Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
reu ter dekking stellen
Moderator: moderatorteam
-
Essy
Ik kan prima respecteren dat iemand ergens geen geld voor wil. Maar je haalt uit naar iemand die wel een dure hond heeft gekocht en een hoop kosten heeft gemaakt waardoor die reu ineens interessant wordt als dekreu.
Blijkbaar heb jij geld zat om aan je honden te spenderen en hebben jouw honden ook niet een hoop geld gekost om ze aan te schaffen.
Maar om daarom iemand verderfelijk te vinden als hij iets van zijn investeringen wil terugzien, dat stuit mij tegen de borst.
Blijkbaar heb jij geld zat om aan je honden te spenderen en hebben jouw honden ook niet een hoop geld gekost om ze aan te schaffen.
Maar om daarom iemand verderfelijk te vinden als hij iets van zijn investeringen wil terugzien, dat stuit mij tegen de borst.
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
gaan jullie gefokte ratten gratis de deur uit?Martijn schreef:Verantywoord en serieus fokken is iets moois. Dat moet je niet willen besmeuren met geleuter over een klein beetje geld.Podenji schreef:jij weet heel goed dat dat niet opgaat voor de mensen die verantwoord en serieus fokken en verder zie wat er hieboven allemaal geschreven is in dit topic.Martijn schreef: Niks. Als het oke vind om een kassa naast je hondriemenhaakje te hebben staan.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
bij de mechelaars is het pupprijs als ik het goed begrepen heb, maar als je dat bij andere rassen doet :N: dan is het wel het driedubbele denk ik van wat het bij een mechelaar kost. Ik heb er geen problemen mee, iemand met een goede reu, die de benodigde onderzoeken heeft gehad en waarvan ik het een leuke hond is vind betaal ik graag dat geld. Ik vind het ook wel zo netjes eigenlijk... ik weet ook niet anders dan dat het zo gebeurd.Essy schreef:En dat is nog maar weinig hoorestelle schreef:wowwww wat een boel geld!! ik wist niet dat die bedragen zo hoog lagen.Mickie schreef:dekgeld is (meen ik) €450.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- little-wolf
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
@ Martijn: Hobbies kosten geld , en helemaal als je het serieus doet en dus verantwoord, is het dan zo erg dat het zichzelf dan voor een deel kan bekostigen???????
als jij een reu hebt gekocht ( al dan niet als pup )en die je hebt laten onderzoeken, shows ermee hebt gelopen etc etc en die word voor een dekking gevraagt, ofwel die persoon die de dekking vraagt "profiteert" in dat geval van de tijd en moeite en geld die jij in je hond hebt gestoken, en heeft als bijkomend voordeel dat ze van genen gebruik kan maken om goede pups te fokken, zonder dat die persoon zelf allemaal extra honden in huis hoeft te nemen, ( wat ook weer ten koste zou gaan aan de quality time die de fokker aan zjin honden kan geven )En ja daar mag dus best wat tegenover staan
als jij een reu hebt gekocht ( al dan niet als pup )en die je hebt laten onderzoeken, shows ermee hebt gelopen etc etc en die word voor een dekking gevraagt, ofwel die persoon die de dekking vraagt "profiteert" in dat geval van de tijd en moeite en geld die jij in je hond hebt gestoken, en heeft als bijkomend voordeel dat ze van genen gebruik kan maken om goede pups te fokken, zonder dat die persoon zelf allemaal extra honden in huis hoeft te nemen, ( wat ook weer ten koste zou gaan aan de quality time die de fokker aan zjin honden kan geven )En ja daar mag dus best wat tegenover staan
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
estelle
Dat doen die mensen toch zelf?Essy schreef:Ik kan prima respecteren dat iemand ergens geen geld voor wil. Maar je haalt uit naar iemand die wel een dure hond heeft gekocht en een hoop kosten heeft gemaakt waardoor die reu ineens interessant wordt als dekreu.
Niemand verplicht je toch om dure reuen te kopen? Net zo min als niemand je verplicht je reu als dekreu in te gaan zetten en dus de nodige kosten daaraan moet verbinden?
-
Essy
Een pup uit je reu is bij een hoop rassen 1 Ã 2x het dekgeld.Martijn schreef:
Ik ben gewoon geen handelaar. Het zijn dieren en die heb je voor de lol. Zelf voor betalen.
