Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
malinois schreef:
ik heb er ook over zitten denken het enige waar ik het mee eens ben is het deel hondenbelasting. Dat is de grootste onzin die er bestaat. het is omdat ik verlinkt ben door m'n aardige buren anders had ik ook nooit betaald. Ik betaal ruim 500 euro en geen dubbeltje gaat naar iets voor de honden het gaat linea recte de algemene pot in :N:
Klopt, het is gewoon een gemeentelijke heffing. En dan is het zuur als jij wel 500 euro (wat veel!) moet betalen en je buren niet. Maar om dat nou als excuus te gebruiken om je asociaal te gedragen, dat vind ik Dan kan ik er nog wel 100 verzinnen, maar dat doe ik niet want dan ga ik er toch op in
yep ruim 500 overigens ik geloof iets van 535 voor 4 honden, makkelijk verdienen he... hoef je niks voor te doen.
precies daarom m'n emoticonnetje ook erachter
Ik ben niet asociaal als ik alleen maar voor mijn belangen op kom omdat die ondermijnd worden.
Mijn honden hebben er belang bij als ze de gelegenheid hebben om fijn te rennen. En daar kom ik voor op.
Het is dat ik nu niet meer in Eindhoven woon. Daar werd niets voor honden gedaan als een vies poeperig klein veldje maar wel belasting moeten betalen. Had liever prullenbakken aan de weg gehad. DAn had ik daar het zakje met poep in kunnen doen.
Een hond moet gewoon mogelijkheid hebben tot vrije uitloop. En daar hebben gemeentes maar rekening mee te houden. Vooral als ze ook nog eens belasting eisen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Zoie schreef:
Of verboden voor honden, vanwege de natuurwaarde. Er is hier zat ruimte waar ik met m'n honden zou kunnen lopen, maar mag niet.
Kort samengevat:
- honden mogen nergens los
- er wordt WEL hondenbelasting geeist:
gewoon je niet meer aan regels houden. Alleen redelijke en eerlijke regels zijn van toepassing in mijn ogen.
Precies, zo doe ik het ook!
Honden niet los in een natuurgebied??? wat is mijn hond dan? dat is toch natuur? Lopen wel gewoon vossen rond, maar mijn (hele natuurlijke hond) verstoord de boel? vind ik zo'n onzin. Zelf blijf ik echt wel netjes op de paden en ruim in mijn troep netjes op. Maar mijn hond mag lekker rennen! Tenzij het jonge vogeltjestijd is ofzo...
Zoie schreef:
Of verboden voor honden, vanwege de natuurwaarde. Er is hier zat ruimte waar ik met m'n honden zou kunnen lopen, maar mag niet.
Kort samengevat:
gewoon je niet meer aan regels houden. Alleen redelijke en eerlijke regels zijn van toepassing in mijn ogen.
Honden niet los in een natuurgebied??? wat is mijn hond dan? dat is toch natuur? Lopen wel gewoon vossen rond, maar mijn (hele natuurlijke hond) verstoord de boel? vind ik zo'n onzin. Zelf blijf ik echt wel netjes op de paden en ruim in mijn troep netjes op. Maar mijn hond mag lekker rennen! Tenzij het jonge vogeltjestijd is ofzo...
Bedankt. Aan dit soort mensen is het dus te danken dat steeds meer bossen verboden worden voor honden. Jullie zorgen zelf voor intolerantie naar hondenbezitters en honden toe. Super jongens!
En moet ik echt ingaan op jouw natuurlijk hond? Guess what? Jouw hond is een HUISDIER. Jouw huisdier valt onder JOUW verantwoordelijkheid. En ja, een rondrennende hond kan zeker de natuur verstoren. Net zoals fietsers die door beschermd natuurgebied heen denderen (ook verboden).
Hier laat ik het bij, want ik merk dat ik er gewoon boos van word, zulke domme mensen waar ik als hondenbezitter ook op aangekeken word. Veel succes met jullie pogingen om het voor ons allemaal te verknallen.
