Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pedigree?? frolic?? wat is er nou nog "slecht"

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Scooby schreef:
mercedes2803 schreef:Kijk eens op de sites van Carnibest en Energique.
Bij iedere dierenspeciaalzaak kunnen ze hier wel aankomen hoor.
Hoi,

Carnibest verkoopt niet iedere dierenwinkel, hoor. Daarvoor moet je bij de speciale verkooppunten zijn. Die kun je vinden op: www.carnibest.nl
Klopt, maar in principe als een dierenwinkel aan vers kan komen, dan kunnen ze ook aan CB komen is mijn ervaring.
De dierenwinkel waar ik mijn energique altijd kocht had iemand waarbij hij het allemaal kocht..hij had nog nooit CB gehad, maar die man kon daar prima aankomen..aan alle versvlees merken..
Gewoon kwestie van vraag en aanbod.

maar ik heb de meneer in ommen keurig gebeld dat ik niet meer kom...jammer voor hem, maar ik heb een adresje hier dichter in de buurt (bijna bij mijn ouders in de achtertuin) waar ik het voor inkoopsprijs krijg.
Ik heb net weer 20 kilo opgehaald, de volgende keer haal ik 30 kilo bij haar op en dan is het 2.65 per kilo...dat scheelt 30 cent per kilo en dus 9 euro op 30 kilo. Dat loont wel dacht ik zo..
Haar man werkt door heel N'land en haalt het iedere week zo'n beetje op voor hun 10 (of meer? :mrgreen: ) reuze poedels op.

Ze barft ook gedeeltelijk en ik kan bij haar in de toekomst wat spul kopen om mee te beginnen.
:ok:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

mercedes2803 schreef:ik heb een adresje hier dichter in de buurt (bijna bij mijn ouders in de achtertuin) waar ik het voor inkoopsprijs krijg.
Ik heb net weer 20 kilo opgehaald, de volgende keer haal ik 30 kilo bij haar op en dan is het 2.65 per kilo...dat scheelt 30 cent per kilo en dus 9 euro op 30 kilo. Dat loont wel dacht ik zo..
Hoi,

Ja, dat is een gangbare prijs vanaf 30 kilo (maar nog lang geen inkoopsprijs, hoor. :wink: ).
mercedes2803
Zeer actief

Scooby schreef:
mercedes2803 schreef:ik heb een adresje hier dichter in de buurt (bijna bij mijn ouders in de achtertuin) waar ik het voor inkoopsprijs krijg.
Hoi,

Ja, dat is een gangbare prijs vanaf 30 kilo (maar nog lang geen inkoopsprijs, hoor. :wink: ).
nee, snap ik...maar het is in principe geen commerciele verkoopprijs van dierenwinkels.
Wat kost de grap als ik het zelf ga halen per 30 kilo dan? :mrgreen: Ik woon er niet in de buurt en het loont dus niet om voor 30 kilo daarheen te rijden...maar goed, ben wel benieuwd )

Pb is onderweg
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

brenjomi schreef:ik zal eens gaan kijken voor bibi of carnibest. is rodi veel duurder??
vandaag weer even naar de AH geweest (moest in het dorp zijn waar ze die hebben) heb nu 21pakken rodi liggen dus die moeten eerst op :mrgreen: bij ons in de c1000 betaal ik 1,19 voor een pak rodi (rund en groenten) en bij de AH 95cent!!!! :N: dat scheelt 24cent behoorlijk veel vind ik en bij de AH hebben ze ook pens en hart.

dickie smult vrolijk verder.
hij krijgt nu 3plakken op een dag.
Had je voor die 95 cent een complete versie? Hier kosten de niet complete versies namelijk ook rond de 95 cent, en de complete versies 1,09 of 1,19.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

ja de complete versie,
ik was ook verbaasd (omdat ik de albert heijn vaak duurder vind)
nog even na rekenen 8keer 0,95 is 7,60 en dat moest ik betalen.
misschien dat de ah in jullie buurt het ook verkoopt voor 95cent. het was een in prijs verlaagd artikel (er stond een bordje op: suprise alweer 1000 artikelen in prijs verlaagd)
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:nee, snap ik...maar het is in principe geen commerciele verkoopprijs van dierenwinkels.
Wat kost de grap als ik het zelf ga halen per 30 kilo dan? :mrgreen: Ik woon er niet in de buurt en het loont dus niet om voor 30 kilo daarheen te rijden...maar goed, ben wel benieuwd )

