Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waar haal je een pup??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hanneke2 schreef: Oh wat leuk, gefeliciteerd! Heb je een link zodat we foto's kunnen zien?
kijk op www.doggy.net onder "doggies" en dan "herplaatsingen" en dan zoeken onder "honden in nood" effe die website aanklikken en dan onder "onze pups" zie Enya. Die vliegt maandag as uit Spanje!
Sunnybunny schreef: :cheer: :cheer: :cheer: Geweldig! Heel veel fijne jaren samen gewenst :ok:
Dank je! Het kunnen er mij niet genoeg zijn, als ik weer zo veel van dat beestje ga houden als van Polleke. (dat is mijn trouwe vriendje die 30 mei as. 15 jaar was geworden als ik haar niet in had moeten laten slapen vorige week maandag).
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

iones schreef:
Hanneke2 schreef: Oh wat leuk, gefeliciteerd! Heb je een link zodat we foto's kunnen zien?
kijk op www.doggy.net onder "doggies" en dan "herplaatsingen" en dan zoeken onder "honden in nood" effe die website aanklikken en dan onder "onze pups" zie Enya. Die vliegt maandag as uit Spanje!
Sunnybunny schreef: :cheer: :cheer: :cheer: Geweldig! Heel veel fijne jaren samen gewenst :ok:
Dank je! Het kunnen er mij niet genoeg zijn, als ik weer zo veel van dat beestje ga houden als van Polleke. (dat is mijn trouwe vriendje die 30 mei as. 15 jaar was geworden als ik haar niet in had moeten laten slapen vorige week maandag).

owhhhhh wat een smoeltje :I:

Afbeelding
iones
Zeer actief

Yep. En WEER een bastaardje he! DAt vind ik toch vaak de mooiste.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

*smelt* Wat een prachtbekkie :I: Gefeliciteerd hoor!
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

iones schreef: kijk op www.doggy.net onder "doggies" en dan "herplaatsingen" en dan zoeken onder "honden in nood" effe die website aanklikken en dan onder "onze pups" zie Enya. Die vliegt maandag as uit Spanje!
Oh wat een droppie!! :I:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

iones schreef:
Oh wat erg.....ik had toen gereageerd op je stukje over epileptie en verteld hoe snel het toen ging met mijn oude hond van 15......Wat sneu om te horen dat het toch zo snel is gegaan. Ik hoop dat de kleine pup ook zo oud mag worden, daar gaat iedere hondenbaas toch voor :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

Wat is nu een veilige aankoop en of goede beslissing bij de aanschaf van een hondje...... tja......
- - - -
Zolang stambomen enkel genomen worden als ‘de veilig gefokte hond’ en er geen alternatief naast gelegd wordt welke de afkomst van een pup omschrijft, blijft hoe dan ook altijd onduidelijkheid over afkomst bestaan.
Of wil men alle particuliere nestjes en of kruisingen/ongelukjes door het toilet spoelen bij geboorte? Terwijl hier wel degelijk heel gezonde en leuke hondjes uit voort komen die net zo goed recht hebben op een thuis bij een koper die goed overwogen een hond aanschaft.

Om enkel stamboom en of raszuivere fokkers te promoten, adverteert men voor het gevaar dat vele goede en gezonde honden tussen wal en schip gaan vallen en of juist in de malafide handel terecht gaan komen. Voor het opnemen van een emotioneel/geestelijk geschade hond met mogelijk nare ervaringen en al een weinig of flink op leeftijd, is toch ook weer wat ervaring vereist in het hebben van een huisdier/hond. Dit soort herplaatsingen verdienen extra zorg en aandacht opdat deze honden niet ‘weer’ in een vervelende situatie terecht komen na er juist net uit te zijn gered.

Het adverteren met puppy’s of het verkopen van puppy’s waar de moederhond niet in eigen kring verblijft en of aanwezig is – zou gewoon strafbaar gesteld moeten worden.
Met uitzondering natuurlijk daar waar het nestje gepaard gaat met een wettig geldende overlijdensakte bij het aanbieden van een moederloos nestje.
De keuze voor een rashond en of bastaard is gewoon een persoonlijke dierenliefhebber keuze en soms ook een prijstechnische keuze daar waar een dierenliefhebber met kleine beurs, toch weloverwogen een hondje zou kunnen aanschaffen.

Maar goed, ieder zo zijn mening. Voorop blijft staan dat we allen ‘dierenleed’ uit de wereld geholpen willen zien ;)

= = = = =

En Iones..............

Echt, heel hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !!!
Echt TOPPIE :ok:

Heel veel geluk & gezondheid gewenst saampjes
nogmaals :ok:
iones
Zeer actief

Sunnybunny schreef: Oh wat erg.....ik had toen gereageerd op je stukje over epileptie en verteld hoe snel het toen ging met mijn oude hond van 15......Wat sneu om te horen dat het toch zo snel is gegaan. Ik hoop dat de kleine pup ook zo oud mag worden, daar gaat iedere hondenbaas toch voor :ok:
In vergelijking met de hond Bessie (ook een bastaardje) dat ik daarvoor had en gestorven is met 9, moet ik tevreden zijn dat polle zo oud is geworden. Maar van mij hadden er best wel wat jaartjes bij gemogen.....

In ieder geval zal ik nooit een hond kopen waarvan je van te voren al weet dat hij niet oud wordt.

Veel rassen zijn zwak. Ze worden zwak in stand gehouden. Zoals de korte neus die behoorlijk ademhalen belet. De oogkassen van de pekinees, honden met zware botten etc. Ik ben weg van de bassethound, maar ze zijn mij niet degelijk genoeg.

Geef mij dan maar een boerenfoxje. Die hebben vaak een hoge levensverwachting.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Mijn oude Patries werd ook ruim 15, ik ga er nu (waarschijnlijk geheel onterecht) van uit dat Juul en Sun dat ook worden. De realiteit zal waarschijnlijk tegevallen maar het zit er gewoon bij me ingebakken, die mooie leeftijd :jank:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Baron Axel schreef:en soms ook een prijstechnische keuze daar waar een dierenliefhebber met kleine beurs, toch weloverwogen een hondje zou kunnen aanschaffen.
vind ik niet. Als je dat al niet eens kan betalen hoe wil je de rest van z'n hondenleven minimaal 10 jaar dan kunnen betalen, dierenarts, eventuele operaties of foto's etc. en over het voer nog maar te zwijgen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”