Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trainen bij verschillende instructeurs

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Nina
Zeer actief
Contacteer:

Trainen bij verschillende instructeurs

Ongelezen bericht door Nina »

Ik ben eens even benieuwd naar iets.
Ik train in de week bij verschillende instructeurs, die een verschillende manier van trainen erop na houden. Allebei goed hoor, maar de manier van aanleren/bijschaven van oefeningen is toch verschillend. Dan volg ik ook nog weleens een workshop o.i.d., zoals het afgelopen weekend. Zo loop ik er nog weleens tegen aan dat ik op zondag een tip krijg voor het bijschaven van een oefening, die op maandag als waardeloos wordt afgedaan. Nou weet ik inmiddels zelf wel redelijk een keuze te maken uit de aangeboden tips en kennis en kan ik redelijk schiften waar ik iets mee doe en wat ik naast mij neerleg. Maar ja, toch vind ik het soms lastig als iemand me een tip wil geven en ik denk ´nou, dat gaan we maar niet doen, want ik heb al een betere tip gekregen´. Je wilt ook niet altijd zo´n ´ja maar´-cursist zijn he. :mrgreen:
Zijn er hier meer mensen die daar weleens last van hebben en hoe ga je hier mee om.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Dit vond ik eerder ook vervelend, maar ik train gewoon op de manier die ik het beste vind (en dat is niet altijd de manier van de trainer) Als een trainer zijn trainingsmethode uitlegd, dan luister ik daar goed naar en probeer ik er iets uit te halen waar ik mss iets aan zal hebben.
Verder doe ik dingen gewoon op mijn manier. De plaatsoefening doen sommige trainers met een kleedje en dat bouwen ze dan verder uit. Ik begin met de riem, en bouw dat uit met behulp van de clicker. Er is geen enkele trainer geweest die daar moeite mee had (maarja, ik train nu ook al 5 jaar bij de kynologenclub ;))

Twee weken geleden is de behendigheid weer begonnen, en zit ik in de beginnersgroep met de hond van mijn vriend (waar ik 2 gehoorzaamheidscursussen mee heb gedaan) Ik train met de clicker. de trainster drong de groep een manier op om toestellen aan te leren. Ik ga daar niet tegenin (ook al was ik het er niet mee eens) maar doe gewoon mee, maar dan op mijn manier (ik zit de groep dus niet in de weg)
Het ging om de "hoog" Zij wou dat je met je hond voor de sprong ging staan, het commando hoog gaf en de hond dan over de sprong lokte. Ik weet uit ervaring dat veel honden dan nog langs de sprong lopen. Ik vind het dan dus onzin om "hoog" te zeggen, omdat ze ten eerste niet eens weten wat het commando is, en ten tweede weet je dus nog niet of ze doen wat jij wilt (springen) Ik lokte Jessy eerst over de sprong, en als ze sprong click & beloning. Na een stuk of 4 keer, als ik zeker weet dat ze eroverheen springt, verbind ik het commando hoog eraan.
Ik zag het probleem niet zo, maar de trainster sprak mij er elke sprong weer op aan dat ik geen hoog zei. Dus ik uitleggen, nou, ze vond het maar raar. En ik deed de clickertraining zo niet goed (zij traint zelf een half jaar met de clicker) en ze vond het maar een rare manier van trainer. Boeit me niet of het de goede manier is (is dus wel zo) maar ik vind het onzin dat je precies op één manier moet trainen (volgende trainster zegt weer wat anders) Ze begon er elke keer weer over ,dus heb het in de pauze uitgelegd. Ze vond het maar raar, maarja. Het vervolg van de les begon ze er weer over. Toen werd ik een beetje pissig, omdat Jessy het gewoon super deed, en ik de groep niet in de weg liep.

Kijk, dit vind ik dus wel vervelend, omdat deze trainster mij gewoon haar trainingsmethode op wou dringen. Ik vind dat ze dat niet moet doen (volgens mij is dit trouwens ook de eerste cursus die ze zelf geeft)
maar verder vind ik het nooit zo erg, je leert er best wat van (lijkt me wel vervelend als je je eerste hond hebt, want dan kun je in de war raken)
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

cindy1986 schreef: lijkt me wel vervelend als je je eerste hond hebt, want dan kun je in de war raken
Nou, als het mijn eerste keer geweest was, zou ik denk ik gillend gek worden nu.. :mrgreen: :wink:
Maar ondanks dat het niet mijn eerste hond is en dat ik zelf instructeur ben, vind ik het soms weleens lastig om uit te leggen waarom ik bepaalde oefeningen anders doe. Bv. ´staan en blijf´ bij breitensport: Baloe vindt staan erg moeilijk en dat ben ik hem in de GG-les opnieuw aan het aanleren met de clicker. In de breitensport ´moet´ ik dan bij hem weg kunnen stappen, terwijl hij daar nog helemaal niet aan toe is. Maar ook met andere dingen heb ik het weleens: de een zegt dat je best af en toe duidelijk mag laten merken dat je bepaald gedrag niet tolereert (dat doe ik ook best weleens) en afgelopen weekend kreeg ik wel 20 keer te horen dat ik ongewenst gedrag vooral moest negeren en wachten tot hij gedrag vertoonde wat ik kon belonen. Ondanks dat ik uitlegde dat ik dat dus niet doe en waarom niet, bleef die (overigens erg leuke en kundige) juf maar zeggen: negeer dit en negeer dat, als Baloe gewoon moedwillig mij in de maling stond te nemen. :boos:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

:denken:
in sommige scholen krijg je les van verschillende lesgevers die zouden eigenlijk hetzelfde moeten zeggen wat niet steeds zo is
en dan een beginner in de war brengen.

ge je in verschillende scholen en op verschillende manieren dat betekend dat je het zelf nog niet weet en dat is ook niet ok.
welke methode je kiest je moet vooral consequent zijn

als je gevrorderd bent heb je waarschijnlijk een keuze gemaakt , maar eens op een ander trainen kan heel positief zijn al is het maar te zien hoe het zeker niet moet.
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mijn vorige hondenschool deed dingen compleet anders dan mijn huidige hondenschool. Ik zoek gewoon m'n eigen weg en bespreek het ook als ik het ergens niet mee eens ben. Ik heb wel het geluk dat ik de aanpak van m'n huidige school beter vind dan die van m'n vorige school :wink: Maar het blijft wennen!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Hm.... Ken ik. Soms zijn er bij ons ook instructeurs die verschillende dingen zeggen. 'Geef maar een goeie ruk aan de (slip)ketting', vond ik vreselijk. En wou ik dus ook niet doen. (met als reactie van de instructrice: 'alle honden liepen perfect, met als uitzondering degene die denkt dat ze het beter weet' :devil: ) Ik was blij dat er andere instructeurs waren die niet hetzelfde zeiden, want het is m'n eerste hond en ik zou niet beter geweten hebben dan te doen wat ze zeiden.

En als ze soms verschillende dingen zeggen, dan is het ene oor in en andere oor uit. Ik haal er zelf wel uit wat ik goed vind, en wat meer toepasbaar is voor ons. 'k Weet wel dat ons dinah geen primus is, maar daar trek ik me niks van aan. We werken eraan, en ze is tenslotte nog puber. Moest ze alles van in 't begin perfect kunnen, ik zou ze een vreselijk saaie hond vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”