Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

joggers in losloopgebieden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

In ons beroemde stadspark, wat losloopgebied is, komen best veel joggers.
Op een gewonde wandeling kom ik er een stuk of 4 tegen en Szandor en Shanti gaan zitten tot ze voorbij zijn.................gewoon een kwestie van geven en nemen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

marian* schreef:
Nee,ik vind helemaal niet dat honden maar op mensen af moeten stormen,maar vind het wél raar dat je in een bos gaat lopen waarvan je weet dat het een hondenlosloopgebied is terwijl je bang bent.
Als je mijn posts leest kun je dat ook merken dacht ik.
Ik vind ook dat ook dat alle mensen recht hebben op een wandeling,maar moet dat nou persé - als je bang bent - in een hondenlosloopbos?
Dus iemand moet maar verder gaan rijden omdat hondenbezitters hun hond niet bij zich houden? Zoals ik al zei, is er niks aan de hand als honden niet op haar af komen stormen. Maar zoals ik ook al zei, heeft ze het op een gegeven moment maar opgegeven omdat hondenbezitters zich zeer asociaal opstellen. Blijkbaar zijn er mensen geweest die hebben geklaagd, want het is nu niet voor niks verboden voor honden.

Een bos waar honden los mogen is allereerst gewoon een bos en geen vrijbrief voor hondenbezitters om nergens rekening mee te houden.

Bij ons hangt zelfs op veel plekken een bord met de tekst dat honden los mogen zolang ze geen overlast bezorgen voor mens en dier.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

marian* schreef:
Nee,ik vind helemaal niet dat honden maar op mensen af moeten stormen,maar vind het wél raar dat je in een bos gaat lopen waarvan je weet dat het een hondenlosloopgebied is terwijl je bang bent.
Ik vind ook dat ook dat alle mensen recht hebben op een wandeling,maar moet dat nou persé - als je bang bent - in een hondenlosloopbos?
Als ik dan volgens jouw redenering ergens in een losloopgebied loop moet ik zodra ik iemand zonder hond ontwaar meteen mijn honden bij me roepen omdat die persoon weleens bang zou kunnen zijn :denken:
Ik denk dat er een groot verschil zit tussen in een bos lopen waar ook honden lopen, en in een bos lopen waar telkens honden op je af komen gerend.

Wat ik begreep is dat Linda's moeder alleen bang is als een vreemde hond op haar af komt gedenderd. Daar ben ik zelf ook niet van gediend. Ik hou van honden, heb zelf honden, maar hou er niet van als andermans honden zomaar op me af komen gedenderd. Tuurlijk, kan gebeuren, en ik word er ook niet boos om, of bang van, maar om nou te zeggen dat ik het vreselijk leuk vind; nee.

Moos, Saar en Bram negeren mensen in het bos, of de duinen, en dan is er niks aan de hand. Ik hoef ze ook niet bij me te roepen, want ze lopen gewoon straal langs de mensen heen op een meter of 2-3 afstand. Kijk, als je dan nog bang bent dan kan je misschien beter losloopbossen mijden, maar ik denk dat de meeste mensen dan niet schrikken van een vreemde hond.
Pas als mensen mijn hondjes gaan lokken komen ze kijken, maar dan hebben die mensen het letterlijk zelf uitgelokt :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Pas als mensen mijn hondjes gaan lokken komen ze kijken, maar dan hebben die mensen het letterlijk zelf uitgelokt :mrgreen: :wink:
En als ze dan gaan zeuren over vieze poten op hun witte broek, dan is het jammer :wink: Zo ben ik dan ook wel weer :mrgreen:

En ja, wat je zegt over m'n moeder klopt. Zolang honden gewoon voorbij lopen, is er niks aan de hand. Komt er een labrador op haar af denderen, dan is ze niet blij.

