Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doggy dance kop van Noord-Holland

Moderator: moderatorteam

Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Doggy dance kop van Noord-Holland

Ongelezen bericht door Riboet »

Naast de gehoorzaamheidstraining wil ik met mijn teefje Nala nog wat anders leuks doen. Flyball is ze niet geschikt voor, omdat apporteren haar sterkste kant niet is (en dan zeg ik het nog erg positief :mrgreen: ), behendigheid zal ze wel kunnen, maar dan doet ze het omdat ze mij een plezier wil doen en niet, zoals mijn andere bulletje, omdat ze het zelf echt het einde vind :roll: .

Ze is ontzettend op mij gericht, volgt uitstekend, vind het ook leuk om te volgen en heeft nauwelijks oog voor andere honden. Daarom lijkt me dat doggydance voor haar wel eens heel leuk uit kon pakken (volg de topics over het dance weekend in Zwolle dan ook met belangstelling, maar was er te laat achtergekomen om zelf daar mee te kunnen doen).

Mijn kc geeft geen cursussen doggydance dus ik moet verder kijken. Iemand bekend met doggydance lessen in de Noordkop? (in Hoorn wordt het geloof ik gegeven, maar vind dat vanuit Den Helder toch wel wat ver weg). Of is er iemand in mijn omgeving die met mij eens over doggydance wil brainstormen? Of kan ik Nala en mezelf het zelf aanleren. Heb al wat oefeningetje op internet gezien, maar ja, zou toch wel graag bij een club of vereniging kijken.
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Hoi Riboet,

Ik ken geen scholen bij jou in de buurt die er les in geven, maar ik heb inmiddels wel vaak gehoord dat mensen het hun hond zelf aanleren. Je kunt op internet best veel oefeningen vinden en vaak ook met een beschrijving hoe je ze aan kunt leren en als je dit combineert met eens een workshop (of inderdaad zo´n weekend als wij hebben gehad), kom je volgens mij een heel eind.
Op het weekend in Zwolle waren ook best veel mensen die er geen les in hadden gehad, maar toch al ver gevorderd waren.
Je zou ook eens een instructeur kunnen benaderen om op jouw club een workshop te kunnen geven, misschien zijn er wel meer mensen die mee willen doen bij jou in de buurt.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”