Als ik een pup uit mijn reu wil hebben dan ga ik daar niet voor betalen maar als ik die niet hoef dan hoef ik niet ineens het geld dat ik er anders voor zou betalen.
Geld wil je niet hebben maar wel in natura de volle mep.
Laatst gewijzigd door Essy op 07 apr 2006 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
sommige mensen willen inderdaad een pup ipv dekgeld voor de dekking dat komt dus op hetzelfde neer inderdaad, in de meeste gevallen dan.Essy schreef:Een pup uit je reu is bij een hoop rassen 1 Ã 2x het dekgeld.Martijn schreef:
Ik ben gewoon geen handelaar. Het zijn dieren en die heb je voor de lol. Zelf voor betalen.
Als ik een pup uit mijn reu wil hebben dan ga ik daar niet voor betalen maar als ik die niet hoef dan hoef ik niet ineens het geld dat ik er anders voor zou betalen.
Als ik een pup van mijn reu wil hebben zet ik hem op een van mijn eigen teven, het gaat om dat anderen pups van je reu willen hebben en daar mogen ze best voor betalen ( om de redenen die ik hierboven allemaal heb geschreven , heb geen zin om ze te herhalen) je kan moeilijk van elk nest een pup accepteren nietwaar? of alle dekkingen maar weigeren terwijl een bepaalde combinatie een ware aanvulling voor het ras kan zijn.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
het waarom staat in mijn voorgaande postjesMartijn schreef:Waarom?Podenji schreef:@ Martijn: Hobbies kosten geld , en helemaal als je het serieus doet en dus verantwoord, is het dan zo erg dat het zichzelf dan voor een deel kan bekostigen???????
Wat is dat voor een logica dat iemand anders niet mag profiteren zonder dat jijzelf ook profiteert?
Je kunt iemand ook gewoon iets gunnen zonder direct een graantje mee te willen pikken.
Ik heb gezegt dat als iemand jouw reu wil gebruiken en er zodoende van profiteert dat jij daar dan ook best wat voor terug mag krijgen ipv de nobele filantroop uit te gaan hangen waar de verkeerde mensen juist van kunnen en zullen gaan profiteren
Laatst gewijzigd door Podenji op 07 apr 2006 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als je niet wil betalen dan neem je geen goede reu simpel zat, of je neemt een jonge reu die er veelbelovend uitziet en misschien daardoor iets minder kost.estelle schreef:Dat doen die mensen toch zelf?Essy schreef:Ik kan prima respecteren dat iemand ergens geen geld voor wil. Maar je haalt uit naar iemand die wel een dure hond heeft gekocht en een hoop kosten heeft gemaakt waardoor die reu ineens interessant wordt als dekreu.
Niemand verplicht je toch om dure reuen te kopen? Net zo min als niemand je verplicht je reu als dekreu in te gaan zetten en dus de nodige kosten daaraan moet verbinden?
Je kiest toch ook een hond uit een bepaalde combi, dan kijk je toch ook naar de ouders dat willen de pupkopers van je ook lijkt me..... Ik zie het probleem niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Essy
Nou dan blijf jij toch lekker in je ideale wereldje waar geld niet bestaat.Martijn schreef:Nee. Ik wil een pup uit mijn reu. Dat jij dat als natura ziet is jouw manier van denken. In mijn wereld is een pup gewoon een pup. Dat zeg ik..niet iedereen ziet alles in eurotekens uitgedrukt.Essy schreef:Een pup uit je reu is bij een hoop rassen 1 Ã 2x het dekgeld.Martijn schreef:
-
estelle
daar gaat het niet om.malinois schreef:als je niet wil betalen dan neem je geen goede reu simpel zat, of je neemt een jonge reu die er veelbelovend uitziet en misschien daardoor iets minder kost.estelle schreef:Dat doen die mensen toch zelf?Essy schreef:Ik kan prima respecteren dat iemand ergens geen geld voor wil. Maar je haalt uit naar iemand die wel een dure hond heeft gekocht en een hoop kosten heeft gemaakt waardoor die reu ineens interessant wordt als dekreu.
