Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

spelen na t eten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

spelen na t eten

Ongelezen bericht door little-wolf »

hoeveel kwaad kan t als de honden na t eten, (ruig) gaan samen spelen?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

vooral met een grote hond zou ik het niet doen,teveel kans op een maagkanteling en dat is vaak dodelijk...
dus probeer ze zo rustig mogelijk te houden na het eten...
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
twister_storm
Actief

Ongelezen bericht door twister_storm »

Aimee schreef:vooral met een grote hond zou ik het niet doen,teveel kans op een maagkanteling en dat is vaak dodelijk...
Hier spelen ze ook nooit na het eten, verplicht minstens een uur rusten. Maar toch is een maagkanteling om de hoek komen kijken bij onze oudste golden (3 jaar). Nu 3 weken geleden.
Hij heeft het gelukkig overleefd.
Sandra, Twister en Storm
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

twister_storm schreef:
Aimee schreef:vooral met een grote hond zou ik het niet doen,teveel kans op een maagkanteling en dat is vaak dodelijk...
Hier spelen ze ook nooit na het eten, verplicht minstens een uur rusten. Maar toch is een maagkanteling om de hoek komen kijken bij onze oudste golden (3 jaar). Nu 3 weken geleden.
Hij heeft het gelukkig overleefd.
2 honden van mn ouders zijn met een tussenpoze van 6 mnd ook dood gegaan aan een maagtorsie. zonder dat ze druk gedaan hadden.

van mij mogen ze best wel spelen na t eten, maar gister was t mij ff iets te ruig.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier gaan de doggen altijd slapen na het eten , maar die 2 nakers :N:
Ze weten nog steeds niet echt waar het door komt , dus ik maak me er maar niet al te druk om.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas is meestal niet te houden na zijn avondmaaltijd. Over de bank heen rennen, sprintje door de tuin, het kleed overhoop halen, uitdagen tot spelen en nog een rondje rennen :N:
Dit alles duurt zo'n 10 minuten en dan is de rust wedergekeerd. Ik hou hem eigenlijk nooit rusrig als hij die gekke 10 minuutjes heeft :wink:

Ik ga niet na een maaltijd een halve marathon lopen maar een beetje spelen en gek doen laat ik gewoon toe.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Hier is t altijd de gekke 5 minuten na t eten :N:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
sweet me
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sweet me »

ik laat ook mijn honden spelen en gek doen mr voor de jongste is het de maandag fataal geworden :jank: ze heeft een maagkanteling gehad en het was fataal.
Ze heeft het dus niet overleefd en daarmee geef ik je een goede raad hou ze goed in de gaten want het is snel gebeurd. Nu zorg ik er voor dat mijn ander hondje na het eten rustig is. Zou het niet nog eens willen mee maken
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

hier krijgen ze ongeveer een half uur na de wandeling eten en liggen daarna een hele tijd te pitten
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

sweet me schreef:ik laat ook mijn honden spelen en gek doen mr voor de jongste is het de maandag fataal geworden :jank: ze heeft een maagkanteling gehad en het was fataal.
Ze heeft het dus niet overleefd en daarmee geef ik je een goede raad hou ze goed in de gaten want het is snel gebeurd. Nu zorg ik er voor dat mijn ander hondje na het eten rustig is. Zou het niet nog eens willen mee maken
Vreselijk, heel veel sterkte :(:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier hebben ze verplicht een uur rust na het eten.... :wink:
de maagtorsie is dan wel niet aangetoont het risico loop ik liever niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

sweet me schreef:ik laat ook mijn honden spelen en gek doen mr voor de jongste is het de maandag fataal geworden :jank: ze heeft een maagkanteling gehad en het was fataal.
Wat afschuwelijk voor je! Is dat kort geleden gebeurd?
Heel veel sterkte in ieder geval.
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Boris gaat na t eten ook 9 van de 10 keer gek lopen doen :roll: Ik stuur em dan maar naar de plaats om even te relaxen, want ik vind het risico te groot :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”