Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
baby likken
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
baby likken
ik kreeg een vriendin op bezoek met een baby van 10 maanden die wel hondjes gewent is en ze zetten de baby op de grond. Diesel er heen beetje ruiken , likken enzo niks lomps ofzo.
Ik heb Diesel een paar keer verboden te likken (Mag bij ons ook niet) maar hij wilde de baby wel ff bekijken en kennis maken (nooit eerder zo'n kleine gezien)
Ik heb diesel niet appart gehouden zodat de baby kon spelen. Niet bewust ofzo maar later dacht ik " zal ik als er kinderen komen de hond een beetje van hun vandaan halen?"
of moet de moeder haar kind dan maar op schoot houden? (ook weer zo lomp omdat te doen vind ik eigenlijk)
dan heb ik het dus over de periode dat diesel nog likt bij kinderen.
Graag jullie advies, hoe doen jullie dat?
Ik heb Diesel een paar keer verboden te likken (Mag bij ons ook niet) maar hij wilde de baby wel ff bekijken en kennis maken (nooit eerder zo'n kleine gezien)
Ik heb diesel niet appart gehouden zodat de baby kon spelen. Niet bewust ofzo maar later dacht ik " zal ik als er kinderen komen de hond een beetje van hun vandaan halen?"
of moet de moeder haar kind dan maar op schoot houden? (ook weer zo lomp omdat te doen vind ik eigenlijk)
dan heb ik het dus over de periode dat diesel nog likt bij kinderen.
Graag jullie advies, hoe doen jullie dat?
Groetjes Silvia en Diesel
- Sandracula
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nessa lebbert Marlon met enige regelmaat af
Ze laat op die manier gewoon even merken dat ze hem wel lief vindt (of er zit nog wat lekkers aan zijn mond
)
Hij kan best wel wat hebben hoor, hij is afwasbaar
Ik ga haar echt niet steeds wegsturen, zo krijg je volgens mij alleen maar problemen: ze kan misschien jalours worden..
Ze weet ook heel goed dat hij nog maar klein is en dat ze voorzichtig met hem moet zijn
Wel haal ik Marlon weg als hij naar Nessa gaat als ze ligt te slapen of als ze aan het eten is en andersom ook: als Marlon in de kinderwagen in slaap is gevallen moet Nessa er ook wegblijven en als hij eet moet ze op een afstandje wachten tot hij klaar is (dan mag ze zijn bordje aflikken
)
Ze laat op die manier gewoon even merken dat ze hem wel lief vindt (of er zit nog wat lekkers aan zijn mond
Hij kan best wel wat hebben hoor, hij is afwasbaar
Ik ga haar echt niet steeds wegsturen, zo krijg je volgens mij alleen maar problemen: ze kan misschien jalours worden..
Ze weet ook heel goed dat hij nog maar klein is en dat ze voorzichtig met hem moet zijn
Wel haal ik Marlon weg als hij naar Nessa gaat als ze ligt te slapen of als ze aan het eten is en andersom ook: als Marlon in de kinderwagen in slaap is gevallen moet Nessa er ook wegblijven en als hij eet moet ze op een afstandje wachten tot hij klaar is (dan mag ze zijn bordje aflikken

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
maar nu heb je het over je eigen kind. het gaat hier om een baby van bezoek dat komt.Sandracula schreef:Nessa lebbert Marlon met enige regelmaat af![]()
Ze laat op die manier gewoon even merken dat ze hem wel lief vindt (of er zit nog wat lekkers aan zijn mond)
Hij kan best wel wat hebben hoor, hij is afwasbaar![]()
Ze weet ook heel goed dat hij nog maar klein is en dat ze voorzichtig met hem moet zijn![]()
Wel haal ik Marlon weg als hij naar Nessa gaat als ze ligt te slapen of als ze aan het eten is en andersom ook: als Marlon in de kinderwagen in slaap is gevallen moet Nessa er ook wegblijven en als hij eet moet ze op een afstandje wachten tot hij klaar is (dan mag ze zijn bordje aflikken)
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Het klinkt misschien wat grof maar in mijn huis gelden mijn regels.
