Dit vond ik eerder ook vervelend, maar ik train gewoon op de manier die ik het beste vind (en dat is niet altijd de manier van de trainer) Als een trainer zijn trainingsmethode uitlegd, dan luister ik daar goed naar en probeer ik er iets uit te halen waar ik mss iets aan zal hebben.
Verder doe ik dingen gewoon op mijn manier. De plaatsoefening doen sommige trainers met een kleedje en dat bouwen ze dan verder uit. Ik begin met de riem, en bouw dat uit met behulp van de clicker. Er is geen enkele trainer geweest die daar moeite mee had (maarja, ik train nu ook al 5 jaar bij de kynologenclub

)
Twee weken geleden is de behendigheid weer begonnen, en zit ik in de beginnersgroep met de hond van mijn vriend (waar ik 2 gehoorzaamheidscursussen mee heb gedaan) Ik train met de clicker. de trainster drong de groep een manier op om toestellen aan te leren. Ik ga daar niet tegenin (ook al was ik het er niet mee eens) maar doe gewoon mee, maar dan op mijn manier (ik zit de groep dus niet in de weg)
Het ging om de "hoog" Zij wou dat je met je hond voor de sprong ging staan, het commando hoog gaf en de hond dan over de sprong lokte. Ik weet uit ervaring dat veel honden dan nog langs de sprong lopen. Ik vind het dan dus onzin om "hoog" te zeggen, omdat ze ten eerste niet eens weten wat het commando is, en ten tweede weet je dus nog niet of ze doen wat jij wilt (springen) Ik lokte Jessy eerst over de sprong, en als ze sprong click & beloning. Na een stuk of 4 keer, als ik zeker weet dat ze eroverheen springt, verbind ik het commando hoog eraan.
Ik zag het probleem niet zo, maar de trainster sprak mij er elke sprong weer op aan dat ik geen hoog zei. Dus ik uitleggen, nou, ze vond het maar raar. En ik deed de clickertraining zo niet goed (zij traint zelf een half jaar met de clicker) en ze vond het maar een rare manier van trainer. Boeit me niet of het de goede manier is (is dus wel zo) maar ik vind het onzin dat je precies op één manier moet trainen (volgende trainster zegt weer wat anders) Ze begon er elke keer weer over ,dus heb het in de pauze uitgelegd. Ze vond het maar raar, maarja. Het vervolg van de les begon ze er weer over. Toen werd ik een beetje pissig, omdat Jessy het gewoon super deed, en ik de groep niet in de weg liep.
Kijk, dit vind ik dus wel vervelend, omdat deze trainster mij gewoon haar trainingsmethode op wou dringen. Ik vind dat ze dat niet moet doen (volgens mij is dit trouwens ook de eerste cursus die ze zelf geeft)
maar verder vind ik het nooit zo erg, je leert er best wat van (lijkt me wel vervelend als je je eerste hond hebt, want dan kun je in de war raken)