Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben blij!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ik ben blij!

Ongelezen bericht door Moos »

Met Brammie. De laatste week gaat hij echt met gigantische sprongen vooruit :cheer:

Andere honden is amper een probleem meer. Hij zoekt zelf contact, rolt zich op zijn rug als hij dat nodig acht, en daagt regelmatig uit tot spelen. Als andere honden aan het spelen zijn gaat hij er ook bij staan kijken en huppelt af en toe mee alsof hij ook heel stoer mee aan het spelen is.
Vanochtend kwam een Herder op hem af geslopen (die ik ken, hij is echt vriendelijk verder, maar bij de eerste ontmoeting fixeert en sluipt hij). Bram blafte eerst een paar keer, maar toen de hond dichterbij was snuffelde hij gewoon en daarna liep hij zelfs achter hem aan om verder contact te zoeken.
Vreemde mensen worden ook kwispelend begroet, en bij bekenden gaat hij helemaal uit zijn dak.

Ook beweegt hij zich veel vrijer. Hij onderzoekt nu echt de omgeving, rent met een blij bekkie knorrend door het bos, en springt in elk watertje dat hij tegenkomt :N: :mrgreen:
Hij schrikt soms nog van iets, maar herstelt zich dan direct en huppelt weer vrolijk verder. Tussen mijn benen zitten doet hij echt amper meer.

Het blaffen in huis (in spel met Saar) gaat ook steeds beter. Hij blaft veel en veel minder, en is met 1 'Nee Bram' tot de orde te roepen. Hij is wel wat waaks, maar dat mag, als hij maar netjes ophoudt na een paar blafjes, en dat doet hij. Bovendien slaat hij ook heel vaak niet aan als er iemand aan de deur staat.
's Nachts slaapt hij lekker op bed met Moos en Saar, en de laatste paar ochtenden heeft hij eindelijk door dat we niet om 6 of 7 uur opstaan. Vanochtend heeerlijk tot 8 uur geslapen :ok:
Hij wilde 's nachts nog weleens 2 of 3 keer blaffen omdat hij zich de blubber schrok van een kat die opeens op bed sprong, of door de slaapkamer heen rausde. Vannacht de katten met lekkere fleecedekens in de huiskamer gelaten i.p.v. door het hele huis, en hij heeft geen kik gegeven. Hopenlijk blijft dat dus ook goed gaan zo.

Kortom, ik ben echt trots op het ventje dat hij het zo goed doet. Aangezien ik nogal een pessimistisch typje ben ( :mrgreen: ) maakte ik me soms best zorgen toen hij in het begin zo vreselijk terughoudend en blafferig was. Maar als hij zo doorgaat als hij nu bezig is dan komen we er wel :ok:
Afbeelding
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Goed zo Brammie :ok:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Re: Ik ben blij!

Ongelezen bericht door Annelies »

Ahhh...dat zijn goede berichten...

Heerlijk dat het zo goed gaat, Marloes...ennehhh...je mag trots zijn op die hummel, maar zeker ook op jezelf want je steekt volgens mij je hele ziel en zaligheid in dat hondje...:ok:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

wat leuk en fijn dat het zo goed gaat :ok:
Hoe oud is bram nu?
Het is een lekker bolletjes wol :cheer:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

pasja85 schreef:wat leuk en fijn dat het zo goed gaat :ok:
Hoe oud is bram nu?
Het is een lekker bolletjes wol :cheer:
Bram is nu 12.5 week (dinsdag is hij 13 weken). En het is echt vanaf zo'n 11.5 week dat hij opeens aan alle kanten vooruit begon te gaan, bijna van de ene op de andere dag werd hij buiten in het bos een heel vrolijk, blij en haast open hondje.
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

:mrgreen: ons baby hondje is nu bijna 12 weken. Maar dat is eigenlijk al vanaf de eerste week dat hij bij ons was (na even wennen) al een dondersteen en loopt heel stoer achter spelende herders aan alsof hij zelf ook stoer mee doet.
Dus Bram is al goed gewend bij jullie? En moos en saar? Die vinden hem ook nog steeds leuk :ok: ?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

pasja85 schreef::mrgreen: ons baby hondje is nu bijna 12 weken. Maar dat is eigenlijk al vanaf de eerste week dat hij bij ons was (na even wennen) al een dondersteen en loopt heel stoer achter spelende herders aan alsof hij zelf ook stoer mee doet.
haha, zo was Moos als pup ook :mrgreen: Bram is een redelijk onderdanig, onzeker hondje. Hij stelt zich ook altijd heel onderdanig op naar andere honden (buikje tonen, bek likken etc.). Dus hij had echt even de tijd nodig om 'op gang te komen'.
Dus Bram is al goed gewend bij jullie? En moos en saar? Die vinden hem ook nog steeds leuk :ok: ?
Bram hoort er al helemaal bij. Hij en Saar zijn dikke vriendjes, die spelen heel veel samen, binnen en buiten ook. Moos begint nu buiten een beetje met hem te spelen, binnen sjorren ze samen aan een speeltje, maar dat is het wel. Komt ook omdat Moos nogal 'fel' speelt, en Bram bij de eerste grom al roerloos op zijn rug gaat liggen, dus dan stopt het spel meteen.
Maar Bram mag veel van Moos; hij mag ook 's nachts bij hem liggen bijvoorbeeld. Alleen corrigeert Moos wel als hij iets te ver gaat, itt tot Saar die wel probeert te corrigeren, maar voor geen meter doorkomt bij Bram :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Goed nieuws!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wat een leuk nieuws van puppyfront. Ik hoop dat het zo door blijft gaan, na operatie Saar heb je wel een gemakkelijk hondje verdiend :wink:

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:Wat een leuk nieuws van puppyfront. Ik hoop dat het zo door blijft gaan, na operatie Saar heb je wel een gemakkelijk hondje verdiend :wink:

Anne
Da's lief van je :wink: Ik denk dat Brammetje ook wel een beetje 'een projectje' zal blijven. Maar dat geeft opzich niet, als het maar een zodanig projectje is dat ik het nog wel kan handelen. Uiteraard hoop ik ook dat hij vanaf nu overal lekker doorheen waait, maar een beetje bijsturen her en der vind ik niet zo erg :wink:

Saar is trouwens een ontzettend fijn, vrolijk en stabiel hondje de laatste 2-3 maanden, dus daar ben ik ook heel blij mee :ok: (ook vanwege Bram die toch heel erg aan haar hangt).
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Moos schreef:
pasja85 schreef::mrgreen: ons baby hondje is nu bijna 12 weken. Maar dat is eigenlijk al vanaf de eerste week dat hij bij ons was (na even wennen) al een dondersteen en loopt heel stoer achter spelende herders aan alsof hij zelf ook stoer mee doet.
haha, zo was Moos als pup ook :mrgreen: Bram is een redelijk onderdanig, onzeker hondje. Hij stelt zich ook altijd heel onderdanig op naar andere honden (buikje tonen, bek likken etc.). Dus hij had echt even de tijd nodig om 'op gang te komen'.
Bram hoort er al helemaal bij. Hij en Saar zijn dikke vriendjes, die spelen heel veel samen, binnen en buiten ook. Moos begint nu buiten een beetje met hem te spelen, binnen sjorren ze samen aan een speeltje, maar dat is het wel. Komt ook omdat Moos nogal 'fel' speelt, en Bram bij de eerste grom al roerloos op zijn rug gaat liggen, dus dan stopt het spel meteen.
Maar Bram mag veel van Moos; hij mag ook 's nachts bij hem liggen bijvoorbeeld. Alleen corrigeert Moos wel als hij iets te ver gaat, itt tot Saar die wel probeert te corrigeren, maar voor geen meter doorkomt bij Bram :roll: :mrgreen:
Oehh best wel jaloers. Wil je niet niet een week ruilen van pup? Hier zou ik af en toe ook wel eens willen dat dat babytje op zijn nummer wordt gezet omdat hij best heel ver gaat. Maar nee hoor :neenee: pasja vind het allemaal leuk ondanks dat dat hummetjes zo ver gaat met die smerige tandjes dat pasja er van moet piepen, arme jongen :jank:
Dan zie ik die kleine echt aan z'n oor of lip hangen en als Pasja dan opstaat blijft die kleine gewoon hangen :eek:
Dus als moos hem even op zijn plaats wil zetten :mrgreen: :cheer: graag :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

pasja85 schreef:
Oehh best wel jaloers. Wil je niet niet een week ruilen van pup? Hier zou ik af en toe ook wel eens willen dat dat babytje op zijn nummer wordt gezet omdat hij best heel ver gaat. Maar nee hoor :neenee: pasja vind het allemaal leuk ondanks dat dat hummetjes zo ver gaat met die smerige tandjes dat pasja er van moet piepen, arme jongen :jank:
Dan zie ik die kleine echt aan z'n oor of lip hangen en als Pasja dan opstaat blijft die kleine gewoon hangen :eek:
Dus als moos hem even op zijn plaats wil zetten :mrgreen: :cheer: graag :wink:
Moos heeft schijnbaar duidelijke grenzen :mrgreen:
En hij corrigeert heel netjes hoor, beetje grommen, beetje over Brams snuit bijten, en dat is het dan wel. Hij kwakt Bram niet met grof geweld op zijn rug ofzo :mrgreen: :wink:

Weekje ruilen lijkt me geen strak plan, hahaha. Saar wordt diepongelukkg van zo'n opdringerige pup, want ze corrigeert dus wel, maar kan het op een of andere manier niet echt. Het komt iig nooit door bij een andere hond.
En ik vrees dat Moos jou baby'tje de hele dag af loopt te snauwen. Moos en opdringerige pupjes is geen goede combi (vandaar dat Bram dus de 'doedeligste' uit het nest was :wink: )
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

:cheer: :cheer: :cheer:
Elke keer als ik jouw foto in je onderschrift tegen kom scroll ik even wat langzamer :I:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
mytwodogs
Actief

Ongelezen bericht door mytwodogs »

Helemaal top :ok: :wink:

Groetjes Angela
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Wat fijn dat het zo goed gaat, dat de hondjes genieten en jij van hun geniet!
Bram lijkt me een scheetje, en ik vind je OS met de 3 witte wollebaal-koppies met donkere oogjes en dopneusjes zo leuk!

Als ik vragen mag, heb ik ergens gemist hoe het gekomen is dat jij Brammetje nu hebt ipv je moeder?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Natas. schreef:
Als ik vragen mag, heb ik ergens gemist hoe het gekomen is dat jij Brammetje nu hebt ipv je moeder?
Dat staat in de Veteranenhoek, maar ik weet niet of jij daar ook in kan?
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nee :jank:
Ik ben nog een groentje hier :mrgreen:

Maar geeft niet hoor :wink:
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

:denken: Ik heb blijkbaar ook wat gemist?! Ineens drie hondjes? In ieder geval veel plezier met Bram en jou kennende komt dat wel goed! :ok:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

:ok: whoeha geweldig nieuws !!!
En inderdaad wat een mooie foto's in je onder schrift .
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Moos schreef:
Natas. schreef:
Dat staat in de Veteranenhoek, maar ik weet niet of jij daar ook in kan?
Dit vroeg ik mij ook al af, maar ik kan ook niet in de veteranenhoek...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”