Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond bijt naar me.wat te doen?1ste Schooldag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zorgen dát een hond niets kán slopen. En ja, misschien dan toch de bench. Kan je zielig vinden, maar zoals het nu gaat vind ik nog zieliger.

Hond heeft groot gelijk dát die bijt.... wat moet je op een gegeven moment anders als je al je andere communicatie al gebruikt hebt en je baas begrijpt dat niet. Laag bij de grond, oren in de nek, staart tussen de benen.....

En ja, ik heb ook die fout gemaakt met de hond die we thuis vroeger hadden. Ik had haar gestraft omdat ze weggelopen was. Ikke boos, stom, want ze kwam naar me toe.
Thuis kroop ze in een hoekje, bang. Dus ik naar haar toe en wilde haar aanhalen.... 'hap!', om een hechting.

Volgens m'n vader had ze nog harder moeten bijten toen. :wink:
En nu geef ik hem groot gelijk. :ok:
Beestje kón niets anders meer doen.....
En ja, ik heb intussen gelukkig ook veel geleerd, gelukkig!
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door boonbeest »

ik heb al een tijd gezoch achter pakwerk enzo van die dingen
maar waarom houden die stomme hondenscholen een verschil tussen NVBK en sint-hubertus
ik bedoel dan
mijn hond NVBK en alle hondenscholen zeggen
sorry gaat niet dit is sint-hubertus

dus ik zou mijn hond speciaal moeten laten keuren en dergelijke

nu ja ik heb op een belgisch forum ook de vraag gesteld van hondenscholen die nvbk steunen
maar nog geen antwoord op gehad
dus zoveel zijn er niet

maar kom

kent iemand goede sites ivm hondengedrag
want ik lees hier op sommige sites duidelijke verschillen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

boonbeest schreef:ik heb al een tijd gezoch achter pakwerk enzo van die dingen
maar waarom houden die stomme hondenscholen een verschil tussen NVBK en sint-hubertus
ik bedoel dan

nu ja ik heb op een belgisch forum ook de vraag gesteld van hondenscholen die nvbk steunen
dus zoveel zijn er niet

maar kom

ipo is niet alleen pakwerk.... het is speuren, apel en pakwerk.... dus een hele dag trainen en waarschijnlijk ook nog minimaal 1 avond door de weeks, maar je geeft je hond wel iets waar hij voor gemaakt is.
Ik weet niet hoe dit in belgie zit qua stamboom etc. misschien dat belgische africhters hier meer over weten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

ik bedoel dan

dus zoveel zijn er niet

maar kom

Lezen, Boonbeest... Gewoon boeken, weet je wel..? Niet honderdduizend forums bezoeken en eruit pikken wat je aanstaat of je totaal laten verwarren door tegenstrijdige adviezen...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

boeken staan op sites hé

ik heb hier al 3 sites gelezen telkens iets anders ivm het aanpakken van je hond
en het gaat hem dan over ganse hoofdstukken
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

boonbeest schreef:boeken staan op sites hé

ik heb hier al 3 sites gelezen telkens iets anders ivm het aanpakken van je hond
Ja daar schiet je niks mee op, daarom moet je ook *boeken* lezen, zodat je de hele theorie van verschillende gedragsdeskundigen gaat snappen en niet alleen hun 'oplossingen'. Maar wat elke fatsoenlijke hondendeskundige zal zeggen is dat je nooit door een onderwerpingssignaal heen moet breken. Dus als je hond onderdanig op haar rug ligt, draai je je om en laat je haar even met rust. Anders douw je je hond gigantisch in de stress, en van stress gaat ze bijten en slopen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

thx
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

boonbeest schreef:boeken staan op sites hé

Niet straffen achteraf en niet doorgaan met straffen als de hond zich onderdanig toont staat in elk hondenboek.