Zoie schreef:
Kort samengevat:
Nou,dit gaat mij ook te ver hoor
Hoe ridicuul ik die regeltjes vaak ook vind......meestal hou ik me er wel aan.Behalve als Bente loops is omdat ik die hond geen 3 weken alleen maar aangelijnd kan uitlaten.
Buiten de loopsheidperiodes hou ik het zo veel mogelijk bij losloopgebieden om het niet voor iedereen te verknallen.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian* schreef:
Hoe ridicuul ik die regeltjes vaak ook vind......meestal hou ik me er wel aan.Behalve als Bente loops is omdat ik die hond geen 3 weken alleen maar aangelijnd kan uitlaten.
Buiten de loopsheidperiodes hou ik het zo veel mogelijk bij losloopgebieden om het niet voor iedereen te verknallen.
Ik niet. Als je je houdt aan redicule regeltjes, bewijs je alleen maar dat je ZELF niet nadenkt. REgels moeten REDEN hebben en REDELIJK zijn. En anders moeten ze maar aangepast worden.
Een bos dat al gesloten is als uitlaatgebied valt niets meer aan te verliezen. Daar kun je je hond wat dat betreft gewoon los laten, want die kunnen ze niet meer als loslaatgebied sluiten. Dus ik denk niet dat dit ten nadele verandering brengt t.a.v. hondenbezitters. WAnt het nadeel is er immers al.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones schreef:Een bos dat al gesloten is als uitlaatgebied valt niets meer aan te verliezen. Daar kun je je hond wat dat betreft gewoon los laten, want die kunnen ze niet meer als loslaatgebied sluiten. Dus ik denk niet dat dit ten nadele verandering brengt t.a.v. hondenbezitters. WAnt het nadeel is er immers al.
Wat een aparte redenatie.
Misschien moet ik mijn hond ook maar niet meer in het losloopgebied loslaten want die kunnen ze sluiten!!!!
Maar als het gebied eenmaal gesloten is dan kan ik mijn hond daar weer met een gerust hart loslaten!
marian* schreef:
Zijn we het toch nog een keer eens
Ja
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoie schreef:
Kort samengevat:
Zoie schreef:
Kort samengevat:
Bedankt. Aan dit soort mensen is het dus te danken dat steeds meer bossen verboden worden voor honden. Jullie zorgen zelf voor intolerantie naar hondenbezitters en honden toe. Super jongens!
En moet ik echt ingaan op jouw natuurlijk hond? Guess what? Jouw hond is een HUISDIER. Jouw huisdier valt onder JOUW verantwoordelijkheid. En ja, een rondrennende hond kan zeker de natuur verstoren. Net zoals fietsers die door beschermd natuurgebied heen denderen (ook verboden).
Hier laat ik het bij, want ik merk dat ik er gewoon boos van word, zulke domme mensen waar ik als hondenbezitter ook op aangekeken word. Veel succes met jullie pogingen om het voor ons allemaal te verknallen.
Nou nou wat een felle reactie op mensen die je niet eens kent...
Mijn hond is een huisDIER. Dieren horen lekker vrij rond te kunnen rennen en spelen, zolang ze andere dingen niet hinderen. Maar wat is er mis met een hond in een natuurgebied? Dacht je dat daar eerst geen vossen enzo rond liepen?
Al die bossen die zogenaamd natuurgebied zijn, zijn dat helaas niet meer door de bemoeienis van de mens. Dus als mensen netjes op de paden blijven is er niets mis met een hond die lekker zijn gang gaat. Dat is natuurlijk.
En het is prima dat je een andere mening hebt dan ik. Maar ik vind het niet leuk om aangesproken te worden met 'dom'.
Volgens mij is een discussie iets waar we wat van kunnen leren in plaats van elkaar in hokjes te stoppen.
iones schreef:Een bos dat al gesloten is als uitlaatgebied valt niets meer aan te verliezen.
Mijn portemonnaie verliest er een hoop aan als ik gesnapt word hoor
Ja dat wel. Je moet niet betrapt worden. Op plaatsen waar die kans groot is zou ik niet gaan wandelen.
EstherK schreef:[Wat een aparte redenatie.
