Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat heeft een hond nou eigenlijk nodig?
Moderator: moderatorteam
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Wat heeft een hond nou eigenlijk nodig?
Wat vinden jullie maakt een leuk hondenleven?
En bied je dat je hond(en)?
En bied je dat je hond(en)?
Laatst gewijzigd door Rataplan op 23 mar 2006 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Poeh
Ik sluit me veel aan bij bovenstaand lijstje:
goede beweging
vrijheid (dus lekker los kunnen lopen dagelijks)
goede, lekkere
, voeding
liefde / aandacht
geestelijke uitdaging
leiderschap geven zodat de hond rust heeft en op jou kan bouwen/vertrouwen
medische zorg
Bied ik dit ook? Mwah, ja volgens mij kom ik aardig in de buurt. De beweging kan volgens mij soms wat meer (door mijn gezondheid kan ik niet altijd evenveel), maar het gemiddelde onstijg ik denk ik aanzienlijk: zo'n 1,5 á 2 uur lopen ze iig dagelijks los buiten.
Soms zou ik ze wat meer uitdaging kunnen geven, nieuwe dingen kunnen leren, maar daarbij ontbreekt het me soms ook wel aan energie.

Ik sluit me veel aan bij bovenstaand lijstje:
goede beweging
vrijheid (dus lekker los kunnen lopen dagelijks)
goede, lekkere

liefde / aandacht
geestelijke uitdaging
leiderschap geven zodat de hond rust heeft en op jou kan bouwen/vertrouwen
medische zorg
Bied ik dit ook? Mwah, ja volgens mij kom ik aardig in de buurt. De beweging kan volgens mij soms wat meer (door mijn gezondheid kan ik niet altijd evenveel), maar het gemiddelde onstijg ik denk ik aanzienlijk: zo'n 1,5 á 2 uur lopen ze iig dagelijks los buiten.
Soms zou ik ze wat meer uitdaging kunnen geven, nieuwe dingen kunnen leren, maar daarbij ontbreekt het me soms ook wel aan energie.
- Rossi
- Zeer actief
Re: Wat heeft een hond nou eigenlijk nodig?
Is dat niet verschillend per hond? Lange wandelingen maken, het liefst met de hele roedel, is voor Saar het summum.Rataplan schreef:Wat vinden jullie maakt een leuk hondenleven?
En biedt je dat je hond(en)?
Voor Miep is gekroeld worden, terwijl zij gewoon mag blijven liggen, het absolute summum. Vroeg in de morgen wakker worden, tussen ons in kruipen en even een kwartier flink gekroeld worden. En dan weer gelukzalig in slaap vallen

Medische zorg??? Ik geloof niet dat dat mijn honden een leuk hondenleven geeft. Een soortgenoot naast zich, weer absoluut een ja.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dan mag je het uitbreiden tot gewoon "Zorg", vind ik. Ik kan Miep erg gelukkig maken door een bos distels uit haar broek te pulken, want anders kan ze ècht niet verder lopenMarie-José schreef:Nou ja...die medische zorg is wel erg handig als ie bijv een gebroken pootje heeft en jij met hondje naar de DA gaat en hondjelief later weer fijn kan lopen en rennen ipv struikelen over een verkeerd aangegroeid pootje. Biedt toch weer een fijn hondenleven.

- MJ
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Re: Wat heeft een hond nou eigenlijk nodig?
kan zomaar zijn.Marion. schreef:Is dat niet verschillend per hond?
hier mijn verlanglijstje namens een gelukkig mormel:
veel graven,
veel spelletjes,
veel lopen,
verplicht rusten want anders doordraaien,
een stabiele roedel met tenminste een andere hond,
goede voeding,
goede medische zorg en vachtverzorging,
aandacht.
ursula fluistert 'poesjes, molletjes, ratjes, muisjes en konijntjes mollen'. boeboe fluistert 'andere reutjes mollen en man paul de toegang tot zijn bed ontzeggen'. dus als laatste vereiste voeg ik toe:
doen wat de baas zegt ook al had je iets anders in gedachten qua megalomanie of moordlust. lieverkoekjes worden ook voor mormels niet gebakken.
Laatst gewijzigd door linlin op 23 mar 2006 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Annelies
- Zeer actief
Tsja, meeste is toch al wel gezegd:
- beweging
- liefde en aandacht
- uitdagingen
- goed voer
- medische zorg
- er gewoon bij horen
- minimaal een andere hond om zich heen hebben.
Ik denk dat wij overal wel aan voldoen. Ik zou wel weer eens wat meer willen wandelen op onbekende plekken. Vroeger ging ik met Frank in de weekenden een eind rijden en dan maar zien. Dat hebben we lang niet gedaan. Met Hera is dat vrijwel onmogelijk, ik kan met haar niet ergens wandelen waar het druk is met andere honden dus doe je dat niet snel. Met haar kan ik alleen naar bekende afgelegen gebieden waar ik weet wat er loopt.
De honden vinden dat zo prachtig, andere omgeving, nieuwe geurtjes etc.
- beweging
- liefde en aandacht
- uitdagingen
- goed voer
- medische zorg
- er gewoon bij horen
- minimaal een andere hond om zich heen hebben.
Ik denk dat wij overal wel aan voldoen. Ik zou wel weer eens wat meer willen wandelen op onbekende plekken. Vroeger ging ik met Frank in de weekenden een eind rijden en dan maar zien. Dat hebben we lang niet gedaan. Met Hera is dat vrijwel onmogelijk, ik kan met haar niet ergens wandelen waar het druk is met andere honden dus doe je dat niet snel. Met haar kan ik alleen naar bekende afgelegen gebieden waar ik weet wat er loopt.
De honden vinden dat zo prachtig, andere omgeving, nieuwe geurtjes etc.
- MJ
- Zeer actief
Nou ,kennen is een groot woord.....Marion. schreef:Dat snap ik dus niet. Aan een hond hangt sowieso een prijskaartje. Kost toch altijd geld, weet je ook als je hem in huis neemt zou ik zeggenMarie-José schreef:...daar hangt een prijskaartje aan en geeft dat dus dan niet.![]()
(ik ken gelukkig dit soort mensen niet)
Dat is die man die Dusty bij mij in de fietsmand gegooid heeft omdat ie hem niet meer moest en waar ik de dierenbescherming voor gebeld heb om andere dingen mbt zijn honden en nu loopt ie weer met 4 honden waaronder een shi-tzu (hoe schrijf ik dat