Anne
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

ik bedoel dan

dus zoveel zijn er niet

maar kom

Ik zou een hondenschool zoeken die de "taal" van de hond al is het maar in grote lijnen helder maakt. Zodat je kan zien wat je hond bedoelt door bijvoorbeeld zich klein te maken of oren in de nek te houden. Je hoort wel een mensen die zeggen ach kon de hond maar praten, als je je er in verdiept zegt een hond aldoor wat hij wil/voelt. Dat is niet zweverigs of hogere wiskunde maar een hond is een dier dat in groepen(roedel) leeft en daarin is het handig dat je weet wat de ander bedoelt, zodat je kan samenwerken en er geen onnodige conflicten ontstaan.
Probleem is als je "verkeerd" reageert op de taal van je hond, je grenzen bij het dier overschrijdt, gebeten kan worden en dat je hond de taal niet meer laat zien of zelfs stappen overslaat (omdat geen enkel nut meer heeft voor de hond)en "onbetrouwbaar/vals"wordt. Met alle gevolgen van dien.
Laatst gewijzigd door Rataplan op 30 mar 2006 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

het klinkt mij alleen maar alszijnde een mechelaar gefokt om te werken die veel te weinig lichamelijke en geestelijke inspanning krijgt en daarom maar uit frustratie en verveling gaat slopen.
Niks mis met de hond zo te horen... en wat ik al zei om te speuren heb je geen hondenschool nodig hoor dat kan je elke dag zelf gewoon doen.
Maar wat er gezegd wordt ga boeken lezen dus echt die papieren dingen over hondengedrag. Daar kom je al een stuk verder mee naast de beweging die je hond nodig heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

vannacht is er niets gebeurd
heeft naast het bed gelegen tot deze morgen

nu voor ik naar het werk vertrok had ik gezorgd dat ze enkel binnehuis kon en niet op de slaapkamer of buiten
toen ik thuiskwam lag de keuken overhoop ze had enkele dingen aan flarden gebeten en haar dekentje

nu ben ik haar gewoon stijl voorbijgelopen en ze bleef gewoon achter mij lopen
toen ze later even buiten ging heb ik de deur toegedaan en alles opgeruimd
nadien haar terug binnengelaten
ik heb haar even genegeerd voor een 20 tal minuten en dan eens kleine wandeling gedaan
morgenavond ga ik eens naar een hondenschool kijken hier in de buurt

GRTZ
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

ze heeft wel paar keer gepiept maar dat was het ook
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

boonbeest schreef:ik heb haar even genegeerd voor een 20 tal minuten en dan eens kleine wandeling gedaan
Waarom genegeerd? En waarom maar een kleine wandeling?
Lijkt me een goed idee!
Leuk voor jou en leuk voor je hond :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

tekkel schreef:
boonbeest schreef:ik heb haar even genegeerd voor een 20 tal minuten en dan eens kleine wandeling gedaan
Waarom genegeerd? En waarom maar een kleine wandeling?
Lijkt me een goed idee!
Leuk voor jou en leuk voor je hond :ok:
kleine wandeling aangezien ik aan het eten begin
en nadien nog grote wandeling
:19:

genegeerd omdat ze eigenlijk niet gedaan heeft wat moest en omdat ik dit op aanraden van sommigen zo moest proberen
en omdat ik dit al paar keer gelezen heb

GRTZ
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Je moet je hond gewoon vrolijk begroeten, ondanks dat ie je hele huis overhoop heeft gehaald!
Zo leert je hond dat het niet leuk is als je thuiskomt. Een hond wil je begroeten omdat je een hele tijd weg ben geweest, als je hem dan negeert weet die hond ook niet wat ie moet doen.
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

boonbeest schreef:toen ik thuiskwam lag de keuken overhoop ze had enkele dingen aan flarden gebeten en haar dekentje

nu ben ik haar gewoon stijl voorbijgelopen en ze bleef gewoon achter mij lopen
toen ze later even buiten ging heb ik de deur toegedaan en alles opgeruimd
nadien haar terug binnengelaten
ik heb haar even genegeerd voor een 20 tal minuten en dan eens kleine wandeling gedaan
Negeren (=straf) voor iets wat ze al een tijdje ervoor gedaan heeft werkt niet.
Hier snapt de hond helemaal niks van en leert er dus ook niks van, eerder integendeel. :wink:
:ok:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Doe maar weg. Dat gaat niet meer goed komen.
Wordt alleen maar erger.

