Zoie schreef:tsja, kan aan mij liggen, maar ik kom zulke honden en bazen dus vaker tegen. Dan word ik vriendelijk gewaarschuwd, maar ik vind het domweg niet nodig dat mijn hond geen rekening houdt met de plaats waar ik sta.
Dat beperkt ze echt niet in hun mogelijkheden, ze kunnen om bomen heen, en dus ook om mij.
als ik de enige persoon ben om wie ze heen moeten en er dus geen probleem mee heb wat is het probleem dan? Ze hoeven niet om me heen ik ga aan de kant.
En om oudere mensen die hier ook lopen, met of zonder hond. En die niet meer zo makkelijk opzij springen.
die paar oudjes die hier lopen met hun hondjes gaan ook netjes aan de kant als het nodig is maar aangezien ik m'n honden altijd bij me roep als er andere honden aan komen is er dus geen probleem....
Overigens blijf ik van mening dat een hond die je dwingt opzij te springen, niet per ongeluk maar expres, dominant gedrag vertoont. Alleen daarom al zou ik het niet accepteren.
ach dat vind ik zo'n onzin, als eerste door de deur, niet op de bank, eerst zelf eten bla bla bla... als het een hond is waar het echt nodig is omdat het anders gevaarlijk is oke, maar ik heb dat niet nodig die regeltjes en gebruik ze dus ook niet..... en aangezien het in mijn geval ook aangeleerd gedrag is gaat dat ook niet op maar al was het het wel ook prima... ik heb geen gedragsproblemen met m'n honden dus heb ook niks met die regeltjes....
Ze liggen hier heerlijk op de bank, krijgen vaak eerder eten als ik, en lopen allemaal voor mij naar buiten en naar binnen, springen tegen me op