Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waken: komt dat vanzelf?
Moderator: moderatorteam
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Waken: komt dat vanzelf?
Gaat een hond vanzelf waken of moet je hem dat leren?
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
hangt van het ras af
tot welke rasgroep behoord de hond ??
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat moet je ze leren. Je moet ze dat voordoen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
op een bepaalde leeftijd tussen 7/8 maand en 2 jaar zou die vanzelf moeten waken.
hun karakter word omschreven als aktief WAAKS vrolijk en vriendelijk
hangt er dan ook vanaf of je een echte hebt van een echte goede fokker die op deze eigenschappen kweekt.
heb je een van een fokker die puur uiterlijk gaat kan een van de karaktereigenschappen verloren gaan.
heb je een van een broodfokker
tja dan telt niets en moet je gewoon op alle gebied geluk hebben.
hun karakter word omschreven als aktief WAAKS vrolijk en vriendelijk
hangt er dan ook vanaf of je een echte hebt van een echte goede fokker die op deze eigenschappen kweekt.
heb je een van een fokker die puur uiterlijk gaat kan een van de karaktereigenschappen verloren gaan.
heb je een van een broodfokker
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
--------------------------------------------------------------------------------
Dat moet je ze leren. Je moet ze dat voordoen Eline toch
is veel moeilijker deze rassen te leren NIET te waken
waken is bij de meeste zo normaal als eten en drinken
Dat moet je ze leren. Je moet ze dat voordoen Eline toch
is veel moeilijker deze rassen te leren NIET te waken
waken is bij de meeste zo normaal als eten en drinken
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
zou ik echt niet doen hoor bij dit ras
straks blaft hij TE veel en das moeilijker af te leren
straks blaft hij TE veel en das moeilijker af te leren
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, maar dan moet je wel echt op handen en voeten staan en zo hoor! Anders werkt het niet!EstherK schreef:We doen het hem ook regelmatig voor. Hij vindt dat wel leuk en blaft vrolijk meeEline* schreef:Dat moet je ze leren. Je moet ze dat voordoen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
oow, ik dacht dat op de vensterbank staan voldoende wasEline* schreef:Ja, maar dan moet je wel echt op handen en voeten staan en zo hoor! Anders werkt het niet!EstherK schreef:We doen het hem ook regelmatig voor. Hij vindt dat wel leuk en blaft vrolijk meeEline* schreef:Dat moet je ze leren. Je moet ze dat voordoen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat je het beste kan afwachten en dan zal je zien dat de meeste honden rond 6-12 maanden echt beginnen te blaffen als de bel gaat. Niks van zeggen maar ook echt niet stimuleren of belonen, gewoon negeren. Dan zal de hond zichzelf aanleren een paar keer flink te blaffen bij onraad en dan kijkt hij naar jou of je de deur open gaat doen of gaat kijken en dus of het belangrijk is.
Blaft je hond helemaal niet dan kan je hem wat meer motiveren door zelf wat extra geluid te maken als de bel gaat of gaan roepen "wat is dat?" "Hoor je dat!" als je wat hoort. Dan maak je hem allert op geluiden. Zelf zou ik dat nooit doen maar als je echt wil dat je hond blaft bij geluid kan je dat wel wat stimuleren
Blaft je hond helemaal niet dan kan je hem wat meer motiveren door zelf wat extra geluid te maken als de bel gaat of gaan roepen "wat is dat?" "Hoor je dat!" als je wat hoort. Dan maak je hem allert op geluiden. Zelf zou ik dat nooit doen maar als je echt wil dat je hond blaft bij geluid kan je dat wel wat stimuleren
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je er ook met je gat bij zwaait!EstherK schreef:oow, ik dacht dat op de vensterbank staan voldoende wasEline* schreef:Ja, maar dan moet je wel echt op handen en voeten staan en zo hoor! Anders werkt het niet!EstherK schreef:We doen het hem ook regelmatig voor. Hij vindt dat wel leuk en blaft vrolijk meeEline* schreef:Dat moet je ze leren. Je moet ze dat voordoen.
Nee, ik zou het waken zeker niet aanmoedigen. Waaks is niet hetzelfde als op ieder geluid hard blaffen. Van dat soort honden wordt je gek.
Bij volwassnheid komt het vanzelf.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja dat op ieder geluid HARD blaffen hahahhhaEline* schreef:Als je er ook met je gat bij zwaait!EstherK schreef:oow, ik dacht dat op de vensterbank staan voldoende wasEline* schreef:Ja, maar dan moet je wel echt op handen en voeten staan en zo hoor! Anders werkt het niet!EstherK schreef: We doen het hem ook regelmatig voor. Hij vindt dat wel leuk en blaft vrolijk mee![]()
Nee, ik zou het waken zeker niet aanmoedigen. Waaks is niet hetzelfde als op ieder geluid hard blaffen. Van dat soort honden wordt je gek.