Ameno vindt het ook leuk om bij kleine kinderen/babies even een lebber te geven. Ze laat op die manier zien dat dit wildvreemde rare kleine mens aardig gevonden word door haar.
Als moeders met kinderen dat niet willen, dan komen ze maar niet op bezoek. Dan ga ik wel bij hun bezoek en laat de hond thuis.
Ik heb er nog nooit rare reakties op gehad trouwens.
De meesten vinden het wel lief.
Ameno vindt het ook leuk om bij kleine kinderen/babies even een lebber te geven. Ze laat op die manier zien dat dit wildvreemde rare kleine mens aardig gevonden word door haar.
Als moeders met kinderen dat niet willen, dan komen ze maar niet op bezoek. Dan ga ik wel bij hun bezoek en laat de hond thuis.
- Sandracula
- Zeer actief
Hier gelden dezelfde regels voor het bezoek als voor onze eigen kinderen.. Vinden ze het niet goed dat Nessa hun kind likt dan moeten ze hun kind maar op schoot nemen (gelukkig hebben alle mensen die hier komen honden en zijn er niet vies vantwinmamasilvia schreef:maar nu heb je het over je eigen kind. het gaat hier om een baby van bezoek dat komt.Sandracula schreef:Nessa lebbert Marlon met enige regelmaat af![]()
Ze laat op die manier gewoon even merken dat ze hem wel lief vindt (of er zit nog wat lekkers aan zijn mond)
Ze weet ook heel goed dat hij nog maar klein is en dat ze voorzichtig met hem moet zijn![]()
Wel haal ik Marlon weg als hij naar Nessa gaat als ze ligt te slapen of als ze aan het eten is en andersom ook: als Marlon in de kinderwagen in slaap is gevallen moet Nessa er ook wegblijven en als hij eet moet ze op een afstandje wachten tot hij klaar is (dan mag ze zijn bordje aflikken)

-
estelle
Hier wordt Rosalie ook door alle honden gelikt en gelebberd hoor.
TSja als visite het niet wil, wat ik best kan begrijpen, dan hou ik mn honden even bij me of leg ze gewoon af in hun mandjes.
Verder gelden er wel dezelfde regels als voor Rosalie en Sanne; niet naar de honden toe, niet bij hun voer, niet aan de botjes, niet slaan/schoppen/haren trekken e.d.. En als menen het vies vinden dat mn honden naast ze op de bank zitten blijven ze ook maar thuis. haha.

TSja als visite het niet wil, wat ik best kan begrijpen, dan hou ik mn honden even bij me of leg ze gewoon af in hun mandjes.
Verder gelden er wel dezelfde regels als voor Rosalie en Sanne; niet naar de honden toe, niet bij hun voer, niet aan de botjes, niet slaan/schoppen/haren trekken e.d.. En als menen het vies vinden dat mn honden naast ze op de bank zitten blijven ze ook maar thuis. haha.
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
dickie vind kinderen helemaal geweldig, en vooral mijn neefje van 6maanden, want als die op de grond ligt kan hij er lekker bij op een dekentje:) en likken doet ie ook, meer wassen eigenlijk. en mijn neefje ligt dan helemaal in een deuk. springen mag hij niet (lukt nog niet echt) want dan zijn de kinderen bang (of vlugger bang)
mijn zus geeft er ook niet om dat dick mijn neefje een lebber geeft, in het gezicht ook niet. daar krijgen ze weerstand van
en dick mag ook op de bank, dus als er visite is klimt hij regelmatig op schoot. als ze dat niet willen moeten ze maar op een stoel gaan zitten
mijn zus geeft er ook niet om dat dick mijn neefje een lebber geeft, in het gezicht ook niet. daar krijgen ze weerstand van
en dick mag ook op de bank, dus als er visite is klimt hij regelmatig op schoot. als ze dat niet willen moeten ze maar op een stoel gaan zitten
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Lance heeft Marlon ook een bad gegevenSandracula schreef:Hier gelden dezelfde regels voor het bezoek als voor onze eigen kinderen.. Vinden ze het niet goed dat Nessa hun kind likt dan moeten ze hun kind maar op schoot nemen (gelukkig hebben alle mensen die hier komen honden en zijn er niet vies vantwinmamasilvia schreef:maar nu heb je het over je eigen kind. het gaat hier om een baby van bezoek dat komt.Sandracula schreef:Nessa lebbert Marlon met enige regelmaat af![]()
)
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
Zo denk ik er ook overpooh schreef:Het klinkt misschien wat grof maar in mijn huis gelden mijn regels.