Je bent absoluut niet geschikt als baas van een herder. Geeft niets...dat zijn de meeste mensen namelijk niet. Maar de meeste mensen hebben dus ook geen herder.

Je hebt er veel te weinig kaas van gegeten om dit nu nog in goede banen te gaan leiden. Hij bijt nota bene al naar je en vervolgens schrijf je een verhaal waaring zo goed als elke hond van hoog kaliber zou gaan bijten met een ondertoon van dat het aan de hond ligt.

Het zal ongetwijfeld wat lullig klinken maar dit komt gewoon niet goed. Jullie passen niet bij elkaar. Je doet de hond en jezelf tekort als je zo blijft modderen. Het heeft geen enkele zin om elkaar ongelukkig te gaan zitten maken.

Als je hem per se niet wil herplaatsen roep dan goede en langdurige hulp in. Zelf kun jij dit niet rechtbuigen. Dat is geen schande maar het is wel waar. Sommige dingen zijn gewoon gedoemd te mislukken en dit is er één van. Je krijgt de basis van de relatie met deze hond niet meer goed. Daar ben je te onduidelijk voor geweest en het vertrouwen is weg...daarom bijt hij.

Het beste dat je kunt doen is de hond iemand gunnen die hem nog een kans kan geven in zijn jonge leven. En jij gaat toch geen plezier aan deze hond beleven.

Heb je je ingelzen voor je een hond ging nemen? Weet je nog dat het toen constant over consequent zijn ging en dat het zonder duidelijkheid fout gaat? Dat is wat er tussen jullie gebeurd is.
Je hebt je best gedaan maar jouw best is niet goed genoeg. Daar ben je gewoon niet hondenhandig genoeg voor.
Nogmaals..dat is geen schande maar hoe langer je er mee doorgaat hoe explosiever de situatie wordt. Een mechelaar kan behoorlijke schade toebrengen als hij verkeerd opgevoed wordt, daarnaast is jouw hond diep ongelukkig in de huidige situatie. Dat kan gewoon niet anders..daarom durf ik dat te zeggen zonder de hond gezien te hebben.

Wees wijs en stop hiermee. Dat is echt het allerbeste dat je kunt doen.
ik ben hier wel mee eens. Ook ik denk niet dat het goed gaat komen. Overal en op alles wat gezegd wordt komt sowieso al een "ja maar".....
Een mechelaar is gewoon een lastige hond zeker eentje uit werklijnen. Als je er iets mee doet perfect maar een mechelaar die zich dood verveelt en daarnaast niet gesnapt wordt door de baas is een wandelende tijdbom. Neem lekker een hondje die wat makkelijker is beter voor jou en zeker beter voor de hond
Afbeelding
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

waarom deden onze vorige mechelaars dit dan nooit?
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

mja in ieder geval ik wil er aan werken maar zoals jullie hier steeds zitten vitten.
vanaf de eerste reactie had ik al eigenlijk gezien dat het hier allemaal mensen zijn die denken dat ze zelf perfect bezig zijn
sorry dat ik nu een fout gemaakt heb en dat ik info vraag om het goed te maken.
zoals ik al zei maken jullie nooit fouten?
jullie veroordelen direct iemand enkel door een tekstje dat ik geplaatst heb

maar goed als jullie er zo over denken

dwz maak je een fout met je hond moet je hem direct herplaatsen
in mijn ogen is dit bull-shit
maar ja
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

Martijn schreef:Ik veroordeel je helemaal niet.
Er zijn zat honden die ik niet aankan omdat ik niet bedreven genoeg ben.