-
Bella
- Vaste gebruiker
Mijn eerste hond was een airedale en ze was heel waaks.. Dat wil zeggen overdag, dan blafte ze nog wel eens als de bel ging.
Mits madam het bliefte natuurlijk
Was zelfs zo erg dat we in zuid frankrijk waren. Rustig in de auto aan het slapen en de caravan bijna gejat werd. Madam lag nog heerlijk te slapen en ik werd net op tijd wakker.
Dus ja, hond wilde gewoon niet gestoord worden als ze sliep. Als ik overdag binnen kwam werd ik vrolijk begroet, maar na tienen moest ik naar haar toe om een aai te geven. Meestal hoorde je dan nog zoiets van diepe zucht. Echt van, okee als jij het zo graag wil (blijven liggen natuurlijk) kwiiisssppeeelll (1 staart beweging).
Dus ja, het kunnen echte diva's zijn die zo heerlijk gehecht zijn aan hun schoonheidsslaapje.
Mits madam het bliefte natuurlijk
Dus ja, hond wilde gewoon niet gestoord worden als ze sliep. Als ik overdag binnen kwam werd ik vrolijk begroet, maar na tienen moest ik naar haar toe om een aai te geven. Meestal hoorde je dan nog zoiets van diepe zucht. Echt van, okee als jij het zo graag wil (blijven liggen natuurlijk) kwiiisssppeeelll (1 staart beweging).
Dus ja, het kunnen echte diva's zijn die zo heerlijk gehecht zijn aan hun schoonheidsslaapje.
- Armande
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Ja je kunt het beste zelf alvast de postbode bijten, goed voorbeeld doet goed volgen.
Tinka is al vrij waaksig, maar blaft gelukkig niet veel. Wel als ze het hekje hoort piepen, al stappen de meesten er overheen. De postbode is haar grote vriend, die wordt elke dag begroet met veel gekwispel en platte oren. Ze vindt alle koeriersdienstmeneren lief (ik heb een bedrijf aan huis dus er wordt veel bezorgd) dus mwoch.
Als iemand de kliko aan de weg zet, dan is dat wel altijd aanleiding tot een binnensbekse "WROF".
We hebben wel alvast zo'n stoer bord met "Hier waak ik" gekocht. Hopelijk trappen inbrekers uit een andere buurt er wel in.
Tinka is al vrij waaksig, maar blaft gelukkig niet veel. Wel als ze het hekje hoort piepen, al stappen de meesten er overheen. De postbode is haar grote vriend, die wordt elke dag begroet met veel gekwispel en platte oren. Ze vindt alle koeriersdienstmeneren lief (ik heb een bedrijf aan huis dus er wordt veel bezorgd) dus mwoch.
Als iemand de kliko aan de weg zet, dan is dat wel altijd aanleiding tot een binnensbekse "WROF".
We hebben wel alvast zo'n stoer bord met "Hier waak ik" gekocht. Hopelijk trappen inbrekers uit een andere buurt er wel in.
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat heb jij gezopen?Eline* schreef:Dat moet je ze leren. Je moet ze dat voordoen.
En effe serieus: waken moet je niet stimuleren of aan proberen te leren. 'Echt' waken komt gewoon vanzelf. Ik denk dat er maar heel weinig honden zijn die gewoon doorslapen als iemand 's nachts door je keukenraam klimt of als er brand uitbreekt. Er zijn wel heel veel honden die de buurt bij elkaar gillen als er overdag iemand zonder kwade bedoelingen langs hun huis loopt. En dat wil je liever niet.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- starfleet
- Erelid
-
tineke
Ja zo hebben wij het onze honden ook aangeleerdEline* schreef:Als je er ook met je gat bij zwaait!EstherK schreef:oow, ik dacht dat op de vensterbank staan voldoende wasEline* schreef:Ja, maar dan moet je wel echt op handen en voeten staan en zo hoor! Anders werkt het niet!EstherK schreef: We doen het hem ook regelmatig voor. Hij vindt dat wel leuk en blaft vrolijk mee![]()
Bij ons word er overigens gewaakt zonder veel te blaffen bij echt onraad word er zelfs helemaal niet geblaft.
Als de bel gaat of er eimand komt word er wel even geblaft maar ook van opwinding en soms blijdschap als het een geleifd persoon is.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
volgens mij gaat dat wel een beetje vanzelf hoor.
ik wilde mijn hond niet maken dat hij door het raam zou springen bij het woord poesje (wat hij gelukkig niet doet) en als hij een auto hoord hij helemaal door het lint gaat.
Ik merk dat diesel nu wel waaks (of allert) wordt.
maar het blijft bij op de vensterbank hangen en voor de deur staan als hij iets hoort. en als hij langer wat hoort en er niemand binnenkomt of weggaat dat blaft hij pas.
ik wilde mijn hond niet maken dat hij door het raam zou springen bij het woord poesje (wat hij gelukkig niet doet) en als hij een auto hoord hij helemaal door het lint gaat.
Ik merk dat diesel nu wel waaks (of allert) wordt.
maar het blijft bij op de vensterbank hangen en voor de deur staan als hij iets hoort. en als hij langer wat hoort en er niemand binnenkomt of weggaat dat blaft hij pas.
Groetjes Silvia en Diesel
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
-
tineke
Dat is nog eens een idee jaInge O schreef:is hier net zotineke schreef:bij echt onraad word er zelfs helemaal niet geblaft.. ik zou eigenlijk een bordje bij het erf moeten hangen : pas op : hoe minder u hoort, hoe groter de kans dat u gebeten wordt - u ziet en hoort ze misschien niet.....MAAR ZE ZIJN ER WÉL
![]()
![]()
!!!!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou het blaffen zeker niet gaan stimuleren,dat is bij een duitse herder hier in de wijk gedaan(die zit constant in een voortuin van 2 meter bij 3) en blaft om echt alles...heeel irritant..
maar de echte waaksheid komt volgens mij pas na 3 jaar.
hangt er wel een beetje vanaf wat voor een hond het is.
Hier blaffen ze niet overdreven veel,alleen als er s'avonds iets vreemds is,dus zelf labradors en goldens " waken "
gr Aimee
maar de echte waaksheid komt volgens mij pas na 3 jaar.
hangt er wel een beetje vanaf wat voor een hond het is.
Hier blaffen ze niet overdreven veel,alleen als er s'avonds iets vreemds is,dus zelf labradors en goldens " waken "
gr Aimee
-
Krientje
- Actief
Nou, ik wacht gewoon rustig af hoe Ren het gaat doen. Hij is nu 9 maanden en nog steeds muisstil, behalve als hij heeeel graag met een leuk teefje zou willen spelen en dan moet doorlopen
Dan piept-ie enorm!
Ik heb totnutoe bewust niks proberen aan te leren, hij keek altijd naar mij of ik reageerde als er iemand langs het huis liep of de post kwam. Ik bleef dan stoicijns doorgaan met wat ik deed en zodoende ziet hij ook nog steeds geen reden om dan alarm te slaan.
Hij heeft bij ons pas drie keer geblaft, alledrie omdat hij duidelijk werd geprovoceerd door iets of iemand.
Heerlijk, zo'n stil hondje
Ik heb totnutoe bewust niks proberen aan te leren, hij keek altijd naar mij of ik reageerde als er iemand langs het huis liep of de post kwam. Ik bleef dan stoicijns doorgaan met wat ik deed en zodoende ziet hij ook nog steeds geen reden om dan alarm te slaan.
Hij heeft bij ons pas drie keer geblaft, alledrie omdat hij duidelijk werd geprovoceerd door iets of iemand.
Heerlijk, zo'n stil hondje
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
:N: Arme dief die ooit bij jou naar binnen wilInge O schreef:is hier net zotineke schreef:bij echt onraad word er zelfs helemaal niet geblaft.. ik zou eigenlijk een bordje bij het erf moeten hangen : pas op : hoe minder u hoort, hoe groter de kans dat u gebeten wordt - u ziet en hoort ze misschien niet.....MAAR ZE ZIJN ER WÉL
![]()
![]()
!!!!

Linda, Izzie en Bram
-
tineke
Niet alleen dieven hoor argeloze schoonzoons zijn ook niet welkomZoek stok! schreef::N: Arme dief die ooit bij jou naar binnen wilInge O schreef:is hier net zotineke schreef:bij echt onraad word er zelfs helemaal niet geblaft.. ik zou eigenlijk een bordje bij het erf moeten hangen : pas op : hoe minder u hoort, hoe groter de kans dat u gebeten wordt - u ziet en hoort ze misschien niet.....MAAR ZE ZIJN ER WÉL
![]()
![]()
!!!!
![]()
![]()
Orson discrimineert niet buiten Jan ,Danny ,Samara en ik mag er gewoon niemand in