Je kiest toch ook een hond uit een bepaalde combi, dan kijk je toch ook naar de ouders dat willen de pupkopers van je ook lijkt me..... Ik zie het probleem niet.
Essy doet net alsof we medelijden moeten hebben met die mensen die zulke dure honden aanschaffen of dat ze verplicht worden tot de aanschaf van een dure rashond.
Dat bepaal je dus altijd nog zelf. Als jij geen geld hebt om een dure a.s. dekreu te kopen en te laten onderzoeken dan moet je dat niet doen.
Ja, onze volgende hond wordt een DH reu uit bepaalde lijnen waar ik dus geld voor neer moet tellen maar dan ga iktoch niet achteraf lopen klagen dat die hond zo duur was dus dat hij zn geld maar terug moet verdienen?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee dat is zo, maar alles kost geld tegenwoordig ook honden en hun nakomelingen. Als ik wil sporten ben ik bijna verplicht om een stamboomhond te nemen omdat ik met een stamboomloze mechelaar bepaalde wedstrijden niet kan lopen. Nu zou ik dat geen drama vinden maar andere mensen die meer resultaatgericht zijn, waarschijnlijk wel.estelle schreef:daar gaat het niet om.
Essy doet net alsof we medelijden moeten hebben met die mensen die zulke dure honden aanschaffen of dat ze verplicht worden tot de aanschaf van een dure rashond.
Dat bepaal je dus altijd nog zelf. Als jij geen geld hebt om een dure a.s. dekreu te kopen en te laten onderzoeken dan moet je dat niet doen.
Ja, onze volgende hond wordt een DH reu uit bepaalde lijnen waar ik dus geld voor neer moet tellen maar dan ga iktoch niet achteraf lopen klagen dat die hond zo duur was dus dat hij zn geld maar terug moet verdienen?
Dus dan heb je niets te kiezen....
Ik vind het wel heel normaal dat er geld gevaagd wordt voor een dekking, zie niet in waarom dat niet zou kunnen.

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
niemand klaagt daar toch over?estelle schreef:Ja, onze volgende hond wordt een DH reu uit bepaalde lijnen waar ik dus geld voor neer moet tellen maar dan ga iktoch niet achteraf lopen klagen dat die hond zo duur was dus dat hij zn geld maar terug moet verdienen?
-
Essy
Juist het enige punt dat ik wil maken is dat ik het helemaal niet vreemd vind als je zelf een hoop geld en moeite hebt geïnvesteerd in je hond en iemand wil hem als dekreu gebruiken dat je daar een compensatie voor krijgt.Podenji schreef:niemand klaagt daar toch over?estelle schreef:Ja, onze volgende hond wordt een DH reu uit bepaalde lijnen waar ik dus geld voor neer moet tellen maar dan ga iktoch niet achteraf lopen klagen dat die hond zo duur was dus dat hij zn geld maar terug moet verdienen?niemand heeft dat gezegt dat de hond zo duur was en zijn geld maar terug moet verdienen
er worden alleen argumenten gegeven waarom het niet meer dan normaal is om dekgeld te vragen en/ of te geven.
Waarom zou je iemand een cadeautje geven in de vorm van een gratis dekking als je weet dat diegene de pupjes die daar uit komen voor een smak geld gaat verkopen.
-
estelle
sorry hoor maar uit bovenstaande concludeer ik toch echt dat je doet alsof we haast medelijden moeten krijgen met iemand dure hondjes koopt.Essy schreef:Ik kan prima respecteren dat iemand ergens geen geld voor wil. Maar je haalt uit naar iemand die wel een dure hond heeft gekocht en een hoop kosten heeft gemaakt waardoor die reu ineens interessant wordt als dekreu.
-
estelle
je hoeft niet te sporten met je hond hoor. Ik wil ook zoveel maar kan dat ook niet omdat ik het geld niet heb.malinois schreef:nee dat is zo, maar alles kost geld tegenwoordig ook honden en hun nakomelingen. Als ik wil sporten ben ik bijna verplicht om een stamboomhond te nemen omdat ik met een stamboomloze mechelaar bepaalde wedstrijden niet kan lopen. Nu zou ik dat geen drama vinden maar andere mensen die meer resultaatgericht zijn, waarschijnlijk wel.estelle schreef:daar gaat het niet om.