Maar goed..als jij niet openstaat voor een eerlijke mening dan is het waarschijnlijk beter om geen raad te vragen.
Ik ga je in ieder geval niet over je bol aaien en doen alsof het allemaal aan de hond ligt. Daar regel je maar een andere sukkel voor.
daarom dat ik ook zei dat ik er wil aan werken maar jullie geven me geen kans en maken direct een oordeel
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

boonbeest schreef:
Martijn schreef:Ik veroordeel je helemaal niet.
Er zijn zat honden die ik niet aankan omdat ik niet bedreven genoeg ben.

Maar goed..als jij niet openstaat voor een eerlijke mening dan is het waarschijnlijk beter om geen raad te vragen.
Ik ga je in ieder geval niet over je bol aaien en doen alsof het allemaal aan de hond ligt. Daar regel je maar een andere sukkel voor.
daarom dat ik ook zei dat ik er wil aan werken maar jullie geven me geen kans en maken direct een oordeel
Je leest verkeerd vind ik, je gaat van het negatieve uit. Probeer het e.e.a. nu eens anders te lezen?
Iedereen heeft het beste met je hond voor!
Ik ben zelf een beginnend hondenbaasje, geen herder, zou ik ook niet kunnen overigens.

Je stelt toch een vraag omdat je een probleem met je hond hebt? Daar reageren mensen op en niet om af te katten, maar als alles goed zou zijn, zou je geen vraag hoeven stellen toch?
Ik heb hier ook zat vragen gesteld en reacties gehad, juist omdat ik wil, dat het goed met mijn hond gaat, jij toch ook?

En ik zal vast nog wel eens een vraag hebben, daar doe ik, in het belang van mijn hond en mij, mijn voordeel mee!
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

maar de reactie dat je dan krijgt van doe direct je hond weg herplaats hem is bull
ik wil wel leren maar als je dit dan leest sorry maar dan geven ze je gewoon de kans niet
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

boonbeest schreef:maar de reactie dat je dan krijgt van doe direct je hond weg herplaats hem is bull
ik wil wel leren maar als je dit dan leest sorry maar dan geven ze je gewoon de kans niet
Dan lees je daar overheen en pik je andere goede adviezen eruit :wink:
Er zijn heel wat adviezen gegeven en ook verklaringen waarom de hond dit doet en dat je verkeerd bezig bent en hoe je het beter kan doen.
Ga daar dan op door en stel daar vragen over als je dat niet helemaal begrijpt nog.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

boonbeest schreef:maar de reactie dat je dan krijgt van doe direct je hond weg herplaats hem is bull
Gelul! Dit topic heeft al 4 pagina's, en pas op pagina 4 wordt dit aangegeven. Je pikt alleen maar de dingen eruit waarop je wat te zeiken hebt en alle andere goede adviezen sla je in de wind of krijg je alsnog een "ja maar" op.

WAT verwacht je nu? Dat er een kant en klare oplossing komt waarmee je binnen een uur resultaat ziet? Helaas, daarvoor is de relatie met je hond al te ver voor naar de knoppen.

En dan kun je wel zeggen ik wil er echt wat aan doen want anders zet ik het niet op een forum neer met vragen, maar vragen en het daadwerkelijk doen zijn 2 hele verschillende dingen hoor! Als je er echt wat aan ging doen lees je goed wat er aan je geschreven is en doe je er wat mee dan alleen maar domweg ja maar zeggen en de dingen die je niet aanstaan aanhalen. Want dan wil je het toch niet zo graag als dat je zegt dat je wilt!
pepim
Zeer actief

Weet je mensen reageren op datgene wat je schrijft, dus hoe jij je probleem neerzet. Daarom is het ook belangrijk om zo duidelijk mogelijk te zijn, wat ik zelf overigens niet altijd ben hoor, want dan lees ik een reactie en dan denk ik nee, dat heb ik niet goed uitgelegd.
En dan probeer ik het alsnog beter uit te leggen.
Als ik jouw topic lees, dan heb ik zelf ook zoiets van, jee gaat dat wel allemaal goed daar? Maar ik bemoei me daar niet mee, want zoals gezegd, ik heb geen verstand van herders en ben nog erg druk met de opvoeding van mijn eigen eerste hond.

