Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarschuwing voor iedereen............

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

Waarschuwing voor iedereen............

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Getwijfeld of ik het wel of niet hier neer zou zetten. Ik doe het toch, het is mijn plicht als hondenbezitter andere mensen te waarschuwn.

Dit is gerookte nekspier.
Afbeelding

Zit in een zakje van 6 en kun je kopen bij de hondenafdeling van de M*kro. Daar ik altijd zeer kritisch ben met snacks voor mijn honden, dacht is...mmmmm....dat ziet er goed en 'veilig' uit. Is net wat voor mijn schatjes en is wat anders.
Gisteravond heb ik ze allebei 1 nekspier gegeven.
Stanley had er geen problemen mee. Whooper daarentegen wel.
Heeeel veel problemen.........dit stuk zoog zichzelf vaccuüm tegen het gehemelte van Whoop. Hij wist zich geen raad. Aangezien ik een hond heb met prooinijd (hij bijt of gromt niet, maar laat gewoon zijn 'prooi' niet los), moest ik toch zien dat het los kwam van zijn bovenkaak.
En ja, ik heb weer een strijd moeten leveren dat ding los te krijgen.
Dat is uiteindelijk gelukt, maar mijn duim was niet snel genoeg uit zijn kaak verdwenen en nu is het topje van mijn duim volledig afgebeten.
Moraal van dit verhaal, niet mijn duim maar die snack. Dit levert gevaar op, mensen. Wees erop bedacht. Ik hou het gewoon bij de gedroogde pensstaafjes en gedroogde runderlongen.
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

dat is zeker even goed om te weten hoor :ok: !! ik hoop dat het gauw weer goed gaat met je duim en dat het topje weer aangroeit, thanx voor de tip,
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Bedankt voor de tip :ok: en sterkte met je duim
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jeetje, sterkte met je duim :wink: Klinkt heftig maar gelukkig kan je het zelf nog relativeren. Lijkt me moeilijk om zoiets te hebben als je wel MOET helpen maar je hond je daarin op zijn hardst tegenwerkt.

Ik heb het ook wel eens gehad met een stuk ham van de straat. Wuilus liet het niet los en ik heb alles geprobeert maar doorzetten durfde ik niet :devil: Dan was ik denk ik wel een hele vinger kwijt geweest :mrgreen:
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

:N: Ik heb die dingen ook wel eens maar dan zijn ze wat langer :N:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Och jee, veel sterkte met je duim!

Toch wel goed om het hier even neer te zetten want ook al zal een hond geen prooinijd hebben, zo'n ding tegen het gehemelte kan evengoed gevaarlijk zijn.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Waarschuwing voor iedereen............

Ongelezen bericht door ien »

Golden Stanley schreef:Getwijfeld of ik het wel of niet hier neer zou zetten. Ik doe het toch, het is mijn plicht als hondenbezitter andere mensen te waarschuwn.

.
Bedankt voor de waarschuwing.
Ik waarschuw al jaren voor gerookt spul
wat aan zijn verhemelte kleeft gebeurd ook in de darmen!!!

dus gewoon die troep niet geven :evil:

sterkte met je duim!!!!! :wink:
Afbeelding
Golden Stanley

Re: Waarschuwing voor iedereen............

ien schreef:
Golden Stanley schreef:Getwijfeld of ik het wel of niet hier neer zou zetten. Ik doe het toch, het is mijn plicht als hondenbezitter andere mensen te waarschuwn.

.
Bedankt voor de waarschuwing.
Ik waarschuw al jaren voor gerookt spul
wat aan zijn verhemelte kleeft gebeurd ook in de darmen!!!

dus gewoon die troep niet geven :evil:

sterkte met je duim!!!!! :wink:
Dank je Ien. Hij zit er nog aan, kan ik niet meer zeggen........... :roll:

Precies om die reden gaf ik dus al geen buffelhuid en gerookte kalfsbenen meer. Alleen nog de gedroogde runder- en lamsstaafjes en runderlongen.
Maarja, je wil wel is wat anders, he. En dit zag er erg 'veilig' uit.
Niet dus!!
In de hele barfperiode van mijn honden heb ik nog geen 1x verstikkingsgevaar gehad en nu een keer die p****dingen en het is meteen raak.
Golden Stanley

MARC_S schreef:Jeetje, sterkte met je duim :wink: Klinkt heftig maar gelukkig kan je het zelf nog relativeren. Lijkt me moeilijk om zoiets te hebben als je wel MOET helpen maar je hond je daarin op zijn hardst tegenwerkt.

Ik heb het ook wel eens gehad met een stuk ham van de straat. Wuilus liet het niet los en ik heb alles geprobeert maar doorzetten durfde ik niet :devil: Dan was ik denk ik wel een hele vinger kwijt geweest :mrgreen:
Dat is me al een keer gebeurd met het verorberen van een grote vis bij ons aan de plas. Zelfde verhaal als jij eigenlijk, alleen was het mijn wijsvinger die er tussen zat en die zat er nog gewoon aan. Vandaar dat ik ben gaan trainen op ruilen en ik moet zeggen dat het wel goed werkte. Maar een hond die in deze situatie in paniek is, denkt echt niet aan ruilen. :denken: Voor de rest is het een geweldig lieve hond, alleen dit is hem errrrug slecht aangeleerd vroeger.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jeetje zeg :jank: :jank:

Sterkte met je duim...... :(:

En dit soort dingen koop ik al nooit, veel te eng.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Ik gaf dat soort dingen al nooit, maar nu helemaal niet meer! Sterkte met je duim.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik geef ook nooit gerookte zooi. :neenee:
Sterkte met je duim.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Elly2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Elly2 »

Het is juist goed om je ervaring hier te plaatsen.
En sterkte met je duim.

groetjes van Elly
Groenendaeler liefhebster
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Ik heb zoiets gehad met een hondenkoekje dat zich vacuüm zoog tegen het gehemelte van onze oude westie. De hond in paniek, ik proberen het koekje te pakken te krijgen. Dat is uiteindelijk gelukt maar mijn hele hand was kapot gebeten en het heeft een paar maanden geduurd voordat het genezen was. Heel wat doktersbezoeken en natuurlijk ook antibiotica zijn daar aan vooraf gegaan.
Ik had die hondenkoekjes gekregen, de hele mikmak is meteen de kliko in gegaan en nooit maar dan ook nooit komen hier weer koekjes of iets wat zich vacuüm kan zuigen in huis. Ik heb mijn les gehad.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jeetje, Sandra toch! Hoeveel is er van je duim af? Is het topje in de maag van Whoop verdwenen? Was je alleen?

Wat een toestand. Ik geef het hier eigenlijk nooit, en heb dus bij deze maar bedacht dat ik het in de toekomst ook nooit doe. Niet dat die van mij prooinijd hebben, maar ik ben bang dat als ze geen lucht meer krijgen ik verstijft ben en niet meer weet wat ik moet doen.
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

beterschap met je duim! dat zal nog wel flink pijn gaan doen :jank: .

ikzelf geef die gerookte strips niet, maar ik ben een zeikerd, ik vind alles eng en zie in alles een gevaar :roll:. worden zo een strips ook weer hard als de hond ze niet in 1 keer opeet?
Golden Stanley

Marion. schreef:Jeetje, Sandra toch! Hoeveel is er van je duim af? Is het topje in de maag van Whoop verdwenen? Was je alleen?

Wat een toestand. Ik geef het hier eigenlijk nooit, en heb dus bij deze maar bedacht dat ik het in de toekomst ook nooit doe. Niet dat die van mij prooinijd hebben, maar ik ben bang dat als ze geen lucht meer krijgen ik verstijft ben en niet meer weet wat ik moet doen.
Dank je wel voor je medeleven, Marion. Nee, gelukkig was mijn man erbij, dus ik zat zo in het ziekenhuis. En ja, Whoop heeft een stukje van mijn duim opgesmikkeld. Tot aan de helft van de nagelriem is weggebeten. Nog net niet tot op het bot. Ik ben blij dat ik wel heb weten te handelen. Dat moest ook, anders was hij gestikt. Maarja..........................

Ik geef die troep normaal ook echt nooit, maar dacht laat ik dit aangename zakje is meenemen. :boos: :boos:

Jouw banner is trouwens prachtig!!
Golden Stanley

Ella46 schreef:beterschap met je duim! dat zal nog wel flink pijn gaan doen :jank: .

ikzelf geef die gerookte strips niet, maar ik ben een zeikerd, ik vind alles eng en zie in alles een gevaar :roll:. worden zo een strips ook weer hard als de hond ze niet in 1 keer opeet?
Dank je wel, hoor. Pijn valt nu nog wel mee, ben meer bang dat het toch gaat onsteken. Dus spoel ik me een ongeluk.
Ik ben ook zo'n zeikerd. Ze krijgen het normaal ook echt nooit, maar ik heb me laten verleiden door dit goedje. Gerookte oren etc. is hier zowieso zwaar taboe. Nooit weer geef ik iets wat gerookt is.
Ik heb geen idee of het hard wordt als het niet wordt opgegeten. Hier blijft nooit iets liggen. Het was al vrij zacht en beweeglijk, een soort spek zeg maar.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Golden Stanley schreef:Dank je wel voor je medeleven, Marion. Nee, gelukkig was mijn man erbij, dus ik zat zo in het ziekenhuis. En ja, Whoop heeft een stukje van mijn duim opgesmikkeld. Tot aan de helft van de nagelriem is weggebeten. Nog net niet tot op het bot. Ik ben blij dat ik wel heb weten te handelen. Dat moest ook, anders was hij gestikt. Maarja..........................
Vreselijk verhaal. Kun je nog werken? Is het je linker- of rechterduim?
Hoe bekijk je Whoop nu?
Golden Stanley

Marion. schreef:
Golden Stanley schreef:Dank je wel voor je medeleven, Marion. Nee, gelukkig was mijn man erbij, dus ik zat zo in het ziekenhuis. En ja, Whoop heeft een stukje van mijn duim opgesmikkeld. Tot aan de helft van de nagelriem is weggebeten. Nog net niet tot op het bot. Ik ben blij dat ik wel heb weten te handelen. Dat moest ook, anders was hij gestikt. Maarja..........................
Vreselijk verhaal. Kun je nog werken? Is het je linker- of rechterduim?
Hoe bekijk je Whoop nu?
Nee, zit in de ziektewet. Is links, ook nog is mijn schrijfpoot.
Whoop kan hier niks aan doen. Dat dier was in paniek en dacht echt niet aan ruilen. Iets wat hem als pup niet is aangeleerd, kun je hem niet kwalijk nemen. Ik ben al tijden bezig zijn normale vleesbotten etc. te ruilen voor iets anders. Hij krijgt altijd zijn botten terug. Geen probleem.
Buiten met vooral rotte vis is het meer een probleem. Dan is het 't beste hem gewoon aan te lijnen en verder te lopen. Hij blijft dan ook gewoon staan, maar laat alleen nooit meer los. Vaak ook niet met ruilen. Dan gebeurt het wel dat hij met een bek vol vis naast mij verder loopt. Maar het risico op nog een vinger kwijt, neem ik niet meer. Ik zit nu meer zelf met een dilemma ivm het barfen. Nog nooit is 1 van mijn honden gestikt in botwerk, ik vind het nog steeds veiliger dan al die andere kauwtroep uit de dierenzaak. Maar nu zit er twijfel of ik Whoop nog moet laten barfen of niet.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

oeps..ik geloof dat ik een berichtje van Marion per ongeluk heb verwijderd?? :denken: :N:
sorry :19:

ik zat p.o in jouw berichtje te schrijven en haalde mijn tekst even weg.. :19:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Jeetje meid, wat eng! Arme Whoop, zo in de paniek met dat ding vastgeplakt in je bek.
Maar de gevolgen voor jouw duim zijn ook niet misselijk, sterkte!

Ik zag Raisa al verlekkerd kijken naar de foto van dat gerookte stukkie...... maar nee meid, jij krijgt dat na deze waarschuwing mooi niet :neenee:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

gewoon alles rauw geven.. als tussedoortje misschien gedroogt :wink:
heel veel sterkte met je duim!! wat je toch allemaal niet over hebt voor je honden :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”