Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Terugbrengen of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Sunnybunny schreef:Ik zou het niet terug brengen, dat zou ik echt niet kunnen. Wat ik wél kan, en wat ik dan ook zeker zou doen, is een heuse nagel aan de doodskist van die man worden. Alles moet worden vergoed, alles komt in de publiciteit (op welke manier dan ook) en dat alles houd ik heel lang vol :mrgreen:
Ja precies, mijn idee :wink: daar heeft dat figuur heel wat meer pijn van dan een pupje terugbrengen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Ik heb vanochtend even gemaild met de dame waar het over gaat en ook aangegeven dat ik het heel erg dom vind wat ze gedaan heeft.
Ze twijfelt nu dus dat als de pup over 2 maanden niet goed loopt ze de pup alsnog terug brengt naar de "kwekerij"....

Ik zou het zelf niet kunnen, een pup terugbrengen naar dat soort gasten, als ik zo stom was dat ik daar een pup zou halen, dan zou ik wel de verantwoordelijkheid nemen voor zo'n pup.
Even voor alle duidelijkheid: het betreffende pupje is met 4 maanden daar gekocht en bleek eenmaal thuis vergroeide botten te hebben vanwege het opgesloten zitten.

Maar de discussie heb ik op zich liever wat 'algemener' dan dit specifieke geval, omdat we anders over iemand praten die hier niet aanwezig is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik zou de hond niet terug brengen, mijn mening is dat je zo niet om gaat met een levend wezen.

De hond kan er zelf niks aan doen, en dan zou je hem terugbrengen naar iemand waarvan je weet dat die niks heeft met honden maar ze ziet als een winstgevend iets. Dan weet je zeker dat er niks van de hond terecht komt.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Stang schreef:
Demi schreef:Ik heb vanochtend even gemaild met de dame waar het over gaat en ook aangegeven dat ik het heel erg dom vind wat ze gedaan heeft.
Ze twijfelt nu dus dat als de pup over 2 maanden niet goed loopt ze de pup alsnog terug brengt naar de "kwekerij"....

Ik zou het zelf niet kunnen, een pup terugbrengen naar dat soort gasten, als ik zo stom was dat ik daar een pup zou halen, dan zou ik wel de verantwoordelijkheid nemen voor zo'n pup.
Even voor alle duidelijkheid: het betreffende pupje is met 4 maanden daar gekocht en bleek eenmaal thuis vergroeide botten te hebben vanwege het opgesloten zitten.

Maar de discussie heb ik op zich liever wat 'algemener' dan dit specifieke geval, omdat we anders over iemand praten die hier niet aanwezig is.
Oh sorry dacht dat je het over dat pupje had :19:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:
Stang schreef:

Oh sorry dacht dat je het over dat pupje had :19:
Hahahaha, nou de topic was gebaseerd op dat verhaal :wink:
Maar omdat ik niet een verhaal van iemand neer wil zetten, heb ik het dus algemeen gehouden want het zal best veel vaker voorkomen en ik was benieuwd of ik één van de weinige was die zou zeggen 'niet terugbrengen' :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Als ik al ooit zoiets doms zou doen, dan zou ik echt een heel tweeledig gevoel hebben: verstandelijk gezien zou ik het beestje terug moeten brengen, maar gevoelsmatig zou ik dat niet op kunnen brengen omdat je weet waar het beestje weer naar terug moet. Dus ik zou het hondje houden, met alle ellende van dien, want probeer hem inderdaad maar in leven te houden en ook een goed leven te geven wat vaak een heel groot probleem is met een hondje dat zo'n slechte start heeft gemaakt in de eerste paar weken van zijn leven. Verstandelijk gezien heb je er eigenlijk alleen maar narigheid van en daar neem je dat beestje toch ook niet voor. Naast het feit dat je eigenlijk het probleem terug moet leggen bij diegene die het hondje verkoopt in de hoop dat iedereen dat doet.
Maar ja, hij blijft wel. :wink: Want wat hier binnen komt, gaat gewoon niet meer weg, zo werkt het bij ons nu eenmaal. :wink:
Want ik ben bang dat door terug te brengen je de broodfokker toch niet stopt. Die rekenen met dat soort dingen gewoon op een uitval van zoveel hondjes: wat ziek terug komt wordt of alsnog verkocht aan een ander of afgemaakt. Is all in de game. Er worden daarnaast zat hondjes verkocht met wie het prima gaat omdat ze die mazzel hebben. En dat houdt die fokker wel aan het werk, ookal breng ik hem terug.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 24 mar 2006 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Nou, ik zou dat al niet meer over mijn hart kunnen verkrijgen :wink:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