Mijn vriend is dol op zweefvliegen, heeft dat vroeger ook gedaan maar nu kan dat niet meer omdat we het geld er niet voor hebben.
Dan moet je dus een sport/hobby kiezen die minder kostbaar is.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zeg jij. Ik wil met een hond doen waarvoor hij gemaakt is, er iets mee te doen, niet als haardkleedje, en aangezien mijn ras een mechelaar is kom je dan al snel uit bij IPO / KNPV. Ik ben geen typje flyball of behendigheid dus dan blijft er weinig over...estelle schreef:je hoeft niet te sporten met je hond hoor. Ik wil ook zoveel maar kan dat ook niet omdat ik het geld niet heb.malinois schreef:nee dat is zo, maar alles kost geld tegenwoordig ook honden en hun nakomelingen. Als ik wil sporten ben ik bijna verplicht om een stamboomhond te nemen omdat ik met een stamboomloze mechelaar bepaalde wedstrijden niet kan lopen. Nu zou ik dat geen drama vinden maar andere mensen die meer resultaatgericht zijn, waarschijnlijk wel.estelle schreef:daar gaat het niet om.
Mijn vriend is dol op zweefvliegen, heeft dat vroeger ook gedaan maar nu kan dat niet meer omdat we het geld er niet voor hebben.
Je kunt een hond niet vergelijken met een ding als zweefvliegen het is een levend wezen met eigen karakter. Je kunt van de ene op de andere dag stoppen met zweefvliegen zonder dat er maar iets gebeurd met dat vliegtuig. Je kunt niet van de ene op de andere dag stoppen met IPO zonder dat er iets gebeurd.......

- little-wolf
- Zeer actief
Martijn schreef:Ja.little-wolf schreef:gaan jullie gefokte ratten gratis de deur uit?Martijn schreef:Verantywoord en serieus fokken is iets moois. Dat moet je niet willen besmeuren met geleuter over een klein beetje geld.Podenji schreef: jij weet heel goed dat dat niet opgaat voor de mensen die verantwoord en serieus fokken en verder zie wat er hieboven allemaal geschreven is in dit topic.
ok
-
Essy
Nee hoor. Alleen een redenering waarom ik niet gratis dure cadeautjes hoef weg te geven aan iemand die mij eerst een hoop heeft laten betalen en vervolgens met mijn gratis cadeuatje nog veel meer gaat verdienen.estelle schreef:sorry hoor maar uit bovenstaande concludeer ik toch echt dat je doet alsof we haast medelijden moeten krijgen met iemand dure hondjes koopt.Essy schreef:Ik kan prima respecteren dat iemand ergens geen geld voor wil. Maar je haalt uit naar iemand die wel een dure hond heeft gekocht en een hoop kosten heeft gemaakt waardoor die reu ineens interessant wordt als dekreu.
- little-wolf
- Zeer actief
Martijn schreef:Nee. Ik wil een pup uit mijn reu. Dat jij dat als natura ziet is jouw manier van denken. In mijn wereld is een pup gewoon een pup. Dat zeg ik..niet iedereen ziet alles in eurotekens uitgedrukt.Essy schreef:Een pup uit je reu is bij een hoop rassen 1 Ã 2x het dekgeld.Martijn schreef:
wat vind jij van het idee dat zoals bij de staffs bijvoorbeeld de prijzen behoorlijk hoog liggen om zo evt gajes tegen te houden om dit type hond te kopen voor evt foute dingen.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik snap je punt en ik ben het met je eens maar ik wil wel even zeggen ( off topic van dekreu dat wel ) dat een verantwoorde fokker niet zo zeer geld verdient aan een nestje, oke als het allemaal goed gaat en het nest is redelijk groot dan zullen ze er heus wel aan over houden maar als er wat fout gaat of het nest is erg klein dan spelen ze vaak kiet of schieten ze er bij in daarbij als ze uurloon gaan rekenen worden pups onbetaalbaarEssy schreef: Nee hoor. Alleen een redenering waarom ik niet gratis dure cadeautjes hoef weg te geven aan iemand die mij eerst een hoop heeft laten betalen en vervolgens met mijn gratis cadeuatje nog veel meer gaat verdienen.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat andere berichtje heb ik weggehaald want na het nogmaals door te lezen begreep ik wat er stond en daarop zeg ik het volgende:Martijn schreef:Uurloon? Om met je honden bezig te zijn?
Het lijkt me niet haalbaar om nu net te gaan doen alsof je iets opgeeft waar je recht op hebt als je geen uurloon rekent.
Met die denkwijze kan ik ook quite draaien, ja. Maar een normaal mens noemt dat gewoon winst.
dat doe ik niet ik geef gewoon een bij wijze van aan.
Het klinkt allemaal heel nobel in jouw utopie, helaas voor jou werkt het zo niet in het dagelijkse leven .Ik vraag me af hoe jij je kan handhaven in deze maatschappij als je alles gratis weggeeft en verwacht dat anderen dat ook bij jou doen. Want dat is wat je blijkbaar wilt maar dat gaat dus niet.
-
estelle
ja en als je dus geen geld hebt om IPO of whatever te kunnen beoefenen dan moet je dus geen mechelaar aanschaffen. Of wel een mechelaar maar geen IPO beoefenen.malinois schreef:Dat zeg jij. Ik wil met een hond doen waarvoor hij gemaakt is, er iets mee te doen, niet als haardkleedje, en aangezien mijn ras een mechelaar is kom je dan al snel uit bij IPO / KNPV. Ik ben geen typje flyball of behendigheid dus dan blijft er weinig over...estelle schreef:je hoeft niet te sporten met je hond hoor. Ik wil ook zoveel maar kan dat ook niet omdat ik het geld niet heb.malinois schreef:nee dat is zo, maar alles kost geld tegenwoordig ook honden en hun nakomelingen. Als ik wil sporten ben ik bijna verplicht om een stamboomhond te nemen omdat ik met een stamboomloze mechelaar bepaalde wedstrijden niet kan lopen. Nu zou ik dat geen drama vinden maar andere mensen die meer resultaatgericht zijn, waarschijnlijk wel.estelle schreef:daar gaat het niet om.
Je kunt een hond niet vergelijken met een ding als zweefvliegen het is een levend wezen met eigen karakter. Je kunt van de ene op de andere dag stoppen met zweefvliegen zonder dat er maar iets gebeurd met dat vliegtuig. Je kunt niet van de ene op de andere dag stoppen met IPO zonder dat er iets gebeurd.......
Nou vertel me eens wat voor iets dramatisch er zou gebeuren als jij met je mechelaar geen IPO meer kunt uitoefenen?
Ik train ook VH met mn hond maar als ik morgne stop is er niks aan de hand hoor. Ja alleen dat ik haar dr energie op een andere manier kwijt moet zien te laten raken.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
hoezo geen utopie?Martijn schreef:Dat gaat prima.Podenji schreef:dat andere berichtje heb ik weggehaald want na het nogmaals door te lezen begreep ik wat er stond en daarop zeg ik het volgende:Martijn schreef:Uurloon? Om met je honden bezig te zijn?
Het lijkt me niet haalbaar om nu net te gaan doen alsof je iets opgeeft waar je recht op hebt als je geen uurloon rekent.
Met die denkwijze kan ik ook quite draaien, ja. Maar een normaal mens noemt dat gewoon winst.
dat doe ik niet ik geef gewoon een bij wijze van aan.
Het klinkt allemaal heel nobel in jouw utopie, helaas voor jou werkt het zo niet in het dagelijkse leven .Ik vraag me af hoe jij je kan handhaven in deze maatschappij als je alles gratis weggeeft en verwacht dat anderen dat ook bij jou doen. Want dat is wat je blijkbaar wilt maar dat gaat dus niet.
Als het mij niets kost hoeft het een ander ook niets te kosten.
Niks utopie..gewoon een manier van leven waarbij niet altijd het onderste uit de kan hoeft.
hoe betaal jij je boodschappen e.d. dan ? en je huur of hypotheek? krijg je die ook voor niets in ruil voor iets anders?
nee zo werkt dat niet, honden kosten ook geld in hun onderhoud alleen al omdat dierenartsen ook betaald willen worden en voeding is ook niet gratis bijvoorbeeld.
afijn ik heb mijn argumenten in dit topic al gegeven waarom ik vind dat je best dekgeld mag vragen / geven voor een dekking .
- little-wolf
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij rijden rustig naar Duitsland om een ratje te laten dekken. 300 km heen en 300 km terug. Wat doen we met de 12 rittens? Gratis weggeven aan hele leive baasjes. Waar doen we het allemaal voor? Voor de kleintjes en het kunnen houden van een heel waardevol ratje waar we mee door kunnen/mogen fokken. Dat is onze hobby. We vragen dus geen 20 euro per ratje om alle kosten eruit te halen.
Als ik puppies heb dan geef ik ze gewoon weg aan mij bekende mensen die er zeker goed voor zorgen. Gaat er een naar een onbekende dan vraag ik een zeer redelijke prijs om te voorkomen dat het hondje genomen wordt omdat het gratis is.
Zo gek ben ik niet hoor, het gaat me nl niet om het geld maar om wat ik wil bereiken en waar ik mee bezig ben
Mijn eigen lol en mijn hobby. Ga ik rekenen en 12 keer 1200 euro beuren voor een nestje ambullen en 5 keer 250 euro voor een nestje mechels dan brengt dat exact naar voren waar ik het over heb.
Iemand die mechelaars fokt lijkt dus al een heel ander uitgangspunt te hebben dan iemand die ambullen fokt.
Kosten mogen gedekt worden en dus vraag je als je al je geld terug wil bv 250-400 euro voor je pups. Lijkt me ruim voldoende bij een normaal nest om alle kosten te dekken. Vraag je meer, dan speelt er meer mee dan alleen hobby en liefde voor het ras, nl geld verdienen.
Als ik puppies heb dan geef ik ze gewoon weg aan mij bekende mensen die er zeker goed voor zorgen. Gaat er een naar een onbekende dan vraag ik een zeer redelijke prijs om te voorkomen dat het hondje genomen wordt omdat het gratis is.
Zo gek ben ik niet hoor, het gaat me nl niet om het geld maar om wat ik wil bereiken en waar ik mee bezig ben
Kosten mogen gedekt worden en dus vraag je als je al je geld terug wil bv 250-400 euro voor je pups. Lijkt me ruim voldoende bij een normaal nest om alle kosten te dekken. Vraag je meer, dan speelt er meer mee dan alleen hobby en liefde voor het ras, nl geld verdienen.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Sorry Marc, maar als er eind mei puppies worden geboren van Pien dan ga ik daar denk ik toch niet op verdienen, en ik vraag geen 400 euro. Je laatste opmerking zal ik maar negeren.MARC_S schreef: Kosten mogen gedekt worden en dus vraag je als je al je geld terug wil bv 250-400 euro voor je pups. Lijkt me ruim voldoende bij een normaal nest om alle kosten te dekken. Vraag je meer, dan speelt er meer mee dan alleen hobby en liefde voor het ras, nl geld verdienen.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het ligt eraan wat je allemaal wil afschrijven via de pupsHutsje schreef:Sorry Marc, maar als er eind mei puppies worden geboren van Pien dan ga ik daar denk ik toch niet op verdienen, en ik vraag geen 400 euro. Je laatste opmerking zal ik maar negeren.MARC_S schreef: Kosten mogen gedekt worden en dus vraag je als je al je geld terug wil bv 250-400 euro voor je pups. Lijkt me ruim voldoende bij een normaal nest om alle kosten te dekken. Vraag je meer, dan speelt er meer mee dan alleen hobby en liefde voor het ras, nl geld verdienen.
Duitse doggen geven helemaal grote nesten en daarbij kan je voor een mooi stamboom Harlekijntje zomaar 1750 euro voor vragen :N: Dat betekend 17.500 euro per nest van 10
Zit toch een mooie 15.000 euro verschil tussen
PS dat iemand 1200 euro per pup vraagt boeit me overigens niet, dat moet iedereen zelf weten. Ik zou het echter nooit doen en ik vind het hele systeem van hondjes voor extreme prijzen alleen maar leiden tot verlies aan waar het om gaat, de dieren. Het gaat al snel om geld als het om duizenden euro's gaat en dus inkomens van 6 maanden werken. Dat kan ook gewoon niet anders.