Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje ( ben een beetje onzeker )
Moderator: moderatorteam
-
zaira
- Actief
Vraagje ( ben een beetje onzeker )
Ik ben een beetje onzeker vooral omdat dit mijn teefjes eerste nest is.
Nou heb ik een vraagje.
Gebeurt het wel vaker dat een teef ongeveer een week voordat ze gaat bevallen iets een verhoging heeft want normaal heeft ze rond de 38.0 en 38.2 graden en gisteren had ze 38.5 en vanmorgen 38.4.
En dan heb ik nog een vraagje komt dat vaker voor want mijn teefje had eerst een dikkere buik en wat zachter alles en nou is alles best wel strak getrokken.
Ik kon hier nergens iets over vinden ook niet in boeken of van internet.
Ben best bang dat er iets mis gaat met mijn meisje.
Ik had al iemand gesproken die zij dat er niks aan de hand was maar wil het toch voor de zekerheid hier ook nog even vragen.
Ze is volgende week woensdag/ donderdag uitgerekend.
Nou heb ik een vraagje.
Gebeurt het wel vaker dat een teef ongeveer een week voordat ze gaat bevallen iets een verhoging heeft want normaal heeft ze rond de 38.0 en 38.2 graden en gisteren had ze 38.5 en vanmorgen 38.4.
En dan heb ik nog een vraagje komt dat vaker voor want mijn teefje had eerst een dikkere buik en wat zachter alles en nou is alles best wel strak getrokken.
Ik kon hier nergens iets over vinden ook niet in boeken of van internet.
Ben best bang dat er iets mis gaat met mijn meisje.
Ik had al iemand gesproken die zij dat er niks aan de hand was maar wil het toch voor de zekerheid hier ook nog even vragen.
Ze is volgende week woensdag/ donderdag uitgerekend.
Groetjes Fenna en
-
zaira
- Actief
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Vwb harde buik:haar lijf is zich aan het klaar maken voor de geboorte.
Heb je het boek van naaktgeboren? Daar staan veel symptomen in.
Heb je het boek van naaktgeboren? Daar staan veel symptomen in.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
zaira
- Actief
Hoi Selena ja ik heb het boek van naaktgeboren en ook al goed doorgelezen.
Alleen kon dit nog niet goed vinden.
Maar als zij zich nu klaar aan het maken is voor de geboorte is dat dan niet te vroeg of kan dit nu al?
Sorry dat ik zoveel vraag ik weet liever teveel als te weinig.
En die verhoging is dat ook niet zo erg?
Maar als zij zich nu klaar aan het maken is voor de geboorte is dat dan niet te vroeg of kan dit nu al?
Groetjes Fenna en
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is niet een schrikbarende verhoging. Als ze normaal rond de 38 rond zit en nu iets meer zou ik me geen zorgen maken.. Voel je de puppies goed bewegen?zaira schreef:Hoi Selena ja ik heb het boek van naaktgeboren en ook al goed doorgelezen.
Maria.
-
zaira
- Actief
Hoi Maria
Ik voel de pupjes wel bewegen maar wel moeilijk want ze zitten dicht bij de ribbetjes.
Ik heb ook een stetoscoop gekocht zodat ik de hartjes kan horen.
En die hoor ik de ene keer wel en de andere keer niet ( volgens mij houden ze van verstoppetje spelen).
Maar meestal hoor ik de hartjes wel.
Ze begint ook heel moeilijk te eten en wil alleen het eten wat ik ook eet op Brinta met druivensuiker ( een klein beetje dan ) en leverworst er door heen geprakt. En kip wil ze voor de rest niks.
Alles staat al wel klaar voor de bevalling.
Op welke dag is het op zijn vroegst dat zij mag bevallen en dat alles goed kan gaan met haar en de puppen en dan bedoel ik de 57ste dag of 58 ste dag?
Ik voel de pupjes wel bewegen maar wel moeilijk want ze zitten dicht bij de ribbetjes.
Ik heb ook een stetoscoop gekocht zodat ik de hartjes kan horen.
En die hoor ik de ene keer wel en de andere keer niet ( volgens mij houden ze van verstoppetje spelen).
Maar meestal hoor ik de hartjes wel.
Ze begint ook heel moeilijk te eten en wil alleen het eten wat ik ook eet op Brinta met druivensuiker ( een klein beetje dan ) en leverworst er door heen geprakt. En kip wil ze voor de rest niks.