No way... Ik zou dat schatje nooit of te nimmer kunnen afstaan. Al kost het mezelf een fortuin. (zou wel de broodfokker in kwestie eens goed laten voelen wat een schade die veroorzaakt heeft :Q: )

Ik vind wel dat je niet kan verwachten dat élk dier een perfecte hond is. Ook al is de fokker prima in orde met alles, kan er nog altijd een probleem optreden. Ik weet niet of dit bij honden ook voorkomt, maar bij katten heb je bvb mongolisme. Of zuurstoftekort bij de geboorte ofzo, waardoor je een hond kan hebben 'met een hoekje af'. Welke hond je kiest, daar heb je zelf ook inspraak in. Maar eens hij of zij thuis is, en je hebt een fokker die alles voor de gezondheid van z'n honden doet, dan kan het nog altijd mislopen. En vind ik ook niet dat iemand moet klagen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik ken een broodfokker. Ik kom daar al heel lang niet meer maar ik ken een hoop mensen die hem ook kennen. Hij heeft een boerenfoxje van 14 weken dat hij nu particulier houdt. In huis dus. Uiteraard een teefje, want dan kan hij daar nog een keer of tig mee broodfokken. MAar hij krjigt het hondje niet zindelijk. Dat is niet zo raar, want dat kost tijd en moeite en dat is niet zijn sterkste kant. Ik hoorde van iemand dat hij ooit 2 jack russelpups ook niet zindelijk kreeg en hartje winter naar een buitenren toe deed. Hij had al gegromd dat als ze niet zindelijk werd, dat ze er uit moest.

Ik heb gezegd dat als het zover kwam, dat ze moest proberen het voor 25 euro te kopen. Ik wil er niet meer aan uitgeven. Het diertje is mager, waarschijnlijk niet gevaccineerd en ontwormd. Hij mag er niet aan verdienen, want dan loont zijn gefok. Ik wil alleen maar dat hondje uit de misere helpen. ik weet het. Ik verbeter niets daarmee aan de situatie. DAt kan ik ook niet. DAt zou minister Veerman hooguit kunnen maar die vindt dat "ieders eigen verantwoordelijkheid". Maar ik zou voor dat ene hondje wel de situatie verbeteren. En voor dat hondje is dat belangrijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat hier binnen komt gaat niet meer weg :mrgreen:
Ik heb ooit de fout gemaakt om bij een broodfokker te kopen( zie onderschrift :mrgreen: ) en heb geluk gehad met Max' gezondheid.Als dat niet zo was geweest had ik alles gedaan om hem beter te maken en de rekening aan de fokker gepresenteerd.
Mocht me het door TS beschreven gedoe nú gebeuren dan zou ik de pup houden en de "fokker" aan de hoogste schandpaal nagelen die ik zou kunnen vinden.Al moest ik er voor naar Straatsburg :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zijn er eigenlijk regels en wetten t.a.v. het fokken van honden, waar een fokker op aangepakt kan worden?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Tja, je weet het al hé.
Als je zo domt bent om daar een hondje te kopen, draag dan ook daar de conseqeuntie's van, hoe moeilijk ook.

Terug brengen naar zo'n schoft never nooit!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee, terug gaat het hondje nooit. Ik ben wel zo iemand die vanaf dag 1 (of nou ja, in elk geval dag 2) gehecht is aan een pup.
Ik zou denk ik zelfs geen rekeningen naar de broodfokker sturen. Ik zou wel zijn naam zwart maken, waar ik maar kan.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik zou dan en slechts dan een pup of volwassen hond terug brengen of herplaatsen als ik zo goed als zeker weet dat het beter voor de pup of hond zou zijn.

Dus niet omdat ik om de een of andere reden niet gekregen heb waar ik op hoopte.Een hond is een levend wezen waar je een band mee aan gaat, en dan neem je alles erbij wat erbij komt.
Afbeelding
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Stang schreef: Maar goed, jij hebt de pup niet teruggebracht naar vreselijke omstandigheden neem ik aan?
Zeer zeker niet; anders had ik haar ook niet gekocht :neenee:
Afbeelding
yruvian
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door yruvian »

puppy gaat ook hier niet terug. Ik moet er niet aan denken zo'n beestje te veroordelen. Het is niet de pup's schuld al bij al. Ik ben trouwens ook zo iemand die zich snel aan een puppy hecht (heb het zelfs al voor ze echt bij ons zijn. Als ik gekozen heb uit een nest en er zou iets gebeuren voor ik het pupje mag ophalen, zou ik er al ziek van zijn. Natuurlijk heb je dat dan weer niet bij een broodfokker, want daar neem je ze toch meteen mee.)
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Mijn moeder heeft ook een broodfokpup (ja, oerstom ja) en die mankeerde van alles en nog wat. Het eerste weekend heeft mijn moeder bijna fulltime bij de dierenarts gezeten, de wormen kropen uit zijn kont en hij mankeerde nog veel meer.