Hoi,

Als je het zelf zou gaan halen in Ermelo ben je voor 30 kilo ook 2,65 Euro kwijt. Alleen de verkooppunten kunnen het tegen inkoopsprijs inkopen uiteraard.
mercedes2803
Zeer actief

Scooby schreef:
mercedes2803 schreef:nee, snap ik...maar het is in principe geen commerciele verkoopprijs van dierenwinkels.

Hoi,

Als je het zelf zou gaan halen in Ermelo ben je voor 30 kilo ook 2,65 Euro kwijt. Alleen de verkooppunten kunnen het tegen inkoopsprijs inkopen uiteraard.
oh op die fiets...alleen als je verkooppunt bent krijg je het nog goedkoper...
Ach...26.50 per 10 kilo...ik betaalde voor Energique 29.50 per 12 kilo, een paar cent goedkoper..
maar dit vreet ie veel beter en hij poept soms nog maar 1 keer per dag...waar ik wel aan wennen moet trouwens...
Loop ik maar en loop ik maar en gaat hij niet zitten kakken...
Ik houdt zijn poep patroon altijd in de gaten want dat zegt veel over een hond...
Dus als hij een dag niet poept zit ik de dag erop mijn vriend wel 3 keer te vragen of ie al gekakt heeft :smile:

Wel heb ik nou twee keer meegemaakt dat zijn buik een herrie maakt...heel verschrikkelijk!!!!
Ik dacht...die hond verrekt van de honger of zo??? Maar hij krijgt 700 gram per dag op een hond van 23 kilo die niet erg actief is...
Toen dacht ik later nog...hij is misschien wel aan de diaree of zo...maar ook niet..gewone ontlasting..en de herrie bleef ook na het eten nog wel een uur aanhouden..

Geeft dit aan dat zijn darmen aan het werk zijn?
Hij kreeg al Energique en daar had ie het nooit..maar de CB is natuurlijk nog een stap verder terug naar de natuur,,,
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

mercedes2803 schreef: Maar hij krijgt 700 gram per dag op een hond van 23 kilo die niet erg actief is...
Weegt hij 'maar' 23 kilo? Ik had gedacht dat hij veel groter zou zijn dan Raisa.
Rais weegt 21 kilo en is ook geen actieve hond. Op dagen dat ze beide maaltijden Carnibest eet krijgt per dag 300/350 gram, maar hier moet ik al mee opletten dat ze niet dikkig wordt.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Scooby schreef:
marian* schreef:
Scooby schreef:
marian* schreef:Als je een brok wilt voeren voer dan s.v.p. géén Eukanuba!
Klik eens op deze link http://www.peta.nl/feat/iams/ zodat je kunt zien waarom ik dat schrijf.
Hoi Marian,

Niet dat ik fan ben van Eukanuba, maar dit is allemaal inmiddels al zo achterhaald...
http://www.peta.nl/feat/iams/
Lees vooral het stukje onderaan eens.
Hoi Marian,

Ja, ik ken de verhalen.
Ik zou dit toch niet af willen doen met "verhalen". Dit is gewoon schokkend en ik hoop niet dat jij met droge ogen dit voer aan je honden geeft?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Sunnybunny schreef:Ik zou dit toch niet af willen doen met "verhalen". Dit is gewoon schokkend en ik hoop niet dat jij met droge ogen dit voer aan je honden geeft?
Hoi,

Nee, hoor mijn honden krijgen dit niet. Maar als je even wat verder zoekt op Internet naar deze 'verhalen', kun je ook lezen dat het op deze site allemaal erg overtrokken wordt. Zoals altijd zitten aan ieder verhaal twee kanten, maar mensen willen altijd graag de horrorverhalen lezen en geloven.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Scooby schreef:

Hoi,

500gr BIBI en Carnibest kosten 1,60 als je daar 100gr van berekent is dat 0,32 ct per 100 gr. een volwassen hond van 10kg eet er 200gr per dag van. dat is dan 0,64 ct. per dag. vindt ik de prijs voor een kleine verpakking nog wel meevallen. alle varrianten van deze merken zijn compleet. dat is met rodi niet zo, alleen waar ook compleet op staat.
en een nadeel vindt ik dat er nog redelijk veel granen inzitten.
en met de kleine verpakkingen is het ook zo hoe groter je inkoopt de meer korting. concureren met de supermarkt kunnen verkooppunten noueenmaal nooit en het is nog maar afwachten of ze nog voldoende hebben bij de superm. ik stond in het verleden vaak genoeg voor een leeg schap bij de AH en C-1000. :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Carnibest bevat anders meer koolhydraat dan Rodi.Zie de volgende link:

http://www.barfplaats.nl/yabbse/index.p ... #msg433948
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Carnibest Natuur bevat 7% koolhydraten, maar in vergelijking met brokken (rond de 45% a 70% koolhydraat), valt het dus wel mee!
Afbeelding
Mauyak

Sennaruby schreef:Carnibest Natuur bevat 7% koolhydraten, maar in vergelijking met brokken (rond de 45% a 70% koolhydraat), valt het dus wel mee!
Tuurlijk valt dat reuze mee,maar Amiwoods vond dus dat er meer in Rodi zat,en dat is dus niet waar. :ok:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:
Sennaruby schreef:Carnibest Natuur bevat 7% koolhydraten, maar in vergelijking met brokken (rond de 45% a 70% koolhydraat), valt het dus wel mee!
Tuurlijk valt dat reuze mee,maar Amiwoods vond dus dat er meer in Rodi zat,en dat is dus niet waar. :ok:
help me even herrinneren waar ik dat gezegt heb, kan het namelijk zelf niet vinden,
verklaar wel even waarom je dan van carnibest veel minder voert dan van rodi. en koolhydraten bestaan niet alleen uit graan. die kunnen ook uit andere ingredienten ontstaan.
een voer dat een hoger koolhydraat % heeft hoeft niet perse meer graan te bevatten. neem bv een aardappel bomvol koolhydraten. en zo zijn er ook fruitsoorten die veel koolhydraten bevatten.
Afbeelding
www.nudos.nl
Mauyak

amiwoods schreef:
Mauyak schreef:
help me even herrinneren waar ik dat gezegt heb, kan het namelijk zelf niet vinden,
verklaar wel even waarom je dan van carnibest veel minder voert dan van rodi. en koolhydraten bestaan niet alleen uit graan. die kunnen ook uit andere ingredienten ontstaan.
een voer dat een hoger koolhydraat % heeft hoeft niet perse meer graan te bevatten. neem bv een aardappel bomvol koolhydraten. en zo zijn er ook fruitsoorten die veel koolhydraten bevatten.
Ik voerde van CB ook gewoon 200 gram,en dat deed niks mer of minder dan 200 gram Rodi.Waar zouden volgens jou dan koolhydraten in kunnen zitten in de Rodi?Want koolhydraten zitten in zetmeel en suikers(effe Ge-googled)en CB bevat dus meer koolhydraten dan Rodi.Maar in vlees zelf alleen zitten geen koolhydraten.Dus neem ik aan dat de koolhydraten in KVV voorkomen uit het toegevoegde graan en eventuele groenten komen.Maar jij zei dus eerder dat er in Rodi meer granen zouden zitten dan in CB en dat blijkt dus niet uit de cijfers.Niet dat het mij een ruk uitmaakt,want ik heb geen bezwaar tegen granen in KVV.In vergelijking met brok is het een lachertje wat er in KVv zit.Dus laat dat beetje maar lekker zitten in de KVV. :ok:
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Honden hebben ook wel koolhydraten nodig natuurlijk, maar niet in van die achterlijke hoeveelheden zoals ze in brokken voorkomen... Koolhydraten uit groente en fruit is prima!
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

dus eindconclusie koolhydraten zijn niet alleen afkomstig van graan :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita »

Rodi Complete pens & hart bevat 6% koolhydraten en Rodi Complete lam & rijst 6.2%. De versies met minder koolhydraten bevatten iets meer vocht waardoor het percentage koolhydraten ook lager ligt. Carnibest natuurvoer bevat waarschijnlijk net zoveel koolhydraten als Rodi Complete lam & rijst wanneer je het vocht weg laat. Het nadeel van Rodi vind ik dat alles op basis van pens is (m.u.v. lam& rijst), ook bevat het volgens mij meer orgaanvlees dan CB.
Our greatest moments are... when not much happened
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

Rosita schreef:Rodi Complete pens & hart bevat 6% koolhydraten en Rodi Complete lam & rijst 6.2%. De versies met minder koolhydraten bevatten iets meer vocht waardoor het percentage koolhydraten ook lager ligt. Carnibest natuurvoer bevat waarschijnlijk net zoveel koolhydraten als Rodi Complete lam & rijst wanneer je het vocht weg laat. Het nadeel van Rodi vind ik dat alles op basis van pens is (m.u.v. lam& rijst), ook bevat het volgens mij meer orgaanvlees dan CB.
ik wil chuckie voornamelijk brok voeren,en dan in het weekend vers.op het moment eet hij carocroc premium kip en rijst (puppy) is dit een goed voer?en hoe denken jullie over biofood?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
baakje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door baakje »

Ik geef mijn jack russell Royal Canin en als koekjes geef ik frolic

In het begin heeft hij in zijn voederbal pedigree puppybrokjes gehad maar daar waren we snel van afgestapt. Nadat hij het twee keer had gegeten kreeg hij een epileptische aanval.Sinds deze brokken weg zijn heeft hij nergens geen last meer van.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

chuckie schreef:
Rosita schreef:Rodi Complete pens & hart bevat 6% koolhydraten en Rodi Complete lam & rijst 6.2%. De versies met minder koolhydraten bevatten iets meer vocht waardoor het percentage koolhydraten ook lager ligt. Carnibest natuurvoer bevat waarschijnlijk net zoveel koolhydraten als Rodi Complete lam & rijst wanneer je het vocht weg laat. Het nadeel van Rodi vind ik dat alles op basis van pens is (m.u.v. lam& rijst), ook bevat het volgens mij meer orgaanvlees dan CB.
ik wil chuckie voornamelijk brok voeren,en dan in het weekend vers.op het moment eet hij carocroc premium kip en rijst (puppy) is dit een goed voer?en hoe denken jullie over biofood?

in een ander topic schrijf je weer dat je alleen vers wil gaan voeren?????
wat wordt het ? :denken:
Afbeelding
www.nudos.nl
Diesel73
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Diesel73 »

en hoe denken jullie over biofood?
Hier krijgen ze s'middags Duck en s'avonds 'super premium Red Mills Leader kibbles' ( :U: hele mond vol maar zo heet het.) Dat zijn brokken zonder kleur- geur- smaak- en concerveringsmiddelen. Ik weet niet of dat onder biofood valt maar ben er zeer tevreden van en de hondjes ook. Is 1 van de 2 soorten brok ooit die ze droog ook lekker vinden zonder dat er iets onder gepropt zit.

Diesel
Afbeelding
Oh yeah, right.....'ram, would you mind please being sweet & diplomatic for a moment?'
Gimme a break!
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Wat denken jullie over Hills? Lees hier veel over rc en co, maar nog niks gelezen over dit merk. Ben nieuwsgierig...
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

mijn vriendin geeft tegenwoordig hills aan haar hondje omdat ze slecht (hard)poept op royal canin maar verder heb ik geen ervaringmet het merk.
Groetjes Silvia en Diesel
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”