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Mensen om hem heen die van hem houden.
Een lekkere maaltijd.
Lekker mogen snuffen tijdens het uitlaten.
Een snoepje af en toe.
Savonds lekker met het koppeke op bazinneke haar been gaan liggen.
Ow en natuurlijk SPEEEELEN
Heerlijk toch, hondje zijn
Een lekkere maaltijd.
Lekker mogen snuffen tijdens het uitlaten.
Een snoepje af en toe.
Savonds lekker met het koppeke op bazinneke haar been gaan liggen.
Ow en natuurlijk SPEEEELEN
Heerlijk toch, hondje zijn

Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- iones
- Zeer actief
Honden zijn roedeldieren. En als hij ergens is waar hij zich zoveel mogelijk in de roedel kan bewegen (of dat nu mensen of honden zijn), is hij denk ik het gelukkigst. Fijn dicht bij de anderen in het gezin mogen zijn. Niet te vaak alleen zitten, want honden zijn niet solitair. En als hij nog veel bewegingsvrijheid erbij krijgt omdat ze veel met hem gaan wandelen waar hij los kan zodat hij als een hond kan rennen en spelen, is het helemaal compleet.
Mijn honden mogen overal mee naartoe. Mijn hondje Polleke (net overleden) ging vroeger mee als ik ging paardrijden (op de buitenritten ook mee naar buiten), op de wagen bij het mennen, mee naar de winkels (bij supermarkten wachtte ze in de auto), zelfs mee op visite (ging praktisch alleen met hondenliefhebbers om) en ze kon optimaal bij mij zijn. Ook mee op bed, samen op de bank etc. Ik geloof dat zij alles gedaan heeft wat honden graag doen.
Mijn honden mogen overal mee naartoe. Mijn hondje Polleke (net overleden) ging vroeger mee als ik ging paardrijden (op de buitenritten ook mee naar buiten), op de wagen bij het mennen, mee naar de winkels (bij supermarkten wachtte ze in de auto), zelfs mee op visite (ging praktisch alleen met hondenliefhebbers om) en ze kon optimaal bij mij zijn. Ook mee op bed, samen op de bank etc. Ik geloof dat zij alles gedaan heeft wat honden graag doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
Wat een leuk hondje komt er jouw richting opiones schreef:Honden zijn roedeldieren. En als hij ergens is waar hij zich zoveel mogelijk in de roedel kan bewegen (of dat nu mensen of honden zijn), is hij denk ik het gelukkigst. Fijn dicht bij de anderen in het gezin mogen zijn. Niet te vaak alleen zitten, want honden zijn niet solitair. En als hij nog veel bewegingsvrijheid erbij krijgt omdat ze veel met hem gaan wandelen waar hij los kan zodat hij als een hond kan rennen en spelen, is het helemaal compleet.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ga heel erg met Martijn mee en stel het nog stelliger, een baas die je begrijpt en verder niets.
Je kan een hond nog zo vaak uitlaten en de hele dag bij hem zijn en het beste voer geven, als je je hond niet begrijpt maak je zijn leven tot een gefuckte hel
Ik heb honden gezien die helemaal volgens de regels gehouden werden maar totaal onbegrepen wrakken bleken die echt steeds weer de verkeerde reacties van de baas kregen en dus uiteindelijk niks dan probleemgedrag vertoonden en herplaatst zijn omdat ze gestoord zouden zijn
.
Ook ken ik honden die een zalige relatie met de baas hebben, soms toch hele dagen alleen zijn, best wel eens een wandeling te weinig maken zo nu en dan, en dan toch een heerlijk rustig gedrag vertonen van een zelfverzekerde relaxte hond in perfecte harmonie met de baas

