Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sjouwen met kussens

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Sjouwen met kussens

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Doet jullie hond dat ook, sjouwen met kussens? Bram verplaatst z'n kussens steeds vaker. Hij heeft twee verplaatsbare ligplekken en die moeten dan echt ergens anders liggen.

Ik moet er stilletjes om lachen, want het gaat gepaard met veel gepiep en gezucht en gesteun. Maar als het kussen dan goed ligt volgens hem, gaat hij super tevreden liggen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nee hoor daar is Rais te lui voor, zij ploft meteen op haar kussen :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ja, Biène doet dat.
Ben het wel aan het afleren want er kwamen steeds meer gaten in de vetbedden en kussens :denken: :wink:
Nu pakt ze maar een flostouw of een spijkerbroek-knooptouw :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Nee nooit gezien. Als er veel bezoek is kan ze niet meer in haar mand op de vaste plek of op de bank en dan gaat ze ook gewoon liggen waar de mand toevallig wordt neergezet.

Anne
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Re: Sjouwen met kussens

Ongelezen bericht door Moon »

Zoek stok! schreef:Doet jullie hond dat ook, sjouwen met kussens?
Ja hoor, dagelijks ritueel :roll: . Dante heeft een kunststof mand met een lekker dik kussen er in. Vaste prik wordt dit er 's avonds na het eten uit gesjord. Een eindje verder wordt het neergelegd en kijkt hij verwachtingsvol naar mij. Natuurlijk sta ik dan maar weer op want stel je voor dat ons prinsje in zijn mand wil liggen en er ligt geen kussen in :wink: Hij heeft mij dus heel goed gedresseerd (waarschijnlijk omdat we dan naar het nieuws kijken en hij even geen aandacht krijgt). Is dus een ritueel wat ik niet storend genoeg vind om er iets aan te doen...
Verder doet hij het ook wel eens als de katten in zijn mand liggen. Erg komisch en zielig; liggen ze lekker te slapen worden ze ruw met kussen en al uit de mand getrokken! Moon, het poesje, verdwijnt dan snel naar betere oorden maar Dweezil, de kater houdt zich vast met zijn nagels en laat zich lekker voortslepen :smile: en slaapt vaak rustig verder waar hij wordt neergelegd. Dante gaat er dan beteuterd bij zitten kijken...

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Déesse doet dat altijd met haar deken, ze sleurt hem altijd naar het plekje in huis waar de zon juist schijnt. zo verplaatst heel de dag haar deken met de zon mee :roll:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Orson doet dat als het mooi weer is en de deuren open staan dan sleept hij zijn kussen naar buiten om er op te gaan liggen in de zon :smile:
Meneer wenst niet op tegels of gewone grond te liggen blijkbaar :mrgreen:
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Sjarlie is de enige die op een kussen wil slapen en zij sleept er niet mee maar probeert er wel kuilen in te graven! :N: :smile: O ja, Lek houdt wel kussengevechten als wij niet thuis zijn! :roll: Als we dan thuis komen, liggen de kussens van de bank door de hele kamer verspreid.
Het hondje van mijn oom en tante sleept zijn mat door het hele huis met zich mee om vervolgens bij het bezoek neer te ploffen! :mrgreen:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jurek versleept het niet maar duwt het met zijn neus op een hoop en gaat er dan met zijn rug (meestal) tegen aan liggen. Een soort ruggensteuntje maakt hij er dus van. :mrgreen:
Twee of drie keer daags moet het bed weer goed gelegd worden door ons. Jelka slaapt er ook op die wil weer een gewoon gespreid bedje.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Wen-en-Vince
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wen-en-Vince »

Toshi doet het ook, zelfs met jackie zijn mand hehehe
Ik moet er soms hard om lachen omdat jackie dan zijn mand zoekt en toshi snel weg rent ermee. :smile:
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Yvar heeft daar ook een handje van, die heeft dan een vetbed met daarover heen wat fleecedekens, schijnt het ook leuk te vinden om alles op een hoopje te gooien en te verplaatsen :wink:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Bram ploft altijd gewoon zo hup op zijn kussen. Britt slaapt altijd op de bank, maar ze gebruikt het kussen wel om mee te slepen. Je moet namelijk je bal toch ergens onder verstoppen :roll:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

dickie heeft een poezemand gehad van de buurvrouw (de 2dag dat we hem hadden) daar slaapt hij nog steeds op. hij versleept het ook vaak. nu minder maar in het begin heel veel. soms gebruikt hij het ook als hoedje :mrgreen: maar dan loopt hij tegen de tafels en stoelen op omdat hij niks meer ziet :smile: dit vind de visite wel altijd comisch :wink:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Maxiem verplaatst haar deken nooit. Is ze denk ik te lui voor, ze gaat altijd gewoon op de grond ligeen, maar ze moet wel altijd een plekje in de zon hebben :mrgreen:
Ze "begraaft" haar bal wel altijd in de deken
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ollie verzamelt van alle ligplekken de dekens, maakt er een mooie hoop van middenin de kamer en gaat er dan zuchtend en steunend op liggen. De rest van de honden hebben dan nog lege manden en geen dekens. Dus dan wordt er weer gepiept dat ze ook een deken willen...
Ik ben netjes afgericht door mijn honden, en leg netjes alle dekens weer op hun plek en Ollie gaat weer beginnen...
Bezigheidstherapie noemen ze dat geloof ik :roll: :roll:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quasar doet dat ook en als hij het kussen niet goed krijgt naar z'n zin zet hij z'n tanden erin om het te slopen :boos: Dus nee, ik moet er niet om lachen want anders is het het zoveelste kussen dat hij sloopt :jank:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

nee, dat doen ze hier niet hoor. Tssss...mijn honden zijn opgevoed. :pffff:

:mrgreen:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Nee er staan zoveel manden en kussens dat dat niet nodig is :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Job graaft regelmatig zijn kussen door de hele kamer om het uiteindelijk bij de bank neer te leggen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Sita heeft een poezenmandje op haar kussen gesleept. Het is geen gezicht zo'n hond in een veels te klein mandje. Haar kop ligt dan ook op haar eigen kussen. En als wij slapen springt ze stiekem op bed.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Dat doet Vegas niet. Zijn kussen ligt voor de kachel (waar meneer het liefst ligt) en is nog nooit van zijn plek af geweest. Als het meubilair straks weer in de zomer-opstelling staat ligt het kussen onder de schuifpui.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Re: Sjouwen met kussens

Ongelezen bericht door Silvia »

Zoek stok! schreef:Doet jullie hond dat ook, sjouwen met kussens? Bram verplaatst z'n kussens steeds vaker. Hij heeft twee verplaatsbare ligplekken en die moeten dan echt ergens anders liggen.

Ik moet er stilletjes om lachen, want het gaat gepaard met veel gepiep en gezucht en gesteun. Maar als het kussen dan goed ligt volgens hem, gaat hij super tevreden liggen.
j

ja diesel doet dat ook maar hij houd zijn vetbed dan in zijn bek en blijft er een uur mee liggen en laat niet los.
ik laat hem maar (zal wel een reden hebben denk ik dan)
Groetjes Silvia en Diesel
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”