven te zeggen, wij kunnen haar prima uit een gevecht halen maar een totaal vreemde? ik denk het haast wel hoor.
Maar zoals ik eerder zei, de mechel van de buuf zou niet iedereen zomaar eruit kunnen halen omdat zij dus dr agressie dan op de man richt en dat doet ze al bij de buuf en ons dus laat staan een wild vreemde.
muis
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door muis »

MARC_S schreef:
Inge schreef:
MARC_S schreef:
Nu is het anders op straat, de honden zijn anders en enger. Mode :19:
Toch is dit denk ik ook plaatsgebonden.
In de grote stad zul je denk ik eerder die modehonden tegenkomen bij de verkeerde baas dan op het platteland of in een tussengemeente. Wellicht ook nog eens per streek verschillend.
Hier in de buurt kom ik zelden tot nooit staffies, amerikaanse bulldoggen en andere molossers (buiten een verdwaalde boxer :wink: ) tegen. Wat je hier met name tegenkomt zijn de herders, de jachthonden en de Jack Russels. :wink: En de broodfok-kruisinkjes natuurlijk. :19:
"Enge" situaties en honden die overmatig agressie vertonen zie je hier dus veel minder.
Ik kan me voorstellen dat dat in de Randstad en in grote steden heel anders is.
Hier kan ik er gif op innenemen dat minstens 50% van de honden een staff, molossermiks of weet ik welk bruut ras is. Veel eigenaren lopen met jonge honden rond alsof het labjespups zijn die alles mogen en nooit wat doen en na een paar incidenten roepen ze allemaal "haal je hond weg! Hij laat hem nooooooooooit meer los!" :boos: en dat soort uitspraken.

Laatst fietste ik rond met Cleo door een park, staat er een meisje met een bordeaux/rotweiler-achtige hond met een muilkorf, halti en slipketting om. Cleo rent er naartoe omdat het het losloopveld is. Roept ze dat ze haar hond aan het trainen is om geen andere honden meer te grijpen en ik denk dat die hond meer woog dan zijn bazinnetje. Cleo zag gelijk wat voor vlees ze weer eens in de kuip had en liep gelukkig door :roll: Hond sleurde dat meisje nog wat mee maar gelukkig liep Cleo snel weg. :ok:

Ik moet zeggen dat ik daar soms inderdaad wel eens van baal, de mode dan bedoel ik :wink: Jammer dat veel baasjes door die mode kleiner zijn dan hun honden :roll:
Zo, jij hebt duidelijk verstand van honden, staffs een bruut ras? Als er al honden zijn die gevoelig en betrouwbaar zijn dan is het wel een staffordshire bullterrier. Het is helemaal geen harde ruige hond, al doet zijn uiterlijk misschien anders vermoeden. Dat het imago van het ras soms verpest wordt door de media en verkeerde eigenaars wil nog niet betekenen dat jij dergelijke generalisaties kan trekken. Sla de statistieken met bijtincidenten er maar eens op na. Daar komt de SBT nog niet eens in voor. Dus houd je conclusies aub voor je als je duidelijk niet weet waar je het over hebt. Dit is een hondenforum en dat betekent dat alle honden welkom zijn, laat deze dan ook allemaal in hun waarde :pffff:
Pootje van bikkel!
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

muis schreef: Sla de statistieken met bijtincidenten er maar eens op na. Daar komt de SBT nog niet eens in voor. Dus houd je conclusies aub voor je als je duidelijk niet weet waar je het over hebt. Dit is een hondenforum en dat betekent dat alle honden welkom zijn, laat deze dan ook allemaal in hun waarde :pffff:
Het gaat hier om hond-hond gevechten, ik denk wel dat Staffs daar een vooraanstaande plaats in innemen. Als je goed leest wordt er niet gesproken over de hond an sich , maar over de baas-hond combinatie en dat elke droplul tegenwoordig maar een fiks ras in huis meent te moeten nemen terwijl ze er de ballen verstand van hebben en het beest niet eens kunnen houden qua kilo's.

Anne
muis
Vaste gebruiker

starfleet schreef:
muis schreef: Sla de statistieken met bijtincidenten er maar eens op na. Daar komt de SBT nog niet eens in voor. Dus houd je conclusies aub voor je als je duidelijk niet weet waar je het over hebt. Dit is een hondenforum en dat betekent dat alle honden welkom zijn, laat deze dan ook allemaal in hun waarde :pffff:
Het gaat hier om hond-hond gevechten, ik denk wel dat Staffs daar een vooraanstaande plaats in innemen. Als je goed leest wordt er niet gesproken over de hond an sich , maar over de baas-hond combinatie en dat elke droplul tegenwoordig maar een fiks ras in huis meent te moeten nemen terwijl ze er de ballen verstand van hebben en het beest niet eens kunnen houden qua kilo's.