Dat is toch anders dan spinnenangst, want ik zou idd niet in een bos gaan lopen waar enorme tarantula's lopen, ook niet als ze me negeren :80:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
En als ze dan gaan zeuren over vieze poten op hun witte broek, dan is het jammer :wink: Zo ben ik dan ook wel weer :mrgreen:
Ja, hahaha, zo ben ik ook hoor; als je ze gaat roepen en lokken, dan ook niet zeiken over opspringen :pffff: :mrgreen:
En ja, wat je zegt over m'n moeder klopt. Zolang honden gewoon voorbij lopen, is er niks aan de hand. Komt er een labrador op haar af denderen, dan is ze niet blij.
En ik dus ook niet. Oke, ik ben niet bang, ik schrik niet, maar ik ga me wel schrap zetten om de klap van een bonk enthousiasme van 30 kilo op te vangen. En ik wandel ook voor mijn plezier, en niet om me om de zoveel minuten schrap te zetten omdat iemand anders zijn hond niet bij zich kan houden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Ja, hahaha, zo ben ik ook hoor; als je ze gaat roepen en lokken, dan ook niet zeiken over opspringen :pffff: :mrgreen:
En ik dus ook niet. Oke, ik ben niet bang, ik schrik niet, maar ik ga me wel schrap zetten om de klap van een bonk enthousiasme van 30 kilo op te vangen. En ik wandel ook voor mijn plezier, en niet om me om de zoveel minuten schrap te zetten omdat iemand anders zijn hond niet bij zich kan houden.
De witte broeken tijd breekt straks weer aan :cheer: :mrgreen:

Ik vind een op mij af denderende hond (mits vriendelijk) wel gezellig, daarin heb ik niks van mijn ouders meegekregen :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Ik verheug me er nu al op :cheer: :roll:
Ik vind een op mij af denderende hond (mits vriendelijk) wel gezellig, daarin heb ik niks van mijn ouders meegekregen :smile:
Een of twee keer op een wandeling vind ik ook niet erg hoor, maar hier in het bos sta je soms 3 honden weg te duwen (onbekende welteverstaan, bekende honden begroet ik ook uitgebreid :mrgreen: ), die al kwijlend en springend je aandacht vragen. En als dat meerdere keren gebeurt ben ik het wel zat op een gegeven moment.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik verheug me er nu al op :cheer: :roll:
Maar nu heb ik geen opspringende pup meer, goddank!
Moos schreef:
Zoek stok! schreef: Ik vind een op mij af denderende hond (mits vriendelijk) wel gezellig, daarin heb ik niks van mijn ouders meegekregen :smile:
Een of twee keer op een wandeling vind ik ook niet erg hoor, maar hier in het bos sta je soms 3 honden weg te duwen (onbekende welteverstaan, bekende honden begroet ik ook uitgebreid :mrgreen: ), die al kwijlend en springend je aandacht vragen. En als dat meerdere keren gebeurt ben ik het wel zat op een gegeven moment.
Dat gebeurt hier met de Labjes, die ruiken de kroepoek in m'n zak namelijk. De eigenaren schamen zich rot, maar ik vind het echt niet erg en zelfs wel leuk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Als ik eerlijk ben vind ik het ook een beetje raar dat als je bang bent voor honden je dan in een losloopgebied gaat lopen.
Maar ik ben nooit een volwassenpersoon tegengekomen die bang was voor een hond, wel kinderen.
Die lopen dan met ouders in een hondenlosloopgebied, mét een bal te spelen en te rennen, ja sorry, maar dat zijn dingen die ik wel ontzettend stom vind. En als een hond dan achter die bal aan gaat of richting het kind die tegen die bal aan het schoppen is, en dan het moord en brand uit gilt dat ze bang is, ja sorry. Bij mij houdt het rekening houden echt wel een keer op.

Ik hou echt rekening met mensen, als ik een fietser aan zie komen roep ik Bowie bij me, dit doe ik ook als ik een jogger zie. Dit heb ik van pup af aan gedaan, Bowie heeft ook nooit de neiging gehad om achter een fietser of jogger aan te rennen.
Wat ze wel soms! doet , maar dit doet ze alleen bij wandelaars, is recht op iemand aflopen/rennen, en 1 1/2 meter voordat ze er eigenlijk tegen aan zou lopen aan de kant gaan. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die dat vervelend of eng vond, heb daar verder ook nooit over nagedacht :19: Mensen zoeken dan juist contact met haar, maar daar zit ze niet op te wachten, ze negeert ze volkomen en loopt ze straal voorbij.

Ik rij niet elke keer hele stukken naar een losloopgebied om mijn hond alleen maar strak naast me te laten lopen of in een straal van een meter om me heen te laten drentelen.
Want het gebeurt wel eens dat ze niet luistert of dat ze niet in mijn buurt is zodat ik haar kan pakken.

