Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speelgoed?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

M@ri@nne
Zeer actief

Speelgoed?

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Voor Tosca en Laika had ik nooit speeltjes in huis.
Of ze keken er niet naar om of ze knokten er om. :blauwoog:
Nu is er dus Tico. :cheer:
Ik heb hem al 2 keer met een knuffel van Lotte zien lopen. :mrgreen: Gewoon heel zachtjes in zijn bek. Een keer Tico Nee zeggen en meneer liet los. En een keer kwam ik beneden en lag er een knuffel in zijn mand die wat nat gesabbelt was. :mrgreen:
Ik denk dat ik hem dus best wel een plezier doe met wat te spelen. :idea: Maarrrrrr we hebben Lotte natuurlijk ook nog. :mrgreen: Ik heb al haar knuffels nu in een afgesloten kist liggen en voor we weg gaan ruim ik alles op. Maar als Lotte aan het spelen is ligt de vloer bezaaid met speelgoed. Kun je een hond leren wat van hem is en wat niet?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja volgens mij wel, mits je niet teveel speeltjes voor hem koopt. Het moet wel te 'onthouden' zijn voor een hond.

Hier liggen dan geen speeltjes van kinderen over de vloer, maar wel genoeg andere bende ( :N: ) en ze weten precies wat van hun is en wat niet.

Veel spelen samen met hem met zijn speeltjes, dan weet hij het volgens mij snel genoeg.

Denk ik hoor :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Stang schreef:Ja volgens mij wel, mits je niet teveel speeltjes voor hem koopt. Het moet wel te 'onthouden' zijn voor een hond.

Hier liggen dan geen speeltjes van kinderen over de vloer, maar wel genoeg andere bende ( :N: ) en ze weten precies wat van hun is en wat niet.

Veel spelen samen met hem met zijn speeltjes, dan weet hij het volgens mij snel genoeg.

Denk ik hoor :19:
ferrero heeft zijn eigen speelgoed dit ligt altijd op zijn kussen wanneer we klaar zijn met spelen.
daar zit ook een oude sok van mij tussen maar door nee te zeggen als hij een nieuwe van mij pakte weet hij nu precies wat van mij en wat van hem is.
en dat gaat prima in de praktijk
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Misschien als hij iets van Lotte pakt om mee te spelen, dat je hem dan steeds een eigen speeltje kunt geven (een knuffel ofzo als hij daar zo gek op is) en dat langzamerhand uitbreiden naar meerdere speeltjes.
M@ri@nne
Zeer actief

Ik ga het denk ik gewoon eens uitproberen. Kan ik gelijk kijken hoe Tosca daar op reageert. :N:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

M@ri@nne schreef:Ik ga het denk ik gewoon eens uitproberen. Kan ik gelijk kijken hoe Tosca daar op reageert. :N:
Misschien allebei tegelijk een 'eigen' knuffelbeest geven? Of Heel Veel speeltjes neerleggen voor de honden, zodat het ondoenlijk wordt voor Tosca om er bezitterig over te gaan doen.

Ik hoop dat Tosca niet moeilijk doet, want het zou leuk zijn als Tico zich ook in z'n eentje kan vermaken met een speeltje. Ik heb hier een mand met speelgoed voor ze staan, ze staan ook vaak even te kijken wat ze zullen kiezen, en er wordt heel veel samen of alleen met speeltjes gespeeld, en dan vooral knuffelbeesten. Ze kunnen er echt tijden mee bezig zijn, Lilo vooral met vakkundig slopen, en Jack met doodschudden. Ik koop ook regelmatig nieuw spul voor ze, er zit hier een winkeltje dat voor een paar euro grote knuffels heeft, en daar zijn ze net zo blij mee als dure knuffelbeesten van de dierenwinkel.

Wat het onderscheid tussen speelgoed en geen speelgoed betreft, tsja, hier is het makkelijk, als het op de grond ligt is het van de honden. :19: Maar wat je zou kunnen doen, is Lotte's speelgoed een eigen luchtje geven, bijvoorbeeld door er een pietsje goedkope eau de toilette op te sprayen (niet je eigen luchtje, want dan wordt het juist weer aantrekkelijk voor de honden :mrgreen: ). Ik denk dat Tico wellicht makkelijker onderscheid maakt tussen dingen met verschillende luchtjes dan tussen zijn eigen knuffelbeest en Lotte's Sponge Bob. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
M@ri@nne
Zeer actief

Hihi de knuffels van Lotte gaan regelmatig de wasmachine in.
En in principe deed Tosca niet bezitterig over speeltjes, ze keek er nooit naar om. Alleen een piepspeeltje was hier een keer reden voor oorlog. :N:
Lotte zei vandaag al toen ik vertelde waarom haar knuffels een andere plaats hadden gekregen dat Tico best met haar knuffels mocht spelen. Alleen denk ik dat ze dat niet meer zo leuk vind als 1 van haar knuffels vakkundig is vermoord. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Speelgoed?

Ongelezen bericht door starfleet »

M@ri@nne schreef: Maar als Lotte aan het spelen is ligt de vloer bezaaid met speelgoed. Kun je een hond leren wat van hem is en wat niet?
Als je hem echt een duidelijk herkenbare knuffel geeft, dan moet dat mogelijk zijn. Zodra hij iets van Lotte pakt zijn eigen knuf aanbieden "die is van jou". Dat geldt dan ook voor Lotte ;-)

Zo heeft Buffy ook geleerd dat een droogdoek met een knoop voor haar is en een droogdoek zonder knoop die toevallig op de grond is gevallen, die is van ons.

Lastiger lijkt me ballen, het is niet te doen voor een hond dat de ene bal voor het kind is en de andere voor de hond.

Anne
Sylvie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sylvie »

@ Baily: dat doen wij hier ook: ruilhandel :wink:
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ik heb meer moeite om mijn kinderen te leren dat ze van hondenspeelgoed af moeten blijven dan mijn honden te leren dat ze van kinderspeelgoed af moeten blijven :wink:

Is prima te leren met de hond met zijn eigen speelgoed spelen en als hij een keer een kinderknuffel pakt even ruilen voor zijn eigen knuffel..

Het is wel een schot in de roos he? wat een lieve hond.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier weten de honden prima wat voor Rosalie is en wat voor hen.
Nou heb ik voor de honden vrijwel geen speelgoed liggen maar er ligt weleens een flostouw of een balletje.
Ze pakken eigenlijk nauwelijks speelgoed van Rosalie maar echt dat wat voor hen is.

Hera probert het zo nu en dan weleens hoor met een knuffel maar dan is het 'Nee niet voor Hera' en dan wijs ik haar dr flostouw.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”