Vlak bij ons losloopgebied staat een sportschool, dus er wordt veel, en in flinke groepen, gejogd en gesnelwandeld enzo. Maar negen van de tien keer heeft die groep de 'sportschool-hond' bij zich, en ze zijn gewoon heel hondvriendelijk ingesteld. Dus als ze buig en strekoefeningen staan te doen mag Jack gewoon hallo gaan zeggen, en komen ze met een vaart langslopen dan hou ik de honden even bij me (of die gaan met de sportschoolhond spelen, ook goed).
Losse joggers lopen er ook, hebben we eigenlijk ook nooit problemen mee, maar een tijdje terug liep er een mevrouw al vanaf een hele afstand een soort zwembewegingen te maken omdat we met een groep mensen en honden het pad blokkeerden. We moesten dus opzij.

Beetje nonsens natuurlijk, want ze kon er best langs, alleen dan moest ze over het gras. In elk geval liep ze toch dwars door de groep heen, moest natuurlijk vaart minderen en liep van mompeldemompelrothonden.
Nou, dan komt mijn asociale aard helaas boven hoor.

Ga dan lekker ergens lopen waar geen honden loslopen, je kan hier in de buurt kilometers rennen zonder dat je een hond tegenkomt. En je mag verdorie blij zijn dat onze honden hoogstens vreemd opkijken als er iemand langs komt rennen, er zijn ook zat honden die meteen in je kuiten hangen. Raar mens.