Alles staat al wel klaar voor de bevalling.
Op welke dag is het op zijn vroegst dat zij mag bevallen en dat alles goed kan gaan met haar en de puppen en dan bedoel ik de 57ste dag of 58 ste dag?
Groetjes Fenna en
-
Selena
- Zeer actief
net als bij mensen hebben honden ook een soort van harde buiken die idd in de laatste week kunnen beginnen, dit soort symptomen, net zoals slijm verliezen hoort bij het klaar maken voor de bevalling. Temp vind ik ook niet schrikbarend hoog, als haar normale temp ook altijd rond de 38 ligt.
57e dag is erg vroeg voor een bevalling, hoe langer ze zitten hoe beter, maar denk niet dat het nog zo ver is hoor. Als je regelmatig tempt zal je zien dat ze op eens rond de 37 gr. zit..dan duurt t ongeveer nog 24 uur.
Als je erg bezorgd bent en het niet vertrouwd, ga dan ff langs de da
57e dag is erg vroeg voor een bevalling, hoe langer ze zitten hoe beter, maar denk niet dat het nog zo ver is hoor. Als je regelmatig tempt zal je zien dat ze op eens rond de 37 gr. zit..dan duurt t ongeveer nog 24 uur.
Als je erg bezorgd bent en het niet vertrouwd, ga dan ff langs de da
-
zaira
- Actief
Hoi Selena
Ik word nou wel wat geruster naar deze antwoorden.
Iemand heeft mij wel gezecht dat ik moet opletten dat ze geen rare kleur afscheiding krijgt want dan moet ik gelijk naar de dierenarts.
Maar voor de rest gaat wel alles goed met haar.
Ze slaapt de hele dag en verstopt zich soms.
Ze trilt wel veel maar dat lijkt me logies als die puppy's in de buik ergens tegen aandrukken.
Ik mag ook niet meer alleen naar de wc want dan raakt ze in paniek.
Maar ik ben nou al wel geruster ik hou gewoon alles goed in de gaten.
Ze word nu ook 2 keer per dag getepratuurt en nou maar afwachten.
Dus 57ste dag is te vroeg want dat lees ik soms wel eens dat een teef dan al bevalt en de puppy's het wel overleven.
Ik hoop ook dat ze pas de 63ste dag gaat bevallen maar dat is gewoon afwachten.
Ik slaap nu als slecht omdat ik haar steets in de gaten wil houden.
Iemand zij gisteren als aan de telefoon het lijkt net of je zelf zwanger bent omdat ik het er de hele tijd over heb en de hele tijd mee bezig ben.
Het hele huis is al schoon de spullen staan al klaar de dierenarts is ingeligt enz.
Ik word nou wel wat geruster naar deze antwoorden.
Iemand heeft mij wel gezecht dat ik moet opletten dat ze geen rare kleur afscheiding krijgt want dan moet ik gelijk naar de dierenarts.
Maar voor de rest gaat wel alles goed met haar.
Ze slaapt de hele dag en verstopt zich soms.
Ze trilt wel veel maar dat lijkt me logies als die puppy's in de buik ergens tegen aandrukken.
Ik mag ook niet meer alleen naar de wc want dan raakt ze in paniek.
Maar ik ben nou al wel geruster ik hou gewoon alles goed in de gaten.
Ze word nu ook 2 keer per dag getepratuurt en nou maar afwachten.
Dus 57ste dag is te vroeg want dat lees ik soms wel eens dat een teef dan al bevalt en de puppy's het wel overleven.
Ik hoop ook dat ze pas de 63ste dag gaat bevallen maar dat is gewoon afwachten.
Ik slaap nu als slecht omdat ik haar steets in de gaten wil houden.
Iemand zij gisteren als aan de telefoon het lijkt net of je zelf zwanger bent omdat ik het er de hele tijd over heb en de hele tijd mee bezig ben.
Het hele huis is al schoon de spullen staan al klaar de dierenarts is ingeligt enz.
Groetjes Fenna en
-
Selena
- Zeer actief
Ben blij dat je wat minder ongerust bent
Dag 57 kan, zeker bij grote nesten, voorkomen..maar het beste is toch gewoon rond de 63e dag. Dan zijn de puppies helemaal klaar om te wereld te komen. Hou je ons op de hoogte als de bevalling begint en als de puppies er zijn?
Dag 57 kan, zeker bij grote nesten, voorkomen..maar het beste is toch gewoon rond de 63e dag. Dan zijn de puppies helemaal klaar om te wereld te komen. Hou je ons op de hoogte als de bevalling begint en als de puppies er zijn?
-
zaira
- Actief
Hoi Selena
Ja ik word van deze antwoorden zeker geruster omdat hier veel mensen zitten die er veel van af weten.
Ik hoop ook dat ze de 63 dagen uitdraagt maar ik had ook gehoord dat kleine honden vaker eerder bevallen als de 63 dagen maar ik wacht gewoon netjes af.
Zat er maar zo'n ritsje in de buik zodat je stiekem naar binnen kon spieken.
Ja ik hou jullie zeker op de hoogte.
Als jullie in ieder geval van lange en vele verhalen houden
Ja ik word van deze antwoorden zeker geruster omdat hier veel mensen zitten die er veel van af weten.
Ik hoop ook dat ze de 63 dagen uitdraagt maar ik had ook gehoord dat kleine honden vaker eerder bevallen als de 63 dagen maar ik wacht gewoon netjes af.
Zat er maar zo'n ritsje in de buik zodat je stiekem naar binnen kon spieken.
Ja ik hou jullie zeker op de hoogte.
Als jullie in ieder geval van lange en vele verhalen houden
Groetjes Fenna en
-
zaira
- Actief
-
borderke
- Actief
- Contacteer:
-
zaira
- Actief
-
zaira
- Actief
-
zaira
- Actief
-
missu
- Actief
- Contacteer:
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je het kleine teefje laten dekken (die komt toch uit DLD?) Door Skibby? Skibby is vrij grof en groot. Hoe groot is het teefje?
Het kan natuurlijk zijn dat door de grote verschillen ze het wat moeilijker heeft omdat de puppen vrij groot zijn.
Vertrouw op je maag.......als je het echt niet vertrouw bel je gewoon ff de dierenarts en laat die het ff checken.
57ste dag is echt veel te vroeg. Laat het haar aub uithouden tot 62 dagen.
Zeker met deze kleine rassen...
Maria.
Het kan natuurlijk zijn dat door de grote verschillen ze het wat moeilijker heeft omdat de puppen vrij groot zijn.
Vertrouw op je maag.......als je het echt niet vertrouw bel je gewoon ff de dierenarts en laat die het ff checken.
57ste dag is echt veel te vroeg. Laat het haar aub uithouden tot 62 dagen.
Zeker met deze kleine rassen...
Maria.
-
zaira
- Actief
Hoi Maria
Stella heeft een schofthoogte van ongeveer 27/28 cm en Skibby 30/ 31 cm.
Stella is wel vrij smal en Skibby breed.
Maar Skibby's familie is voor de rest helemaal goed niet te breed dus.
Ik heb van andere fokkers gehoord die ook wel eens zo'n soort kombinatie hebben gedaan met de grote en breedte bedoel is dan en waar alles mee goed is gegaan.
Stella heeft nou ook weer een normale tempratuur zoals ze het de hele tijd had rond de 38.0 .
Alles gaat nou heel goed met haar ze vertoont ook geen tekenen van dat ze moet bevallen het lijkt haar nu gemakkelijker als 2 dagen geleden ze is nou iets meer wakker en speelt weer iets.
Maar als ik merk dat er iets fout gaat dan zit ik samen met haar binnen 10 minuten bij de dierenarts.
Ik moet er niet aan denken mijn kleine meid te veel pijn te laten geven.
Maar alles gaat nu dus goed.
Stella heeft een schofthoogte van ongeveer 27/28 cm en Skibby 30/ 31 cm.
Stella is wel vrij smal en Skibby breed.
Maar Skibby's familie is voor de rest helemaal goed niet te breed dus.
Ik heb van andere fokkers gehoord die ook wel eens zo'n soort kombinatie hebben gedaan met de grote en breedte bedoel is dan en waar alles mee goed is gegaan.
Stella heeft nou ook weer een normale tempratuur zoals ze het de hele tijd had rond de 38.0 .