Misschien moet ik mijn hond ook maar niet meer in het losloopgebied loslaten want die kunnen ze sluiten!!!!
Maar als het gebied eenmaal gesloten is dan kan ik mijn hond daar weer met een gerust hart loslaten!
Dat is een hele domme redenatie van jou. Waarom zou je je hond aanlijnen als het is toegestaan?
Daar heb ik niets over gezegd. Nu ga je mij woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. Dat is geen eerlijke manier van discusieren.
Ik wil alleen maar aangeven dat regels die niet redelijk zijn aangepast behoren te worden. En als iedereen er lukraak zonder nadenken, als schapen daar aan gehoorzaamd, win je er niets mee.
Waar je beter voor kunt zorgen, is dat je je honden anderen niet laat lastig vallen. Of je nu in losloopgebieden loopt of niet.
Dat is een hele domme redenatie van jou. Waarom zou je je hond aanlijnen als het is toegestaan?
Daar heb ik niets over gezegd. Nu ga je mij woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. Dat is geen eerlijke manier van discusieren.
Ik wil alleen maar aangeven dat regels die niet redelijk zijn aangepast behoren te worden. En als iedereen er lukraak zonder nadenken, als schapen daar aan gehoorzaamd, win je er niets mee.
Waar je beter voor kunt zorgen, is dat je je honden anderen niet laat lastig vallen. Of je nu in losloopgebieden loopt of niet.
Zozo, dus jij noemt mijn redenatie dom? Weet je wat ik een domme redenatie vindt?
Een bos dat al gesloten is als uitlaatgebied valt niets meer aan te verliezen. Daar kun je je hond wat dat betreft gewoon los laten, want die kunnen ze niet meer als loslaatgebied sluiten.
Denk je trouwens echt dat regels worden aangepast omdat jij je er niet aan houdt? Hoe kun je garanderen dat je niemand ermee lastigvalt? Denk aan hondenpoep of wandelaars die panisch zijn voor honden.
Ik vind je mentaliteit op zijn zachtst gezegd niet zo sociaal.
Overigens insinueer je met de hier bovenstaande quote dat jouw honden reden zouden kunnen zijn om een losloopgebied te sluiten. Dus hoezo zorgen dat je honden anderen niet lastigvallen....
Mensen die bang zijn voor honden heb je overal. Ook in losloopgebieden (want ze wisten niet dat het een losloopgebied was weet je wel).
Ik zei al, waar je ook loopt, je moet er toch wel voor zorgen dat je honden anderen niet lastig vallen. Dat vind ik geen asociale redenatie. Maar ik geloof dat je dat nu juist er net niet uitpikte.
In onze gemeente betaal je geen hondenbelasting en in natuurgebieden (behalve waar schapen lopen) worden loslopende gedoogd mits ze geen aantoonbare overlast veroorzaken.Ik loop trouwens altijd 's morgens heel vroeg en nooit in de weekends, dan mogen anderen "mijn" bos gebruiken
SuperTyson schreef:ik vind in een losloop gebied dat je hond mag loslopen
er zijn genoeg plekken op te joggen..
Het is toch niet zo moeilijk je hond te leren niet achter trimmers aan te gaan ? Dat zal met een enkele hond misschien anders liggen, maar de meeste kunnen dat heus wel leren.
SuperTyson schreef:ik vind in een losloop gebied dat je hond mag loslopen
er zijn genoeg plekken op te joggen..
Het is toch niet zo moeilijk je hond te leren niet achter trimmers aan te gaan ? Dat zal met een enkele hond misschien anders liggen, maar de meeste kunnen dat heus wel leren.
Dat verschilt idd van hond tot hond, Bruno laat iedereen met rust maar Tomas schrikt van joggers en gaat ze dan aanblaffen. Ik werk er nog steeds aan maar soms verrast hij me nog
Kira loopt op het moment ook nog achter joggers aan...gelukkig is ze nog pup en kunnen de meeste er wel om lachen...maar we zijn druk doende om het af te leren...net zoals achter brommers/fietsers aan lopen