Geen haar op mijn moeder haar hoofd die er aan dacht Nero terug te brengen naar die 'fokker'. Achteraf gezien zegt ze wel dat ze hem nooit had moeten kopen maar toen ze Nero zag, en de omstandigheden waarin hij verkeerde, kon ze hem niet achterlaten.

Ga nooit ergens kijken waarvan je op voorhand al weet dat het niet goed is. Je valt voor die zielige pup, neemt hem/haar mee en zo blijft de boordfok mede dankzij jezelf in stand :neenee:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik ging me geld terug halen

mol :8):
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

Ik zou alles uit de kast halen om er het beste voor de pup uit te halen, terugbrengen is geen optie, ik ben die stommerik geweest daar mag de pup niet onder lijden.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik kan geen hond terugbrengen ook al heb ik hem pas een dag..... dus nee dat nooit, ik zou wel m'n geld terug gaan halen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Dom dom dom ben je dan geweest

ik begrijp niet hoe je zoiets kunt doen maar dan moet je wel de verantwoording nemen vind ik
Ik zou dus nooit een pup terugbrengen maar ik zou extreem achter de fokker aangaan om veeel geld terug te halen
Hij zou niet snel van me afkomen

Maar ja, 't is toch al een malafide handel dus dat zal nog niet meevallen
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb tyson dus meer dan 10 jaar geleden bij een broodfokker vandaan gehaald, 4 1/2 week ou,d parvo , doood en doodziek.
Heeft me klauwen met geld gekost, maar ik heb wel een rechtzaak aangespannen en gewonnen.....niet dat het veel uithaalt hoor.
Inmiddels is Tyson gezond als hij kan zijn en bijna hij wordt in mei 11 jaar...elk jaar dat hij er is geniet ik van mijn mannetje ik had niet verwacht dat hij zo oud zou worden namelijk, geen enkele pup uit het nest heeft het gered :evil:
Dus nee ik breng de pup niet terug, ik eet maanden brood met hagelslag en huil om mijn bankrekening want ik zal er zoveel mogelijk aandoen om de pup beter temaken, mits dat haalbaar is uiteraard.

Jacqueline
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nee, ik zou dat beestje nooit willen en kunnen terugbrengen naar een broodfokker.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Nee die gaat niet terug. Wel verhaal ik de kosten tot aan de aankoopsom op de broodfokker. Als het zo erg is dat het pupje geen normaal leven kan hebben of dat ik duizenden euro's kwijt zou zijn om het een beetje op te lappen maar dat het nooit echt wat wordt, dan zou ik het laten inslapen maar in geen geval terugbrengen naar die rat.

Ook met een hondje van een goede fokker kan van alles mis zijn, maar dan ging het ook niet terug naar de fokker, het is geen televisie of wasmachine. Ik vind wel dat een fokker mee moet betalen tot aan de hoogte van de aankoopsom als er wat mis is met de pup.

Anne
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Niet terugbrengen maar verantwoordelijkheid nemen voor de gemaakte fout en er van leren!

Joy is dus ook gewoon bij mij gebleven, en ja, ik hecht me na 1 dag al aan een dier.

Wel heb ik aktie ondernomen tegen de broodfokker!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
marisa
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door marisa »

Ik zou dat dus ook nooit kunnen een pup weer terugbrengen, ook al kost het me een hoop dierenartskosten of wat dan ook maar terug nooit!
Afbeelding
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Ik zou het beestje nooit terug kunnen brengen.
Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

dickie komt ook van een broodfokker (ja oerstom, maar we wisten eigenlijk niet eens wat een broodfokker was toen. nu zou ik het niet meer doen)
hij komt uit polen, ze vertelden dat hij bijna 9 weken was.
(we hebben hem van internet ja stom)
na een week was de advertentie veranderd want ze waren ineens 10dagen jonger, dus hij was nog maar 6 weken. er was geen moeder aanwezig. de man was thuis en de vrouw was in polen (voor familiebezoek vertelden ze) en de vrouw had de moeder meegenomen.

ik vind het stom wat we gedaan hebben (de broodfokker heeft aan ons verdient) maar ben wel blij dat we hem 'gered' hebben (dickie)

hij is gezond, maar als hij ziek was zou ik hem niet terugbrengen.
de man was wel heel lief voor hem.
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer komt ook van een broodfokker, al wist ik dat toen niet.
Kwerd gelijk verliefd op zn foto op internet.