Het is altijd geven en nemen, en ik vind dat ik behoorlijk wat geef wat betreft mijn hond, maar ik kan niet altijd alles en iedereen het naar zijn zin maken en het ook nog mijn hond naar d'r zin maken.
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Maar nu heb ik geen opspringende pup meer, goddank!
Nee, haha, dat scheelt. Hopen dat Bram hier zich ook blijft gedragen :mrgreen:
Zoek stok! schreef: Dat gebeurt hier met de Labjes, die ruiken de kroepoek in m'n zak namelijk. De eigenaren schamen zich rot, maar ik vind het echt niet erg en zelfs wel leuk.
Hier ook voornamelijk labjes, maar ik wilde geen rassen noemen, hahaha :mrgreen:
Ik vind dat dus niet echt leuk. Zeker niet als het twee bonken van reuen betreft die zodanig hoog springen dat ze mijn neus bijna aanraken, om vervolgens weg te rennen en weer net zo hard tegen me aan te kletteren :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Ik rij niet elke keer hele stukken naar een losloopgebied om mijn hond alleen maar strak naast me te laten lopen of in een straal van een meter om me heen te laten drentelen.
Mijn moeder rijdt niet naar een bos om op haar af denderende honden tegen te komen. Zij moet dan maar twee keer zo lang rijden om naar een ander bos te gaan? Of is het gewoon ongewenst om je hond op iemand af te laten denderen en dan vervolgens een grote bek geven als iemand gewoon vraagt om de hond terug te roepen? Volgens mij het laatste.

Ik ben nou niet iemand die overal rekening mee houdt zoals jij wel weet :wink: En ik zou het ook bijzonder stom vinden als iemand die bang is voor honden op zondagochtend naar bijv. de Edense hei of de Soesterduinen gaat.

Maar niet meer in een heel bos kunnen lopen omdat er honden naar je toe komen denderen? Nee, dat vind ik niet logisch.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Hier ook voornamelijk labjes, maar ik wilde geen rassen noemen, hahaha :mrgreen:
Ik vind dat dus niet echt leuk. Zeker niet als het twee bonken van reuen betreft die zodanig hoog springen dat ze mijn neus bijna aanraken, om vervolgens weg te rennen en weer net zo hard tegen me aan te kletteren :pffff: :mrgreen:
Maar ik ben ook een stuk groter he, dat scheelt :pffff: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Hier ook voornamelijk labjes, maar ik wilde geen rassen noemen, hahaha :mrgreen:
Ja, die paar cm die doen het 'm :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
PAAR CENTIMETER?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef: Mijn moeder rijdt niet naar een bos om op haar af denderende honden tegen te komen. Zij moet dan maar twee keer zo lang rijden om naar een ander bos te gaan? Of is het gewoon ongewenst om je hond op iemand af te laten denderen en dan vervolgens een grote bek geven als iemand gewoon vraagt om de hond terug te roepen? Volgens mij het laatste.
Dat laatste natuurlijk, dat spreekt voor zich :wink:

Iedereen heeft zijn of haar eigen referentiekader, en van daaruit wordt er ook gesproken. Maar die referentiekaders zijn voor iedereen anders.
Dit geldt ook voor de gebieden waar je loopt en kan lopen. En vandaaruit beredeneer je en geef je een reactie.

Ik denk dat het ook een beetje van dit is hoor :wink:

En ik vind het niet meer dan normaal, dat als iemand vraag om mijn hond bij me te houden, dat ook (probeer :mrgreen: ) te doen. En al helemaal geen grote bek op geven, niet als iemand het op een normale manier vraagt.
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
PAAR CENTIMETER?
Ik ben 1.75 m, en volgens mij ben je geen 1.90 m :pffff: :mrgreen:

(hoezo off topic...)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef: Mijn moeder rijdt niet naar een bos om op haar af denderende honden tegen te komen. Zij moet dan maar twee keer zo lang rijden om naar een ander bos te gaan? Of is het gewoon ongewenst om je hond op iemand af te laten denderen en dan vervolgens een grote bek geven als iemand gewoon vraagt om de hond terug te roepen? Volgens mij het laatste.
Dat laatste natuurlijk, dat spreekt voor zich :wink:

Iedereen heeft zijn of haar eigen referentiekader, en van daaruit wordt er ook gesproken. Maar die referentiekaders zijn voor iedereen anders.
Dit geldt ook voor de gebieden waar je loopt en kan lopen. En vandaaruit beredeneer je en geef je een reactie.

Ik denk dat het ook een beetje van dit is hoor :wink:

En ik vind het niet meer dan normaal, dat als iemand vraag om mijn hond bij me te houden, dat ook (probeer :mrgreen: ) te doen. En al helemaal geen grote bek op geven, niet als iemand het op een normale manier vraagt.
En dat bedoel ik dus precies: dat de referentiekaders zo anders zijn. Met m'n moeder heb ik discussies waar ik juist heel erg aan de 'hondeneigenaar-kant' zit. En met iemand die erg aan de hondeneigenaar-kant zit, ga ik juist aan m'n moeders kant staan.

