Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tara is leeg gebleven
Moderator: moderatorteam
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tara is leeg gebleven
Potverdorie. Ben net bij de dierenarts geweest om een rontgenfoto te laten maken. Tara draagt dus geen pups.
Dit weekend daalde haar temperatuur (niet schrikbarend, maar er was wel een daling) en ze begon met graven en vooral veel likken.
Na twee slapeloze nachten waren er echter nog steeds geen persweeën en dus ook geen pups. Omdat Tara niet echt veel dikker is geworden en ze dus naar alle waarschijnlijkheid maar één of twee pups zou dragen gingen we er vanuit dat de pups de hormoonspiegel te weinig beïnvloedden waardoor de bevalling niet kon doorzetten. Dus naar de dierenarts met het idee een foto te laten maken om aan de hand daarvan te bepalen of het verstandig was nog even te wachten of meteen in te grijpen.
Eerst zijn er twee foto's van de zijkant genomen, maar die waren vanwege de sterke bespiering van Tara lastig te beoordelen. Daarom hebben ze ook nog een foto genomen terwijl Tara op haar rug lag en daarop was het heel duidelijk..... geen pups. Ik baal ontzettend. Ze is twee keer gedekt, heeft beide keren goed gekoppeld gestaan, de reu heeft inimddels al nakomelingen, ze vertoonde alle verschijnselen van dracht (alhoewel ze niet erg veel dikker werd) en ze vertoonde zelfs beginnende bevallingsverschijnselen. Wat schijndracht al niet met een hond kan doen. Ze heeft ons allemaal mooi in het ootje genomen.
Komende loopsheid kunnen we helaas niet opnieuw proberen omdat ze dan bijna tegelijk met mij uitgerekend zou zijn. Dus de volgende poging is pas over een jaar. Ik hoop dat we dan meer geluk hebben.
Dit weekend daalde haar temperatuur (niet schrikbarend, maar er was wel een daling) en ze begon met graven en vooral veel likken.
Na twee slapeloze nachten waren er echter nog steeds geen persweeën en dus ook geen pups. Omdat Tara niet echt veel dikker is geworden en ze dus naar alle waarschijnlijkheid maar één of twee pups zou dragen gingen we er vanuit dat de pups de hormoonspiegel te weinig beïnvloedden waardoor de bevalling niet kon doorzetten. Dus naar de dierenarts met het idee een foto te laten maken om aan de hand daarvan te bepalen of het verstandig was nog even te wachten of meteen in te grijpen.
Eerst zijn er twee foto's van de zijkant genomen, maar die waren vanwege de sterke bespiering van Tara lastig te beoordelen. Daarom hebben ze ook nog een foto genomen terwijl Tara op haar rug lag en daarop was het heel duidelijk..... geen pups. Ik baal ontzettend. Ze is twee keer gedekt, heeft beide keren goed gekoppeld gestaan, de reu heeft inimddels al nakomelingen, ze vertoonde alle verschijnselen van dracht (alhoewel ze niet erg veel dikker werd) en ze vertoonde zelfs beginnende bevallingsverschijnselen. Wat schijndracht al niet met een hond kan doen. Ze heeft ons allemaal mooi in het ootje genomen.
Komende loopsheid kunnen we helaas niet opnieuw proberen omdat ze dan bijna tegelijk met mij uitgerekend zou zijn. Dus de volgende poging is pas over een jaar. Ik hoop dat we dan meer geluk hebben.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, waarschijnlijk is het dus toch iets anders geweest. Nou ja, ik had toen al bijzonder weinig vertrouwen in die echo. Maar alle andere tekenen leken toch echt op dracht te wijzen. Nou ja, schijndracht zoals nu dus blijkt. Wat kan de natuur je toch voor de gek houden hè?yamie schreef:nou dat is idd balen zeg ..... vraag me wel af wat ze dan gezien hebben op de echo .... want na 41 dagen resorberen komt niet vaak voor... maar goed, je zei al dat het wat onduidelijke echo's waren....
zonde meid......

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
heel erg balen
stomme meid
je zomaar laten denken dat ze gewoon drachtig is.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Re: Tara is leeg gebleven
Dit schreef je afgelopen week nog.....ingebeeld?Sietske* schreef:Als Tara zich helemaal ontspant en ik leg mijn hand op haar buik voel ik duidelijk het getrappel van puppypootjes. Ik voel zowel links als rechts zo nu en dan beweging en Tara is ook gelijkmatig dikker geworden (dus links evenveel als rechts) dus ik verwacht eigenlijk dat er twee pups opzitten. Nog even geduld en dan weten we het zeker. Ik vind het nu toch wel spannend worden.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Tara is leeg gebleven
We hebben echt iets gevoeld. Maar het is dus iets anders geweest. Misschien toch haar darmen. Wie zal het zeggenInge schreef:Dit schreef je afgelopen week nog.....ingebeeld?Sietske* schreef:Als Tara zich helemaal ontspant en ik leg mijn hand op haar buik voel ik duidelijk het getrappel van puppypootjes. Ik voel zowel links als rechts zo nu en dan beweging en Tara is ook gelijkmatig dikker geworden (dus links evenveel als rechts) dus ik verwacht eigenlijk dat er twee pups opzitten. Nog even geduld en dan weten we het zeker. Ik vind het nu toch wel spannend worden.

- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Joy C
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief