Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gerommel in de roedel
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
gerommel in de roedel
Ik heb toch even een vraagje over het gedrag in een roedel.
Door omstandigheden zit er af en toe een teefje bij ons waar we op passen, Dit is een hondje wat ik 2 jaar geleden uit Turkije mee naar Nederland genomen heb. Senna, zo heet ze, zag onze honden in het begin best veel. Het laatste jaar hebben ze elkaar niet meer gezien.
Nu hebben we ze buiten weer kennis laten maken en dit ging redelijk. Kel wilde meteen duidelijk laten merken dat ze de baas was en Senna pakte dit goed op door meteen plat te gaan. Cujo kijkt verder niet echt om naar Senna dus dat gaat goed en Kenzo speelt wel met haar maar laat haar wel duidelijk merken dat hij de baas is.
Vanmiddag was ze weer hier en ik merk toch wel dat ze haar grenzen aan het verleggen is vooral bij Kel. Kel reageert hier natuurlijk op en wil haar afstraffen. Het probleem is nu dat Cujo zich weer met deze afstraffing wil gaan bemoeien en dat zie ik dus eigenlijk niet zo zitten, want ik ben bang dat dan Cujo en Kel op elkaar klappen en dat gaat juis t zo goed tussen die 2!
Dus wat te doen, moet ik me er mee bemoeien of toch maar gewoon laten gaan??
Dus voor de duidelijkheid, het gaat dus om 3 teven, mn reu bemoeit zich (tot nu toe) niet met de correcties van de andere teven.
Door omstandigheden zit er af en toe een teefje bij ons waar we op passen, Dit is een hondje wat ik 2 jaar geleden uit Turkije mee naar Nederland genomen heb. Senna, zo heet ze, zag onze honden in het begin best veel. Het laatste jaar hebben ze elkaar niet meer gezien.
Nu hebben we ze buiten weer kennis laten maken en dit ging redelijk. Kel wilde meteen duidelijk laten merken dat ze de baas was en Senna pakte dit goed op door meteen plat te gaan. Cujo kijkt verder niet echt om naar Senna dus dat gaat goed en Kenzo speelt wel met haar maar laat haar wel duidelijk merken dat hij de baas is.
Vanmiddag was ze weer hier en ik merk toch wel dat ze haar grenzen aan het verleggen is vooral bij Kel. Kel reageert hier natuurlijk op en wil haar afstraffen. Het probleem is nu dat Cujo zich weer met deze afstraffing wil gaan bemoeien en dat zie ik dus eigenlijk niet zo zitten, want ik ben bang dat dan Cujo en Kel op elkaar klappen en dat gaat juis t zo goed tussen die 2!
Dus wat te doen, moet ik me er mee bemoeien of toch maar gewoon laten gaan??
Dus voor de duidelijkheid, het gaat dus om 3 teven, mn reu bemoeit zich (tot nu toe) niet met de correcties van de andere teven.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
estelle
Mijn ervaring is dat ze zich beiden (jouw 2 teven dus) op de loge hond zullen storten en niet op elkaar. Is dat namelijk je angst? dat jouw honden op elkaar klappen?
Hera en Ghaya bijv (mijn 2 teven) willen wel vechten met elkaar maar zodra Hera een hond corrigeert dan helpt Ghaya mee en andersom.
Ik zou me er dus niet mee bemoeien. Tenzij je duidelijk ziet dat je ene teef zich op je andere teef wil storten.
Maar goed, loge hond moet toch wel weten waar hij staat, zeker als hij regelmatig komt.
Hera en Ghaya bijv (mijn 2 teven) willen wel vechten met elkaar maar zodra Hera een hond corrigeert dan helpt Ghaya mee en andersom.
Ik zou me er dus niet mee bemoeien. Tenzij je duidelijk ziet dat je ene teef zich op je andere teef wil storten.
Maar goed, loge hond moet toch wel weten waar hij staat, zeker als hij regelmatig komt.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Aangezien het een oppashondje betreft zou ik dus ingrijpen. Oppassen betekent voor mij overigens geen weken bij je wonen, maar gewoon een dag of een paar uurtjes, waarbij je steeds aanwezig bent. Ik zou ze dus namelijk niet samen alleen laten. Maar ik zou dus ook het vechten te kop indrukken. 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
estelle
op de een of andere manier ging ik er vanuit dat het een paar dagen is dat het hondje afentoe komt.Eline* schreef:Aangezien het een oppashondje betreft zou ik dus ingrijpen. Oppassen betekent voor mij overigens geen weken bij je wonen, maar gewoon een dag of een paar uurtjes, waarbij je steeds aanwezig bent. Ik zou ze dus namelijk niet samen alleen laten. Maar ik zou dus ook het vechten te kop indrukken.
