Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is het dom of oké om als hond met je hond te spelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

is het dom of oké om als hond met je hond te spelen

Ongelezen bericht door AnneMarie »

En op je knieen te gaan, arm op schouder te leggen etc?

Ik heb een gezelschapshond, een lieverd maar ook een baasje, geeft zich niet snel gewonnen maar ik ben wel roedelleider uiteraard

Als ik mijn hand op zijn schouder leg gaat ie wel liggen maar blijft speelbijten, dat doet ie bij andere honden ook
Heeft zich nog nooit liggend overgegeven aan een andere hond :denken:

Heeft wel meer respect gekregen voor grote honden, gelukkig en ik let goed op laat hem niet zomaar bij andere honden zeker als ik ze niet ken

Maar dus, prima zo'n spel of niet?

Als ik speel wordt het fel als ik dan handen terugtrek en zeg 'af' dan doet ie dat prima
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou het zelf niet doen met een wat dominanter typje. Met Buffy kan het prima, die wordt ook nooit fel en gaat tussendoor "bek" likken en probeert onder je te komen.

Anne
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

zoals ik het lees , ja hoor... zolang het duidelijk waar de grens ligt? prima...

hij gaat op zijn rug, hij stopt wanneer je zegt af.. lijkt me keurig...
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

zolang je er zelf een prima gevoel bij hebt, doen...
Toen Diesel hier alleen was, speelden wij heel honds met hem.
Dat ging prima, alleen nu met Puck erbij meent zij zich er mee te moeten bemoeien/de baas beschermen, en andersom vindt Diesel dat ook als wij spelen met Puck.

Dat soort 1 op 1 spelletjes loopt hier altijd uit op honden die mekaar menen te moeten corrigeren , dus het gebeurt steeds minder.
En ze kunnen hun hondse spelletjes op elkaar botvieren, wat ze ook graag doen...
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Met Yildah rollebol ik regelmatig over de grond.
Ik maak zelf speelbuigingen en duw met mijn hoofd tegen haar schouders.
Ze vind het geweldig!!
Ze maakt dan ook speelbuigingen en hapt heeeel zachtjes in mijn handen of gezicht. Meestal eindigd het spel als Yildah op haar rug ligt te spartelen en mij in de houtgreep heeft :mrgreen:

Sandro vind het een beetje raar als ik op die manier met hem zal spelen.
Meestal stopt hij ermee want hij voelt zich dan niet op zijn gemak.
Met hem doe ik meestal trek of verstop spelletjes.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

starfleet schreef:Ik zou het zelf niet doen met een wat dominanter typje. Met Buffy kan het prima, die wordt ook nooit fel en gaat tussendoor "bek" likken en probeert onder je te komen.

Anne
Mja, maar Jack gromt en grauwt ook tijdens spel, legt zelfs poten op mijn hoofd :roll: en speelt altijd met staart en oren recht in de lucht, als je hem de kans geeft gaat hij ook compleet bovenop je liggen, maar het enige probleem dat hij heeft als ik hem teveel ruimte geef, is dat hij niet zo snel meer luistert. En dan is even op mijn strepen gaan staan genoeg, al is het maar met een boze blik een stap in zijn richting doen, en dan is het weer geregeld.

Ik denk dat het weer heel erg ras- en hond-afhankelijk is. Bij de ene hond schiet je al de fout in bij 1 grom toestaan, bij de andere liggen de verhoudingen gewoon anders en kan je veel meer toelaten zonder dat dingen uit de hand lopen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Re: is het dom of oké om als hond met je hond te spelen

Ongelezen bericht door Silvia »

AnneMarie schreef:En op je knieen te gaan, arm op schouder te leggen etc?

Ik heb een gezelschapshond, een lieverd maar ook een baasje, geeft zich niet snel gewonnen maar ik ben wel roedelleider uiteraard

Als ik mijn hand op zijn schouder leg gaat ie wel liggen maar blijft speelbijten, dat doet ie bij andere honden ook
Heeft zich nog nooit liggend overgegeven aan een andere hond :denken:

Heeft wel meer respect gekregen voor grote honden, gelukkig en ik let goed op laat hem niet zomaar bij andere honden zeker als ik ze niet ken

Maar dus, prima zo'n spel of niet?

Als ik speel wordt het fel als ik dan handen terugtrek en zeg 'af' dan doet ie dat prima
wat wild at zeggen als een hond dan gaat liggen? Pas gingen een beagle en een benner sennen en een keer een golden op hun rug voor diesel.
Groetjes Silvia en Diesel
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik ben een dikke luierik :mrgreen:

In huis ga ik altijd op de mat zitten om met hem te spelen.
Heb daar geen probleem mee.
Ik stop zijn bal tussen mijn jasje of in mijn zakken en hij vind dat reuzeleuk om de piepbal te zoeken.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Hier spelen we ook altijd met de honden en kami vind dat het leukste spelletje. Ziet er vast stom uit als ik op de vloer lig met 2 honden om me heen, gelukkig kan niemand me zien :mrgreen:
Het is hier wel zo dat op het moment dat ik mijn arm of hand op zijn schoft leg hij zich direct laat vallen op zijn rug. Als dat niet zo was zou ik het misschien niet doen.... Maar ja ik heb dan ook wel hele dominante rakkers die je wel strak moet houden.
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

twinmamasilvia schreef: wat wild at zeggen als een hond dan gaat liggen? Pas gingen een beagle en een benner sennen en een keer een golden op hun rug voor diesel.
Afbeelding

:mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Doe ik ook wel met Diesel hoor. Geen enkel probleem. Het enige kleine probleempje is dat meneer niet van ophouden weet en soms boven op me springt (62 kilo, gevolg krassen op mijn rug van die vorken die aan zijn voeten zitten :roll: ). Dan corrigeer ik hem wel en is het spel afgelopen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

wat wild at zeggen als een hond dan gaat liggen? Pas gingen een beagle en een benner sennen en een keer een golden op hun rug voor diesel.
Dan geeft ie zich over
De beagle benner sennen en de golden gaven zich dus over aan Diesel, Diesel was in dit roedeltje dus de baas.

Wel handig om dit soort TAAL te kunnen lezen :wink:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

AnneMarie schreef:

Dan geeft ie zich over
De beagle benner sennen en de golden gaven zich dus over aan Diesel, Diesel was in dit roedeltje dus de baas.

Wel handig om dit soort TAAL te kunnen lezen :wink:
Kan ook dat ze hem wilden uitdagen tot spelen. En dan zelf als meer zelfverzekerde hond op hun rug gaan liggen om te laten zien dat ze niet eng zijn.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Baily schreef:
Kan ook dat ze hem wilden uitdagen tot spelen. En dan zelf als meer zelfverzekerde hond op hun rug gaan liggen om te laten zien dat ze niet eng zijn.
Ik denk wat jij zegt. Goldens deden dat bij Buffy ook wel toen ze nog een puppie was.

Anne
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

het ziet er wel grappig uit dat diesel met zijn 25 cm hoog dan tegenover een hond staat die al liggend soms nog hoger is haha.

ik ben druk aan het leren. eerst mijn kids met hun tweelimg taal en nu ook nog honden taal.
Groetjes Silvia en Diesel
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”