Casper, golden reu van bijna 5, is geen held met kinderen. Hij heeft er nix mee, en ook nix tegen zullen we maar zeggen.
Nu hebben we hier een aantal kinderen in de buurt, ongeveer een jaar of 11/12, die helemaal dol zijn op zijn lieve koppie. Ze willen hem graag uitlaten en wat mij betreft is dat OK. Ze doen wat oefeningetjes met hem, hebben hem zowel los als aan de riem, eigenlijk op zich allemaal prima.
Ik ben de eerste paar keer mee gegaan en heb uitgelegd welke commando's hij kent, dat ze hem niet mee mogen trekken etc. en ook om de interactie tussen kids en cas te bekijken. Ging allemaal goed dus nu komen ze regelmatig aan de deur om Cas mee "uit" te nemen.
Nu vandaag hetvolgende, bel gaat, kids aan de deur en Cas komt ze begroeten, alleen... hij wil niet mee... gaat liggen op de mat en wilde alleen naar buiten als ik mee liep. Wel knuffelen met de kids, vrij onderdanig voor zijn doen, maar mee lopen
Uiteindelijk heb ik hem commando zit en wacht gegeven, ik ben naar binnengegaan met de mededeling naar de kids dat we het 1 keer zo gaan proberen, maar dat als hij niet mee wilt dat hij dan bij mij blijft. Ik verwachtte er niet veel van maarrr m'neer liep met ze mee. Eerst even twijfelen maar met wat koekjes en knuffels draafde hij weg met de kids.
Terug gekomen, alles goed, al kwispelend komt hij aan gerend, gaat keurig zitten voor zijn koekie, geen probleem.
Het voorval heeft me wel aan het denken gezet, doe ik er verstandig aan om Casper (in eerste instantie een beetje tegen zijn wil...) mee te geven aan de kinderen?
Zolang alles goed en probleemloos ging had ik geen bedenkingen, maar begin nu te twijfelen...
Wat zouden jullie doen?