Als het hondje idd een paar uurtjes op een dag komt zou ik ook ingrijpen.
Wij hebben hier op dinsdag en donderdag de hele dag een labrador reutje. Hij komt hier al vanaf pup. Daar grijpen wij dus niet bij in en onze honden mogen hem best laten weten dat hij nog steeds geen praatjes hoeft te hebben want bijdehand wordt hij nu wel, nu hij aan het puberen slaat.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Het wisselt wanneer Senna hier is, soms alleen een middag, maar het gaat ook voorkomen dat ze hier bv een heel weekend is.
Ik heb het gisteren ook afgekapt, Kel gaf Senna een correctie om iets, Senna hapte terug naar Kel en gaf een grote bek. Hierdoor werd Cujo boos (en die wordt echt nooit boos) en sprong op richting Kel. Of het nu echt gericht was naar Kel weet ik niet, want toen heb ik geroepen dat het klaar was. Daar reageren ze allemaal goed op en ieder gaat dan gewoon door met zn eigen ding.
Senna is alleen het eerste half jaar veel in contact geweest met andere honden, mijn honden dus, daarna haast niet meer. Dus ik heb het idee dat ze er niets van begrijpt als Kel haar een correctie geeft.
Enne ik laat ze absoluut niet alleen hier, mijn eigen teven zitten ook nooit samen als ik lang weg ben.
Ik heb het gisteren ook afgekapt, Kel gaf Senna een correctie om iets, Senna hapte terug naar Kel en gaf een grote bek. Hierdoor werd Cujo boos (en die wordt echt nooit boos) en sprong op richting Kel. Of het nu echt gericht was naar Kel weet ik niet, want toen heb ik geroepen dat het klaar was. Daar reageren ze allemaal goed op en ieder gaat dan gewoon door met zn eigen ding.
Senna is alleen het eerste half jaar veel in contact geweest met andere honden, mijn honden dus, daarna haast niet meer. Dus ik heb het idee dat ze er niets van begrijpt als Kel haar een correctie geeft.
Enne ik laat ze absoluut niet alleen hier, mijn eigen teven zitten ook nooit samen als ik lang weg ben.
-
estelle
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook gezegd tegen de eigenaar dat ik het aankijk hoe het gaat. Het gaat ook hartstikke goed verder, ik denk alleen dat Senna even duidelijk moet weten wat haar plek is, onderaan..estelle schreef:maar is het dan eigenlijk sowieso wel verstandig om het hondje op te vangen, zo nu en dan?
Als mijn eigen roedel er zo van slag van zou raken dan zou ik er dus mee stoppen.
Buiten enzo gaat prima helemaal geen strijd en binnen is er af en toe wat gezeur. Mocht het zo zijn dat mijn teven moeilijk tegen elkaar gaan doen is het meteen klaar, want ik wil best iemand helpen, maar niet ten koste van mijn eigen meiden.
Daarom vroeg ik me ook af wat nou het beste was, Kel haar gang laten gaan met correcties (en ze doet het wel "netjes") of zelf ingrijpen.
-
estelle
Ok.Demi schreef:Ik heb ook gezegd tegen de eigenaar dat ik het aankijk hoe het gaat. Het gaat ook hartstikke goed verder, ik denk alleen dat Senna even duidelijk moet weten wat haar plek is, onderaan..estelle schreef:maar is het dan eigenlijk sowieso wel verstandig om het hondje op te vangen, zo nu en dan?
Als mijn eigen roedel er zo van slag van zou raken dan zou ik er dus mee stoppen.
Buiten enzo gaat prima helemaal geen strijd en binnen is er af en toe wat gezeur. Mocht het zo zijn dat mijn teven moeilijk tegen elkaar gaan doen is het meteen klaar, want ik wil best iemand helpen, maar niet ten koste van mijn eigen meiden.
Daarom vroeg ik me ook af wat nou het beste was, Kel haar gang laten gaan met correcties (en ze doet het wel "netjes") of zelf ingrijpen.
Ik denk alleen dat als jouw honden niet duidelijk kunnen/mogen maken dat ze onderaan staat dat het wel moeilijk gaat worden.