Kan iemand mij helpen?
Morgen (zaterdag 25 maart) moeten wij examen door voor de cursus. Aan het einde van het examen moet de hond staan en wordt dan betast door de examinator. Nu heb ik een probleem. Vorige week dinsdag is zij gesteriliseerd en afgelopen dinsdag zijn de hechtingen eruit gehaald. Omdat onze hond “angstplasjesâ€
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
onzekere Duitse Herder
Moderator: moderatorteam
-
Bertina
- Ernst
- Vaste gebruiker
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: onzekere Duitse Herder
Een volwassen hond doet een deemoedsplas en de da zegt van 'Hup niet zeuren', en gaat die hond vervolgens pijn doen. Zo leer je volgens mij een hond dat hij de volgende keer beter maar meteen zijn tanden in die da kan zetten.Bertina schreef:
Doordat zij al een plasje deed bij de dierenarts bij het 1x rustig neerleggen zei de dierenarts dat dit voor haar geen vrijbrief mocht zijn en dat nu zeker de hechtingen eruit moesten.
Ik zou een andere da zoeken, die een beetje begrip op kan brengen voor bange honden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Re: onzekere Duitse Herder
En dan wel voornamelijk vanwege de verkeerde interpretatie van de deemoedsplas. Het ultieme gebaar van doe me niets en daar mag je simpelweg eigenlijk nooit doorheen breken met het doorgaan van dreiging, omdat je in de ogen van de hond dan echt gestoord gedrag vertoond.Hanneke2 schreef:Een volwassen hond doet een deemoedsplas en de da zegt van 'Hup niet zeuren', en gaat die hond vervolgens pijn doen. Zo leer je volgens mij een hond dat hij de volgende keer beter maar meteen zijn tanden in die da kan zetten.Bertina schreef:
Doordat zij al een plasje deed bij de dierenarts bij het 1x rustig neerleggen zei de dierenarts dat dit voor haar geen vrijbrief mocht zijn en dat nu zeker de hechtingen eruit moesten.![]()
Ik zou een andere da zoeken, die een beetje begrip op kan brengen voor bange honden.
Verder zou ik proberen haar zelfevrtrouwen te laten groeien door veel te doen waar ze goed in is en zodoende dus veel kans op beloning heeft. Vaak zie je honden daarmee zelfverzekerder worden.
Zoekspelletjes of apporteerspelletjes zijn ook dankbaar om te doen.
Ik heb niets met examens en ik vind het vervelender voor je hond dat ze zich zo onzeker voelt dan dat het misschien van invloed is op je examen. Daarvoor heb ik dus geen advies.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik bedoelde way Eline zegt, ik bracht het alleen wat minder genuanceerd omdat ik me eigenlijk vreselijk kwaad zit te maken op die da.
Maar goed: deemoedsplas is dus altijd het teken dat jij (of je man) acuut moet stoppen met wat je van de hond wilde, wegkijken en de hond even negeren en even later bij je roepen voor een knuffel en een koekje.
Wat andere honden betreft zou ik regelmatig een paar rustige, sociale honden opzoeken om mee te wandelen en (als zij dat wil) te spelen.
Hoe komt het dat ze zo angstig is? Heb je haar al vanaf pup of heeft ze een rotverleden elders?
Maar goed: deemoedsplas is dus altijd het teken dat jij (of je man) acuut moet stoppen met wat je van de hond wilde, wegkijken en de hond even negeren en even later bij je roepen voor een knuffel en een koekje.
Wat andere honden betreft zou ik regelmatig een paar rustige, sociale honden opzoeken om mee te wandelen en (als zij dat wil) te spelen.
Hoe komt het dat ze zo angstig is? Heb je haar al vanaf pup of heeft ze een rotverleden elders?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Wij hebben hier ook een Duitse herder die nogal onzeker is. Wat ze maskeert met een ontzettend grote bek. Wat bij Kira goed helpt is structuur. Dus een duidelijke dagindeling waar in de regel zelden vanaf geweken wordt. Dus op regelmatige tijden eten, op ongeveer dezelfde tijden uit, dat soort dingen.
Onze Kira vaart er wel bij, en is dan gewoon een hond met veel plezier in het leven. Wijken we af van het dagelijkse schema, dan word ze heel druk, gaat ontzettend lopen waken, blaft bij het minste, kortom een hond waar ik zenuwachtig van word.
Je kan natuurlijk nooit voorkomen dat er ineens iets onverwachts gebeurd in het dagelijks leven, maar als ik weet dat er iets spannends zit aan te komen, begin ik een paar dagen van te voren met Bach Rescuedruppels. Bij Kira helpt dat uitstekend.
Met cursus ben ik opgehouden. Pas nog een keer geprobeerd, maar ze blokkeert volledig op zo'n cursusuur. Dus dat doe ik niet meer met haar, de cursus die ik nu doe doe ik met de Rottweiler, die vind dat wel leuk.
Onze Kira vaart er wel bij, en is dan gewoon een hond met veel plezier in het leven. Wijken we af van het dagelijkse schema, dan word ze heel druk, gaat ontzettend lopen waken, blaft bij het minste, kortom een hond waar ik zenuwachtig van word.
Je kan natuurlijk nooit voorkomen dat er ineens iets onverwachts gebeurd in het dagelijks leven, maar als ik weet dat er iets spannends zit aan te komen, begin ik een paar dagen van te voren met Bach Rescuedruppels. Bij Kira helpt dat uitstekend.
Met cursus ben ik opgehouden. Pas nog een keer geprobeerd, maar ze blokkeert volledig op zo'n cursusuur. Dus dat doe ik niet meer met haar, de cursus die ik nu doe doe ik met de Rottweiler, die vind dat wel leuk.