- Lies en co
- Zeer actief
Wij hebben een baby van 9 maand, en bij ons geldt de volgende regel: Dinah mag lekken, maar als wij zeggen dat het genoeg is, dan is het genoeg. 'k Had in een boek van Martin Gaus gelezen dat je 'n kind niet mag verbieden te lekken, omdat hij iemand als hoger aanziet, als hij lekt. Dus als je het verbied, kan hij dit aanzien als een terechtwijzing in rangorde- ofzoiets. Wat niet wil zeggen, dat m'n dochter Dinah haar nieuwe lekstok mag worden.
Bij bezoek, pas ik mij aan, aan wat hun mening is. Meestal leg ik het uit, en ga ik samen met Dinah eens 'goeiedag' zeggen tegen de baby. Maar als het mensen zijn die van verre 'eik!!! zo'n monster!!!' roepen, dan laten we na een korte kennismaking Dinah uit de buurt. Niet dat dit zoveel voorvalt hoor, al één keer ofzo.
PS heb me even verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel natuurlijk dat je een hond niet mag verbieden om een een kind te lekken. Nu is het bij ons wel zo, dat onze dochter vaak haar tong uitsteekt als Dinah haar begint te lekken.
Dan moeten we snel zijn, of die twee proberen mekaar te lekken. 
Bij bezoek, pas ik mij aan, aan wat hun mening is. Meestal leg ik het uit, en ga ik samen met Dinah eens 'goeiedag' zeggen tegen de baby. Maar als het mensen zijn die van verre 'eik!!! zo'n monster!!!' roepen, dan laten we na een korte kennismaking Dinah uit de buurt. Niet dat dit zoveel voorvalt hoor, al één keer ofzo.
PS heb me even verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel natuurlijk dat je een hond niet mag verbieden om een een kind te lekken. Nu is het bij ons wel zo, dat onze dochter vaak haar tong uitsteekt als Dinah haar begint te lekken.
Laatst gewijzigd door Lies en co op 21 mar 2006 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
miekmiek
Ik verbied het niet, maar er zijn grenzen. Ik vind het nogal schelen of Martijn een likkie krijgt over zijn wang, of dat Tommie hem uitgebreid gaat staan wassen. Nu speelt het ook mee dat Martijn gewoon nog te klein is om erbij weg te gaan, hij moet het maar gelaten ondergaan. En dan grijp ik dus wel in. 
- Sandracula
- Zeer actief
Heb hem toch zeker een week niet hoeven te wassenjores schreef:Lance heeft Marlon ook een bad gegevenSandracula schreef:Hier gelden dezelfde regels voor het bezoek als voor onze eigen kinderen.. Vinden ze het niet goed dat Nessa hun kind likt dan moeten ze hun kind maar op schoot nemen (gelukkig hebben alle mensen die hier komen honden en zijn er niet vies vantwinmamasilvia schreef:maar nu heb je het over je eigen kind. het gaat hier om een baby van bezoek dat komt.Sandracula schreef:Nessa lebbert Marlon met enige regelmaat af![]()
)
![]()

- Sandracula
- Zeer actief
Een hond ziet een kind echt niet als hogere en al helemaal een baby nietLies en co schreef:Wij hebben een baby van 9 maand, en bij ons geldt de volgende regel: Dinah mag lekken, maar als wij zeggen dat het genoeg is, dan is het genoeg. 'k Had in een boek van Martin Gaus gelezen dat je 'n kind niet mag verbieden te lekken, omdat hij iemand als hoger aanziet, als hij lekt. Dus als je het verbied, kan hij dit aanzien als een terechtwijzing in rangorde- ofzoiets. Wat niet wil zeggen, dat m'n dochter Dinah haar nieuwe lekstok mag worden.
PS heb me even verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel natuurlijk dat je een hond niet mag verbieden om een een kind te lekken. Nu is het bij ons wel zo, dat onze dochter vaak haar tong uitsteekt als Dinah haar begint te lekken.Dan moeten we snel zijn, of die twee proberen mekaar te lekken.
