Onze Boston van 5 maanden krijgt nu ongeveer sinds een maand Rodi Complete. Hij moest daarvan per dag 5 schijven hebben van 100 gr. per schijf.
Maar nu hij sinds een tijdje hevige jeuk aan een oor heeft en zich tot bloedens toe krabt wil ik eens veranderen van voer. De DA heeft namelijk geen oorzaak kunnen vinden hiervoor. Wel heeft hij een spuitje tegen parasieten gekregen, voor de zekerheid.
Ik heb nu Energique gekocht. Maar ik ben niet zeker van de hoeveelheid die hij hebben moet. Op de site van E. staat 1 schijf van 100 gr. per 2,5 kg. lichaamsgewicht. Hij moet dan 3 schijven per dag hebben.
Maar wat een verschil, 5 schijven Rodi tegen 3 schijven Energique. Hij krijgt nog 3 x per dag eten, dus hij heeft vanochtend 1 zo'n schijf gehad en tussen de middag weer 1 schijf. Ik vind dat maar zo'n muizenhapje. Als hij het op heeft kijkt ie ook echt zo van: "Was dit alles?"
Ik vraag me echt af of ik hem niet te kort doe!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveelheid Rodi t.o.v. Energique
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Nee hoor het is bekend dat je van Rodi in verhouding meer moet voeren dan van de meeste andere KVV's.Ik gaf mijn hondjes van Rodi 200 gram per dag,maar nu zijn we ook over op Energique en nu hebben ze genoeg aan 125 gram.Probeer het maar gewoon wat er op de verpakking staat,en als je hondje te dun word dan kun je altijd nog beslissern of je het nodig vind om er nog 1 schijf van 100 gram bij te gaan geven.succes!
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Moos
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik voer ook Rodi en volgens de verpakking moet ik Rico (5kg) 2 schijven geven, als ik dat doe is hij binnenkort een tonnetje, hij krijgt overige genoeg beweging, 1 1/2 schijf is voor hem genoeg en bowy (3,3kg) krijgt ook 1 1/2 schijf. Moet wel zeggen dat ze weleens een stukje van een pensstick of een stukje van een Rodisnack tussendoor krijgen. Maar ik houd me niet aan de hoeveelheid op de verpakking, ik voer met mijn ogen.

Gr.Bianca, Rico en Dribbel