Ff int kort;
Al vanaf mn 6e wilde ik een hond, liefst een kooikertje.
Mn man wilde ook wel een hond, maar dan moesten we eerst gerouwd zijn. Daarna moest ik eerst mn school afgemaakt hebben. Daarna moesten we eerst een ander huis hebben.
Toen dat dus allemaal voor elkaar was, zat ik te zoeken naar een leuk hondje, op internet.. Khad geen idee wat een broodfokker was, dacht dat het gewoon een leuk boerderijnestje was, net zoiets als waar mn oma 20 jaar geleden haar fantastische hondje vandaan had.

Kwam dus Boomers foto tegen en was gelijk verliefd.. Nog paar dagen mn man overgehaal,d omdat het voor hem toch wel snel ging, maar toen besloten we om te gaan kijken.Voordat we daar echter waren, werd ik opgebeld, dat als we kwamen kijken, we m gelijk mee moesten nemen, als we m hebben wilden, omdat er meer gegadigden waren.
Beetje vreemd, maar goed, geen verstand van broodfokkers en verliefd op een foto, slechte combinatie..

Wij zijn ernaartoe gereden en hebben m meegenomen. Vanaf het eerste ogenblik wilde ik m niet meer kwijt.
Gelukkig was hij niet ziek, maar in de loop der tijd klopte er steeds minder van het verhaal van de fokkers. Toen Boomer 5 maanden was, had ik zoveel dingen dat ik een brief aan de fokkers geschreven heb, met alleen maar feiten. Een brief van 8 A4-tjes..

Boomer is gelukkig helemaal gezond en een fantstisch hondje, maar ik wilde er iets tegen doen, tegen die praktijken.
Mn man was het er niet mee eens, maar ik was vast van plan om ze aan te pakken. Door een aantal dingen, o.a. dat ik bedreigd werd door de fokkers en dat Gio echt niet wilde dat ik het deed, heb ik het erbij laten zitten.. Ook omdat Boomer compleet gezond is en een geweldig hondje is.

Maar nog steeds, zodra ik een advertentie van hen tegenkom, waarin ze hun woonplaats veranderd hebben, naam veranderd hebben of geen naam opgeven, word ik weer boos en probeer ik mensen tegen te houden daar een 'raszuivere' pup te kopen, die gewoon niet raszuiver is.

Als ik het over zou kunnen doen, had ik het anders gedaan, maar gebeurd is gebeurd en ik heb een geweldig hondje, zonder problemen, dat ik echt niet kwijt wil.

En dit is geen reclame voor broodfokkers.
biancadebruijn
Actief

Ongelezen bericht door biancadebruijn »

Dusty heb ik 2 jaar geleden van een hondenhandelaar gekocht.Aan de telefoon deed hij of hij maar 1 nest bordercollies had en ik vroeg of de moeder aanwezig was en hij zei ja.Op internet was toen nog geen site te bekennen van hem en was er niets bekend over hem.Toen ik daar kwam stond Dusty er al en de moeder konden we niet zien omdat de pensiondieren anders gestresst raakte :denken: .Ik zag dat Dusty veel te mager was en ze was ook gewassen en de oren schoon waren gemaakt.Maar omdat ik haar al gezien had heb ik haar meegenomen omdat ik er anders mijn hele leven aan had gedacht of ze er wel goed van af was gekomen.Ik kan dan niet weglopen hiervan.Denk je alles van te voren uit te zoeken en kom je er toch mee in aanraking.Maar ik zou nooit mijn hond terug brengen geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.Ik breng mijn kinderen toch ook niet naar een plek waar je weet dat het slecht is?Ik wist toen ik Dusty zag wat er op me af kon komen.Als ze het niet gered had was ze tenminste in een liefdevolle omgeving gegaan en niet bij zo'n smeerlappen.Alles is nu goed met haar.Ze is super gezond nu gelukkig. :ok: .Kaleigh heb ik daarna gehaald maar dan bij een supergoed adres
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”