Het is likken is puur verzorgingsgedrag..
Marlon doet ook zijn mond open als hij "gekust" wordt door Nessa, maar dan stop ik gewoon een fopspeen in zijn mond
Ook zij mag niet aan de gang blijven.. Een paar keer likken is prima, maar ze moet niet overdrijven

- Lies en co
- Zeer actief
Oh, maar dat bedoel ik helemaal niet hoor, dat Dinah Maude als meerdere ziet (dat stond in het boek). Ik verwacht niet dat een hond van 30kg m'n dochter van 9 maand als hogere in rang gaat zien. Hallo! Maar ik vind het best wel goed om hen zo dichter bij elkaar te brengen.Sandracula schreef:Een hond ziet een kind echt niet als hogere en al helemaal een baby nietLies en co schreef:Wij hebben een baby van 9 maand, en bij ons geldt de volgende regel: Dinah mag lekken, maar als wij zeggen dat het genoeg is, dan is het genoeg. 'k Had in een boek van Martin Gaus gelezen dat je 'n kind niet mag verbieden te lekken, omdat hij iemand als hoger aanziet, als hij lekt. Dus als je het verbied, kan hij dit aanzien als een terechtwijzing in rangorde- ofzoiets. Wat niet wil zeggen, dat m'n dochter Dinah haar nieuwe lekstok mag worden.
PS heb me even verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel natuurlijk dat je een hond niet mag verbieden om een een kind te lekken. Nu is het bij ons wel zo, dat onze dochter vaak haar tong uitsteekt als Dinah haar begint te lekken.Dan moeten we snel zijn, of die twee proberen mekaar te lekken.
![]()
Het is likken is puur verzorgingsgedrag..
Marlon doet ook zijn mond open als hij "gekust" wordt door Nessa, maar dan stop ik gewoon een fopspeen in zijn mond![]()
Ook zij mag niet aan de gang blijven.. Een paar keer likken is prima, maar ze moet niet overdrijven
Onze hond treedt tegenwoordig vrij beschermend op tov Maude. Niet té veel, want da's ook niet goed. Maar als iemand Maude op de schoot heeft, houdt Dinah die nauwlettend in het oog, en moeten er niet te veel mensen (vreemden) aan haar lijf gaan prutsen. Wil ze niet, want ze moet die andere in 't oog houden. Om nog maar te zwijgen over de samenwerking tussen beiden, om samen de kat te pesten
-
Marion.
Als visite het risico niet wil nemen dat hun kind een hondenlik krijgt, moeten ze maar gewoon niet komen. Mijn huis, het huis van mijn honden. Ik ga me ook niet druk maken om haren die visite op hun nette zwarte broek krijgen. Als het ze stoort, dan komen ze maar gewoon niet.
Of net zoals de buurman (gek op honden), eerst verplicht van vrouw onder de douche als hij bij ons vandaan komt, vóórdat hij de kinderen mag aanraken. Ook prima
Of net zoals de buurman (gek op honden), eerst verplicht van vrouw onder de douche als hij bij ons vandaan komt, vóórdat hij de kinderen mag aanraken. Ook prima
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
Sandracula schreef:Heb hem toch zeker een week niet hoeven te wassenjores schreef:Lance heeft Marlon ook een bad gegevenSandracula schreef:Hier gelden dezelfde regels voor het bezoek als voor onze eigen kinderen.. Vinden ze het niet goed dat Nessa hun kind likt dan moeten ze hun kind maar op schoot nemen (gelukkig hebben alle mensen die hier komen honden en zijn er niet vies vantwinmamasilvia schreef: maar nu heb je het over je eigen kind. het gaat hier om een baby van bezoek dat komt.)
![]()
![]()
,aar dat ko,t weer de de na-wasbeurt van Nessa
groetjes Annemie
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
leuk om te lezen hoe jullie daar mee omgaan.
maar ik Laat diesel zich wel een beetje aanpassen aan mijn bezoek.
Diesel mag zowiezo niet op de bank en doet hij ook niet dus daar heeft mijn visite geen last van.
