Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vervelende omstanders

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Vervelende omstanders

Ongelezen bericht door Reini »

Ik lees hier weleens, of hoor weleens op straat: Iedereen pakt mijn pup of, of haalt hem/haar ongevraagd aan. Nooit heb ik last van dat soort dingen gehad maar inmiddels heb ik ook 'last' gehad van ander mensen.

Vegas is erg 'van de stokken' aan het worden en ik ben dat aan alle kanten aan het indimmen en wat gebeurd me nu al twee keer in twee dagen.... iemand anders pakt een stok, geeft die aan Vegas en roept meteen 'hou vast, hou vast' op zo'n opjutterige toon. Lekker hoor, ik was een heel eind op weg dat hele stokkengebeuren in te dimmen en nu kan ik weer zowat opnieuw beginnen want meneertje Vegas heeft de stokkenlol weer helemaal opnieuw ontdekt :roll:

Ik heb beide keren meteen een preek gegeven of ze dat even fijn NIET willen doen dus die twee mensen doen het in elk geval nooooit meer :mrgreen:

Maar vanmiddag zag ik tijdens het wandelen al dat ik weer een hele stap terug ben :evil:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wat een idioten lopen toch rond he. iq van een visstick.... :roll:

heu da's zon pitbulleke! die sijn kai sterruk hor!! motte mar kiekuh wat ie doet met un stok!

sukkels!

meestal vind ik het jammer dat wij nooit mensen/honden tegenkomen.. maar als ik dit soort dingen weer lees ben ik er heeeel blij mee!
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik word heeeel boos van dat soort dingen. En als ik jou was zou ik dat ook gewoon worden. Mensen moeten eens hun hersens gaan gebruiken. Mafkezen. :roll:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

-Goh, hij is wel schuw he?
-Ja, hij is bang voor onbekende mensen.
-Oh, maar voor mij hoeftie niet bang te zijn hoor. Ik vind honden namelijk hartstikke lief!
Loopt op Casper af om hem te aaien waarna ik me schrap kan zetten omdat ik 25 kilo bange hond aan de lijn heb die er vandoor wil...

:devil:

Zout toch op... Als ik zeg dat dat beest bang is is hij ook bang voor jou. Laat hem dus gewoon maar lekker met rust :devil:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ik werd dus ook boos :evil: en dat heeft wel geholpen want ze hielden er meteen mee op maar ik ben wel weer een stap terug en daar baal ik als een stekker van :evil: , dat heb ik ook allemaal nog uit staan leggen (in het eerste geval gister) maar het leed is al geschied.

Vegas heeft nu de kick gehad van 'hou vast, hou vast' in combinatie met een opjuttend persoon en meteen greep hij vanmorgen weer alle takken die hij tegenkwam :roll:

Wat een idiote mensen heb je toch, zoals massam al zegt: met het iq van een visstick :roll:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

toch he is dat voor heel veel mensen echt wel goed bedoeld
die weten niet beter dan een hond speelt met een stok
die staan er echt niet bij stil dat het misschien een obsessie is voor de hond
die denken goed te doen en de hond een plezier te doen om met hem te spelen
ze komen niet allemaal op een honden forum
ook al is het lastig voor de baasjes
je moet het ook van hun kant zien
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

BeëlzeBubble schreef:-Goh, hij is wel schuw he?
-Ja, hij is bang voor onbekende mensen.
-Oh, maar voor mij hoeftie niet bang te zijn hoor. Ik vind honden namelijk hartstikke lief!
Loopt op Casper af om hem te aaien waarna ik me schrap kan zetten omdat ik 25 kilo bange hond aan de lijn heb die er vandoor wil...

:devil:

Zout toch op... Als ik zeg dat dat beest bang is is hij ook bang voor jou. Laat hem dus gewoon maar lekker met rust :devil:
Oooowh wat herkenbaar, Saffie is soms ook bang voor vreemde mensen en dat snappen ze nooit. Je kunt beter zeggen dat hij bijt want als je zegt dat je hond wat angstig kan reageren en dat ze hem beter met rust kunnen laten gaan ze het direct uitproberen :devil: want hij zal hun toch wel leuk vinden wat ze zijn heeeel goed met honden (terwijl ze er met uitgestoken hand op af lopen)

Reini: ik snap dat je daar kwaad van wordt, waar bemoeien mensen zich mee :roll:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Misschien kijk je tegenwoordig te aardig Reini? :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Misschien kijk je tegenwoordig te aardig Reini? :wink:
Misschien wel ja :wink: :mrgreen: Het waren mensen waar ik mee opliep maar ik ken ze verder niet zo goed en ze kennen ook de problemen met Vegas+stokken niet. Ik kapte het wel snel af maar het heeft wel sporen achter gelaten helaas.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Reini schreef:
Zoek stok! schreef:Misschien kijk je tegenwoordig te aardig Reini? :wink:
Misschien wel ja :wink: :mrgreen: Het waren mensen waar ik mee opliep maar ik ken ze verder niet zo goed en ze kennen ook de problemen met Vegas+stokken niet. Ik kapte het wel snel af maar het heeft wel sporen achter gelaten helaas.
Echt shit!!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier herken ik ook veel in. Ik ben op dit moment Sita aan het leren dat niet alle mensen vriendjes zijn. Dus dat ze gewoon met mij mee moet lopen, zowel aan de riem als los. Ik roep haar dan bij mij en leidt haar af met haar bal of een snoepje. Dit gaat erg goed en als ze dan toch probeert om naar de mensen toe te gaan zeg ik hard nee en probeer haar aandacht weer bij mij te krijgen. Zeker 8 van de 10 keer roepen de mensen dan, o vind het niet erg hoor als ze me komt begroeten en roepen haar vrolijk naar zich toe. Dus ik kan weer opnieuw beginnen met de training :evil:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik maak dat dus echt nooit mee. Niet dat mensen zomaar mijn hond oppakken, of dat mensen ongevraagd spelletjes met m'n honden gaan doen, of dat mensen mijn honden ongevraagd koekjes geven :19:

Toen Miep pup was en in de draagzak op m'n rug zat, wel eens af en toe dat er ongevraagd iemand dat bolletje wol op m'n rug zat te aaien. Maar goed, dat kan ik me nog wel voorstellen. Zag er ook erg schattig uit
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Het is idd vaak met goede bedoelingen van die mensen.
Alleen die goede bedoelingen verpesten wel wat wij onze hond willen af of aanleren, helaas.

Ik heb dit met opspringen. Zodra Dana naar mensen rent gil ik nee en gaat het best goed. Maar dan is er eens in de week weer iemand die zich naar voren buigt om d'r aan te halen en kan ik ook weer van voor af aan beginnen.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Helaas heb ik dat ook.
Het overkomt mij meerdere keren per dag.
Al moet ik zeggen dat Pardoes de takken bijna bij iemand in de hand duwt en dit meerdere keren probeert.
Iedere keer vraag ik om deze niet te gooien. En jawel hoor wordt er toch weer gegooit.
Ondertussen heb ik mezelf erbij neergelegt. Blijf wel aangeven dat ik het niet wil.
Ook ik ben ervan overtuigt dat mensen dit met de beste bedoelingen doen. Veel mensen kennen de gevaren niet van het spelen met een tak.

Ben benieuwd hoe je het wil voorkomen, mij lukt het helaas niet.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”