Hoe je zelf denkt en leeft, bepaalt hoe je over dingen denkt. Als je op een mountain-bike forum gaat kijken, zullen er vast minder fijne dingen over honden opstaan. En op een 'lopen met stokken' forum al helemaal :wink:

Ik heb weleens geirriteerd gereageerd als een witte broek boos was op mij omdat puppy Bram opsprong. Ik was er zo mee bezig, maar het mislukte weleens en dan kreeg ik 'direct' een vervelende reactie. Achteraf snapte ik natuurlijk best wel dat ook een witte broek recht heeft op een boswandeling :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoek stok! schreef:
marian* schreef:
Dus iemand moet maar verder gaan rijden omdat hondenbezitters hun hond niet bij zich houden? Zoals ik al zei, is er niks aan de hand als honden niet op haar af komen stormen. Maar zoals ik ook al zei, heeft ze het op een gegeven moment maar opgegeven omdat hondenbezitters zich zeer asociaal opstellen. Blijkbaar zijn er mensen geweest die hebben geklaagd, want het is nu niet voor niks verboden voor honden.

Een bos waar honden los mogen is allereerst gewoon een bos en geen vrijbrief voor hondenbezitters om nergens rekening mee te houden.
Bij ons hangt zelfs op veel plekken een bord met de tekst dat honden los mogen zolang ze geen overlast bezorgen voor mens en dier.
Als ik bang zou zijn voor honden die op me af komen lopen zou ik gewoon niet naar een bos gaan waarvan ik weet dat het een losloopgebied is en een eindje verder rijden ja.Niet iedereen heeft zijn/haar hond perfect onder controle en honden zijn ook geen robots.
Waar haal je toch steeds vandaan trouwens dat ik denk dat een losloopgebied een vrijbrief is om nergens rekening mee te houden?
Ik hou met heel veel dingen rekening,ook in het losloopgebied,maar na de zoveelste aanvaring houdt dat rekening houden met een keertje op.
Overigens stormen mijn honden niet op mensen af.....doodgewoon omdat ze het A) niet mogen en B) het ze niet interesseert.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

Moos schreef: Moos, Saar en Bram negeren mensen in het bos, of de duinen, en dan is er niks aan de hand.
Eerlijk gezegd denk ik ook dat het nogal een verschil is of je met 3 kleine witte hondjes loopt of met 1 Rottweiler of 2 honden van het formaat Max/Bente :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:

(hoezo off topic...)
Echt waar? Ik dacht dat jij kleiner was :19:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

marian* schreef: Niet iedereen heeft zijn/haar hond perfect onder controle en honden zijn ook geen robots.
Daar is mijn moeder ook achtergekomen ja :wink:
marian* schreef: Waar haal je toch steeds vandaan trouwens dat ik denk dat een losloopgebied een vrijbrief is om nergens rekening mee te houden?
Ik hou met heel veel dingen rekening,ook in het losloopgebied,maar na de zoveelste aanvaring houdt dat rekening houden met een keertje op.
Overigens stormen mijn honden niet op mensen af.....doodgewoon omdat ze het A) niet mogen en B) het ze niet interesseert.

Ik zeg dat omdat jij zegt dat iemand die bang is voor op haar af denderende honden niet naar een bos zou moeten gaan waar honden loslopen. Dat is mijns inziens de omgekeerde wereld. Niet mijn moeder moet daar wegblijven, maar de hondenbezitters moeten hun honden niet op mensen laten afdenderen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

marian* schreef:
Moos schreef: Moos, Saar en Bram negeren mensen in het bos, of de duinen, en dan is er niks aan de hand.
Eerlijk gezegd denk ik ook dat het nogal een verschil is of je met 3 kleine witte hondjes loopt of met 1 Rottweiler of 2 honden van het formaat Max/Bente :wink:
Dat denk ik ook wel hoor :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:

(hoezo off topic...)
Echt waar? Ik dacht dat jij kleiner was :19:
Ja, haha, echt, staat zelfs in mijn paspoort :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Ik zeg dat omdat jij zegt dat iemand die bang is voor op haar af denderende honden niet naar een bos zou moeten gaan waar honden loslopen. Dat is mijns inziens de omgekeerde wereld. Niet mijn moeder moet daar wegblijven, maar de hondenbezitters moeten hun honden niet op mensen laten afdenderen.
Daarover blijven we dan van mening verschillen,want ik blijf het raar vinden dat mensen die op één of andere manier bang zijn voor honden naar een hondenlosloopbos gaan.
Mijn zus is bang voor Rottweilers en Dobermanns;je denkt toch niet dat die ook maar één stap richting een hond van een van die rassen zet?Ben je mal!
Als ik erbij ben mag ik vóór haar gaan lopen om de hond af te leiden als we er per ongeluk een tegen het lijf lopen :19:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:En ik vind het niet meer dan normaal, dat als iemand vraag om mijn hond bij me te houden, dat ook (probeer :mrgreen: ) te doen. En al helemaal geen grote bek op geven, niet als iemand het op een normale manier vraagt.
Precies :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marian* schreef:
Mijn zus is bang voor Rottweilers en Dobermanns;je denkt toch niet dat die ook maar één stap richting een hond van een van die rassen zet?
Mijn moeder zet ook geen één stap richting een hond. Ze komen op haar afrennen, niet andersom :wink: Voor mijn ouders is een bos een bos. Daar staat een bordje bij dat er wel of niet honden mogen komen, zij gaan er vanuit dat ze gewoon ongestoord (zonder op hen af denderende honden) kunnen wandelen. Drukke hondenplekken mijden ze overigens wel uit ervaring. Ik zou zeggen: vraag het eens aan niet-hondenbezitters en je zult verbaasd staan van de antwoorden. Niet iedereen is zo met hondenlosloopgebieden bezig als wij!
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 04 apr 2006 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

marian* schreef:
Tamara en Bowie schreef:En ik vind het niet meer dan normaal, dat als iemand vraag om mijn hond bij me te houden, dat ook (probeer :mrgreen: ) te doen. En al helemaal geen grote bek op geven, niet als iemand het op een normale manier vraagt.
Dan is er toch niks aan de hand?

Overigens blijf ik het onderscheid tussen naar aangelijnde honden toerennen en naar mensen toerennen bijzonder vinden op het forum.

Als ik zeg dat ik Bram niet aanlijn in een losloopgebied als ik een aangelijnde hond aan zie komen, ben ik een aso. Want mensen met een hondagressieve of angstige hond hebben net zoveel recht op het losloopgebied als ik.

Maar een angstige moeder moet wel wegblijven uit het losloopgebied, want wij hondeneigenaren hebben recht op dat gebied dus laat zij maar een ander bos uitkiezen :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Contacteer:

marian* schreef:
Dan is er toch niks aan de hand?
Wat mij betreft niet,maar ik ga er wél van uit dat mensen die in een losloopgebied lopen niet bang voor honden zijn.Ik blijf het raar vinden dat je daar als bang persoon zijnde heen gaat.
Maar een angstige moeder moet wel wegblijven uit het losloopgebied, want wij hondeneigenaren hebben recht op dat gebied dus laat zij maar een ander bos uitkiezen :denken:
Het verschil is dat jouw moeder in elk willekeurig ander bos kan lopen en dus niet persé naar een bos hoeft te gaan waar honden los mogen lopen wiens enige losloopmogelijkheid dat zo ongeveer is.
Heeft dus niks met rechten te maken,maar met mogelijkheden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marian* schreef:
Het verschil is dat jouw moeder in elk willekeurig ander bos kan lopen en dus niet persé naar een bos hoeft te gaan waar honden los mogen lopen wiens enige losloopmogelijkheid dat zo ongeveer is.
Heeft dus niks met rechten te maken,maar met mogelijkheden.
Jij doet net alsof er heel weinig bossen zijn waar honden mogen komen, maar dat is bij mij helemaal niet zo! Bij mij in de buurt mogen honden bijna in elk bos los.

En dan klopt het nog niet als we het over het verschil aangelijnde hond/angstige moeder hebben, want een aangelijnde hond hoeft toch niet in een losloopgebied te lopen? Mogelijkheden genoeg, dus waarom in een losloopgebied gaan lopen?

In eerdere topics over aangelijnde honden in losloopgebieden was het argument aldoor dat zij net zo veel recht hebben om daar te lopen als loslopende honden. Trek dat door zou ik zeggen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zoek stok! schreef:Jij doet net alsof er heel weinig bossen zijn waar honden mogen komen, maar dat is bij mij helemaal niet zo! Bij mij in de buurt mogen honden bijna in elk bos los.
Waar woon jij dan? De meeste mensen wonen in gebieden waar al bijna helemaal geen bos is of een verkeersvrij gebied. Laat staan MEERDERE mogelijkheden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”