Maar likken in het gezicht laat ik niet toe niet bij mezelf dus ook niet bij anderen. Veel mensen die bij mij komen vragen diesel om een kusje en ik vertel dat ik dat liever niet heb omdat hij het dan ook bij mij gaat doen.
Ik merk dat ik zelf inderdaad weg blijf bij sommige mensen met honden omdatz e absoluut geen rekening houden met mensen die niet zo van kwijl houden, springende en op schoot willende honden.
Diesel mag zowiezo niet op de bank en doet hij ook niet dus daar heeft mijn visite geen last van.
Maar likken in het gezicht laat ik niet toe niet bij mezelf dus ook niet bij anderen. Veel mensen die bij mij komen vragen diesel om een kusje en ik vertel dat ik dat liever niet heb omdat hij het dan ook bij mij gaat doen.
Ik merk dat ik zelf inderdaad weg blijf bij sommige mensen met honden omdatz e absoluut geen rekening houden met mensen die niet zo van kwijl houden, springende en op schoot willende honden.
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
twinmamasilvia schreef:leuk om te lezen hoe jullie daar mee omgaan.
Joh waarom heb je een levende hond? Een pluche paste volgens mij beter :N: die kwijlt niet, die springt niet en die wil ook niet op schoot
groetjes Annemie
-
Sietske
Het was niet voor mij bedoeld, maar ik vind dit toch niet helemaal terecht hoor.jores schreef:twinmamasilvia schreef:leuk om te lezen hoe jullie daar mee omgaan.
Joh waarom heb je een levende hond? Een pluche paste volgens mij beter :N: die kwijlt niet, die springt niet en die wil ook niet op schoot
Ik hoef ook echt niet volledig afgelebberd te worden door een dog of molosser hoor.... maar dat betekent niet dat ik dan ineens niet meer van honden houd.
Zou het echter ook wel mijn vrienden vinden sieren als ik aangeef dat ik bepaalde dingen niet zo vreselijk weet te waarderen en zij ook een beetje rekening met mij houden. Dat misstaat een mens niet hoor, over en weer rekening houden.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
hmmm intresant topic
mijn vraag is dan ook kan het geen kwaad als een baby gelikt wordt door een hond en op welke leeftijd lieten jullie dat al toe
zou je je kind ook laten likken door een vreemde hond, want het is wel zo dat je spoelwormen alleen al kan krijgen door het aaien van een hond en zeker door zoiets als een lik van een vreemde hond weet je dan natuurlijk ook nooit zeker of hij ontwormd wordt.
En weet je bv wel wat je hond allemaal gegeten heeft die dag miss paarden of koeien mest.....
Ik zelf ben zeker niet vies van een lik maar een kind is toch ook meer vatbaar voor ziektes, maar aan de andere kant moet je in je eerste jaren ook je afweer sisteem opbouwen ik ben dus benieuwd hoe het nu echt zit
mijn vraag is dan ook kan het geen kwaad als een baby gelikt wordt door een hond en op welke leeftijd lieten jullie dat al toe
zou je je kind ook laten likken door een vreemde hond, want het is wel zo dat je spoelwormen alleen al kan krijgen door het aaien van een hond en zeker door zoiets als een lik van een vreemde hond weet je dan natuurlijk ook nooit zeker of hij ontwormd wordt.
En weet je bv wel wat je hond allemaal gegeten heeft die dag miss paarden of koeien mest.....
Ik zelf ben zeker niet vies van een lik maar een kind is toch ook meer vatbaar voor ziektes, maar aan de andere kant moet je in je eerste jaren ook je afweer sisteem opbouwen ik ben dus benieuwd hoe het nu echt zit
-
miekmiek
Ik laat vreemde honden niet aan Martijn likken. Ze zullen ook nooit in zo'n situatie komen want ik hou martijn's koppie niet in de buurt van vreemde hondenbakken.corason del perro schreef:hmmm intresant topic
mijn vraag is dan ook kan het geen kwaad als een baby gelikt wordt door een hond en op welke leeftijd lieten jullie dat al toe![]()
Bang voor wormen ben ik niet. Dat is met een simpel pilletje te verhelpen en anders moet ik overal neurotisch voor worden. Hetzelfde geld voor honden die misschien mest of wat dan ook gegeten hebben, tja....het blijven honden. Ze wassen zichzelf ook over hun hele lijf om vervolgens een lebber over je gezicht te geven. Ik zit daar niet zo mee.
