Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

leren aangeven als ze naar buiten wil

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

monique66

leren aangeven als ze naar buiten wil

Ongelezen bericht door monique66 »

Mijn hond kruising border-collie/labrador (teefje) is nu 15 maanden.
Ineens begon ze in huis te plassen zomaar, en na zoeken op dit forum ben ik naar de dierenarts gegaan, het bleek dus wel om een blaasontsteking te gaan. Maar mijn eigenlijke vraag is als zij naar buiten moet geeft ze niks aan.
We laten haar 5 x per dag uit, hoe kan ik haar leren dat ze bv moet gaan blaffen, bij de deur zitten of piepen? of wat dan ook om aan te geven dat ze naar buiten moet.
Ze is verder wel zindelijk, doet nooit iets binnen behalve als er dus hoge nood is, en we het niet doorhebben.
Wie heeft er raad voor ons

Groetjes Monique
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ze gaat ook niet, als je heel goed oplet, wat onrustig heel en weer lopen ofzo? :wink:

Mijn teefje van 14 maanden geeft het ook slecht aan, maar ik zie het wel aan haar omdat ze dan wat rond gaat dribbelen of onrustig wordt.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Maar er is nu toch helemaal geen probleem meer? Een hond van 15 maanden heeft lijkt me genoeg aan 5 keer naar buiten gaan om te plassen. Dus als ze geen blaasontsteking meer heeft is het probleem toch verdwenen? Of zeg ik nou iets raars?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:Maar er is nu toch helemaal geen probleem meer? Een hond van 15 maanden heeft lijkt me genoeg aan 5 keer naar buiten gaan om te plassen. Dus als ze geen blaasontsteking meer heeft is het probleem toch verdwenen? Of zeg ik nou iets raars?
Moos en Saar hebben weleens als ze bijvoorbeeld gekluift hebben dat ze heel veel gaan drinken daarna; dan moeten ze dus ook heel snel er weer uit. Moos gaat dan bij de tuindeur staan, maar Saar drentelt dan wat rond totdat ik de tuindeur opengooi, dan gaat ze heel snel plassen. :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:Maar er is nu toch helemaal geen probleem meer? Een hond van 15 maanden heeft lijkt me genoeg aan 5 keer naar buiten gaan om te plassen. Dus als ze geen blaasontsteking meer heeft is het probleem toch verdwenen? Of zeg ik nou iets raars?
Moos en Saar hebben weleens als ze bijvoorbeeld gekluift hebben dat ze heel veel gaan drinken daarna; dan moeten ze dus ook heel snel er weer uit. Moos gaat dan bij de tuindeur staan, maar Saar drentelt dan wat rond totdat ik de tuindeur opengooi, dan gaat ze heel snel plassen. :wink:
Aha, ik snap het. Bram loopt toch de halve dag in de tuin, dus ik merk dat niet :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
monique66

Ongelezen bericht door monique66 »

nee een echt probleem is er dan misschiens ook niet maar als ze b.v veel drinkt of een dikke kluit krijgt zal ze misschiens een x tussendoor moeten.
Ik zou het zoiezo prettig vinden dat ze het aangeeft.
En nee ze geeft niks aan, ik zou er dit graag aanleren maar hoe?

Groetjes Monique
YorickLenka
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door YorickLenka »

Hoi Monique,

Ik weet niet of dit een hulp voor je is maar Yorick heeft het zo "geleerd" of liever, had het zo door:

Ik laat hem steeds zitten voor ik de deur opendoe dus als ie nu moet gaat ie gewoon voor de deur zitten omdat ie dan weet dat die opengaat, als ik bv in de living zit en ik merk niet dat hij er al een tijdje zit dan piept ie ff en klaar. Hopelijk werkt dat ook bij jouw teefje.

Lenka daarentegen moet ook steeds zitten en die gaat gewoon wat rondlopen en rondjes lopen voor de keukendeur .

Succes
Groetjes,

An
Pootje van Yorick & Lenka
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”