Alles gaat nou heel goed met haar ze vertoont ook geen tekenen van dat ze moet bevallen het lijkt haar nu gemakkelijker als 2 dagen geleden ze is nou iets meer wakker en speelt weer iets.
Maar als ik merk dat er iets fout gaat dan zit ik samen met haar binnen 10 minuten bij de dierenarts.
Ik moet er niet aan denken mijn kleine meid te veel pijn te laten geven.
Maar alles gaat nu dus goed.
Groetjes Fenna en
-
zaira
- Actief
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze hebben niet gekoppeld gestaan. Nou dat is ook niet nodig voor een geslaagde dekking maar kan wel een teken zijn dat de teef wat nauw van binnen is.zaira schreef:ze zit vandaag op haar 56ste dag en dan ga ik van haar 2de keer dekken af de eerste keer was een dag ervoor en toen dachten we dat het niet was gebeurd omdat ze niet gekoppeld waren maar ze hebben nooit gekoppeld gestaan.
Dus ik ga uit van de 2de dekking.
Skibby zijn lijnen zijn niet uitgesproken gof maar ook niet ontzettend klein. Ik ken Skibby en ook zijn vader, zodoende dat ik het vraag.
Ik zou het gewoon goed in de gaten houden. Heb je iemand die je gaat helpen bij de bevalling? Lijkt me verstandig als het je eerste nest is dat je een ervaring iemand erbij hebt.
Maria.
-
zaira
- Actief
Hoi Maria
Wat leuk dat je Skibby kent en zijn vader
Als Stella gaat bevallen heb ik de hele tijd iemand aan de telefoon en iemand die achter de webcam meekijkt en ook dingen zegt.
Als ik bang ben dat er iets fout gaat komt er gelijk 1 naar mij toe.
Of ik vlieg naar de dierenarts.
Maar Stella is wel vrij klein en smal maar bij haar in de lijnen zitten ook hele andere type's maar we wachten nog steets geduldig af
Ik heb al wel eens een bevalling bij iemand anders mee gemaakt en zo weet ik ook al een beetje hoe het gaat.
Wat leuk dat je Skibby kent en zijn vader
Als Stella gaat bevallen heb ik de hele tijd iemand aan de telefoon en iemand die achter de webcam meekijkt en ook dingen zegt.
Als ik bang ben dat er iets fout gaat komt er gelijk 1 naar mij toe.
Of ik vlieg naar de dierenarts.
Maar Stella is wel vrij klein en smal maar bij haar in de lijnen zitten ook hele andere type's maar we wachten nog steets geduldig af
Ik heb al wel eens een bevalling bij iemand anders mee gemaakt en zo weet ik ook al een beetje hoe het gaat.
Groetjes Fenna en
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Veel succes met de bevalling!!!
mijn teefje had het bij haar tweede nest ook erg moeilijk al 2 weken voor de bevalling , gelukkig werd het op tijd geboren en niet te vroeg en zonder complicaties, maar ik bergjip je onzekerheid en je ongerustheid, elke zwangerschap/ bevalling gaat weer anders en elke keer komen er weer andere vragen, Ik hou daarom oko een soort logboek bji waar ik alles in bijhou tot in het pietluttigste detail dan kan ik bij een volgende zwangerschap daarin terugkijken en een vergelijk maken. SOm valt je ook ineens iets op dat normaal is maar je nog nooit eerder is opgevallen bjivoorbeeld, daarom is het ook handig zo een logboek bij te houden, daarbij si het leuk om het zoio eens terug te lezen hoe alles gegaan is
...dus leg uit...
mijn teefje had het bij haar tweede nest ook erg moeilijk al 2 weken voor de bevalling , gelukkig werd het op tijd geboren en niet te vroeg en zonder complicaties, maar ik bergjip je onzekerheid en je ongerustheid, elke zwangerschap/ bevalling gaat weer anders en elke keer komen er weer andere vragen, Ik hou daarom oko een soort logboek bji waar ik alles in bijhou tot in het pietluttigste detail dan kan ik bij een volgende zwangerschap daarin terugkijken en een vergelijk maken. SOm valt je ook ineens iets op dat normaal is maar je nog nooit eerder is opgevallen bjivoorbeeld, daarom is het ook handig zo een logboek bij te houden, daarbij si het leuk om het zoio eens terug te lezen hoe alles gegaan is
ik ben ook wel benieuwd wat het niet gekoppeld staan te maken heeft met dat de teef eventueel wat nauw is, dan zou je doordat de penis van een hond zo zwelt eerder denken dat ze langer gekoppeld staanInge O schreef:wat is de theorie hierachterMaria schreef: Ze hebben niet gekoppeld gestaan. Nou dat is ook niet nodig voor een geslaagde dekking maar kan wel een teken zijn dat de teef wat nauw van binnen is.
?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
zaira
- Actief
Hoi Podenji
Ik ben nou ook bezig met verhaaldjes op schrijven van hoe de dag gegaan is enzo en als de bevalling begint schrijf ik alles op.
Ik ga ook een soort dagboek van de puppy's bij houden.
Ik heb vandaag de dierenarts gebeld en verteld van haar tempratuur schommelingen en ze was iets afgevallen en de dierenarts zij maak je maar niet druk.
Toen heb ik een fokker gebeld en alles verteld hoe ze nu is en haar gedragingen.
Die fokker denkt dat de pups nou binnen 3 dagen komen.
De puppy's beginnen nou te dalen en ze likt heel de tijd aan haar vulva ze ligt heel vaak in de werpkist en dan gaat ze krabben en alles door elkaar leggen.
Ze slaapt nu echt heel veel ze eet nu nog slechter als normaal.
Ik heb wel gehoord van die fokker die ik belde dat meestal Papillons eerder bevallen als de 63 dag.
Maar we wachten nog steets geduldig af.
Ik hoop dat ze nog wel 3 a 4 dagen in de buik blijven zitten maar dat heb je niet voor het uitkiezen
Ik ben nou ook bezig met verhaaldjes op schrijven van hoe de dag gegaan is enzo en als de bevalling begint schrijf ik alles op.
Ik ga ook een soort dagboek van de puppy's bij houden.
Ik heb vandaag de dierenarts gebeld en verteld van haar tempratuur schommelingen en ze was iets afgevallen en de dierenarts zij maak je maar niet druk.
Toen heb ik een fokker gebeld en alles verteld hoe ze nu is en haar gedragingen.
Die fokker denkt dat de pups nou binnen 3 dagen komen.
De puppy's beginnen nou te dalen en ze likt heel de tijd aan haar vulva ze ligt heel vaak in de werpkist en dan gaat ze krabben en alles door elkaar leggen.
Ze slaapt nu echt heel veel ze eet nu nog slechter als normaal.
Ik heb wel gehoord van die fokker die ik belde dat meestal Papillons eerder bevallen als de 63 dag.
Maar we wachten nog steets geduldig af.
Ik hoop dat ze nog wel 3 a 4 dagen in de buik blijven zitten maar dat heb je niet voor het uitkiezen
Groetjes Fenna en
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij ons in het ras komt het wel eens voor dat een teef nauw is. Bij 9 van de 10 teven waar de reu niet op koppelt is de teef te nauw en als ze dan zwanger zijn moeten 99% van de puppen met een keizersnede komen.Inge O schreef:geen dus?Maria schreef:ja hoor........Inge O schreef:wat is de theorie hierachterMaria schreef: Ze hebben niet gekoppeld gestaan. Nou dat is ook niet nodig voor een geslaagde dekking maar kan wel een teken zijn dat de teef wat nauw van binnen is.
?
De reu kan er vaak niet ver zat in komen om juist vast te komen. En hij gaat er sneller vanaf vanwege het feit dat het juist zo nauw is.
Gr Maria.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
We hebben dit na gevraagd bij meerdere fokkers in binnen en buitenland ook eens voorgelegd bij onze dierenarts maar het heeft wel met elkaar te maken.ik blijf het een onlogisch verhaal vinden hoor, want bij een dekking gaat het alleen over de weke weefsels (vagina) die dan te nauw zouden zijn, terwijl dat bij de geboorte (ook een moeilijke geboorte, die aanleiding geeft tot keizersnedes) juist de minste rol speelt. de kritieke punten zijn daar de baarmoederhals en de bekkenring, en geen van deze twee spelen een rol bij de dekking .
dan ga ik er maar vanuit dat er in zo'n geval meerdere (hormonale?) problemen spelen bij zo'n teefje.
Maria.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
zaira
- Actief
-
joy-for-life
- Vaste gebruiker