-
estelle
Nou als ik daar allemaal bang voor moet zijn.corason del perro schreef:hmmm intresant topic
mijn vraag is dan ook kan het geen kwaad als een baby gelikt wordt door een hond en op welke leeftijd lieten jullie dat al toe![]()
Rosalie (nu 15 maandjes) is opgegroeid met 4 honden in huis. Vanaf baby kreeg ze al lebbers over dr gezicht en tsja de vloer is hooguit 2 uurtjes echt brandschoon, haren zitten overal e.d.
Nou langer als 2 dagen ziek is ze nog niet geweest en dan nog ziek omdat er een tandje doorkwam....verders nooit.
En dat terwijl mijn honden dus dagelijks kattenstront vreten en ander goor spul.
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
Sietske schreef:Het was niet voor mij bedoeld, maar ik vind dit toch niet helemaal terecht hoor.jores schreef:twinmamasilvia schreef:leuk om te lezen hoe jullie daar mee omgaan.
Ik hoef ook echt niet volledig afgelebberd te worden door een dog of molosser hoor.... maar dat betekent niet dat ik dan ineens niet meer van honden houd.
Zou het echter ook wel mijn vrienden vinden sieren als ik aangeef dat ik bepaalde dingen niet zo vreselijk weet te waarderen en zij ook een beetje rekening met mij houden. Dat misstaat een mens niet hoor, over en weer rekening houden.
Nou Diesel valt niet bepaald onder het type molosser of dog
groetjes Annemie
- Lies en co
- Zeer actief
M'n kind laat ik zelf nooit door een andere hond lekken. Gewoon omdat ik die niet ken. Ons Dinah heeft een heel hoge 'pijngrens' of 'irriteerbaarheidsgrens' of hoe moet ik het noemen. Maar van een andere hond weet ik dat helemaal niet. Die kleine pruts weet nog niks van hoe ze moet wrijven, of dat ze geen neus mag vastnemen. Ze neemt regelmatig Dinah aan haar lippen of zit met haar vingers aan haar oor. Een ander kind heeft ook veel minder vrijspel als Maude. Die kan bij wijze van spreken doen wat ze wil (onze hond heeft nog nooit laten zien dat het haar te veel werd, maar we zijn altijd op onze hoede, 't is tenslotte een hond en die kan het niet zeggen als ze even met rust gelaten wil worden).corason del perro schreef:hmmm intresant topic
Als een ander kind Dinah wil wrijven, leg ik ze zoiezo altijd uit hoe ze dat moeten doen (onder de kin dus), en geef ik ze vaak een stukje frolic. Ik heb al véél te veel kinderen recht op een hond zien afgaan. Waar ik mij soms in volle colère op schiet omdat ik schrik heb dat Dinah net iets te veel wil gaan 'waken' als baasje weg is...
- Sandracula
- Zeer actief
corason del perro schreef:hmmm intresant topic
Marlon was 3 1/2 uur oud en we waren net uit het ziekenhuis toen hij zijn eerste lebbers van Nessa kreeg bij de kennismakingHij had toen wel een speentje in zijn mond..
Ook door "vreemde" honden worden mijn kinderen wel eens afgelikt.. Zie er ook geen kwaad in.. Een worminfectie lopen ze eerder op school op dan van een lik van een hond![]()
Mijn hond eet geen mest enz. maar ook al zou ze dat doen: jammer dan..
Als je ziet wat er hier allemaal aan schoenen meegesjouwt wordt aan zand en andere onduidelijke zaken en Marlon vervolgens daar weer doorheen kruipt is dat veel viezer..
