Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veranderd eetgedrag

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

rubella
Actief

Veranderd eetgedrag

Ongelezen bericht door rubella »

Joe (12) heeft zijn hele levenlang gecombineerd brokken en Rodi en later uitsluitend Rodi gegeten.

Sinds een week of 6 ben ik overgestapt op Carnibest.
Hij vindt het heerlijk.
Sinds een week of 3 eet hij aarde en grasworteltjes, dagelijks.
Ik maakte me er niet zo druk om.

Echter: vandaag zijn de paden in het losloopgebied opgehoogd met schelpen, nog met de klei eraan, en Joe begint fanatiek krakend schelpen naar binnen te werken. Niet een beetje, maar happen tegelijk.

Heeft hij toch een of ander voedings tekort? Ik maak me hierover toch wel wat zorgen... :19: Dat dee-die vroeger nooit...! :wink:
groetjes, Wina

Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Misschien terug op de Rodi zetten dan maar?
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Misschien even contact opnemen met Carnibest...? http://www.carnibest.nl
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Mauyak schreef:Misschien terug op de Rodi zetten dan maar?
Ja, ben ik het mee eens. Als Joe het al tijden goed doet op Rodi en nu op Carnibest 'rare' (eet)gewoontes ontwikkeld zou ik stoppen met Carnibest en weer terug naar Rodi (zeker omdat het een wat oudere hond betreft).
Niet omdat Carnibest niet goed is (integendeel, het is m.i. één van de betere samengestelde verse voeders) maar omdat het bij Joe blijkbaar op een of andere manier niet goed 'valt'.

Wat is eigenlijk de reden dat je Joe over hebt gezet op Carnibest?
Afbeelding
rubella
Actief

Rami schreef:
Mauyak schreef:Misschien terug op de Rodi zetten dan maar?
Ja, ben ik het mee eens. Als Joe het al tijden goed doet op Rodi en nu op Carnibest 'rare' (eet)gewoontes ontwikkeld zou ik stoppen met Carnibest en weer terug naar Rodi (zeker omdat het een wat oudere hond betreft).
Niet omdat Carnibest niet goed is (integendeel, het is m.i. één van de betere samengestelde verse voeders) maar omdat het bij Joe blijkbaar op een of andere manier niet goed 'valt'.

Wat is eigenlijk de reden dat je Joe over hebt gezet op Carnibest?
Ik vond Rodi altijd zo "kartonachtig" en veel granen bevattend (dacht ik).
Carnibest leek me veel "natuurlijker en smakelijker", én omdat het steeds erg werd aanbevolen op het forum.... :roll:

Ik denk inderdaad dat ik mijn vraag ook eens ga voorleggen aan Carnibest. :19:
Overigens had Joe, zover ik weet, geen enkele last van zijn schelpenmaaltje!
groetjes, Wina

Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ik hoor zo vaak dat mensen zeggen dat er veel granen in zitten,maar waarom vind je het veel?In brokken zitten ruim 50%(of misschien wel veel meer)granen en daar hoor ik niemand over.In Rodi zit waarschijnlijk niet eens meer dan 4-5% graan.De enigste KVV waar je ook daadwerkelijk de graantjes ziet zitten is Duck,maar bij andere KVV's zie je het niet eens,dus "heel veel" zal echt wel meevallen.Maar als mijn hond na verandering van voer ineens buiten veel dingen ging eten om zijn maaltje daarmee dus compleet te gaan maken,dan ging ik terug op het oude vertrouwde waar mijn hond het WEL goed op deed.
rubella
Actief

Annelies schreef:Misschien even contact opnemen met Carnibest...? http://www.carnibest.nl

Ik heb Carnibest gemaild en kreeg een erg aardig antwoord terug:

er hóeft niet per se een verband te zijn met de aarde en schelpenvreterij van Joe, maar kán wel.
Carnibest blijkt dus zwaarder verteerbaar dan Rodi of Duck.
Geadviseerd werd om hem óf terug te zetten op Duck/Rodi, of Carnibest Light te proberen.

Jammer voor Joe! Hij staat bijna te trappelen van opwinding als ik de Carnibest op zijn bordje doe! Terug naar de Rodi of Duck dan maar!
groetjes, Wina

Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

rubella schreef:
Annelies schreef:Misschien even contact opnemen met Carnibest...? http://www.carnibest.nl

er hóeft niet per se een verband te zijn met de aarde en schelpenvreterij van Joe, maar kán wel.
Geadviseerd werd om hem óf terug te zetten op Duck/Rodi, of Carnibest Light te proberen.

Jammer voor Joe! Hij staat bijna te trappelen van opwinding als ik de Carnibest op zijn bordje doe! Terug naar de Rodi of Duck dan maar!
Of... Carnibest Light proberen? Als ie zo verzot is op de Carnibest...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
rubella
Actief

Moniek B. schreef:
rubella schreef:

Tja... dat is het dilemma. Hij vindt Carnibest écht heerlijk en ik gun het hem zo !
Toch gaf de Carnibest-mail ook aan, dat gezien zijn leeftijd, het wellicht beter is niet te veel te veranderen in zijn voeding. :denken:
Misschien af en toe Carnibest Light, voor een keertje, als we een feestje hebben :19: :19: ???
groetjes, Wina

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

rubella schreef:Toch gaf de Carnibest-mail ook aan, dat gezien zijn leeftijd, het wellicht beter is niet te veel te veranderen in zijn voeding. :denken:
Misschien af en toe Carnibest Light, voor een keertje, als we een feestje hebben :19: :19: ???
Goed plan! De "carnibest-mail" is Corine, en die weet waar ze over praat. Zal ook nooit ten koste van de hond, toch haar produkt willen slijten. Dat is wat haar siert.
Ik zou maar luisteren naar de "Carnibest-mail" :mrgreen:
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

rubella schreef:
Moniek B. schreef:
rubella schreef:

Tja... dat is het dilemma. Hij vindt Carnibest écht heerlijk en ik gun het hem zo !
Toch gaf de Carnibest-mail ook aan, dat gezien zijn leeftijd, het wellicht beter is niet te veel te veranderen in zijn voeding. :denken:
Oh, ok... als Corine dat aangeeft lijkt me dat beter ja... Ik begreep dat ze ook eventueel Carnibest light adviseerde, vandaar...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
rubella
Actief

Moniek B. schreef:
rubella schreef:
Moniek B. schreef:
rubella schreef:

Oh, ok... als Corine dat aangeeft lijkt me dat beter ja... Ik begreep dat ze ook eventueel Carnibest light adviseerde, vandaar...

Ja hoor, dat deed ze ook, maar ook véél nadruk op zijn leeftijd. Dus een lichte voorkeur voor teruggaan naar Rodi/Duck! :wink:
groetjes, Wina

Afbeelding
rubella
Actief

Marion. schreef:
rubella schreef:Toch gaf de Carnibest-mail ook aan, dat gezien zijn leeftijd, het wellicht beter is niet te veel te veranderen in zijn voeding. :denken:
Goed plan! De "carnibest-mail" is Corine, en die weet waar ze over praat. Zal ook nooit ten koste van de hond, toch haar produkt willen slijten. Dat is wat haar siert.
Ik zou maar luisteren naar de "Carnibest-mail" :mrgreen:
Zal zeker naar Corine luisteren!
Vond het echt een op de vraag en op de hond toegespitst advies! Geen globaal verkooppraatje!
Het siert haar zeker! :ok:
groetjes, Wina

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”