Anne
Als je goed leest stoorde ik me met name aan het feit dat de staff maar meteen als bruut ras afsgeschilderd wordt. Een SBT weegt overigens maar een kilo of 15 dus qua kilo's valt dit best mee. Een beetje verantwoorde eigenaar weet dat niet alle staffs zomaar met ieder hond kunnen en die houden hier rekening mee. (De eigenaars die ik ken tenminste wel). Rotte appels zitten er overal natuurlijk wel tussen en ik erken ook wel dat er genoeg mensen zijn die een staff nemen terwijl ze er totaal geen verstand van hebben, maar vaak hebben we het dan over stamboomloze hondjes die onder de RAD vallen (een staff met boom is immers te duur voor die personen). Er zijn veel meer rassen te noemen die vaak verantwoordelijk zijn voor bijtincidenten tussen honden. Ik houdt er gewoon niet van als mensen meteen denken geheel ongefundeerd een stempel te kunnen zetten op een heel ras. :neenee:
Pootje van bikkel!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

muis schreef:Als je goed leest stoorde ik me met name aan het feit dat de staff maar meteen als bruut ras afsgeschilderd wordt. Een SBT weegt overigens maar een kilo of 15 dus qua kilo's valt dit best mee. Een beetje verantwoorde eigenaar weet dat niet alle staffs zomaar met ieder hond kunnen en die houden hier rekening mee. (De eigenaars die ik ken tenminste wel). Rotte appels zitten er overal natuurlijk wel tussen en ik erken ook wel dat er genoeg mensen zijn die een staff nemen terwijl ze er totaal geen verstand van hebben, maar vaak hebben we het dan over stamboomloze hondjes die onder de RAD vallen (een staff met boom is immers te duur voor die personen). Er zijn veel meer rassen te noemen die vaak verantwoordelijk zijn voor bijtincidenten tussen honden. Ik houdt er gewoon niet van als mensen meteen denken geheel ongefundeerd een stempel te kunnen zetten op een heel ras. :neenee:

En wat weegt de gemiddelde Amstaff volgens jou? Ik had het inderdaad over hond-hond gevechten en als we dan helemaal niet meer over rasachtergrond en fok mogen praten maar de poedel en de staff gelijk moeten zien dan moet jij misschien eens wat gaan lezen en informeren ipv mij af te blaffen :ok:

Ik begrijp je eigenlijk ook niet. Je zegt dat de gemiddelde verantwoordelijke eigenaar ook wel rekening houdt met het feit dat zijn hond niet met andere honden zou kunnen maar als ik dat zeg dan zeg ik iets heel raars :denken:
Afbeelding
muis
Vaste gebruiker

MARC_S schreef:
muis schreef:Als je goed leest stoorde ik me met name aan het feit dat de staff maar meteen als bruut ras afsgeschilderd wordt. Een SBT weegt overigens maar een kilo of 15 dus qua kilo's valt dit best mee. Een beetje verantwoorde eigenaar weet dat niet alle staffs zomaar met ieder hond kunnen en die houden hier rekening mee. (De eigenaars die ik ken tenminste wel). Rotte appels zitten er overal natuurlijk wel tussen en ik erken ook wel dat er genoeg mensen zijn die een staff nemen terwijl ze er totaal geen verstand van hebben, maar vaak hebben we het dan over stamboomloze hondjes die onder de RAD vallen (een staff met boom is immers te duur voor die personen). Er zijn veel meer rassen te noemen die vaak verantwoordelijk zijn voor bijtincidenten tussen honden. Ik houdt er gewoon niet van als mensen meteen denken geheel ongefundeerd een stempel te kunnen zetten op een heel ras. :neenee:

En wat weegt de gemiddelde Amstaff volgens jou? Ik had het inderdaad over hond-hond gevechten en als we dan helemaal niet meer over rasachtergrond en fok mogen praten maar de poedel en de staff gelijk moeten zien dan moet jij misschien eens wat gaan lezen en informeren ipv mij af te blaffen :ok:

Ik begrijp je eigenlijk ook niet. Je zegt dat de gemiddelde verantwoordelijke eigenaar ook wel rekening houdt met het feit dat zijn hond niet met andere honden zou kunnen maar als ik dat zeg dan zeg ik iets heel raars :denken:
Als je dat zou zeggen zou er inderdaad niets aan de hand zijn, maar de manier waarop jij het er neerzette kwam op mij over alsof dergelijke eigenaars vrijwel niet bestaan en dat staffs in het rijtje van bruute rassen (als die al bestaan) vallen te scharen. Je spreekt immers over "dan roepen ze allemaal" en "veel van die eigenaren". Dat komt op mij over alsof er toch in zekere mate wordt gegeneraliseerd :denken: Ik ben wel degelijk op de hoogte van de achtergronden en verschillen tussen rassen en mij hoor je echt niet een poedel in 1 adem noemen met een staff (ik zie ook niet zo snel waar je dat vandaan haalt maar ja). Ik kan er alleen niet zo goed tegen als mensen proberen zaken in hokjes te plaatsen die daar eigenlijk helemaal niet thuis horen. Ennu de gemiddelde amstaff weegt rond de 30 kg schat ik zo
Pootje van bikkel!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

muis schreef:Ennu de gemiddelde amstaff weegt rond de 30 kg schat ik zo
Precies, en onze hondjes 20 kilo. En hier, want ik praatte over Amsterdam, roepen veel mensen "hou je hond weg want hij laat nooit meer los" om maar wat te noemen. :jank:

Jij hebt het uit zijn verband getrokken en er meer van gemaakt dan ik wilde zeggen ben ik bang.

En ik blijf erbij dat een Amstaff een brute hond is als het aankomt op een hond-hond gevecht en stiekem denk ik dat jij dat zelf ook wel vindt. :19:
Afbeelding
muis
Vaste gebruiker

Tuurlijk kan een Amstaff flink uitpakken in een hond-hond gevecht, is ie immers voor gemaakt. Sorry als ik er meer van heb gemaakt als jij hebt willen zeggen, maar probeer dan in het vervolg je woorden wat zorgvuldiger te kiezen :ok:
Pootje van bikkel!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”