Net een rondje met Moos, Saar en Bram gelopen, en hij heeft weer fijn zijn best gedaan
Hij blaft soms gewoon opeens uit het niets, zonder dat hij daarvoor met aanwijsbare reden geschrokken is ofzo. Hij blaft naar andere aangelijnde honden, maar zodra ze komen snuffelen is er niks meer aan de hand en gaat hij over in de bek-likken, klein maken stand
Hij blaft vrolijk mee als in de verte andere honden blaffen, en hij blaft naar oude mevrouwtjes met van die boodschappenkarretjes die ze achter zich aantrekken. Vervolgens wil hij wel kijken bij die mevrouwtjes en hun karretje, en stopt dan met blaffen en laat zich aanhalen.
Met andere honden probeer ik nu af te leiden voordat hij die hond gezien heeft, en dan gaat het uiteraard wel goed. Maar als hij die andere hond toch in het visier krijgt is het alsnog blaffen.
Het aparte is dat hij in losloopbossen prima gaat; niks aan de hand met andere honden. Oke, soms schrikt hij nog wel even, maar dat vreselijke aanblaffen doet hij dan helemaal niet.
Nu wil ik het wel steeds gaan negeren, maar wordt het dan geen ingesleten gewoonte?
Het is zo'n lekker vrolijk hondje, en in huis en in het bos gaat alles prima. Maar na zo'n rondje als zojuist waarbij hij wel een keer of 10 'aanslaat' om van alles en nog wat; daar kan ik echt gestressed van raken. Als ik ergens namelijk een hekel aan heb dan zijn het aan van die kleine hondjes die om de zoveel minuten uit hun stekker gaan