Sinds ik op dit forum kom heb ik al heel wat van Martijn gelezen en ik ken hem verder niet, maar ik weet dat hij heel erg begaan is met honden en ook veel kennis van zaken heeft, dus ik denk dat je hem daarin tekort doet.
Zijn stuk was weliswaar mss wat hard, maar echt niet afkrakend naar jou toe, alleen hij denkt dat je het verkeerd inschat, zoals ik het lees tenminste.
Lees het morgen nog eens over met een andere instelling, dus niet iemand die je af wilt zeiken, maar iemand, die met honden begaan is en op jouw vraag heeft gereageerd.
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

wat ik nu wel weet is dat ik totaal verkeerd gereageerd heb op die moment
maar is nog geen reden om je hond weg te doen
ik heb enkel boeken besteld in de bib
morgen zijn ze daar binnen
dus ga ik die ook halen
heb een ganse dag sites doorgelezen en ben wel het ene en het andere teweten gekomen dat ik nog niet wist

ik denk dat ik enkel met rust beloning en geduld samen moet oplossen met mijn hond
en niet direct hem wegdoen

en hierbij ga ik hulp zoeken bij een hondenschool die me kan helpen dit in goede banen te lijden
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ook ik vrees dat je het niet gaat redden met je hond... :roll: en ik ben beslist zelf geen geweldenaar waar het om honden gaat, maar kan op mijn klompen aanvoelen dat het in jouw situatie er waarschijnlijk gewoon niet in zit...
Ik heb het gevoel dat je de juiste weg probeert te vinden, maar totaal verdwaald bent en niet weet hoe je je doel moet bereiken...
En -ook van mij niet lullig bedoeld- volgens mij moet er ook nog iets aanwezig zijn als 'feeling' om op een goede manier met je hond om te gaan en soms zit dat er gewoon niet in, of in mindere mate dan noodzakelijk is.

Met mijn hond kan ik tot nu toe lezen en schrijven en ik heb een volwaardige baas-hondrelatie; daar is heel wat 'studie' voor mij aan vooraf gegaan en nog heb ik voor een wat toleranter type hond gekozen.

Met ontkenning kom je er niet... en het gaat niet om één enkel moment waar het mis ging. Ik schreef in mijn eerste bericht in dit topic dat ik ergens het gevoel had dat het niet goed zit. Nu vier pagina's verder ben ik niet van gedachten veranderd...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

we zien wel
maar ik ga niet van de enen op de andere moment beslissen

ik ga wel raad vragen aan verschillende mensen

nu ja
pepim
Zeer actief

Was even vergeten te melden, dat je wel heel veel goed advies hebt gehad!

Heb je er overigens bij stilgestaan, dat mensen niet zomaar lappen tekst tikken? Dat doen ze uit betrokkenheid met je hond!
Hele lappen tekst zie ik in jouw topic en zelf ben je zuinig met je berichtgeving, echt maar eens anders gaan lezen :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boonbeest schreef:waarom deden onze vorige mechelaars dit dan nooit?
omdat je er geen uit werklijnen hebt gehad of net geluk hebt gehad?
Ik ben heel eerlijk dat ik blij ben dat mijn eerste honden geen mechelaars waren :wink:
Waarom neem je trouwens een mechelaar uit werklijnen als je er niet mee gaat werken?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”