Het is maar goed dat ik geen fobie heb wat vuil betreft: ik ga echt niet 4x (of vaker nog) op een dag de vloer dweilen.. Kan ik wel aan de gang blijven met 3 kinderen en een hond![]()
In de acht maanden dat Marlon op deze aardbol meedraait is hij welgeteld 1x ziek geweest (lees flink verkouden) Dit heeft hij bij mijn dochter op school opgelopen.. Ziektes hou je niet tegen, vooral niet als je (net als wij) iedere dag tussen de kinderen zijn.. Ik moet haar toch naar school brengen![]()
Ook mijn andere kinderen zijn toen ze baby waren zelden of nooit ziek geweest en die werden toch ook met enige regelmaat door honden afgelikt.. Het ziek worden begon echt pas toen ze op school zaten![]()
Ik ben heel erg zuinig op mijn kinderen, maar ze moeten zich ook lekker kunnen vermaken zonder bang te zijn dat ze vies worden![]()

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Oh dat is wel heel extreem.Marion. schreef:Als visite het risico niet wil nemen dat hun kind een hondenlik krijgt, moeten ze maar gewoon niet komen. Mijn huis, het huis van mijn honden. Ik ga me ook niet druk maken om haren die visite op hun nette zwarte broek krijgen. Als het ze stoort, dan komen ze maar gewoon niet.
Maar ik moet bekennen dat wij in het verleden (toen we zelf nog geen hond hadden) vrienden met een hond hebben gehad en als wij daar op visite waren geweest moesten mijn kinders van mij toch echt eerst in bad als we thuiskwamen, want die lucht van die hond was niet te harden, en zij hadden daar dan leuk de hele avond mee geknuffeld. :N: Wat er mis was met die hond weet ik niet, maar er hing een walm omheen waar je helemaal onpasselijk van werd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Daan
Ik modder een beetje aan.
Vrienden en familie passen zichzelf al aan, die vinden veel goed, kinderen vinden het gekus van puck vaak eng, dus daar zet ik mijn eigen kinderen in, alleen voor de collega's van Maurits die tijdens kantooruren hier zijn stuur ik de honden echt even de tuin in, of in hun mand, of ik neem ze mee naar buiten. Verder gelden hier ook de regels van estelle.
En genoeg is genoeg. Begroeten mag, aflebberen, als ze dat zouden willen, niet.
Vrienden en familie passen zichzelf al aan, die vinden veel goed, kinderen vinden het gekus van puck vaak eng, dus daar zet ik mijn eigen kinderen in, alleen voor de collega's van Maurits die tijdens kantooruren hier zijn stuur ik de honden echt even de tuin in, of in hun mand, of ik neem ze mee naar buiten. Verder gelden hier ook de regels van estelle.
En genoeg is genoeg. Begroeten mag, aflebberen, als ze dat zouden willen, niet.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Diesel kwijlt ook niet, en gaat niet op schoot als ik dat niet wil. maar uh ik heb het over als ik op bezoek ga bij bijvoorbeeld mensen met een benner sennen (zit ik niet echt op te wachten)jores schreef:twinmamasilvia schreef:leuk om te lezen hoe jullie daar mee omgaan.
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
je bent een echte hondenliefheebertwinmamasilvia schreef:Diesel kwijlt ook niet, en gaat niet op schoot als ik dat niet wil. maar uh ik heb het over als ik op bezoek ga bij bijvoorbeeld mensen met een benner sennen (zit ik niet echt op te wachten)jores schreef:twinmamasilvia schreef:leuk om te lezen hoe jullie daar mee omgaan.
groetjes Annemie
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
there we ge again, het gaat hier niet over mij maar over babys likken.jores schreef:je bent een echte hondenliefheebertwinmamasilvia schreef:Diesel kwijlt ook niet, en gaat niet op schoot als ik dat niet wil. maar uh ik heb het over als ik op bezoek ga bij bijvoorbeeld mensen met een benner sennen (zit ik niet echt op te wachten)jores schreef:twinmamasilvia schreef:leuk om te lezen hoe jullie daar mee omgaan.
Joh waarom heb je een levende hond? Een pluche paste volgens mij beter :N: die kwijlt niet, die springt niet en die wil ook niet op schootik wil wel eens meemaken als Diesel oud is en hij dan wel gaat kwijlen enz enz
wat maak je je druk zeg over mij. Ik heb het toch over dat ik niet wil worden opgescheept met andersmans likkend en kwijlende honden.
Even een vergelijking voor je maken: jou man mag jou toch ook likken en vreemde mannen toch ook niet