Ik heb honden gezien die helemaal volgens de regels gehouden werden maar totaal onbegrepen wrakken bleken die echt steeds weer de verkeerde reacties van de baas kregen en dus uiteindelijk niks dan probleemgedrag vertoonden en herplaatst zijn omdat ze gestoord zouden zijn

Ook ken ik honden die een zalige relatie met de baas hebben, soms toch hele dagen alleen zijn, best wel eens een wandeling te weinig maken zo nu en dan, en dan toch een heerlijk rustig gedrag vertonen van een zelfverzekerde relaxte hond in perfecte harmonie met de baas

- iones
- Zeer actief
dat hondje gaat nu ook zo'n leven krijgen. Ik vind het ook een heel mooi hondje! Het heeft dezelfde uitstraling als POlleke, ook al is het een ander type om te zien.Rataplan schreef:Wat een leuk hondje komt er jouw richting opiones schreef:Honden zijn roedeldieren. En als hij ergens is waar hij zich zoveel mogelijk in de roedel kan bewegen (of dat nu mensen of honden zijn), is hij denk ik het gelukkigst. Fijn dicht bij de anderen in het gezin mogen zijn. Niet te vaak alleen zitten, want honden zijn niet solitair. En als hij nog veel bewegingsvrijheid erbij krijgt omdat ze veel met hem gaan wandelen waar hij los kan zodat hij als een hond kan rennen en spelen, is het helemaal compleet.
Mijn honden mogen overal mee naartoe. Mijn hondje Polleke (net overleden) ging vroeger mee als ik ging paardrijden (op de buitenritten ook mee naar buiten), op de wagen bij het mennen, mee naar de winkels (bij supermarkten wachtte ze in de auto), zelfs mee op visite (ging praktisch alleen met hondenliefhebbers om) en ze kon optimaal bij mij zijn. Ook mee op bed, samen op de bank etc. Ik geloof dat zij alles gedaan heeft wat honden graag doen.Van harte
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Voor Vegas betekent een geweldig hondenleven:
Zo veel als mogelijk samen zijn bij de baas, (en dan met name bij mij)
Samen vroege ochtendwandelingen maken en dan veel spelen en gek doen,
Lekker eten waardeert Vegas ook heel erg
Als ik eens geen grote wandeling doe met hem maakt dat voor hemzelf weinig uit (ik heb er dan meer problemen mee). Als we maar veel samen doen is het al goed.
Ik doe Vegas ook een groot plezier als we gaan wandelen met een leuke teef. Zodra het mogelijk is komt hier ook absoluut een teefje bij, ik denk dat dat Vegas zijn leven nog veel meer zal verreiken
Medische zorg, gewone zorg, aandacht, opvoeding, deel uitmaken van het gezin en nog meer dingen die hier zijn genoemd horen er als vanzelfsprekend bij

Zo veel als mogelijk samen zijn bij de baas, (en dan met name bij mij)
Samen vroege ochtendwandelingen maken en dan veel spelen en gek doen,
Lekker eten waardeert Vegas ook heel erg

Als ik eens geen grote wandeling doe met hem maakt dat voor hemzelf weinig uit (ik heb er dan meer problemen mee). Als we maar veel samen doen is het al goed.
Ik doe Vegas ook een groot plezier als we gaan wandelen met een leuke teef. Zodra het mogelijk is komt hier ook absoluut een teefje bij, ik denk dat dat Vegas zijn leven nog veel meer zal verreiken

Medische zorg, gewone zorg, aandacht, opvoeding, deel uitmaken van het gezin en nog meer dingen die hier zijn genoemd horen er als vanzelfsprekend bij

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- iones
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Marion. schreef:Dit is denk ik het aller-essentieelsteMARC_S schreef:harmonie met de baas

En de hond ook hond kunnen laten zijn en je hond begrijpen zoals hij is en waarom hij zo is.
En natuurlijk een lekker bakkie eten en lekker wandelen en spelen, maar dat de hond voelt dat hij begrepen wordt vind ik wel erg belangrijk.
- saffie
- Zeer actief
Ik ben het er helemaal mee eens dat het belangrijkste voor een hond is dat de baas hem begrijpt.
Waar ik Saffie echt een plezier mee doe is lekker naar het park, waar ze met haar hondenvriendjes kan spelen en in de sloot kan springen en lekker kan rennen en dan weer rustig achter mij aan kuieren en overal lekker snuffelen.
En dan lekker in haar mandje onder mijn bureau in slaap vallen.
En wat zoekspelletjes doen en lekker spelen.
Wat helemaal geweldig voor Saffie zou zijn is een hondje erbij. Er komt hier dan ook een tweede hondje zodra het kan.
Waar ik Saffie echt een plezier mee doe is lekker naar het park, waar ze met haar hondenvriendjes kan spelen en in de sloot kan springen en lekker kan rennen en dan weer rustig achter mij aan kuieren en overal lekker snuffelen.
En dan lekker in haar mandje onder mijn bureau in slaap vallen.
En wat zoekspelletjes doen en lekker spelen.
Wat helemaal geweldig voor Saffie zou zijn is een hondje erbij. Er komt hier dan ook een tweede hondje zodra het kan.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer: