Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zoveelste rij-gedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Zoveelste rij-gedrag

Ongelezen bericht door MJ »

Ja..ik weet het.. :mrgreen: communicatie tussen honden etc maar Maxi communiceert af en toe te veel. :wink:
Maxi (, bijna 5 ,gecastreerd) heeft nooit gereden tot een driekwart jaar terug. Hij kwam een allerliefst Bull-terriermeisje tegen en :roll: ze liet het nog toe ook.
Sindsdien...nieuwe hobby van Maxi. :cheer:
Nu is het zo dat ik hem eraf haal en verder wandel...
Heeft ie nu een hond die hem duidelijk corrigeert is het ook gelijk afgelopen met rijden.
Maar...hondencursus , de A, jonge honden, speelkwartiertje ... :N:
Honden mogen los en cursisten gaan achter het hek aan de koffie.
En Maxi denkt: Joehoe, Party-time! Nu kon ik met mijn stem wel wat maar afgelopen woensdag....oh wat erg! Er heen lopen heeft geen zin want dan is Maxi al weer gevlogen.
Instructeur zei al: hij ' pakt' alleen de zwakkere honden,hè?
Ja, duh....tuurlijk...Maxi is zo'n watje als ie gecorrigeerd wordt door een andere hond is het moord en brand dus hij weet ze wel uit te zoeken natuurlijk. :roll:
Nu zat ik al te denken...zal ik hem maar niet meer mee laten doen met het speelkwartiertje? In het park of bos kan ik hem eraf halen en doorlopen, maar hier natuurlijk niet.Ik opperde dat zelf van de week en trainer had zoiets van : nee, joh...gewoon laten gaan..
Na een correctie van een andere hond op Soesterduinen dacht ie wel even : oeps.. en was hij redelijk onder de indruk de weken erna.
Maar nu : hopeloos weer in de cursus tijdens dat speelkwartiertje. :19:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kan het ook te maken hebben met stress/opwinding? Nelson rijdt nooit, maar gooi hem in een groep en hij denkt dat ie cowboy Henkie is! Afbeelding
Ik zou hem dus inderdaad niet meer laten gaan. Of wel, maar dan zou ik me er dus ook niet mee bemoeien. Maar aangezien men dat weer niet zo leuk vindt zou ik hem dus niet laten meespelen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
MJ
Zeer actief

:smile: :smile: :smile: Afbeelding

Het is echt sinds hij dat leuke meisje tegengekomen is. Hij heeft het nooit op ons gedaan of op een van de andere dieren hier in huis of op voorwerpen.
Maar sinds dat moment, als ie honden tegenkomt, doet ie het.
Voorheen was hij erg onderdanig naar andere honden toe.
Lijkt wel of ie sindsdien een treedje hoger is komen te staan in zijn denkwereld.Er mag ook écht niet op hem gereden worden want dan gaat ie snauwen.
En er wordt weinig door andere honden gecorrigeerd 'helaas'. Want dan, dat weet je, is ie diep onder de indruk en is het acuut afgelopen. Ik heb alleen het idee als ik hem maar laat gaan daar in het speelkwartiertje dit gedrag alleen maar erger wordt.
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik herken het precies. Goh wat is ie dominant krijg ik dan te horen. Maar Wolf is een watje en pakt ook alleen de zwakkeren. Hij is makkelijk af te bluffen en gaat confrontaties eigenlijk zoveel mogelijk uit de weg.
Persoonlijk zou ik hem niet meer mee laten doen met het speelkwartiertje, hoe jammer ook.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Maxi weet ze heel goed uit te kiezen (behalve op de forumwandeling :mrgreen: ) want hij mocht zelfs op Vegas rijden. Ik snap van Vegas af en toe ook geen snars hoor :19:

Tips of advies heb ik niet voor je maar ik kan me voorstellen dat je hem zelf liever niet meer zou laten meespelen :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ik vind het zo jammer hè..dit gedrag.
Vanmiddag ook op Bussloo. Eigenlijk geen problemen...hij rent op iedere hond af, rende en als ik hem riep kwam ie braaf. Maar ik liep dus gewoon continu door.
Sta ik dus na afloop van de wandeling een kop koffie te drinken, komt er een mevrouw naast me staan met joekel :eek: van een hond. Vraag me niet wat voor één maar het was een leukerd en een teef. Hoppa..........dacht Maxi! En ...ja, tè erg * schaam schaam* terwijl ze rennen zit Maxi gewoon vastgeplakt. :N: Hij liep er zelfs na toen hij er eindelijk af was. Net rock-and-roll met die heupen. :roll: Dus koffie maar weggegooid en naar de auto gelopen.
En ik kon hem er niet eens afhalen want dan was Maxi natuurlijk foetsjie.
En eigenlijk baal ik van dit obsessieve gedrag...want het belemmert me in het wandelen met Maxi. (in die zin als ik andere honden tegenkom) Door reacties van mensen krijg ik een soort van schaamtegevoel. Hetzelfde als op bijv forumwandelingen....het is toch eigenlijk tè erg dat ik een beetje hoop op een correctie (normale correctie,hè? ) van een andere hond zodat Maxi weer 'normaal' doet. Ik weet...het is normaal honden gedrag, maar je weet wel hoe ik het bedoel. :wink:
Vorige forumwandeling heb ik gewoon vreselijk van Maxi genoten (na de correctie dan van het rijden) met zijn rennen en scheuren en blaffen en het gewoon heerlijk naar zijn zin hebben.
En daar op cursus ook...hij vindt het geweldig al die honden en wil zo graag :jank: en door dit moet ik hem dus aan de lijn houden en hem niet mee laten spelen. Terwijl ,als het hem duidelijk is, hij zo lekker geniet en speelt etc. En de baalzooi is dat het pas sinds 3 kwart jaar is. Hij heeft dit verdorie daarvoor nooit gedaan! :boos: :boos: :boos: Verders is ie harstikke lief,hoor! :mrgreen:
kan een mens zeuren,hè? :mrgreen:
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

ik ken dit gedrag. ons hondje doet dit ook, je merkt echt dat hij zwakker honden uitzoekt, alsof hij weet dat die hem toch niet corrigeren. op dit moment dus geen leuke confrontaties met andere honden. zie het ook graag anders, maar ik schaam me een beetje voor m'n hond die steeds op andere hondjes gaat rijden. Eraf halen helpt niet, voordat ik bij hem aangekomen ben is hij al weg. Als er iets bestaat hoe ik hem dit kan afleren.... heel graag!!!

groetjes kim
MJ
Zeer actief

Nou..echt schamen doe ik me niet..het is vervelend omdat andere mensen het vervelend vinden en daardoor ik dus in moet grijpen.
En afleren? Ach, straffen heeft geen zin, het is nu eenmaal gewone hondentaal. Enige wat ik doe is eraf halen en doorlopen.
:smile: :smile: Klink al een beetje minder 'gefrustreerd' als gisteren,hè?
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er als "teveneigenaar" geen heisa van maak als het eens gebeurt hoor! Joy snauwt de reuen waar ze niet van gediend is echt wel van zich af. :ok:

Als de reuen dan wel aan de gang blijven en haar maar "naar huis" blijven duwen :wink: dan vraag ik wel of de eigenaar de reu even aan wil lijnen zodat wij ons uit de voeten kunnen maken. Maar dat is meer omdat ik het gewoon niet prettig vind als Joy de hele tijd op haar hoede moet zijn, ik wil gewoon dat ze lekker ontspannen kan lopen.

Ik heb het trouwens 1x meegemaakt dat een heel klein hondje Joy te pakken had om 1 van haar achterpoten. Wat we ook deden, hij wilde niet loslaten en ging maar door. Het baasje kwam, zich al verontschuldigend, aanstormen en "wipte" hem met zijn voet van Joy af. Gelukkig voor Joy en ons precies op tijd, want de baas had dus het kwakje op zijn schoen zitten! :smile2:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya effies lenen? :mrgreen: :N:

Of Moritz? Die is wat milder, maar pikt het rijden van andere honden ook niet. Alleen die zal wel té mild zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
MJ
Zeer actief

Femmel schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik er als "teveneigenaar" geen heisa van maak als het eens gebeurt hoor! Joy snauwt de reuen waar ze niet van gediend is echt wel van zich af. :ok:
Ja, snauwt de andere hond van zich af, dan is het ook afgelopen bij Maxi Maae dat doen ze niet... :jank: . En reu , teef ,maakt niet uit al het maar 'rijdbaar' is , bij langer contact zeg maar. :mrgreen:
Gelukkig voor Joy en ons precies op tijd, want de baas had dus het kwakje op zijn schoen zitten! :smile2:
:N: :N: :N: :mrgreen:
MJ
Zeer actief

Stang schreef:Kaya effies lenen? :mrgreen: :N:

Of Moritz? Die is wat milder, maar pikt het rijden van andere honden ook niet. Alleen die zal wel té mild zijn.
:idea: Als daar mee dat obsessieve weg zou zijn....schuif maar door! :mrgreen:
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik heb wel eens gehad dat een Jack Russel op Saffies hoofd ging rijden, pootjes om de nek klemmen en gaan met die banaan :smile: :smile:

Ik heb een teefje die er geen probleem mee heeft als er op haar gereden wordt, ze laat zich altijd gewoon vallen :mrgreen:
Het kan mij zelf ook niet veel schelen. Ik vind het wel altijd zo fijn als de eigenaar van de andere hond die van hem even van Saffie af plukt als hij het steeds weer probeert. Dan kan ze ten minste weer normaal verder lopen.
MJ
Zeer actief

Oh, maar dat kan ik mij ook levendig voorstellen,hoor, dat je het prettig vindt dat de reu eraf geplukt wordt als de belagende partij niets terug doet. :wink:
Waar ik gewoon een beetje van baal is het lijkt wel met de dag erger te worden. En andere eigenaren gaan je al met scheve ogen aankijken. :ugh:
Ik ken dit obsessieve gedrag gewoon ook niet. Altijd reutjes gehad en dit is wat ik zelf voor het eerst meemaak met Maxi de afgelopen periode van alle reutjes die ik gehad heb.
En hoezo opeens nu ( echt alleen door dat voorval?) en dan gelijk zo dwangmatig op elke hond zowat? :19:
Help me herinneren...als ik ooit een weer een nieuw hondje neem...een teefje! :smile: :smile: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”